Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEB 1.8 150 KM] Pęknięta muszla turbiny i kolektor

Silniki benzynowe
R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 12 mar 2012, 19:47

miałem Kata - lekko było słychać. Kat sie oberwał , wstawiłemrure 2,5 cala to powiem wam , że super słychac jej wstawanie a na zewnatrz taki przyjemny gwiździk - powyzej 80 km/h słychac własnie w kabinie delikatnie taki milusi świst.
ArKos72
Jesli tylko zgadzają sie srednice przewodów i strerowanie (cienki fiucik) to wrzucaj bez problemu - bodajze pasują Plug & Play :)
w Weekend będe na śląsku - jesli masz czas mozemy sie spiknać wezme Vaga i moze uda nam sie do jakichś wniosków dojść. wyeliminujemy na podstawie logów te rzeczy dzieki który mAEB lata jak rakieta (ekhm ?!) hehe

Pozdrawiam :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 12 mar 2012, 22:09

R.K.O. pisze:w Weekend będe na śląsku - jesli masz czas mozemy sie spiknać wezme Vaga i moze uda nam sie do jakichś wniosków dojść. wyeliminujemy na podstawie logów te rzeczy dzieki który mAEB lata jak rakieta (ekhm ?!) hehe
Dla mnie bomba.
Tylko gdzie na tym śląsku będziesz? Okolice Katowic?

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 13 mar 2012, 22:35

konkretnie w Sosnowcu - musze sprawe załatwić i mysle do 11 na 100% mi zejdzie. Jak nie dłużej.a póxniej mozna pologować - a ma byc miodowa pogoda 20 stopni i słoneczko - w koncu załoze letnie gumki i przegaruje auteczko :) chociaz auto u mnie nagaru nie ma nawet zima XD.
ArKos72
jak coś dam Ci konkretnie znac na pw w okolicach czwartku wieczorem :) wtedy sie dogadamy jak i co :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 14 mar 2012, 07:09

Daj znać. Mam 3 dychy w jedną więc w pół godziny będę :)

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 14 mar 2012, 22:31

R.K.O., ja jestem z sosnowca może i ja mogę liczyć na sprawdzenie tego i owego? W jakich okolicach będziesz?

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 15 mar 2012, 21:01

I sie skomplikowało , ponieważ osoba , z która miałem załatwiać sprawy spotka sie ze mną w Częstochowie.... takze nie za bardzo jest jechac do Sosnowca. A , ze jestem z łodzkiego to mam kawałeczek do Sosnowca. Chyba , ze chce sie wam zrobić spocik w czestochowie. O danej godzinie w danym miejscu. To jak najbardziej mozemy się spiknać. Przepraszam , że tak sie pokręciło , ale zatelefonowano do mnie raptem 15 minut temu. A naprawde bardzo mnie ciekawi przypadek kolegi ArKos72
Pozdrawiam :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 17 mar 2012, 17:02

No czasem i tak bywa...
Za daleko dla mnie - 100 w jedną maĂąkę, ale może kiedyś będzie okazja się spiknąć :)
W każdym razie dzięki za chęć pomocy <luzik>



Dziś z racji pieknej aury powalczyłem z elpidżi. Pozmieniałem, pomaszlowałem, skutkiem czego na LPG nie wywala wzbogacania mieszanki. Jedzie lepiej. Zastanawiam się jeszcze czy nie zwiększyć ciśnienia na reduktorze. Obecnie mam 1.05 i w czasie długich i ostrych butów nie spada poniżej 0.95, ale mnożniki po regulacji idą mi na 1.8 i wtryski czasem wpadają w openloop...
Da mi coś zwiększenie ciśnienia i zmniejszenie mnożnika?

A w kwestii VAGowania. Nie ma wzbogacania mieszanki, ale jest coś dziwnego. Korzystałem i z VAGA 4.9 i ze starego 3.11.
Poniżej macie różnice, a bardzo bym się ucieszył, gdyby ktoś mi powiedział, czy winę ponosi koĂącząca się turbina (z racji pękniętej muszli i kolektora), czy jakiś zawór/czujnik? Czemu jest różnica między tymi programami? Oba ten sam błąd, ale w 3.11 nie ma że sporadyczny. To ma jakieś znaczenie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
Lokalizacja: Munster/Karkonosze
Kontakt:

Post autor: Oofol » 17 mar 2012, 17:14

CieszĂŠ siĂŠ e kto poruszy temat odgosó turbiny:)

Jezdzilem siedmioma C5 1.8T i w zadnej - razem z moja - nie slyszalem turbiny!!! Calkowita cisza... Zadnego dzwieku upustu zaworu...

Natomiast w A3 1.8T kumpla slychac cicho ale wyraznie. Nie dosc tego slychac u niego rowniez DV (jest oryginalne), w momencie gwaltownego puszczania gazu (tak jak to slychac BOVy ale rowniez delikatnie i cicho ale rowniez na postoju na jalowym...).

I teraz juz zupelnie nie wiem o co chodzi ijak to jest z tymi odglosami...

Probowalem sobie to wytlumaczyc tym ze A6 jest lepiej wytlumione od A3 ale moj silnik (AWT) slychac glosniej wewnatrz niz u niego (ADU)...

JAkies pomysly?
PM+
AVF+
ARE

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 17 mar 2012, 20:51

ArKos72
żadnej różnicy - oba wychodza "sporadyczne" przy czym czy:
- rzeczywiscie Turbina sie konczy
-DV pracuje w układzie "zawsze otwarty"
-N75 czy steruje WG
Dlatego trzeba zrobić Logi Dynamiczne. wedle Logów bedziemy w stanie zawęzić obszar poszukiwaĂą - czy zwrócić uwage na turbine czy moze jednak na sterowanie jej??
A moze posypał ci sie KAT?? sprawdź czy masz dobry "upływ" spalin - poproś npzone aby kilkakrotnie zakręciła silnik na wolnych obrotach a ty obserwuj wydech - czy gazy mają znaczny pęd wylotowy. MOze tak być tez , ze Turbo po prostu nie ma sie jak kręcić bo spaliny nie uchodzą.... wtedy to bedzie błąd 575 - tak miałem ja.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 17 mar 2012, 21:14

Uważam, że kat nie jest zapchany. Dzisiaj stałem tyłem do wiatru i na jałowym dałem na chwile w palnik - poszła chmurka i to spora.
Jakieś 1.5-2l oleju już dolałem a przejechałem od wymiany oleju ok. 2-2.5 tys km więc trochę chlapie. Myslę, że turbina spija olej, choć nie wiem jak z uszczelniaczami, ale bardziej mi to na turbinę wygląda.. Kumpel mi gadał, że jak za mną jechał, to przy zmianie biegów puszcza dymka, więc wskazuje na turbinę.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 17 mar 2012, 22:31

Hmm , ze puszcza dymka nie znaczy , ze Turbo nie pompuje ;) ale olej moze jak najbardziej puszczać. Odkręć Sonde Lambda - będziesz widział co i jak.
Ale moze zróbmy test - szybki i przyjemny. Mianowicie:
-zdejmij wężyk z Turbiny do N75 , ten który steruje poprzez N75 zaworem WG.
Turbo powinno momentalnie przeładować.... po ruszeniu a sterownik wejdzie w tryb awaryjny i wyrzuci przeładowanie bodajze - bedziemy wiedzieć czy Turbo nie ma uszkodzenia mechanicznego , bądź czy Katalizator jest ok (czy drożny w 100%)
Jesli nie bedzie wyrwania do przodu - to sory memory , ale albo Kat nie jest drożny w 100% albo klapka WG sie urwała. U mnie pomimo tego , ze dawał zuga z rury na postoju i przegazówkach i tak nie kreciła sie turbawka - za wolno oprózniała sie komora Katalizatora i blokowało wirnik. Przy czym u mnie nie rozpędzał sie nawet do 130 km/h.... wypniesz węzyk - bedziesz wiedział wiecej. Jesli 0 reakcji - wyrywaj Turbo na stół i sprawdź - ja sie nie patyczkowałem tylko wyciagnąłem - wprawny mechanior wyciagnie w 2 godzinki :) Koszt moze być niewspółmierny do efektów i wiedzy jaką zdobedziesz (raptem zapłaciłem 150 - a do tego wymieniłem płyny ;) )

Pozdrawiam :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 18 mar 2012, 08:56

R.K.O. pisze:zdejmij wężyk z Turbiny do N75 , ten który steruje poprzez N75 zaworem WG.
Zaślepiać go czymś czy po prostu zrzucić?
To ten, który leci do "gruszki" sterującej sztangą? Mogę przy samej gruszce?
R.K.O. pisze:u mnie nie rozpędzał sie nawet do 130 km/h....
U mnie coprawda powoli jak na mój gust, ale jak na razie do 160km/h bez większego wysiłku.
R.K.O. pisze:wyrywaj Turbo na stół i sprawdź
Problem polega na tym, że auto jest mi potrzebne non stop... Dopiero w kwietniu mam urlop i tu będę mógł ewentualnie je wyjąć.
I tak i tak muszę wymienić turbinę przez tą pękniętą muszlę i pęknięty kolektor...
Tu namierzyłem pacjenta:
http://allegro.pl/turbina-vw-audi-skoda ... 81786.html
Rozważam też opcję używki, ale trochę się boję:
http://allegro.pl/turbosprezarka-turbin ... 32274.html

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 18 mar 2012, 12:38

dla samego sprawdzenia zdejmij węzyk z gruchy WG a od strony N75 zaslep go bo złapie 00561 o mieszance. Gdy wyrwie jak oszalały do przodu - wiesz ze Turbo pompuje i trzeba szukac w osprzęcie , ale skoro i tak bedziesz wymieniał Turbawke... i tak bym sprawdził dla spokoju duszy. Ta nówka za 1300 kurde albo okazja albo te Turba stoją w takiej cenie - bo nie mam zielonego pojecia - ja zamierzam pojeździć troche tym autem wiec przymierzam sie do innego Turba - razem z dolotem i wydechem - aby osiagnać pułap 250KM i styka.
Co do tych 160km/h - to jest tylko 150 KM takze jakoś wariacko sie rozpędzac nie bedzie no ale powinien to robić płynnie :)
U mnie np ze startu stojacego wrzucam 1 i spód - przód wręcz chce sie oderwac unosi dzioba i ryk przekracza 3000 głowa w tył i pojawia sie lekki banan na twarzy :) przekracza 5000 to juz sie robi ciekawie. na 2 daje rade 108km/h na 3 ciagnie do 157km/h 4 wystarcza prawie do 208 km/h - zaznaczam , ze odciecie nie wiem po kiego u mnie jest na 7800 i ciagnie bez oporów do konca - na 5 hmm nie wiem ile i nie chce sprawdzać - autko ma swoje lata i wystarczy tak jak jedzie. Czasami mam jednak wrażenie , ze dostaje takiej "zadyszki" że dopiero po wkręceniu sie idzie jak rakieta - ale to Turbo wiec moze byc różnie. Najlepiej byłoby ustawić sie jeden obok drugiego i sprawdzić co i jak sie zachowuje np 0-100km/h i 0-160km/h - z czystej ciekawosci.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 18 mar 2012, 12:46

Mój 1 i 2 jakoś jedzie, bez szału ale jedzie.
Na 3 już niestety kupa - obrotomierz bardzo opornie idzie w górę. O tyle mnie to dziwi, że na 1 i 2 dość ochoczo jedzie, coprawda daleko mu do tego jak powinno byc, ale ten 3 bieg to jakieś nieporozumienie jest...
Zrobię logi i zaślepie ten wężyk z czystej ciekawości.
Logi na 3 biegu od 1500obr do 4500 starczą, czy do 5500?

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 18 mar 2012, 13:04

wrzucaj 3 bieg i nawet od 1000 obrotów i gaz w podłodze nawet do samego odciecia ;) jak juz zrobisz logi wyslij je nam to zobaczymy co w duszy gra - ja na 3 bieg nie narzekam - owszem ponizej poziomu max momentu obrotowego to straszny muł , ale powiem ze osobiscie na 3 biegu jest najbardziej żwawy - czyć dokładnie przyspieszenie - nie ma problemu. na 5 biegu na trasie mając około 2500 obrotów i chcą wyprzedzić jak najszybciej nawet nie redyukuje - czuc wgniotke !! w fotel ;)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja