Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AEB 1.8 150 KM] Pęknięta muszla turbiny i kolektor

Silniki benzynowe
ArKos72

[ AEB 1.8 150 KM] Pęknięta muszla turbiny i kolektor

Post autor: ArKos72 » 03 mar 2012, 15:20

Wyszukiwarka nie pomogła - "Nie znaleziono tematów".

Od pewnego czasu odnosiłem wrażenie, że AEB się zamulił. Sprawdziłem LPG - lala, czasy wtrysków okej, błędów nie ma, nie dzieje się nic. Raz lekkie szarpnięcie było przy ostrym przyspieszaniu i wtedy wyczaiłem błąd "zbyt niskie ciśnienie dolotu - sporadyczny" czy jakoś tak.
Podejrzewałem podciśnienie, o które pytałem w innym temacie, podejrzewałem DV, a dzisiaj po zdemontowaniu filtra powietrza dokładnie obejrzałem turbinę.
1. muszla strony gorącej na spore pęknięcie (ok. 2-2.5cm długości) w tej niecce, czyli w tym zagłębieniu widocznym z góry
2. kolektor ma lekkie ok. 1cm pęknięcie pomiędzy śrubami mocującymi turbinę, słychać z tych okolic lekkie dmuchanie
3. wąż od filtra powietrza jest pod spodem "mazisty" czyli takie lekko wilgotne, olejowe czy smarne brudne "coś"
Wymieniłem wężyk podciśnienia, zero zmian w pracy silnika - nadal nie ma tego cugu co być powinien. Jedzie, ale nic a nic [...] nie urywa... Odnoszę wrażenie, że moja Vectra B 1.8 16v w automacie lepiej się zbiera niż Audica. Rura gumowa od IC do przepustnicy: wyraźnie zmienia się ciśnienie w dolocie przy robieniu przegazówki na lekko ściśniętym tymże wężu. Czuć pod palcami.
4. sztanga pod gruszką jest nieruchoma. Mam wielkie łapska i na tyle na ile się dało, to wepchałem je tam i próbowałem ją ruszyć - bez efektu... To ma tak ciężko chodzić, czy mam coś nie halo? Próbowałem w obie strony...
Teraz seria głupich pytaĂą:
1. domniemam, że raczej nie ma sensu nawet podejmować próby naprawy pękniętej muszli turbiny, tylko po prostu wymiana lub regeneracja po całości? W koĂącu to żeliwo i jak wiadomo spawanie żeliwa to rzeźbienie w [...]
2. czy pomimo odczuwalnych zmian ciśnienia w dolocie może być taki mocno wyczuwalny muł? Mam na myśli niższe ciśnienie doładowania... Oczywiście logika mówi, że turbina nie osiągnie takiej prędkości jak należy, ale czuć że ciśnie powietrze. Myśle o zakupie oryginalnej turbiny po regeneracji z gwarancją 12 miesięcy, bo za 700zł oprócz muszli mam wszystkie flaki nowe w środku.
3. co mogło być przyczyną pęknięcia muszli i kolektora?
To moje pierwsze auto z turbo, wcześniej wszystkie były wolnossące, więc nie do koĂąca jestem pewien czy dobrze myślę.

kolorem czerwonym wymoderowano niestosowne słownictwo. Używaj proszę subtelniejszych określeĂą./Mod G
Ostatnio zmieniony 03 mar 2012, 21:41 przez ArKos72, łącznie zmieniany 1 raz.

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 03 mar 2012, 16:05

Z serii głupich pytaĂą punkt nr 2 wg mnie nie warte uwagi za 700 nie będzie to turbo zregenerowane porządnie. Wysypie się od razu albo za kilka dni. Mam znajomego który specjalizuje się w audi i całej grupie vw ostatnio oddawał do regeneracji taką turbawke jak nasza koszt to ok 1450 - 1600. Co najdziwniejsze koszta regeneracji turba w benzynce są wyższe niż w dieslu.
ad 3 może temperatura? Kata nie masz zapchanego?
ad 1 jak korpus pęknięty to raczej nikt nie skupi jej od Ciebie do regeneracji.

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 03 mar 2012, 17:44

gepard pisze:punkt nr 2 wg mnie nie warte uwagi za 700 nie będzie to turbo zregenerowane porządnie. Wysypie się od razu albo za kilka dni. Mam znajomego który specjalizuje się w audi i całej grupie vw ostatnio oddawał do regeneracji taką turbawke jak nasza koszt to ok 1450 - 1600.
http://allegro.pl/show_item.php?item=2175049699
Pisałem z facetem. Powiedziałem że moja nie żyje i nie nadaje się do regeneracji - dopłata 50zł bez zdawania starej turbiny czyli 900,- wyjdzie.
Zapewne czytałeś:
Turbosprężarka złożona jest z fabrycznych NOWYCH i oryginalnych części:
koło kompresji
wałek/ wirnik turbiny
łożysko ślizgowe
łożysko oporowe
odrzutnik
oringi
pierścienie uszczelniające
płytka kompresowa/ talerz
Pozostałe elementy są regenerowane

UDZIELAMY 18 MIESIęCY GWARANCJI BEZ LIMITÓW KM
Nie sądzę żeby aż tak podle to było zregenerowane, bo poszliby z torbami: bez limitu km czyli rocznie można wylatać spokojnie z 40-50 tysi jak ktoś bardzo duzo jeździ... Czyli liczą się z udzieleniem gwary na 60-70 tys km co dla mnie jest okresem ok. 2.5-3 lat.
gepard pisze:Kata nie masz zapchanego?
Nie sądzę. Turbina nigdy nie była czerwona nawet jak butowałem.
gepard pisze:jak korpus pęknięty to raczej nikt nie skupi jej od Ciebie do regeneracji.
Jak wyżej - dopłacę 5 dych i dostanę bez oddawania starej.

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 04 mar 2012, 09:20

Jest to dla mnie trochę dziwne ze gościu tylko 50 zł chce więcej.
U mnie w okolicy jak moja padła to gościu skupił bez gadania za 170zł a lała i był spory luz.
850 dałem za używkę z passata w idealnym stanie. Dlatego dziwi mnie że ktoś robi za 900 zł kapitalny remont turbo i daje bez zdania starej.
Na dodatek masz trochę kilometrów do Mielca na wypadek gwarancji. Xhyba że chcesz sie bawić w odsyłanie. Kiedys czytałem bardzo ciekawy artykuł o jakiejś firmie co regeneruje i kłopotach klientów jak znajdę to zamieszczę linka.
Nie sugeruję ze w twoim przypadku też tak musi być.
Tylko czemu niektórzy biorą 900 a niektórzy 1600.

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 04 mar 2012, 09:21

Post pod postem, aby podbić temat w górę:

Zauważyłem ,że zaczęło cuchnąć gazem na postoju. Nieważne czy zimny czy ciepły - wali LPG w kabinie.
Podjechałem do gazownika, opsikał wszystkie połączenia LPG i stwierdził, że na 100% instalacja jest szczelna.
W związku z tym pozostaje jedynie nieszczelność dolotu. Jesli silnik jest doładowany to panujące w układzie dolotowym nadciśnienie będzie w wypadku nieszczelności wypychać zawartość dolotu czyli i również wtryśnięte LPG.
Cy sa jakieś newralgiczne punkty przy tym silniku, które najczęściej się rozszczelniają? Nieważne czy na łączeniach czy na skutek zużycia, ale na co najbardziej zwrócić uwagę?
Na razie nie będę zwalał przedniego pasa, bo jeszcze nie ta pogoda, ale w przyszłości chciałbym oryginalny dolot zastąpić kwasiakiem i silikonowymi kolankami (oczywiście między turbiną a kolektorem ssącym) i chciałbym zamontować FMIC - mam spory intercooler z Iveco turbo Daily, z 7-8cm grubości, ok. 60cm szerokości i ok. 20cm wysokości.
Tylko gdzie doraźnie szukać i zaradzić nieszczelności w oryginale?

gepard pisze: U mnie w okolicy jak moja padła to gościu skupił bez gadania za 170zł a lała i był spory luz.
Tu u mnie problem rozbija się o to, że każdy flak ze środka się wymienia a muszle pozostają oryginalne. U mnie co jest do wykorzystania? Muszla zimna.
Tak na marginesie to pisząc z gościem powiedziałem, że mam auto po dwonku i turbina jest w kawałkach - zmiażdżona. <skromny>
gepard pisze: 850 dałem za używkę z passata w idealnym stanie.
Boję się, bo nnie wejdę do uzywki. Nie wiem, czy po założeniu nie będzie chlać oleju, czy będzie dawać ciśnienie takie jak powinna... Regenerowana ma gwarancję na 12 czy 18 miesięcy i tu jest to moje "bezpieczeĂąstwo".
gepard pisze:masz trochę kilometrów do Mielca na wypadek gwarancji. Xhyba że chcesz sie bawić w odsyłanie. Kiedys czytałem bardzo ciekawy artykuł o jakiejś firmie co regeneruje i kłopotach klientów jak znajdę to zamieszczę linka.
Nie sugeruję ze w twoim przypadku też tak musi być.
Linka poszukaj chętnie poczytam. Jeśli by się coś wywaliło, to tylko wysyłka do Mielca. Inaczej nie da rady. Tą swoją bym zostawił w jednym kawałku, żeby na wypadek "W" mieć co wsadzić pod maskę na czas reklamacji regenerowanej. MUSZę mieć codziennie sprawne auto.
gepard pisze: Tylko czemu niektórzy biorą 900 a niektórzy 1600.


Bladego pojęcia nie mam. Jak tak kiedyś patrzyłem na różne ceny gratów do turbin, to taka regeneracja kupując graty detalicznie wyjdzie około 600-700, być może ci którzy robią to zarobkowo kupując hurtowo płacą sporo taniej. Może to kwestia utrzymania się na rynku? Ten co robi po 900 ma full klientów, ten co po 1600 mniej? Nie mam pojęcia.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 04 mar 2012, 12:06

Gdzie wyczytałem , że pekniecia muszli Turbo jak i kolektora , ale tylko delikatne nie sa czymś tragicznym. Tylko nie pamietam czy nie chodziło to o wnętrze muszli. ale NVMD. Teraz tak - skąd masz pewność że to rzeczywiscie sypneło Turbo.
Mój przypadek:
link
-aeb-18-150-km-aeb-zginelo-turbo-vt40718.htm

Nie wiem czy czytałeś. Może spróbuj wyciagnać Turbawke i ją sprawdzić wzrokowo. roboty sporo dlatego nie babrałem sie z tym tylko mechanior zrobił ognia. Moze być tak , ze WG sie zapiekło i "coś" pompuje bo tylko czesc spalin trafia na wirnik.
A jaki bład wyskakuje?? P00575?? Trzeba zweryfikowac zanim sie podejmie dalsze kroki. sprawdziłbym kompresorkiem gruche WG - na węzyk podac ciśnienie do 1Bara - powinna dygnac az miło.

Moze coś wskóramy wspólnie :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 04 mar 2012, 12:49

R.K.O. pisze:wyczytałem , że pekniecia muszli Turbo jak i kolektora , ale tylko delikatne nie sa czymś tragicznym.
U mnie te pęknięcia są moim zdaniem duże. Nie dość, że są grube, to dmucha tam spalinami - wyraźnie słyszalne to jest.

Pęknięcie, które ma grubość włosa, jest dla mnie niczym. Moje są kilkakrotnie grubsze.
R.K.O. pisze: skąd masz pewność że to rzeczywiscie sypneło Turbo.
Ja nie twierdzę, że turbo się wysypało. Stwierdziłem jedynie, że aby pozbyć się problemu w postaci pęknięcia muszli trzeba chyba wymienić turbinę.
R.K.O. pisze:A jaki bład wyskakuje?
Błędów nie mam żadnych.
Jeden raz się zdarzył błąd lajk det: "zbyt niskie ciśnienie dolotu - sporadyczny". Poza tym czysto, nic nie ma. VAGowałem fejsem od koleszki, bo ten co kupiłem, to po prostu k*** mać - osiwieć można - ani się nie chce łączyć ani nic... Muszę drugi kupić, jakiś bardziej "markowy".
R.K.O. pisze:sprawdziłbym kompresorkiem gruche WG - na węzyk podac ciśnienie do 1Bara - powinna dygnac az miło.
To będę musiał sprawdzić. Jedyne co to dostęp kiepski, a ja mam łapska jak bochenki chleba... Wiele prostych rzeczy jest dla mnie awykonalnych.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 04 mar 2012, 12:55

Spróbuj zlogowac auto :)
Wartosci przepływki - bodajze kanał 002 - bedziesz wiedział czy Turbo "dobrze SSIE" :)

Kanał z sonda Lambda (nie pamietam który) będziesz wiedział czy ta nieszczelnosć jest na tyle duża że fałszuje wskazania sondy i zaburza mieszanke :)

Generalnie tylko te 2 rzeczy wystarcza w AEB do oceny czy Turbina wogóle pracuje.
Dorzuc do tego współczynnik Duty Cycle (wypełnienie sterowanie N75 - otwarcie badź przytłumienie sterowania WG) w granicach od 0% do 5% jest tzw. "ÂŻądanie doładowania" czyli N75 wyrzuca część cisnienia do dolotu i część na WG jesli DC dochodzi do 99% to osiagnieto regulacje i N75 zamyka cześć do dolotu i otwiera w pełni wg i turbo kręci sie ze stała prędkoscią :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 04 mar 2012, 14:04

Najpierw muszę interfejs drugi kupić, bo ta kupa gówna co zanabyłem, to jakieś nieporozumienie... Gość owszem, zwróci kasę, jak wyślę kurierem do niego zwalony. Kurier 22zł. Fejs 26zł. Zajebardzo opłacalna impreza... Rozbiorę bydlaka i dam kumplowi na serwis rtv, może coś wyczai i uda się to zreanimować.

DLA PEWNOÂŚCI: ma być OBD2 ?

Zauważyłem też dodatkową rzecz:
jadąc ze stałą prędkością w zakresie 1800-2000obr/min odnosi się wrażenie lekkiego poszarpywania - nie sensu stricte szarpanie tylko bardziej może drżenie silnika. Nie ma tego przy przyspieszaniu, nie ma przy ujmowaniu gazu - tylko i wyłącznie stała prędkość.
Może ma związek z powyższym...
<mysli> <mysli> <mysli>

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 04 mar 2012, 21:04

ja mam tak rzadko gdy depne na maXa z obrotów np 1500 - minie 2000 delikatniutkie niby przerwy w gazie i ognia ale do stawiam na "stepiony N75" takze obmyslam jak ten zawor ominac aby doładowanie utrzymac na poziomie 1Bara - a podobno Turbawka która u mnie jest utrzyma to ciśnienie az do odcięcia - zobaczymy.

Poszarpywanie przy stałej prędkosci - bardzo możliwe , ze to od tego. co do interfejsu. Tez kupiłem na alledrogo.pl i nie narzekam robi nawet SkodE Roomster z 2009 roku ;) tylko , ze za sam przewód dałem niewiele bo 80 zł i jak narazie bez problemu działa :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 05 mar 2012, 10:59

R.K.O. pisze:ja mam tak rzadko gdy depne na maXa z obrotów np 1500 - minie 2000 delikatniutkie niby przerwy w gazie i ognia ale do stawiam na "stepiony N75".........
też mam tak czasami, bardzo delikatnie. Myślisz że to będzie N75?

A co do pękających turbin w 1.8T to zaóważyłem jedną rzecz która może ale nie musi
mieć na to wpływ.
Mianowicie, kiedy pada deszcz lub chwilę wcześniej auto było na myjni a turbina jest rozgrzana, czasami wpada nam na myśl żeby zaglądnąć do silnika (tak po prostu zobaczyć co i jak) i otwieramy maskę ! a w tym czasie woda która zgromadziła się w okolicach grila i koĂącówek maski centralnie leci na gorąca turbinę !! <szok>
chyba nie muszę tłumaczyć co może się stać kiedy gorąca turbina jest oblewana zimną wodą <uoee>

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 05 mar 2012, 21:26

Dla mnie to jedyne sensowne wytłumaczenie tak jak by Turbo się włączało wyłaczało w szybkim tempie. a steruje nim N75. Tylko , ze sterowanie N75 nie odbywa sie impulsem ciagłym że albo otwarty albo zamkniety. Sterowany jest wypełnieniem częstotliwosciowym - po prostu cyka jak głupi. Gdyby sie otworzył i posłał wszystko do dolotu i do WG to uwierz mi , że zadziała to tak jakbys zdjął wężyk z turbo do N75. Turbina sie rozkręci zbyt mocno i moze sie uszkodzić. Aczkolwiek gdy sterowni kdojdzie do wniosku , ze "oho mam cisniene na full - odłaczam N75" - i wyłaczają sie te impulsy. ÂŁopatologiczna zasada działania i wrecz niezawodna pod jednym warunkiem , ze N75 jest w 100% sprawny. Bo gdy juz Turbo wejdzie na obroty - cisnienie pomaga otwierac sie zaworkowi i nie czuć tych "przerw w gazie"
Taka jest moja interpretacja. Dlatego chce to ominać i chyba wstawie MBC zwykły MBC.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 06 mar 2012, 16:46

No i doszedł dziś nowy fejs. Ten działa, z czego się cieszę.
Co wyszło?
Od ostatniego VAGowania ze 2 miesiące temu wyskoczyło mi to co poniżej na obrazku. Podpowiadam od razu, że w mrozy padł mi aku i wymieniałem, więc to zasilanie ECU miałoby uzasadnienie. Po skasowaniu błędów parę przegazówek i brak błędów. Ale to na postoju - nie jeździłem, bo bateria w laptopie już była prawie całkiem rozładowana, więc i tak guzik bym miał z jazdy.
Jak rozumieć toto na obrazku?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 06 mar 2012, 20:12

tak jak myslalem 00561 - adaptacja mieszanki. bład o czujniku temperatury silnika hmm - podmien czujnik ten niebieski tuż za silnikiem :) sprawdź czy bedzie powracał. Aczkolwiek sprawdź wskazania z VAGa i z tym co na desce oraz ze wskazaniami czujnika 4-ro pinowego tuż przed chłodnicą. Tylko nie pamietam który to kanał.
00561 był do przewidzenia.
Zrób Logi Dynamiczne.
Wtedy pomyslimy co dalej .
pozdrawiam :) R.K.O.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 06 mar 2012, 20:18

R.K.O. pisze:Zrób Logi Dynamiczne.
Najpierw, to muszę ogarnąć jak to się robi...

1. podłączamy fejsa
2. odpalamy vagcoma
3. wybieramy silnik 01
4. wybieramy "bloki wartości mierzonych" 08
5. dla pomiaru turbiny blok 011, dla MAF 003
6. III bieg i od 30km/h czyli 1500obr/min włączamy start i gaz w podłogę i cały czas tak aż do 4500 obr
7. stop

Czy to tak ma być?

Dam radę na vag 4.19 czy jakiś starszy ma być?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl