Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] puszczające przelewy wtrysków 2,5 TDI

Silniki wysokoprężne
coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 27 lut 2012, 19:08

witam ,ja dziś przy głowicy od strony kierowcy zmieniałem metalowe rurki od pompy do wtrysków i wężyki przelewowe + podkładki miedziane - które oczywiście były wygrzane palnikiem do czerwoności i wystudzone w wodzie ,wszystko zamontowane ,zrobiłem 20 km i jak narazie sucho,ale też auto odżyło jeśli chodzi o moc,ciśnienie paliwa musiało uciekać na łączeniach rurek z wtryskami ,lało mi sie po silniku paliwo ,mam nadzieje że mój problem ustał ,rurki metalowe kupiłem używane za grosze pozdrawiam
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

Awatar użytkownika
Paulofm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 01 gru 2009, 15:18
Lokalizacja: Grodziec/Frankfurt

Post autor: Paulofm » 29 lut 2012, 14:44

a jednak lipa zrobilem trase do Monachium i znów upierniczone (strona przy wlewie oleju) przy wtryskach przewodu ktore dochodzą do wtryskow nie wskazuja ciekniecia..Tak mysle czy te uszczelki wprasowane w dekle juz nie puszczaja ostanio pare razy były ruszane,zawsze ta obwódka wokól sie świeci tak jakby cos z tamtąd się wydostawało?????Już sam nie wiem co tu ruszyc ?????
Było Audi 100 Cygaro 2.2 lpg
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 02 mar 2012, 09:35

Paulofm, zgodnie z tym co piszesz niekoniecznie wyciek musi dotyczyć przelewów i jest ropa. Wyciek może być oleju silnikowego właśnie z oringów (gumowych uszczelniaczy) wtrysków szczególnie, że jak sam wskazujesz parokrotnie było to ruszane. Proponuje wszystko wyczyścić, odtłuścić i uszczelnić oringi na około silikonem, powinno pomóc. Niestety same oringi dekli nie występują jako część zamienna a bez sensem z kolei jest kupowanie całych dekli z powodu uszczelek. Ktoś powinien o tym pomyśleć, żeby oringi były dostępne jako część zamienna.

Awatar użytkownika
Paulofm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 01 gru 2009, 15:18
Lokalizacja: Grodziec/Frankfurt

Post autor: Paulofm » 02 mar 2012, 19:56

tak jak gelu napisales przywiozlem nowy dekiel z Aso (390zł) i wszystko nowe zalozylem bo juz obstawilem ze dekiel musi puszczac.,.. A to uszczelnianie czyms kolo wtryskow jakos mnie nie przekonywalo.Narazie sucho :] Pozdrawiam
Było Audi 100 Cygaro 2.2 lpg
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 06 mar 2012, 14:49

Paulofm poszalałeś mówiąc krótko bo uwierz mi, że uszczelnienie oringów silikonem wokół wtrysków również przyniosłoby efekt. Teraz masz sucho jednakże parę złoty mniej w kieszeni.
pozdrawiam

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 07 mar 2012, 23:56

witam , i stało sie ,znowu leci paliwo z 2-ch wtrysków przy głowicy od strony kierowcy,już nie z przelewów ale z rurek wysokiego ciśnienia ,chociaż wydaje mi sie że to jednak nie rurki ale wtrysk nie dokręcony w głowicy i ciśnienie wybija paliwo :( ,już nie mam sił na to.....,chyba sciągnę dekiel i obadam te 2 wtryski z których leci,dodam również że jak dam ognia na trybie sport to słychać jak otworzę szybe taki syk uchodzącego ciśnienia ,wydaje mi sie że to wlasnie nieszczelnosc miedzy wtryskiem a głowicą ,może ta miedziana podkładka do wymiany?? i znowu koszty..uszczelka dekla nowa itp ,nie uśmiecha mi sie kupować nowej kapy za 400 zł jak napisał kolega wyżej....jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to czekam na info pozdrawiam
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 08 mar 2012, 07:03

skontaktuj się z kolegą z forum Biernik on może coś poradzić na te uszczelki w pokrywach

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 08 mar 2012, 10:57

Witam, oringi w deklu możesz przesmarować i doszczelnić silikonem i będzie dobrze. Uszczelki pod deklem też nie musisz wymieniać za każdym razem. Wystarczy ją dobrze wyczyścić, odtłuścić i wkleić na silikon i będzie dobrze. Ja dekle już któryś raz wklejam na silikon a uszczelki mam jeszcze fabryczne i jest ok.
Za jakiś czas będę musiał ściągać dekiel bo podejrzewam, że puszczanie u mnie na przelewach związane jest z wtryskami, mają dość dużą korekcje więc pewnie za dużo dawka na nie idzie i tym samym też więcej wraca powrotem i stąd biorą się te 2 puszczające przelewy bo na innych jest suchutko

Awatar użytkownika
Bombee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 17 lis 2008, 10:08
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Bombee » 08 mar 2012, 12:07

Co prawda temat AFB, ale chyba nie popełnie faux pas, jeśli poproszę w tym temacie o pomoc przy innym silniku 2,5 tdi (BDG) z problemem mokrych dekli w okolicach wtrysków.
Możecie podpowiedzieć co w tym przypadku powinienem wymienić?
Tutaj fotki jak wyglądają pokrywy:

Strona lewa:
Obrazek

Strona prawa:
Obrazek

Znalazłem na allegro takie aukcje:
- uszczelka wtrysku
- uszczelka pokrywy zaworów (oczywiście x2)
- zestaw naprawczy wtrysku - tutaj są podkładki miedziane - gdzieś wyczytałem, że są potrzebne do uszczelnienia (nawet bez wymiany samego przelewu) tylko nie wiem jakiego rozmiaru szukać.

Czy to wystarczy, żeby sobie we własnym zakresie uszczelnić pokrywy?
mialo byc 1,9 TDI Sedan, jest 2,5 TDI Avant
:)
http://www.motostat.pl/user_images/890/icon1.png

Adamoo

Post autor: Adamoo » 08 mar 2012, 13:07

Bombee pisze:Co prawda temat AFB, ale chyba nie popełnie faux pas, jeśli poproszę w tym temacie o pomoc przy innym silniku 2,5 tdi (BDG) z problemem mokrych dekli w okolicach wtrysków.
Możecie podpowiedzieć co w tym przypadku powinienem wymienić?
Tutaj fotki jak wyglądają pokrywy:

Strona lewa:
Obrazek

Strona prawa:
Obrazek

Znalazłem na allegro takie aukcje:
- uszczelka wtrysku
- uszczelka pokrywy zaworów (oczywiście x2)
- zestaw naprawczy wtrysku - tutaj są podkładki miedziane - gdzieś wyczytałem, że są potrzebne do uszczelnienia (nawet bez wymiany samego przelewu) tylko nie wiem jakiego rozmiaru szukać.

Czy to wystarczy, żeby sobie we własnym zakresie uszczelnić pokrywy?
Ciekawa sprawa z ta uszczelką wtrysków, chyba sprzedający złapał się na sposób na te uszczelki ale 30 zł za mała uszczelkę gumową to już granda w biały dzieĂą :) ale przynajmniej mógł je zrobić czarne :) sorry za OT

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 08 mar 2012, 13:36

Znalazłem te uszczelki na Allegro już dawno temu, ale ta cena to przesada kurde. Fakt lepiej wydać 90zł za 3szt. a nie 400zł za dekiel, lecz mimo to cena jest nie mała. Takie uszczelki można zrobić na zamówienie w firmach, które się zajmują produkcją takiego asortymentu. Uszczelnienia ze swojej starej pokrywy wydłubałem już dawno i jak będę w PL to zrobię rysunek i wyślę do wyceny ile i za ile. Poza tym według mnie lepszym i taĂąszym rozwiązaniem jest zastosowanie uszczelniacza o odpowiednim kształcie i wymiarach oczywiście, którego jeszcze szukam. :|

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 08 mar 2012, 14:25

Kolego Bombee po zdjęciach nie widać, żeby problem tkwił w uszczelniaczach wokół wtrysków a jedynie w przewodach przelewowych. WymieĂą przewody przelewowe tylko nie zakładaj tych w oplocie bo są słabej jakości tylko kup przewody gumowe Gates'a. Profilaktycznie możesz wyczyścić dekle, odtłuścić uszczelniacze wokół wtrysków i zrobić sobie małą fazkę silikonem dla pewności że nie puszcza tam olej silnikowy.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 08 mar 2012, 14:44

Też mi to wygląda na problem z nieszczelnymi wężykami przelewowymi, co do zestawu naprawczego, jeśli chcesz wymienić komplet to wydaje mi się, że Ty potrzebujesz króćce w kształcie V a nie jak w aukcji proste. Sprawdź jeszcze.

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 09 mar 2012, 07:53

hemiV8 pisze:Ty potrzebujesz króćce w kształcie V a nie jak w aukcji proste. Sprawdź jeszcze.

hemiV8 ma racje, króćce do wężyków przelewowych musisz mieć w kształcie litery V, jednak nie widzę potrzeby żebyś musiał je wymieniać, na początek wężyki i nowe podkładki miedziane, króćcom nic się z reguły nie dzieje

Awatar użytkownika
Bombee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 17 lis 2008, 10:08
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Bombee » 09 mar 2012, 10:23

Dziękuję serdecznie chłopaki za odpowiedzi.
Dwa pytania dotatkowe:
- podkładki miedziane - jakich powinny być wymiarów?
- wężyki przelewowe - jakie mają długości i jaki mają przekrój (wewnętrzny wymiar fi)

<okok>
mialo byc 1,9 TDI Sedan, jest 2,5 TDI Avant
:)
http://www.motostat.pl/user_images/890/icon1.png

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja