[A6 C5] wahacze wytrzymałość, kto kiedy i za ile.
- lightfighter87
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
- Lokalizacja: Rzeszów
Rok temu na przeglądzie wyszło, że w aucie mam do wymiany dolne wahacze - w sumie 3 sztuki. Były VW/OOOO. Ponieważ w serwisie ASO te 3 sztuki kosztują ok 1000zł to postanowiłem kilka miesięcy temu oszczędzić a jednoczesnie załatwić sprawę kompleksowo i kupiłem na allegro od sprzedawcy z Kwidzyna komplet Master-Sport za 650zł. Dostałem je w paczce opatrzonym hologramem i gwarancją. Pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu (nie ASO) któtre je wymienił zgodnie ze sztuką (oczywiście dokręcane na ziemi). Zaczęło coś pukać. To co zobaczyłem dziś na podnośniku przeszło moje najśmielsze wyobrażenie. Wszytkie wahacze dolne zużyte, gumy popekane, jedna częściowo wylazła inne można wycisnąć ręką. Przebieg ... 7 000 km ! Górnych już nie chciałem oglądać. Mam gwarancję - ale jeśli ma ona polegać na wymianie na takie samo g... to ja dziękuję. Teraz wymieniam wszystko na oryginały z ASO. Tanio okazało się megadrogo! Przestrzegam przed kupnem Master-Sport!
A ja narazie zrobilem ( co prawda passatem B5) na mastersportach 45 tys i nie mam zadnego luzu. Co prawda w Belgii,ale zawsze :D
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Mylisz sie,moje padlo po 450 tys :D :D
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
Ori z ASO po upuście cenowym 3800 zł za cały komplet z łącznikami itp. Mam zamiar zapomnieć o wahaczach na kilkadziesiąt/sto tysięcy km Po ostaniej wymianie zużyego zawieszenia na MS po prostu przestało stukać, a teraz po wymianie na ori to inna bajka w prowadzeniu zwłaszcza w zakrętach. Idzie jak po szynach.
P.S. Porównywałem ze zdjęciami allegrowych/forumowych LMO i to jest jednak coś innego ... niby podobne ale diabeł tkwi w szczegółach.
P.S. Porównywałem ze zdjęciami allegrowych/forumowych LMO i to jest jednak coś innego ... niby podobne ale diabeł tkwi w szczegółach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Witam
Podłączę się pod temat.
W czerwcu 2009r wymieniłem kompletny zawias w swojej C5 z 2003r przy przebiegu 180 tys km - dotychczas był ori LMO -VW/OOOO (raczej nie ruszany, bo w papierach tego nie było, pojazd sam sprowadzałem z Niemiec) - założyłem komplet SWAG/FEBI + dolne proste TRW, bo z kompletu SWAG miały inne sworznie - takie sprzed liftu (sprzedawca się zaje..., a kupowałem w AUTOLAND)
W kazdym razie liczyłem, że to już jest nieco wyższa półka niż KRAFT czy coś i trochę na niech pojeżdzę - niestety wiosną tego roku po przejechaniu ok 38 tys km dochodziły stuki coraz mocniejsze i po sprawdzeniu na diagnostyce wyszło, że dolne wahacze tzw "banany" są kompletnie wyjechane z obu stron i do tego lewy prosty z TRW, też coś niedomaga (po zdjęciu bananów mechanik oceni ich zużycie).
Teraz zakupiłem te dwa dolne z LMO po 250 za sztukę w Inter Parts - zobaczymy czy wytrzymają dłużej
Podłączę się pod temat.
W czerwcu 2009r wymieniłem kompletny zawias w swojej C5 z 2003r przy przebiegu 180 tys km - dotychczas był ori LMO -VW/OOOO (raczej nie ruszany, bo w papierach tego nie było, pojazd sam sprowadzałem z Niemiec) - założyłem komplet SWAG/FEBI + dolne proste TRW, bo z kompletu SWAG miały inne sworznie - takie sprzed liftu (sprzedawca się zaje..., a kupowałem w AUTOLAND)
W kazdym razie liczyłem, że to już jest nieco wyższa półka niż KRAFT czy coś i trochę na niech pojeżdzę - niestety wiosną tego roku po przejechaniu ok 38 tys km dochodziły stuki coraz mocniejsze i po sprawdzeniu na diagnostyce wyszło, że dolne wahacze tzw "banany" są kompletnie wyjechane z obu stron i do tego lewy prosty z TRW, też coś niedomaga (po zdjęciu bananów mechanik oceni ich zużycie).
Teraz zakupiłem te dwa dolne z LMO po 250 za sztukę w Inter Parts - zobaczymy czy wytrzymają dłużej
gwizdek
moim zdaniem duzo do powiedzania ma felga a raczej jej rozmiar. Jednemu zawieszenie padnie po 15 tys na 18-stce a drugiemu na takim samym po 30 tys tyle ze na 16-stce. Ja narazie jezdze na 16-stce i moge powiedziec ze poprzedni wlasciciel wymienil zawieszenie a ja juz nakrecilem sam 30tys a ile on to nikt nie wie.
panowie sekret długiego uzytkowania tego zawieszwenia bez wymiany to amortzatory jesli załozycie cały komplet z ori badz z lemfordera lub swaga a amory sa kiepskie (miekie przód pływa )to nawet po 15 tys bedziecie wymieniac . ta sama sytułacia jest w A4,passacie,superbie i wszystkim co ma ten typ zawieszenia .wiem co mówie bo mam paru klijetów którzy wymienili cały komplet z lefordera i amory i maja nalatane teraz po 60 tys i cisza ,mamnawet jednego który nie miał kasy i kazał sobie załorzyc decermana wahacze i amory kamkoka (chinskie jakosc w porónaniu do ceny mozna powiedziec bardzo dobra ) i ma teraz nalatane na tym zestawie 35 tys i nie ma zadnego luzu
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga