Panowie mam poważny problem jak w temacie . Silnik spala ogromne ilości oleju około 2.5 L na 1000km. Nie wiem co robić . Na początku wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów i pod napinaczami łaĂącuszka rozrządu bo się pociły i myślałem że to może to . Później w związku ze miałem LPG wymieniłem świece na dwóch było bardzo dużo nagaru po prostu wyglądały tragicznie. Ale olej jak brał tak bierze . Na co stawiacie myślicie że pierścienie do wymiany ? Auto ma przejechane około 200 tyś km . Silnik kopci zaraz po odpalaniu na niebiesko i po paru sekundach przestaje . Przy mocnym bycie tez pod kapca na niebiesko przy normalnej jeździe tak do 3 tys nie widzę dymu z wydechu ale olej ubywa niemiłosiernie .Czasami złapie taka zamulę jak by właśnie nie pracował na 2 cylindrach i po chwili mu przechodzi .Dzieje się to najszczęśniejszej jak hamuje silnikiem np jadę z góry przez 500 m bez dodawania gazu .Obawiam się że to pierścienie jak uważacie ? Bardzo niepokoją mnie te zawalone świece .Gazownik powiedział że pod dużym obciążeniem wypadają zapłony być może właśnie przez to że są zarzucane świece .Proszę o cenne rady
[ ALG 2.8 193 KM] Audi A6 C5 2.8 V6 ALG Quattro - Bieże olej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 lip 2008, 15:42
- Lokalizacja: PODKARPACie
[ ALG 2.8 193 KM] Audi A6 C5 2.8 V6 ALG Quattro - Bieże olej
Witam
Panowie mam poważny problem jak w temacie . Silnik spala ogromne ilości oleju około 2.5 L na 1000km. Nie wiem co robić . Na początku wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów i pod napinaczami łaĂącuszka rozrządu bo się pociły i myślałem że to może to . Później w związku ze miałem LPG wymieniłem świece na dwóch było bardzo dużo nagaru po prostu wyglądały tragicznie. Ale olej jak brał tak bierze . Na co stawiacie myślicie że pierścienie do wymiany ? Auto ma przejechane około 200 tyś km . Silnik kopci zaraz po odpalaniu na niebiesko i po paru sekundach przestaje . Przy mocnym bycie tez pod kapca na niebiesko przy normalnej jeździe tak do 3 tys nie widzę dymu z wydechu ale olej ubywa niemiłosiernie .Czasami złapie taka zamulę jak by właśnie nie pracował na 2 cylindrach i po chwili mu przechodzi .Dzieje się to najszczęśniejszej jak hamuje silnikiem np jadę z góry przez 500 m bez dodawania gazu .Obawiam się że to pierścienie jak uważacie ? Bardzo niepokoją mnie te zawalone świece .Gazownik powiedział że pod dużym obciążeniem wypadają zapłony być może właśnie przez to że są zarzucane świece .Proszę o cenne rady
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Panowie mam poważny problem jak w temacie . Silnik spala ogromne ilości oleju około 2.5 L na 1000km. Nie wiem co robić . Na początku wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów i pod napinaczami łaĂącuszka rozrządu bo się pociły i myślałem że to może to . Później w związku ze miałem LPG wymieniłem świece na dwóch było bardzo dużo nagaru po prostu wyglądały tragicznie. Ale olej jak brał tak bierze . Na co stawiacie myślicie że pierścienie do wymiany ? Auto ma przejechane około 200 tyś km . Silnik kopci zaraz po odpalaniu na niebiesko i po paru sekundach przestaje . Przy mocnym bycie tez pod kapca na niebiesko przy normalnej jeździe tak do 3 tys nie widzę dymu z wydechu ale olej ubywa niemiłosiernie .Czasami złapie taka zamulę jak by właśnie nie pracował na 2 cylindrach i po chwili mu przechodzi .Dzieje się to najszczęśniejszej jak hamuje silnikiem np jadę z góry przez 500 m bez dodawania gazu .Obawiam się że to pierścienie jak uważacie ? Bardzo niepokoją mnie te zawalone świece .Gazownik powiedział że pod dużym obciążeniem wypadają zapłony być może właśnie przez to że są zarzucane świece .Proszę o cenne rady
Witam!Może to koledze pomoże..http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
...niestety chyba się kolega w diagnozie nie myli;(
...niestety chyba się kolega w diagnozie nie myli;(
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Jeżeli bierze tyle oleju a co najważniejsze silnik benzynowy kopci na niebiesko tzn. że spala olej czyli silnik jest zużyty na maksa na 100% Może puszczać przez uszczelniacze zaworowe lub przez pierścienie. Do wymiany silnik rób generalny remont.... Współczuje...
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 lip 2008, 15:42
- Lokalizacja: PODKARPACie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Bardzo możliwe bo przez to że są nie szczelne olej przedostaje się do komory spalania i jest spalany. Stąd te świece takie czarne jakby w smole były. ÂŚwice mają być o jasnobrązowym kolorze.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Uszczelniacze i prowadnice zaworowe, u mnie po rozebraniu silnika pierścienie były jeszcze ok ale zawory latały okropnie w prowadnicach i świece wyglądały podobnie właśnie.
Nagaru na zaworach było dużo po zdjęciu czapek. Po regeneracji czyli wymiana starych prowadnic zaworowych na nowe + uszczelniacze nie ma dymienia.
Tyle że u mnie był silnik cały odbudowany pierścienie też nowe mam.
Ale pierścienie to raczej mniej pewne niż własnie prowadnice i uszczelniacze jeśli chodzi o 30v
Nagaru na zaworach było dużo po zdjęciu czapek. Po regeneracji czyli wymiana starych prowadnic zaworowych na nowe + uszczelniacze nie ma dymienia.
Tyle że u mnie był silnik cały odbudowany pierścienie też nowe mam.
Ale pierścienie to raczej mniej pewne niż własnie prowadnice i uszczelniacze jeśli chodzi o 30v
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
200 tys to niewiele na v6 30v i dziwi mnie zużycie oleju,nawet jakby maiła 500 tys to nie powinna tyle wciągać. Może gazownicy nie ściągnęli kolektora, opiłki podrapały gładź cylindrów.Czasem jest też tak , że silnik po długim (pól roku, rok) nieodpaleniu zaczyna brać olej ,ponieważ właśnie uszczelniacze zaworów po prostu twardnieją. Słyszałem też teorie, że po zmianie z syntetyka na mineralny, uszczelniacze również twardnieją.
Zajmij się najpierw głowicami , po ściągnięciu zobaczysz w jakiej formie są cylindry.
Zajmij się najpierw głowicami , po ściągnięciu zobaczysz w jakiej formie są cylindry.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q