Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALG 2.8 193 KM] Audi A6 C5 2.8 V6 ALG Quattro - Bieże olej

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
exterminal69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 08 lip 2008, 15:42
Lokalizacja: PODKARPACie

[ ALG 2.8 193 KM] Audi A6 C5 2.8 V6 ALG Quattro - Bieże olej

Post autor: exterminal69 » 02 mar 2012, 09:33

Witam
Panowie mam poważny problem jak w temacie . Silnik spala ogromne ilości oleju około 2.5 L na 1000km. Nie wiem co robić . Na początku wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów i pod napinaczami łaĂącuszka rozrządu bo się pociły i myślałem że to może to . Później w związku ze miałem LPG wymieniłem świece na dwóch było bardzo dużo nagaru po prostu wyglądały tragicznie. Ale olej jak brał tak bierze . Na co stawiacie myślicie że pierścienie do wymiany ? Auto ma przejechane około 200 tyś km . Silnik kopci zaraz po odpalaniu na niebiesko i po paru sekundach przestaje . Przy mocnym bycie tez pod kapca na niebiesko przy normalnej jeździe tak do 3 tys nie widzę dymu z wydechu ale olej ubywa niemiłosiernie .Czasami złapie taka zamulę jak by właśnie nie pracował na 2 cylindrach i po chwili mu przechodzi .Dzieje się to najszczęśniejszej jak hamuje silnikiem np jadę z góry przez 500 m bez dodawania gazu .Obawiam się że to pierścienie jak uważacie ? Bardzo niepokoją mnie te zawalone świece .Gazownik powiedział że pod dużym obciążeniem wypadają zapłony być może właśnie przez to że są zarzucane świece .Proszę o cenne rady
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

numeer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 17 lis 2011, 11:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: numeer » 02 mar 2012, 10:18

Witam!Może to koledze pomoże..http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
...niestety chyba się kolega w diagnozie nie myli;(

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 02 mar 2012, 11:37

Jeżeli bierze tyle oleju a co najważniejsze silnik benzynowy kopci na niebiesko tzn. że spala olej czyli silnik jest zużyty na maksa na 100% Może puszczać przez uszczelniacze zaworowe lub przez pierścienie. Do wymiany silnik rób generalny remont.... Współczuje...
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 02 mar 2012, 11:44

Zrób pomiar sprężania na zimno i próbę olejową, będzie wiadomo gdzie puszcza, ale taka ilość nagaru na świecach sugeruje nie tyle uszkodzone, co brak pierścieni :(

exterminal69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 08 lip 2008, 15:42
Lokalizacja: PODKARPACie

Post autor: exterminal69 » 02 mar 2012, 17:28

Ale czy przy takim przebiegu mogły polecieć pierścienie ? Byłem dziś u dwóch mechanikach i każdy stawia na uszczelniacze zaworów

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 02 mar 2012, 17:48

Bardzo możliwe bo przez to że są nie szczelne olej przedostaje się do komory spalania i jest spalany. Stąd te świece takie czarne jakby w smole były. ÂŚwice mają być o jasnobrązowym kolorze.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 02 mar 2012, 18:14

kolego u mnie też czasem dziwnie chodzi jakby na 1 cylindrze nie pracował
po wymianie świec ci się poprawiło?

numeer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 17 lis 2011, 11:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: numeer » 02 mar 2012, 21:32

exterminal69 pisze:Ale czy przy takim przebiegu mogły polecieć pierścienie ? Byłem dziś u dwóch mechanikach i każdy stawia na uszczelniacze zaworów
A no mogły polecieć-wszystko zależy od eksploatacji(przebieg wiarygodny 200tyś ???)
co do uszczelniaczy zaworów to być może już kamieĂą...

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 02 mar 2012, 22:50

Uszczelniacze i prowadnice zaworowe, u mnie po rozebraniu silnika pierścienie były jeszcze ok ale zawory latały okropnie w prowadnicach i świece wyglądały podobnie właśnie.
Nagaru na zaworach było dużo po zdjęciu czapek. Po regeneracji czyli wymiana starych prowadnic zaworowych na nowe + uszczelniacze nie ma dymienia.
Tyle że u mnie był silnik cały odbudowany pierścienie też nowe mam.
Ale pierścienie to raczej mniej pewne niż własnie prowadnice i uszczelniacze jeśli chodzi o 30v

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 03 mar 2012, 22:52

200 tys to niewiele na v6 30v i dziwi mnie zużycie oleju,nawet jakby maiła 500 tys to nie powinna tyle wciągać. Może gazownicy nie ściągnęli kolektora, opiłki podrapały gładź cylindrów.Czasem jest też tak , że silnik po długim (pól roku, rok) nieodpaleniu zaczyna brać olej ,ponieważ właśnie uszczelniacze zaworów po prostu twardnieją. Słyszałem też teorie, że po zmianie z syntetyka na mineralny, uszczelniacze również twardnieją.
Zajmij się najpierw głowicami , po ściągnięciu zobaczysz w jakiej formie są cylindry.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja