Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Zmiana na sportowe

Zawieszenie
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 05 mar 2012, 21:59

wyższe mówię powiedzmy od 140 km/h w górę, nie jest to mega prędkość, a już troszkę czuć bujanie, tę słabszą przyczepność na polskich "równych" drogach...

Co do tych powyższych linków zastanawiam się jak będzie z ich trwałością?? Ma ktoś może takie?? Nie wysypuje się to po pierwszych 15tyś km??

Lepszym rozwiązaniem byłyby seryjne Bilsteiny z lekko obniżającymi sprężynami?? Bez gwintu??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 05 mar 2012, 22:07

Jigitt pisze:
Lepszym rozwiązaniem byłyby seryjne Bilsteiny z lekko obniżającymi sprężynami?? Bez gwintu??
Wydaje mi sie ze tak.
Choc to tylko moja ocena.
Jezdzilem na zawieszeniu gwintowanym i to jest masakra- Jedziesz tak jakbys jechal bez amortyzatorow, tak wali w aucie ze masakra. Zreszta sa ludzie tacy ktorym to odpowiada i sa tacy ktorzy nigdy by czegos takiego nie zalozyli.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 05 mar 2012, 22:18

Powiem, a raczej napiszę tak.... Ja jestem człowiekiem z rodzinką i poza powiedzmy odpowiednim wyglądem auta, cenię sobie także swego rodzaju wygodę... Wiem, że najlepsze z możliwych do zwykłego wożenia d..y jest serial, ale czasem człowiekowi włącza się tutorial NFS-a i noga mocniej opada na gaz (odziwo) i wtedy niższe, lekko sztywniejsze zawieszenie byłoby pewniejsze...

Czyli sumując np takie połączenie:

http://moto.allegro.pl/bilstein-amortyz ... 80544.html
+
http://moto.allegro.pl/sprezyny-sportow ... 26486.html

będzie odpowiedniejsze dla normalnego usera polskich wertepów??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
Lokalizacja: Munster/Karkonosze
Kontakt:

Post autor: Oofol » 07 mar 2012, 16:29

Panowie, widze ze to wasze pierwsze starcie z "usportowieniem" auta.

Powiem tak.
Zestawy zawieszen gwintowanych jakie zaproponowaliscie to najnizsza polka produkowana w chinach. Nie dosc ze jakosc wykonania jest mierna, to poza regulacja wysokosci nic wiecej soba nie reprezentuja. Zero komfortu, regulacji tlumienia, odbicia czy twardosci. Na domiar zlego po przejechaniu kilkunastu tysiecy sprezyny traca wlasciwosci i auto nie chce sie trzymac za dobrze drogi.

Dla osob ktore chca miec kompromis pomiedzy komfortem a sportowym feeling'iem polecam:
- Pro Kit EIbach + seryjne amortyzatory ( o ile jeszcze sa sprawne)
- Vogtland + seryjne amortyzatory
- Weitec + seryjne amortyzatory

Jesli chcecie wydac wiecej to oczywiscie mozna kupic nowy komplecik amortyzatorow;)

A co do gwintu to odradzam wszystko ponizej SuperSport.
Najwiecej komfortu za umiarkowane pieniadze daje gwint AP, DTS

Pozdrawiam
PM+
AVF+
ARE

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 07 mar 2012, 18:46

O to mi właśnie chodziło, wiem doskonale, że np. Eibach czy Weitec to firmy już z tych wyższych półek, stąd zapytałem o to co w linkach, czy to jest w ogóle coś warte, czy to zwykły shit...

A powiedzcie jeszcze kolor sprężyn ma znaczenie?? Jakiś stopieĂą twardości zawiasu jest poprzez to oznaczony??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

jedimike
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: jedimike » 09 kwie 2012, 17:49

ja jeździłem 4 lata 1,9tdi na standardowym zawieszeniu, a teraz śmigam 2,4 V6 na sportowym, komfort porównywalny, trzymanie w zakrętach bez porównania, trzeba było tylko zacząć uważać na wysokie krawężniki.
Nie wyobrażam sobie 170 km na standardzie, moją staruszkę bujało jak cholera.

Awatar użytkownika
markus312
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2013, 09:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: markus312 » 10 cze 2013, 10:34

Mam pytanko odnośnie zawieszenia, w moim Avancie sprawdzałem z przodu i mam czerwone amortyzatory i sprężyny z kropkami: 1x czerwona i 1x pomarańczowa, czy jest to zawieszenie sportowe/utwardzone? Amortyzatory na takie wyglądają ale nie znam się na oznaczeniach sprężyn.

Edit:
OK, sprawdziłem w kodach wyposażenia i wszystko jasne :) :
1BE: sports suspension/shock absorption
CCCO 2.5 TDI mit Sport-Paket

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja