Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASN 3.0 220 KM] c5 3.0 quattro + LPG bierze dużo oleju? od

Silniki benzynowe
szeli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2012, 12:35
Lokalizacja: Wrocław/Legnica

[ ASN 3.0 220 KM] c5 3.0 quattro + LPG bierze dużo oleju? od

Post autor: szeli » 11 mar 2012, 14:40

Witajcie.

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem a6 3.0 quattro z 2003 roku. Od niecałych 2 000km ma ona zamontowaną instalację gazową. Niedawno, przy zakupie była sprawdzana pod każdym kontem w salonie Audi. Badanie nie wykazało żadnych niepokojących usterek.

Mimo to po przejechaniu około 2 000km okazało się, że auto pobiera duże ilości oleju - około 1l na 800-1000km. Rzadko, ale jednak czasem przy zmianie biegu np. na wsteczny (tiptronic) falują, przez krótki czas, obroty. Oprócz tego nie wykazuje żadnych niepokojących objawów. Niedawna diagnostyka komputerowa wykazała jedynie błąd P0741 - Sprzęgło mostkowania przetwornika. Brak przenoszenia napędu.

Auto najpierw jeździło na oleju półsyntetycznym Mobile 10w40, a potem dolewałem różne oleje (zależy jakie były na stacji, gdy komputer wskazywał minimalny poziom, a ja byłem w podróży) o tym samym oznaczeniu.

Nie stwierdziłem żadnych wycieków z silnika (nie widać śladów), więc nie wiem od czego zacząć szukania przyczyny spalania oleju. I właśnie w tej sprawie zwracam się do Was o porady, za które będę bardzo wdźęczny.


Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 11 mar 2012, 14:45

dobrze sprawdź pod kątem wycieków bo nie chce mi się wierzyć że tyle wciąga oleju...
zalej Valvoline Max Life powinno się trochę poprawić...
W sumie to czemu nie masz zalane syntetyka może pobieranie oleju to był powód sprzedaży poprzedniego właściciela?
Jaki masz przebieg?

szeli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2012, 12:35
Lokalizacja: Wrocław/Legnica

Post autor: szeli » 11 mar 2012, 14:50

przebieg auta to 222 tys.

Być może pobieranie oleju było powodem sprzedaży, ale tego już nie odwrócę. Dziwi mnie jednak fakt, że przy sprawdzaniu auta w salonie (sprawdzone zostało ponad 160 pozycji), nie wyszło nic niepokojącego.

Rozumiem, że przy kolejnej wymianie oleju powinienem zmienić na syntetyczny?

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 11 mar 2012, 15:04

ten silnik powiniem chodzić na syntetyku, tylko jak teraz Ci tyle pobiera to na syntetyku będzie więcej niestety...
10w40 też może być nic się nie stanie...
Sprawdz u mechanika pod kątem wycieków może to być przyczyną

P.S. Jakby silni spalał tyle oleju to musiałby kopcić?

szeli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2012, 12:35
Lokalizacja: Wrocław/Legnica

Post autor: szeli » 11 mar 2012, 21:34

czy nie jest tak, że gdyby były wycieki to widziałbym to na ziemi? auto zazwyczaj stoi pod domem na podjeździe z polbruku w tym samym miejscu i nie widać na nim żadnych plam

IMOTHEP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2010, 21:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: IMOTHEP » 11 mar 2012, 22:55

No jest jeszcze od spodu osłona silnika na którą może kapać ale przy takim zejściu oleju to powinno i z osłony się zlać na chodnik.Inna sprawa to taka,że te silniki wciągają trochę oleju.Szczególnie przy dynamicznej jeździe z dużymi prędkościami. :[

szeli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2012, 12:35
Lokalizacja: Wrocław/Legnica

Post autor: szeli » 12 mar 2012, 20:45

skoro nawet mimo tej osłony powinno kapać na ziemię, a raczej nie kapie to ma ktoś pomysł co sprawdzić w pierwszej kolejności?

bardzo szybko i dynamicznie nie jeżdżę. powiedziałbym nawet, że poniżej średniej.

rozumiem, że te silniki trochę uchodzą za spalające olej, ale w takim stopniu to chyba nie jest normalne?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 12 mar 2012, 21:27

szeli pisze:co sprawdzić w pierwszej kolejności?
Jeśli faktycznie nie widać wycieków to trzeba sprawdzić stopieĂą sprężania na cylindrach.

Awatar użytkownika
Mirras
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 06 lut 2012, 15:53
Lokalizacja: Reńska Wieś/k Koźla

Post autor: Mirras » 12 mar 2012, 23:35

wsadż palec do tłumika jak bedzie mocno tłuste to bedziesz wiedział gdzie jest olej jak tam bedzie to test ciśnieniowy cylindrów trzeba wykonać i są 3 opcje uszczelka pod głowicą uszczelniacze zaworów lub pierścienie. oczywiście jeśli faktycznie nie ma wycieku jeszcze morzesz dla pewności sprawdzić czy w płynie chłodniczym nie ma zawiesiny olejowej co by świadczyło o uszczelce pod głowicą , ale w to wątpie tyle oleju w układzie chłodzącym by sie nie zmieściło
nieważne czym jeździsz, ważne że to AUDI

Awatar użytkownika
Zbyniek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 11 wrz 2010, 16:00
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Zbyniek » 13 mar 2012, 17:40

Mirras pisze:morzesz dla pewności sprawdzić czy w płynie chłodniczym nie ma zawiesiny olejowej co by świadczyło o uszczelce pod głowicą , ale w to wątpie tyle oleju w układzie chłodzącym by sie nie zmieściło
chyba, że i płyn chłodniczy ucieka...

1 litr oleju na 1000 km to zdecydowanie za dużo, coś jest nie tak.

Uciekanie oleju może być spowodowane przez:
- wycieki. Dokładnie obejrzeć silnik z każdej strony. Wszelkie uszczelki, uszczelniacze wału, czujnik ciśnienia oleju, obudowa filtra oleju itp. Może padł uszczelniacz wału od strony skrzyni i na łączeniu leje olej.
- spalanie oleju przez silnik. Efektem byłoby niebieskie kopcenie z rury. Przyczyną natomiast zużyte uszczelniacze zaworowe, pierścienie, uszkodzona uszczelka pod głowicą.
- przedostawanie się oleju do płynu chłodniczego (uszkodzona uszczelka pod głowicą). Efektem byłoby, jak kolega wyżej pisał, zbieranie się oleju w zbiorniczku wyrównawczym.

Tyle narazie mi przychodzi do głowy... Większość przyczyn koledzy wyżej wypisali. Ktoś może jeszcze coś podpowie.
Pomiar grubości lakieru
Strojenie anten CB

Audilove
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 13 mar 2012, 14:39
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Audilove » 13 mar 2012, 18:02

Witam posiadam ten sam silnik i tez miałem taki problem w srodku smierdziało spalonym olejem a w garazu robiły sie plamki po ogledzinach okazalo sie że trzasneła mi uszczelka pod głowica z prawej strony i olej tam sie saczył spadał na wydech klima to wciagala i smierdziało na dodatek leciało z uszczelniaczy wałkow rozrzadu z przodu sa to takie pastkikowe zaslepki z gumka wymieniłem wszystko olej nie ucieka od roku anie nie kopci na rurach nie ma osadu nic nie smierdzi. Ale olej bierze i tak srednio 1l ale na 10 tys/km..... a nie na tysiac te silniki maja to do siebie ze biora olej ale u Ciebie jest cos nie tak musi gdzies sie saczyc i uciekac zdejmij osłony od rozrzadu i popatrz te uszczelniacze dodam ze moje auto ma Oryginalnie 130tys przebiegu... Co do oleju leje Syntetyk Castrola :)

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: c5 3.0 quattro + LPG bierze dużo oleju? od

Post autor: maro_stg » 21 mar 2012, 21:07

szeli pisze:Witajcie.

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem a6 3.0 quattro z 2003 roku. Od niecałych 2 000km ma ona zamontowaną instalację gazową. Niedawno, przy zakupie była sprawdzana pod każdym kontem w salonie Audi. Badanie nie wykazało żadnych niepokojących usterek.

Mimo to po przejechaniu około 2 000km okazało się, że auto pobiera duże ilości oleju - około 1l na 800-1000km. Rzadko, ale jednak czasem przy zmianie biegu np. na wsteczny (tiptronic) falują, przez krótki czas, obroty. Oprócz tego nie wykazuje żadnych niepokojących objawów. Niedawna diagnostyka komputerowa wykazała jedynie błąd P0741 - Sprzęgło mostkowania przetwornika. Brak przenoszenia napędu.

Auto najpierw jeździło na oleju półsyntetycznym Mobile 10w40, a potem dolewałem różne oleje (zależy jakie były na stacji, gdy komputer wskazywał minimalny poziom, a ja byłem w podróży) o tym samym oznaczeniu.

Nie stwierdziłem żadnych wycieków z silnika (nie widać śladów), więc nie wiem od czego zacząć szukania przyczyny spalania oleju. I właśnie w tej sprawie zwracam się do Was o porady, za które będę bardzo wdźęczny.

I co tam zaradziłeś coś?

Awatar użytkownika
Yogi2503
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yogi2503 » 12 maja 2012, 10:39

Mam ten sam problem :( Robiłem olej 7000 km temu i co sie okzazlo ze 2,5 musialem teraz dolac i nie wiem czy nie bedzie malo :( Masakra i do tego jeszcze nie pali mi na 2 i 4 cylindrze (cewki, swiece, ) sprawdzone , kompresja na tyvh cylindrach tez jest .Jedna wielka zagadka ??
Yogi

myciel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 18 paź 2009, 00:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: myciel » 01 cze 2012, 10:13

Ja mam ASNena od ponad pół roku i niestety ten sam problem. Auto nie kopci, zbiera się bardzo ładnie, chodzi na wszystkie cylindry, a olej bierze okrutnie. Tak jak u kolegi Szeli ok. 1l na 1000 km. Co prawda są niewielkie wycieki, ale jak mi powiedział mechanik przy takim ubytku oleju musiałaby być kałuża a nie jedna kropka. Zalewam go pełnym sysntetykiem, wcześniel Castrolem, teraz Mobilem. Nie wiem jak podejść do tematu. Myślę o zrobieniu głowic, ale gdyby była wina zaworów to chociażby dymił, a tu nic, czy zimny czy gorący zero dymu. Pozdrawiam
Moje 9-te audi. Było:
A100 2.3 - cygaro - ukradli
A80 coupe 2.3 - '89
A80 2.0 - '92 - ukradli
A80 Avant TDI - '93
A4 2.8 - '96
A6 2.8 Avant - '98
A6 2.7 Q Tip Avant - '00
A6 2.7 Q Manual Avant - '99
A6 3.0 Q Manual - '02
A4 1.8T ABT - '02
A6 2.7T 250KM - '03

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 12 lip 2012, 23:37

IMOTHEP nie wiem skąd ten mit , że wszystkie asn`y lubią brać olej.Podobnie jak mit o 2.8 30v. Miałem a4 2.8 30v.Kupiłem 2 letnią z przebiegiem 50 tyś . Jak sprzedawałem z przebiegiem 100 tyś , to nadal było od zmiany do zmiany(long life 0-30)a katowałem ją niemiłosiernie(miałem wtedy 26 lat). Mój obecny ASN , może z racji małego przebiegu (140tys) i jazdy na pełnym syntetyku (0-40) jakoś nie podziela tej opinii. Na 10 tys nie dolewam ani grama. Na bagnecie coś ubyło, ale po 10 tyś nawet kontrolka nie zasygnalizowała małej ilości.Fakt faktem, głupota katowania i jazdy "non toper" po 6 tys na obrotomierzu już dawno przeszła. Pierwsze co bym sprawdził to uszczelniacze, koszt niewielki.Podobno przy przesiadce z syntetyka na półsyntetyk gumeczki szybko twardnieją :)
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga