[ ASN 3.0 220 KM] c5 3.0 quattro + LPG bierze dużo oleju? od
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
Re: c5 3.0 quattro + LPG bierze dużo oleju? od
I co tam zaradziłeś coś?
wybaczcie, że tak długo nie odzywałem się w temacie.
szczerze to nie zaradziłem nic póki co. byłem u jednego mechanika, ale powiedział mi, że raczej ktoś kiedyś musiał mocno silnik przegrzać i o jakieś ułamki milimetrów silnik zmienił kształt lub objętość. w związku z tym jakbym chciał tą usterkę usunąć to czeka mnie poważny remont silnika.
możliwe to? (auto nie ma żadnych objawów poza wachlowaniem obrotów raz na około tydzień-dwa tygodnie)
przyznam szczerze, że nie zrobiłem polecanych przez Was testów, więc odezwę się jeszcze jak sprawdzę wszystko
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
Cześć,
Mam pytanie. mój ASN 3.0 również lubi sobie troche oleju spalić, ale wszystko jest z nim w jak najlepszym porządku.
obecnie jezdze na castrol edge 0w 30 i chce zmienic na 10w 60. czy jak zamienie na ten olej to jest mozliwośc ze przestanie spalać olej? podobno jest to bardzo dobry olej do samochodów ze sportową nutka
co o tym myślicie??
Pozdrawiam
Mam pytanie. mój ASN 3.0 również lubi sobie troche oleju spalić, ale wszystko jest z nim w jak najlepszym porządku.
obecnie jezdze na castrol edge 0w 30 i chce zmienic na 10w 60. czy jak zamienie na ten olej to jest mozliwośc ze przestanie spalać olej? podobno jest to bardzo dobry olej do samochodów ze sportową nutka

Pozdrawiam
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
10w 60 to gęściejszy olej i na zimę bym nie polecał , ponieważ gęstość pogarsza smarowanie przy zimnym rozruchu, chyba że auto garażujesz.Lepszy mógłby być jakiś olej 0w50 lub ewentualnie 5w50
Ja od 8 lat używam mobil1 0w40, filtr oleju man lub bosch. W A4 z przebiegiem 350 tys (jak kupiłem miała 130tyś) na 10 tys ubywa minimalna ilość nawet nie do połowy miarki!!! w a6 (asn) na 10 tys ubywa do minimum na miarce i robię wymianę. Zastanawiam sie co może być przyczyną, że asn niektórym ciągnie olej. Przebieg w połączeniu ze złym olejem lub filtrami?
Ja od 8 lat używam mobil1 0w40, filtr oleju man lub bosch. W A4 z przebiegiem 350 tys (jak kupiłem miała 130tyś) na 10 tys ubywa minimalna ilość nawet nie do połowy miarki!!! w a6 (asn) na 10 tys ubywa do minimum na miarce i robię wymianę. Zastanawiam sie co może być przyczyną, że asn niektórym ciągnie olej. Przebieg w połączeniu ze złym olejem lub filtrami?
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wlej płukankę przy następnej zmianie, i wlej olej 5w30, 5w40 max.feeble3 pisze:Ja mam oryginalne 233tyś potwierdzone w ASO (tzn potwierdzone do ok. 200tyś rok 1,5 roku temu). Leje 10w60 i bierze jak cholera... Słyszałem o olejach 10w40 o bazie full syntetycznej, ale nie wiem czy to coś da...
Polecam LM - http://liqui-moly.lubricantadvisor.com/ ... 1054b906fd
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rób jak uważasz, ja leję płukankę LM z serii PRO Line, i do tego toptec'5200 5w30, i nie narzekam na znikanie oleju z silnikafeeble3 pisze:Hmm słyszałem że te płukanki to pic na wodę... a poza tym olej 10w60 jest gęstszy od 5w40, więc czysto teoretycznie może brac jeszcze więcej oleju, nie tak?Wlej płukankę przy następnej zmianie, i wlej olej 5w30, 5w40 max.
Polecam LM - http://liqui-moly.lubrica...1c91b1054b906fd
_________________

- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie nie lałem 10W60, ani 5w50 i nigdy nie wlałbym takiego oleju do mojego silnika.feeble3 pisze:Zagór, ja się zapytałem o kwestie gęstości i pobierania oleju. Czy mam rozumieć że lałeś 10w60, brał olej, a po płukance lejesz 5w30 i jest super?
Auto po zakupie miało i ile dobrze pamiętam zalanego SLX'a.
Wylałem to g...o, płukanie i zalałem LM TopTec4200.
Na początku trochę znikał ten olej, po ok 4-5k km pobieranie się skończyło, teraz zaglądam do stanu oleju raz na msc, żeby się upewnić, że jest


Olej 10W60 nie w każdym przypadku będzie lepszy nie 5W30, była już tu dyskusja na ten temat, moim zdaniem 10w60 to przegięcie

Pamiętaj o jednym, w czasie kiedy konstruowano te silniki, i opracowywano dla nich specyfikację olejową, oleje 5w30 były dużo gorszej jakości niż te dzisiejsze, a dzisiejsze 5w30 mają prawdopodobnie taką samą odporność na zerwanie filmu jak 10w60 z tamtych lat - technologia produkcji idzie do przodu

Tak czysto teoretycznie rozważ taką oto sytuację.
Specyfikacja olejowa mówi - 5W30.
Wlewasz 10W60, oczywiście w przypadku ekstremalnej eksploatacji silnika, ten olej się sprawdzi, bez dwóch zdań.
Ale na codzień korzystasz z obrotów rzędu 2-4k rpm i ten olej ma temp 90-95st, jest gęsty, za gęsty

Pompa się męczy, żeby przetłoczyć "kisiel" przez wąskie bądź co bądź kanały olejowe, jak działa natrysk na denko tłoka w takiej sytuacji, jak radzą sobie pierścienie ze zbieraniem mazi ze ściany cylindra?
Ale jak mówiełem, są tacy, co jak widzą napis RACING na pudełku to leją, bez zastanowienia, a np. nalanie takiego oleju do nowego silnika Forda 1.0T, spowoduje jego zatarcie - bo on ma pracować na 0W20

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
- Imię: Tonny
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tuchów
prosta sprawa, ktoś raz przegrzał silnik pierścienie olejowe się zapiekły i amen. Do tego stare uszczelniacze i się uzbiiera 1l na 1000km.
Ja min. 2 silniki na miesiąc rozbieram z takimi objawami, niezależnie od przebiegu. Już jedzie kolejna robótka, Nissan Primera 1.8 2004r. przebieg 130tys, rok temu kupiona i od początku problemy z olejem, zmiana gęstośti nic nie pomagała.
Ja min. 2 silniki na miesiąc rozbieram z takimi objawami, niezależnie od przebiegu. Już jedzie kolejna robótka, Nissan Primera 1.8 2004r. przebieg 130tys, rok temu kupiona i od początku problemy z olejem, zmiana gęstośti nic nie pomagała.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
- Lokalizacja: Legnica/Portsmouth
Proponuję zmieniać po kolei jeśli nie zamierzasz remontować od razu (może nie będzie to konieczne). Najpierw 5w40 jak to nie pomoże to 5w50 a dopiero potem jakieś 10w.
Miałem asn 2 lata i najechałem ponad 100 tysięcy km to wiem co mówię.
5w30 żarł tak samo jak moja esa. Zmiana na 5w40 i o niebo lepiej i narazie jeździ na tym. Za kilkadziesiąt tysięcy jakby się pogarszało to na 5w50 i tak dalej.
Przede wszystkim odradzam castrola 5w30 bo ani w 3.0 asn ani w 4.2 aqj mi sie nei sprawdzal i chlał jak szalony w obydwu.
PS W esce mam teraz Valvoline maxlife 5w40 i jest super. 3 razy mniej bierze niż castrola 5w30
Miałem asn 2 lata i najechałem ponad 100 tysięcy km to wiem co mówię.
5w30 żarł tak samo jak moja esa. Zmiana na 5w40 i o niebo lepiej i narazie jeździ na tym. Za kilkadziesiąt tysięcy jakby się pogarszało to na 5w50 i tak dalej.
Przede wszystkim odradzam castrola 5w30 bo ani w 3.0 asn ani w 4.2 aqj mi sie nei sprawdzal i chlał jak szalony w obydwu.
PS W esce mam teraz Valvoline maxlife 5w40 i jest super. 3 razy mniej bierze niż castrola 5w30