Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASN 3.0 220 KM] c5 3.0 quattro + LPG bierze dużo oleju? od

Silniki benzynowe
Snajperboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Snajperboss » 13 lip 2012, 00:13

Witam ja też mam asn 100 tys przebiegu i nie bierze ani grama oleju (Castrol Edge 5W30) a lubie czasem pobutować:)

szeli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2012, 12:35
Lokalizacja: Wrocław/Legnica

Re: c5 3.0 quattro + LPG bierze dużo oleju? od

Post autor: szeli » 22 sie 2012, 15:26

I co tam zaradziłeś coś?

wybaczcie, że tak długo nie odzywałem się w temacie.

szczerze to nie zaradziłem nic póki co. byłem u jednego mechanika, ale powiedział mi, że raczej ktoś kiedyś musiał mocno silnik przegrzać i o jakieś ułamki milimetrów silnik zmienił kształt lub objętość. w związku z tym jakbym chciał tą usterkę usunąć to czeka mnie poważny remont silnika.

możliwe to? (auto nie ma żadnych objawów poza wachlowaniem obrotów raz na około tydzień-dwa tygodnie)



przyznam szczerze, że nie zrobiłem polecanych przez Was testów, więc odezwę się jeszcze jak sprawdzę wszystko

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 22 sie 2012, 21:10

Sprawdż kompresję na cylindrach,wtedy będziesz wiedział.

ezequero
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 sty 2012, 10:27
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: ezequero » 31 paź 2012, 21:54

Cześć,

Mam pytanie. mój ASN 3.0 również lubi sobie troche oleju spalić, ale wszystko jest z nim w jak najlepszym porządku.
obecnie jezdze na castrol edge 0w 30 i chce zmienic na 10w 60. czy jak zamienie na ten olej to jest mozliwośc ze przestanie spalać olej? podobno jest to bardzo dobry olej do samochodów ze sportową nutka <radocha> co o tym myślicie??

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 01 lis 2012, 11:33

10w 60 to gęściejszy olej i na zimę bym nie polecał , ponieważ gęstość pogarsza smarowanie przy zimnym rozruchu, chyba że auto garażujesz.Lepszy mógłby być jakiś olej 0w50 lub ewentualnie 5w50
Ja od 8 lat używam mobil1 0w40, filtr oleju man lub bosch. W A4 z przebiegiem 350 tys (jak kupiłem miała 130tyś) na 10 tys ubywa minimalna ilość nawet nie do połowy miarki!!! w a6 (asn) na 10 tys ubywa do minimum na miarce i robię wymianę. Zastanawiam sie co może być przyczyną, że asn niektórym ciągnie olej. Przebieg w połączeniu ze złym olejem lub filtrami?
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 02 lis 2012, 10:05

feeble3 pisze:Ja mam oryginalne 233tyś potwierdzone w ASO (tzn potwierdzone do ok. 200tyś rok 1,5 roku temu). Leje 10w60 i bierze jak cholera... Słyszałem o olejach 10w40 o bazie full syntetycznej, ale nie wiem czy to coś da...
Wlej płukankę przy następnej zmianie, i wlej olej 5w30, 5w40 max.
Polecam LM - http://liqui-moly.lubricantadvisor.com/ ... 1054b906fd

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 03 lis 2012, 17:00

feeble3 pisze:
Wlej płukankę przy następnej zmianie, i wlej olej 5w30, 5w40 max.
Polecam LM - http://liqui-moly.lubrica...1c91b1054b906fd
_________________
Hmm słyszałem że te płukanki to pic na wodę... a poza tym olej 10w60 jest gęstszy od 5w40, więc czysto teoretycznie może brac jeszcze więcej oleju, nie tak?
Rób jak uważasz, ja leję płukankę LM z serii PRO Line, i do tego toptec'5200 5w30, i nie narzekam na znikanie oleju z silnika :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 lis 2012, 12:03

feeble3 pisze:Zagór, ja się zapytałem o kwestie gęstości i pobierania oleju. Czy mam rozumieć że lałeś 10w60, brał olej, a po płukance lejesz 5w30 i jest super?
Nie nie lałem 10W60, ani 5w50 i nigdy nie wlałbym takiego oleju do mojego silnika.
Auto po zakupie miało i ile dobrze pamiętam zalanego SLX'a.
Wylałem to g...o, płukanie i zalałem LM TopTec4200.
Na początku trochę znikał ten olej, po ok 4-5k km pobieranie się skończyło, teraz zaglądam do stanu oleju raz na msc, żeby się upewnić, że jest :), przez 10k dolałem 1ltr, teraz dojeżdża do 15k i jest 1/2 stanu, a zaraz zmiana :)

Olej 10W60 nie w każdym przypadku będzie lepszy nie 5W30, była już tu dyskusja na ten temat, moim zdaniem 10w60 to przegięcie :(
Pamiętaj o jednym, w czasie kiedy konstruowano te silniki, i opracowywano dla nich specyfikację olejową, oleje 5w30 były dużo gorszej jakości niż te dzisiejsze, a dzisiejsze 5w30 mają prawdopodobnie taką samą odporność na zerwanie filmu jak 10w60 z tamtych lat - technologia produkcji idzie do przodu :)
Tak czysto teoretycznie rozważ taką oto sytuację.

Specyfikacja olejowa mówi - 5W30.
Wlewasz 10W60, oczywiście w przypadku ekstremalnej eksploatacji silnika, ten olej się sprawdzi, bez dwóch zdań.
Ale na codzień korzystasz z obrotów rzędu 2-4k rpm i ten olej ma temp 90-95st, jest gęsty, za gęsty :(
Pompa się męczy, żeby przetłoczyć "kisiel" przez wąskie bądź co bądź kanały olejowe, jak działa natrysk na denko tłoka w takiej sytuacji, jak radzą sobie pierścienie ze zbieraniem mazi ze ściany cylindra?
Ale jak mówiełem, są tacy, co jak widzą napis RACING na pudełku to leją, bez zastanowienia, a np. nalanie takiego oleju do nowego silnika Forda 1.0T, spowoduje jego zatarcie - bo on ma pracować na 0W20 :)

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 11 gru 2013, 19:25

Sprawa oleju jest bardzo ciekawa ja wymieniałem olej około 5k km temu, tak jak poprzedni właściciel zalałem Mobila 10W40, dziś zaświeciła się kontrolka oleju, faktycznie na bagnecie był min.

Zalałem 1L tego samego oleju zobaczymy na jak długo wystarczy <mysli> :(

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 11 gru 2013, 22:43

prosta sprawa, ktoś raz przegrzał silnik pierścienie olejowe się zapiekły i amen. Do tego stare uszczelniacze i się uzbiiera 1l na 1000km.

Ja min. 2 silniki na miesiąc rozbieram z takimi objawami, niezależnie od przebiegu. Już jedzie kolejna robótka, Nissan Primera 1.8 2004r. przebieg 130tys, rok temu kupiona i od początku problemy z olejem, zmiana gęstośti nic nie pomagała.

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 11 gru 2013, 23:24

Za mną pierwsze 15 tysięcy i dolałem łącznie 2 litry oleju. czyli nie ma tragedii.

Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 12 gru 2013, 00:35

Proponuję zmieniać po kolei jeśli nie zamierzasz remontować od razu (może nie będzie to konieczne). Najpierw 5w40 jak to nie pomoże to 5w50 a dopiero potem jakieś 10w.
Miałem asn 2 lata i najechałem ponad 100 tysięcy km to wiem co mówię.
5w30 żarł tak samo jak moja esa. Zmiana na 5w40 i o niebo lepiej i narazie jeździ na tym. Za kilkadziesiąt tysięcy jakby się pogarszało to na 5w50 i tak dalej.
Przede wszystkim odradzam castrola 5w30 bo ani w 3.0 asn ani w 4.2 aqj mi sie nei sprawdzal i chlał jak szalony w obydwu.
PS W esce mam teraz Valvoline maxlife 5w40 i jest super. 3 razy mniej bierze niż castrola 5w30

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 12 gru 2013, 17:09

gibon_81 pisze:Za mną pierwsze 15 tysięcy i dolałem łącznie 2 litry oleju. czyli nie ma tragedii.
Po 15k to już producent zaleca wymianę całego oleju.

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 12 gru 2013, 18:07

czytaj ze zrozumieniem, od wymiany do wymiany (15 tys km) dolałem 2 litry. O moje wymiany się nie bój zmieniam oliwe regularnie.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 12 gru 2013, 19:35

gibon_81 pisze:czytaj ze zrozumieniem, od wymiany do wymiany (15 tys km) dolałem 2 litry. O moje wymiany się nie bój zmieniam oliwe regularnie.
Nie spinaj się kolego... <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja