[ AFB 2.5 150 KM] puszczające przelewy wtrysków 2,5 TDI
witam ,ja dziś przy głowicy od strony kierowcy zmieniałem metalowe rurki od pompy do wtrysków i wężyki przelewowe + podkładki miedziane - które oczywiście były wygrzane palnikiem do czerwoności i wystudzone w wodzie ,wszystko zamontowane ,zrobiłem 20 km i jak narazie sucho,ale też auto odżyło jeśli chodzi o moc,ciśnienie paliwa musiało uciekać na łączeniach rurek z wtryskami ,lało mi sie po silniku paliwo ,mam nadzieje że mój problem ustał ,rurki metalowe kupiłem używane za grosze pozdrawiam
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
- Paulofm
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 gru 2009, 15:18
- Lokalizacja: Grodziec/Frankfurt
a jednak lipa zrobilem trase do Monachium i znów upierniczone (strona przy wlewie oleju) przy wtryskach przewodu ktore dochodzą do wtryskow nie wskazuja ciekniecia..Tak mysle czy te uszczelki wprasowane w dekle juz nie puszczaja ostanio pare razy były ruszane,zawsze ta obwódka wokól sie świeci tak jakby cos z tamtąd się wydostawało?????Już sam nie wiem co tu ruszyc
???

Było Audi 100 Cygaro 2.2 lpg
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi
Paulofm, zgodnie z tym co piszesz niekoniecznie wyciek musi dotyczyć przelewów i jest ropa. Wyciek może być oleju silnikowego właśnie z oringów (gumowych uszczelniaczy) wtrysków szczególnie, że jak sam wskazujesz parokrotnie było to ruszane. Proponuje wszystko wyczyścić, odtłuścić i uszczelnić oringi na około silikonem, powinno pomóc. Niestety same oringi dekli nie występują jako część zamienna a bez sensem z kolei jest kupowanie całych dekli z powodu uszczelek. Ktoś powinien o tym pomyśleć, żeby oringi były dostępne jako część zamienna.
- Paulofm
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 gru 2009, 15:18
- Lokalizacja: Grodziec/Frankfurt
tak jak gelu napisales przywiozlem nowy dekiel z Aso (390zł) i wszystko nowe zalozylem bo juz obstawilem ze dekiel musi puszczac.,.. A to uszczelnianie czyms kolo wtryskow jakos mnie nie przekonywalo.Narazie sucho
Pozdrawiam
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Było Audi 100 Cygaro 2.2 lpg
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi
witam , i stało sie ,znowu leci paliwo z 2-ch wtrysków przy głowicy od strony kierowcy,już nie z przelewów ale z rurek wysokiego ciśnienia ,chociaż wydaje mi sie że to jednak nie rurki ale wtrysk nie dokręcony w głowicy i ciśnienie wybija paliwo
,już nie mam sił na to.....,chyba sciągnę dekiel i obadam te 2 wtryski z których leci,dodam również że jak dam ognia na trybie sport to słychać jak otworzę szybe taki syk uchodzącego ciśnienia ,wydaje mi sie że to wlasnie nieszczelnosc miedzy wtryskiem a głowicą ,może ta miedziana podkładka do wymiany?? i znowu koszty..uszczelka dekla nowa itp ,nie uśmiecha mi sie kupować nowej kapy za 400 zł jak napisał kolega wyżej....jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to czekam na info pozdrawiam

Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
skontaktuj się z kolegą z forum Biernik on może coś poradzić na te uszczelki w pokrywach
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

Witam, oringi w deklu możesz przesmarować i doszczelnić silikonem i będzie dobrze. Uszczelki pod deklem też nie musisz wymieniać za każdym razem. Wystarczy ją dobrze wyczyścić, odtłuścić i wkleić na silikon i będzie dobrze. Ja dekle już któryś raz wklejam na silikon a uszczelki mam jeszcze fabryczne i jest ok.
Za jakiś czas będę musiał ściągać dekiel bo podejrzewam, że puszczanie u mnie na przelewach związane jest z wtryskami, mają dość dużą korekcje więc pewnie za dużo dawka na nie idzie i tym samym też więcej wraca powrotem i stąd biorą się te 2 puszczające przelewy bo na innych jest suchutko
Za jakiś czas będę musiał ściągać dekiel bo podejrzewam, że puszczanie u mnie na przelewach związane jest z wtryskami, mają dość dużą korekcje więc pewnie za dużo dawka na nie idzie i tym samym też więcej wraca powrotem i stąd biorą się te 2 puszczające przelewy bo na innych jest suchutko
Co prawda temat AFB, ale chyba nie popełnie faux pas, jeśli poproszę w tym temacie o pomoc przy innym silniku 2,5 tdi (BDG) z problemem mokrych dekli w okolicach wtrysków.
Możecie podpowiedzieć co w tym przypadku powinienem wymienić?
Tutaj fotki jak wyglądają pokrywy:
Strona lewa:
Strona prawa:
Znalazłem na allegro takie aukcje:
- uszczelka wtrysku
- uszczelka pokrywy zaworów (oczywiście x2)
- zestaw naprawczy wtrysku - tutaj są podkładki miedziane - gdzieś wyczytałem, że są potrzebne do uszczelnienia (nawet bez wymiany samego przelewu) tylko nie wiem jakiego rozmiaru szukać.
Czy to wystarczy, żeby sobie we własnym zakresie uszczelnić pokrywy?
Możecie podpowiedzieć co w tym przypadku powinienem wymienić?
Tutaj fotki jak wyglądają pokrywy:
Strona lewa:
Strona prawa:
Znalazłem na allegro takie aukcje:
- uszczelka wtrysku
- uszczelka pokrywy zaworów (oczywiście x2)
- zestaw naprawczy wtrysku - tutaj są podkładki miedziane - gdzieś wyczytałem, że są potrzebne do uszczelnienia (nawet bez wymiany samego przelewu) tylko nie wiem jakiego rozmiaru szukać.
Czy to wystarczy, żeby sobie we własnym zakresie uszczelnić pokrywy?
Ciekawa sprawa z ta uszczelką wtrysków, chyba sprzedający złapał się na sposób na te uszczelki ale 30 zł za mała uszczelkę gumową to już granda w biały dzieĂąBombee pisze:Co prawda temat AFB, ale chyba nie popełnie faux pas, jeśli poproszę w tym temacie o pomoc przy innym silniku 2,5 tdi (BDG) z problemem mokrych dekli w okolicach wtrysków.
Możecie podpowiedzieć co w tym przypadku powinienem wymienić?
Tutaj fotki jak wyglądają pokrywy:
Strona lewa:
Obrazek
Strona prawa:
Obrazek
Znalazłem na allegro takie aukcje:
- uszczelka wtrysku
- uszczelka pokrywy zaworów (oczywiście x2)
- zestaw naprawczy wtrysku - tutaj są podkładki miedziane - gdzieś wyczytałem, że są potrzebne do uszczelnienia (nawet bez wymiany samego przelewu) tylko nie wiem jakiego rozmiaru szukać.
Czy to wystarczy, żeby sobie we własnym zakresie uszczelnić pokrywy?


- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Znalazłem te uszczelki na Allegro już dawno temu, ale ta cena to przesada kurde. Fakt lepiej wydać 90zł za 3szt. a nie 400zł za dekiel, lecz mimo to cena jest nie mała. Takie uszczelki można zrobić na zamówienie w firmach, które się zajmują produkcją takiego asortymentu. Uszczelnienia ze swojej starej pokrywy wydłubałem już dawno i jak będę w PL to zrobię rysunek i wyślę do wyceny ile i za ile. Poza tym według mnie lepszym i taĂąszym rozwiązaniem jest zastosowanie uszczelniacza o odpowiednim kształcie i wymiarach oczywiście, którego jeszcze szukam. 

Kolego Bombee po zdjęciach nie widać, żeby problem tkwił w uszczelniaczach wokół wtrysków a jedynie w przewodach przelewowych. WymieĂą przewody przelewowe tylko nie zakładaj tych w oplocie bo są słabej jakości tylko kup przewody gumowe Gates'a. Profilaktycznie możesz wyczyścić dekle, odtłuścić uszczelniacze wokół wtrysków i zrobić sobie małą fazkę silikonem dla pewności że nie puszcza tam olej silnikowy.
hemiV8 pisze:Ty potrzebujesz króćce w kształcie V a nie jak w aukcji proste. Sprawdź jeszcze.
hemiV8 ma racje, króćce do wężyków przelewowych musisz mieć w kształcie litery V, jednak nie widzę potrzeby żebyś musiał je wymieniać, na początek wężyki i nowe podkładki miedziane, króćcom nic się z reguły nie dzieje