[ AEB 1.8 150 KM] Pęknięta muszla turbiny i kolektor
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Hmm nie odpowiem Ci za bardzo - moja słychac na zewnatrz delikatnie - taki szybki i wyraźny świst i tyle. Aczkolwiek przy nabieraniu prędkości powyżej np 80km/h słychac delikatnie Turbinke w środku - ale tak tyci tyci. Nie w kazdym dieslu słychac wyraźnie
Nie wiem jak na seryjnej Turbawce. czasami otwieram okna z przodu aby posłuchac tego świstu. Jest bardzo przyjemny ale nie wyje i nic tylko chwilka fsiu i jest zawsze od ok 2000 obr.
A czy cos nie halo hmm z cisza u Ciebie. Najlepszy byłby zegar doładowania... wiedziałbyś wszystko czy czasami auto na trybie awaryjnym nie jedzie albo co sie z cisnieniem dzieje.
Przydadza sie te logi - czekam z niecierpliwoscią
Nie wiem jak na seryjnej Turbawce. czasami otwieram okna z przodu aby posłuchac tego świstu. Jest bardzo przyjemny ale nie wyje i nic tylko chwilka fsiu i jest zawsze od ok 2000 obr.
A czy cos nie halo hmm z cisza u Ciebie. Najlepszy byłby zegar doładowania... wiedziałbyś wszystko czy czasami auto na trybie awaryjnym nie jedzie albo co sie z cisnieniem dzieje.
Przydadza sie te logi - czekam z niecierpliwoscią
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
U mnie słychać turbawkę od około właśnie 80kmh i więcej na 5 biegu jak zaczyna wstawać. Wtedy najlepiej ją słychać, nie wiem czemu. Na innych biegach też słychać, w miarę wzrostu obrotów słychać takie wiuuuuUUUUUUUU świszcząco gwiżdżąco fajny dźwięk. Za to w 110km Golfie stryjka nie słychać turbiny absolutnie wcale. W golfie ojca za to wyje od 60kkm jak sowa, ale pompuje dobrze i nie pije oleju ;P Ale w moim AEB jakaś wyjątkowo głośna nie jest, np kobieta nie usłyszy;p Jak się wie jak turbo słychać to dopiero słychać. Z otwartymi oknami nie próbowałem słuchać;dArKos72 pisze:W moim nie słyszę jej wcale.
AEB ma taką "cichą" turbinę, czy po prostu jest coś nie halo?
co do odgłosów turbiny to słabo była słyszalna kiedy miałem stary przepływomierz, jak założyłem nowy to wstawała jak nowonarodzona i fajnie świszczy do dzisiaj
P.S.
diesel ma bardziej świszczącą turbinę bo lata na większych ciśnieniach
a jak wyprujesz katalizator to dopiero świszczy
P.S.
diesel ma bardziej świszczącą turbinę bo lata na większych ciśnieniach
a jak wyprujesz katalizator to dopiero świszczy
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
spokojnie, turbinę słychać jedynie jak silnik jest pod obciążeniem, wrzuć trzeci bieg, obroty ok 1700 i trzymaj pedał gazu w podłodze, silnik będzie się rozkręcał a jak dojdzie do ok 2 tyś to powinno ją być słychać jak "wstaje"ArKos72 pisze:No to kurde coś jest nie tak. Maska podniesiona, wiszę nad silnikiem, robię szybkie przegazówki na wysokie obroty i nie słychać kompletnie nic.
Albo turbina nie ma flaków i jest sama obudowa, albo sztanga wisi zablokowana, albo nie wiem co...
Ale nie spodziewaj się że będzie to jakoś bardzo głośno, najlepiej uchyl delikatnie szybę.
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Uchylałem szybę i nie uchylałem, butowałem i z wyższych i z niższych obrotów. Nie wiem, widać słoĂą mi na ucho nadepnął. Mam bardzo mocno wyczulony zmysł techniczny i ucho wybitnie czułe na anomalia w pracy silnika, ale tu polegam. Nie słyszę turbiny i tyle.
Pozostaje jedynie zrobić logi.
Z tym pustym środkiem turbiny to sarkazm, bo widziałem zdjęcie, na którym zamiast ośki jest wkręcona śruba... Kupujący pojechał do mechanika, bo auto w okazyjnej cenie jakoś dziwnie mocno czarnym dymem kopciło. Wiem że u mnie byłby błąd zbyt bogatej mieszanki.
Teraz jeszcze mnie męczy jedna rzecz:
- DV czyli ten z podciśnieniem
- zawór turbiny czyli ten bez podciśnienia
http://img10.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2161944105
Powie ktoś, czy mam podstawy je podejrzewać? Rolę pierwszego znam. A drugi?
Bo NV75 tez biorę pod uwagę, podejrzewam że sztanga nie działa.
Teraz szybkie pytanie: czy z 2.7BT mogę dać DV?
Pozostaje jedynie zrobić logi.
Z tym pustym środkiem turbiny to sarkazm, bo widziałem zdjęcie, na którym zamiast ośki jest wkręcona śruba... Kupujący pojechał do mechanika, bo auto w okazyjnej cenie jakoś dziwnie mocno czarnym dymem kopciło. Wiem że u mnie byłby błąd zbyt bogatej mieszanki.
Teraz jeszcze mnie męczy jedna rzecz:
- DV czyli ten z podciśnieniem
- zawór turbiny czyli ten bez podciśnienia
http://img10.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2161944105
Powie ktoś, czy mam podstawy je podejrzewać? Rolę pierwszego znam. A drugi?
Bo NV75 tez biorę pod uwagę, podejrzewam że sztanga nie działa.
Teraz szybkie pytanie: czy z 2.7BT mogę dać DV?
"1. muszla strony gorącej na spore pęknięcie (ok. 2-2.5cm długości) w tej niecce, czyli w tym zagłębieniu widocznym z góry"ArKos72 pisze:................Nie słyszę turbiny i tyle.
...........
może dlatego.
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
U mnie przy mocnym przyśpieszaniu po ok 3000 dosyć głośno słychać turbinę w środku taki metaliczny dźwięk, świst jest od 2000 do 3000 taki przyjemny a potem to już turbina głośniejsza niż sam silnik i nie buczy wcale przyjemnie.
Mam się martwić?
Logi na Vagu jak u kolegi, czujnik temp, przepływka, mieszanka.
Mam się martwić?
Logi na Vagu jak u kolegi, czujnik temp, przepływka, mieszanka.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga