[ ALF 2.4 165 KM] Analiza logów- sonda lambda
Oki więc przemyślałem temat i wymienię te wtryskiwacze. Padam link do strony, może mi ktoś polecić które hany mam kupić:
http://www.drypa.pl/kategoria271_WTRYSK ... drowe.html
Najlepiej podajcie mi numer ID tego wtryskiwacza,
Czy lepiej założyć na listwie czy pojedyncze????
Wiem że do hany przejściówki są potrzebne, na tej stronie też są dostępne.
http://www.drypa.pl/kategoria271_WTRYSK ... drowe.html
Najlepiej podajcie mi numer ID tego wtryskiwacza,
Czy lepiej założyć na listwie czy pojedyncze????
Wiem że do hany przejściówki są potrzebne, na tej stronie też są dostępne.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Prawda to jak najbardziej.. blisko i żeby były równe..
Ostatnio zmieniony 20 lut 2012, 17:31 przez arkadiuso, łącznie zmieniany 1 raz.
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Troszkę to takie mity z tymi wężykami.piotrpom pisze:Gdzieś kiedyś czytałem że jak się da wtryskiwacz pojedynczy to można- z racji montażu- skrócić przewód od wtryskiwacza do kolektora i wtedy jest bardziej precyzyjny wtrysk. Prawda to??
Podstawą jest że muszą być równe a instalacja będzie poprawnie działać nawet na wężykach do 20cm długości, choć jeśli jest możliwość to lepiej unikać takich długości i robić je jak najkrótsze.
Jak się popatrzy na Landi renzo czy Prinsa to ich wężyki są dość długie bo wtryskiwacze są w listwach a instalacje działają precyzyjnie.
Te opinie na forach są czasem troszeczkę przesadzone.
No to sytuacja wygląda następująco.
Tak jak mówiliście zrobiłem dziś trochę km na benzynie. Rano podłączyłem Vaga wykasowałem błędy ( oczywiście sondy i mieszanki) i w drogę. Po ok 10 km nie gasząc silnika znowu podłączyłem Vaga i znowu pojawiły się błędy lambda( usuwam). Po przejechaniu ok 130 km bez gaszenia auta mam takie logi ( błędów brak):
Log robiony w trakcji jazdy na benzynie.
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72966.html
Później na tej benzynie zatrzymałem się chwilę i zrobiłem logi benzyny na postoju:
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72967.html
Później przełączyłem na gaz i przejechałem jakieś 30 km. log robiony podczas jazdy:
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72968.html
I znowu zatrzymałem się na chwilę i zrobiłem log na gazie na postoju.
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72969.html.
Podczas całej jazdy nie pojawiły się żadne błędy.
No i później znowu przejechałem jakieś 50 km na benzynie. Zgasiłem auto i po jakiś 15 minutach wchodzę w vaga. Temperaturę ma silnik 81 stopni. Odpalam autko z włączonym kanałem 32 i 33. Sondy nie falują, sprawdzam jakieś 5 minut i nic, wchodzę w błędy i znowu wywalone błędy dwóch sond. Kasuję błędy- silnik zaczyna pracować równiej.Dadaję gazu i sondy zaczynają pracować. Sprawdziłem to chyba z 10 razy. Przy zgaszonym silniku- oczywiście na benzynie odpalam i nawet przy wysokiej temperaturze sondy nie pracują. ALE ;JAK TYLKO MUSNę PEDAÂŁ GAZU OD RAZU ZACZYNA PRACOWAć. I jak odpalam na benzynie i odrazu dam mu trochę obrotów to błędy nie wyskakują, w innym przypadku gdy odpalam i np wychodzę z auta żeby na wolnych popracował błędy są zawsze.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR AT D03
Software Coding: 05152
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-10 - - - Intermittent
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR AT D03
Software Coding: 05152
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
Jakieś pomysły?????
Tak jak mówiliście zrobiłem dziś trochę km na benzynie. Rano podłączyłem Vaga wykasowałem błędy ( oczywiście sondy i mieszanki) i w drogę. Po ok 10 km nie gasząc silnika znowu podłączyłem Vaga i znowu pojawiły się błędy lambda( usuwam). Po przejechaniu ok 130 km bez gaszenia auta mam takie logi ( błędów brak):
Log robiony w trakcji jazdy na benzynie.
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72966.html
Później na tej benzynie zatrzymałem się chwilę i zrobiłem logi benzyny na postoju:
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72967.html
Później przełączyłem na gaz i przejechałem jakieś 30 km. log robiony podczas jazdy:
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72968.html
I znowu zatrzymałem się na chwilę i zrobiłem log na gazie na postoju.
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72969.html.
Podczas całej jazdy nie pojawiły się żadne błędy.
No i później znowu przejechałem jakieś 50 km na benzynie. Zgasiłem auto i po jakiś 15 minutach wchodzę w vaga. Temperaturę ma silnik 81 stopni. Odpalam autko z włączonym kanałem 32 i 33. Sondy nie falują, sprawdzam jakieś 5 minut i nic, wchodzę w błędy i znowu wywalone błędy dwóch sond. Kasuję błędy- silnik zaczyna pracować równiej.Dadaję gazu i sondy zaczynają pracować. Sprawdziłem to chyba z 10 razy. Przy zgaszonym silniku- oczywiście na benzynie odpalam i nawet przy wysokiej temperaturze sondy nie pracują. ALE ;JAK TYLKO MUSNę PEDAÂŁ GAZU OD RAZU ZACZYNA PRACOWAć. I jak odpalam na benzynie i odrazu dam mu trochę obrotów to błędy nie wyskakują, w innym przypadku gdy odpalam i np wychodzę z auta żeby na wolnych popracował błędy są zawsze.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR AT D03
Software Coding: 05152
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-10 - - - Intermittent
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR AT D03
Software Coding: 05152
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
Jakieś pomysły?????
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Jak dla mnie na PB wszystko ok.. a na gazie tragedia rozjazd między stronami i do tego za bogato.. wymieĂą jak najszybciej te wtryski i nie jeździj teraz na tym gazie.. możesz jeszcze odłączyć instalację (wyjmij bezpiecznik) na jeden dzieĂą. Pojeździj na samej PB i sprawdź błędy.. zrób jeszcze zdjęcie z pod maski!!
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
Dziś podobna sytuacja a jeździłem cały dzieĂą na benzynie.
Co może być przyczyną tego że jak zapalam na benzynie (temperatura silnika 90 stopni) to sondy nie falują i vag wywala błąd. Ale jak tylko musnę pedał przyspieszenia to od razu zaczynają falować. Jak zapalę samochód i od razu dodam gazu to błędów nie ma.
Co może być przyczyną tego że jak zapalam na benzynie (temperatura silnika 90 stopni) to sondy nie falują i vag wywala błąd. Ale jak tylko musnę pedał przyspieszenia to od razu zaczynają falować. Jak zapalę samochód i od razu dodam gazu to błędów nie ma.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Błędy wywala na benzynie więc coś jest nie tak z sondami.
Błąd dotyczy braku aktywności sondy czyli wygląda na to jakby grzałki były może już uwalone lub sondy umierają.
W zależności od temp. silnika po ponownym odpaleniu silnik ma ustawiony pewnien czas kiedy nie koryguje po sondach bo czeka aż sondy się nagrzeją (na grzałkę sondy podawany jest prąd).
Przy zimnym silniku jest to oczywiście dłużej a przy nagrzanym krócej.
Ten czas poprostu mija a sonda dalej leży, nie odpowiada.
Sondy przy okazji ogrzewane są spalinami więc może być tak, że jak przegazujesz to jednocześnie podnosi się temp. spalin i sondy zaczynają odpowiadać.
Zostaw instalację w porządku i doprowadź auto do porządku, tak żeby żadne błędy się nie pojawiały na benzynie.
Błąd dotyczy braku aktywności sondy czyli wygląda na to jakby grzałki były może już uwalone lub sondy umierają.
W zależności od temp. silnika po ponownym odpaleniu silnik ma ustawiony pewnien czas kiedy nie koryguje po sondach bo czeka aż sondy się nagrzeją (na grzałkę sondy podawany jest prąd).
Przy zimnym silniku jest to oczywiście dłużej a przy nagrzanym krócej.
Ten czas poprostu mija a sonda dalej leży, nie odpowiada.
Sondy przy okazji ogrzewane są spalinami więc może być tak, że jak przegazujesz to jednocześnie podnosi się temp. spalin i sondy zaczynają odpowiadać.
Zostaw instalację w porządku i doprowadź auto do porządku, tak żeby żadne błędy się nie pojawiały na benzynie.
No i problem z głowy,
Sondy posprawdzałem, wszystko ok.
Przestały wyskakiwać błędy po ADAPTACJI PRZEPUSTNICY. Teraz jak się odpali to od razu sondy zaczynają pracować. Oczywiście na benzynie, na gazie nie jeździłem. Jutro jadę na ustawienia gazu i zmianę wtryskiwaczy i sprawdzimy wszystko jeszcze raz.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim problemem.
Sondy posprawdzałem, wszystko ok.
Przestały wyskakiwać błędy po ADAPTACJI PRZEPUSTNICY. Teraz jak się odpali to od razu sondy zaczynają pracować. Oczywiście na benzynie, na gazie nie jeździłem. Jutro jadę na ustawienia gazu i zmianę wtryskiwaczy i sprawdzimy wszystko jeszcze raz.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim problemem.

No to koledzy walczę dalej
Pojechałem wczoraj do gaziarza, zamówiłem u niego nowe wtryskiwacze Hana B czerwone. No i wszystko zamontował, wszedł w program i zrobił auto kalibrację. Jak auto kalibracja się skoĂączyła trzasną maską i powiedział " Wszystko ustawione, poproszę 650 za wtryskiwacze i 100 zł za ustawienie"- Nie będę Wam już może opowiadał co było dalej .......... No to znowu jeżdżę na Valtekach
Chyba już doszedłem w koĂącu o co chodzi. Błędy i korekcja mieszanki + 25 % i brak falowania z sond pojawia się na gazie po przekroczeniu 4000 obrotów. Na benzynie coś tam nieraz wyskoczy, ale generalnie sondy ładnie pracują w całym zakresie obrotów, a sporadyczne błędy pewnie pojawiają się bo komp jeszcze ma w pamięci ten syf wiadomości z jazdy na gazie. Chyba że macie inne opinie.
Może polecicie jakiegoś dobrego gaziarza z Warszawy.Tylko takiego który chce problem rozwiązać i trochę w wiadomości na ten temat posiada.
Pojechałem wczoraj do gaziarza, zamówiłem u niego nowe wtryskiwacze Hana B czerwone. No i wszystko zamontował, wszedł w program i zrobił auto kalibrację. Jak auto kalibracja się skoĂączyła trzasną maską i powiedział " Wszystko ustawione, poproszę 650 za wtryskiwacze i 100 zł za ustawienie"- Nie będę Wam już może opowiadał co było dalej .......... No to znowu jeżdżę na Valtekach

Chyba już doszedłem w koĂącu o co chodzi. Błędy i korekcja mieszanki + 25 % i brak falowania z sond pojawia się na gazie po przekroczeniu 4000 obrotów. Na benzynie coś tam nieraz wyskoczy, ale generalnie sondy ładnie pracują w całym zakresie obrotów, a sporadyczne błędy pewnie pojawiają się bo komp jeszcze ma w pamięci ten syf wiadomości z jazdy na gazie. Chyba że macie inne opinie.
Może polecicie jakiegoś dobrego gaziarza z Warszawy.Tylko takiego który chce problem rozwiązać i trochę w wiadomości na ten temat posiada.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
piotrpom,
Zaloguj się tu http://lpg-forum.pl/ i zgłoś się do Marcina L, ogarnie problem.
Zaloguj się tu http://lpg-forum.pl/ i zgłoś się do Marcina L, ogarnie problem.