Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEB 1.8 150 KM] Pęknięta muszla turbiny i kolektor

Silniki benzynowe
Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 mar 2012, 20:49

ArKos72,
Tym vagiem logów nie zrobisz, potrzebujesz 311.
lpg jest?
Jeśli nie ma to przy błędzie ubogiej mieszanki do sprawdzenia
nieszczelności w układzie podciśnienia,
przepływka
sonda lambda
pompa paliwa
filtr paliwa

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 06 mar 2012, 20:52

grzemo pisze: potrzebujesz 311.
Problem. Mam Win7 i ten VAG na pewno nie pójdzie...
grzemo pisze:lpg jest?
Tak, ale zamierzam robić logi na benzynie a potem na LPG i porównać.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 mar 2012, 20:59

Jeśli jest lpg to zapewne od złej regulacji jest błąd ubogiej mieszanki.
ÂŁatwo to zdiagnozować, kasujemy błędy, jeździmy na samej pb i robimy odczyt błędów.

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 07 mar 2012, 09:59

Jeszcze jedna sprawa: w dieslach turbina jest BARDZO wyraźnie słyszalna... W moim nie słyszę jej wcale.
AEB ma taką "cichą" turbinę, czy po prostu jest coś nie halo?

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 07 mar 2012, 17:41

Hmm nie odpowiem Ci za bardzo - moja słychac na zewnatrz delikatnie - taki szybki i wyraźny świst i tyle. Aczkolwiek przy nabieraniu prędkości powyżej np 80km/h słychac delikatnie Turbinke w środku - ale tak tyci tyci. Nie w kazdym dieslu słychac wyraźnie ;)
Nie wiem jak na seryjnej Turbawce. czasami otwieram okna z przodu aby posłuchac tego świstu. Jest bardzo przyjemny :) ale nie wyje i nic tylko chwilka fsiu i jest :) zawsze od ok 2000 obr. :)

A czy cos nie halo hmm z cisza u Ciebie. Najlepszy byłby zegar doładowania... wiedziałbyś wszystko czy czasami auto na trybie awaryjnym nie jedzie albo co sie z cisnieniem dzieje.
Przydadza sie te logi - czekam z niecierpliwoscią :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 07 mar 2012, 18:19

ArKos72 pisze:W moim nie słyszę jej wcale.
AEB ma taką "cichą" turbinę, czy po prostu jest coś nie halo?
U mnie słychać turbawkę od około właśnie 80kmh i więcej na 5 biegu jak zaczyna wstawać. Wtedy najlepiej ją słychać, nie wiem czemu. Na innych biegach też słychać, w miarę wzrostu obrotów słychać takie wiuuuuUUUUUUUU świszcząco gwiżdżąco fajny dźwięk. Za to w 110km Golfie stryjka nie słychać turbiny absolutnie wcale. W golfie ojca za to wyje od 60kkm jak sowa, ale pompuje dobrze i nie pije oleju ;P Ale w moim AEB jakaś wyjątkowo głośna nie jest, np kobieta nie usłyszy;p Jak się wie jak turbo słychać to dopiero słychać. Z otwartymi oknami nie próbowałem słuchać;d

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 07 mar 2012, 21:15

U mnie tez nie było słychać. Potem zaczęła lać. Wymieniłem na używkę i pozbyłem sie kata. Teraz gwiżdże tak wyraźnie że mam wrażenie że jedzie policja na sygnale (wiuuuuUUUUUUUU)

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 07 mar 2012, 23:04

co do odgłosów turbiny to słabo była słyszalna kiedy miałem stary przepływomierz, jak założyłem nowy to wstawała jak nowonarodzona i fajnie świszczy do dzisiaj <okok>
P.S.
diesel ma bardziej świszczącą turbinę bo lata na większych ciśnieniach ;)
a jak wyprujesz katalizator to dopiero świszczy !!

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 08 mar 2012, 04:51

No to kurde coś jest nie tak. Maska podniesiona, wiszę nad silnikiem, robię szybkie przegazówki na wysokie obroty i nie słychać kompletnie nic.
Albo turbina nie ma flaków i jest sama obudowa, albo sztanga wisi zablokowana, albo nie wiem co...

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 08 mar 2012, 07:21

W taki sposób to raczej turbiny nie usłyszysz.
ArKos72 pisze:turbina nie ma flaków i jest sama obudowa
Bez urazy ale rozbawiłeś mnie. <lol>

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 08 mar 2012, 09:20

Nie wiem dlaczego, ale turbina chodzi dopiero pod obciążeniem. Naczy na jałowym prawie wcale. Tak samo w dieselu, szczególnie w Golfie słychać. Na jałowym ledwo co świszczy, a wrzucę jedynkę, to całe osiedle słyszy wiuuuUU;p

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 08 mar 2012, 09:25

ArKos72 pisze:No to kurde coś jest nie tak. Maska podniesiona, wiszę nad silnikiem, robię szybkie przegazówki na wysokie obroty i nie słychać kompletnie nic.
Albo turbina nie ma flaków i jest sama obudowa, albo sztanga wisi zablokowana, albo nie wiem co...
spokojnie, turbinę słychać jedynie jak silnik jest pod obciążeniem, wrzuć trzeci bieg, obroty ok 1700 i trzymaj pedał gazu w podłodze, silnik będzie się rozkręcał a jak dojdzie do ok 2 tyś to powinno ją być słychać jak "wstaje" <okok>
Ale nie spodziewaj się że będzie to jakoś bardzo głośno, najlepiej uchyl delikatnie szybę.

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 08 mar 2012, 15:05

Uchylałem szybę i nie uchylałem, butowałem i z wyższych i z niższych obrotów. Nie wiem, widać słoĂą mi na ucho nadepnął. Mam bardzo mocno wyczulony zmysł techniczny i ucho wybitnie czułe na anomalia w pracy silnika, ale tu polegam. Nie słyszę turbiny i tyle.
Pozostaje jedynie zrobić logi.
Z tym pustym środkiem turbiny to sarkazm, bo widziałem zdjęcie, na którym zamiast ośki jest wkręcona śruba... Kupujący pojechał do mechanika, bo auto w okazyjnej cenie jakoś dziwnie mocno czarnym dymem kopciło. Wiem że u mnie byłby błąd zbyt bogatej mieszanki.

Teraz jeszcze mnie męczy jedna rzecz:
- DV czyli ten z podciśnieniem
- zawór turbiny czyli ten bez podciśnienia
http://img10.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2161944105
Powie ktoś, czy mam podstawy je podejrzewać? Rolę pierwszego znam. A drugi?
Bo NV75 tez biorę pod uwagę, podejrzewam że sztanga nie działa.
Teraz szybkie pytanie: czy z 2.7BT mogę dać DV?

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 09 mar 2012, 09:34

ArKos72 pisze:................Nie słyszę turbiny i tyle.
...........
"1. muszla strony gorącej na spore pęknięcie (ok. 2-2.5cm długości) w tej niecce, czyli w tym zagłębieniu widocznym z góry"

może dlatego.

LorDos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 01 lut 2011, 00:47
Lokalizacja: Legnica

Post autor: LorDos » 10 mar 2012, 19:24

U mnie przy mocnym przyśpieszaniu po ok 3000 dosyć głośno słychać turbinę w środku taki metaliczny dźwięk, świst jest od 2000 do 3000 taki przyjemny a potem to już turbina głośniejsza niż sam silnik i nie buczy wcale przyjemnie.

Mam się martwić?

Logi na Vagu jak u kolegi, czujnik temp, przepływka, mieszanka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga