Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALF 2.4 165 KM] Analiza logów- sonda lambda

Silniki benzynowe
piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrpom » 19 lut 2012, 11:44

Oki więc przemyślałem temat i wymienię te wtryskiwacze. Padam link do strony, może mi ktoś polecić które hany mam kupić:

http://www.drypa.pl/kategoria271_WTRYSK ... drowe.html

Najlepiej podajcie mi numer ID tego wtryskiwacza,
Czy lepiej założyć na listwie czy pojedyncze????

Wiem że do hany przejściówki są potrzebne, na tej stronie też są dostępne.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 lut 2012, 13:45

Hana B czyli czerwona.
Hany są już dostępne z wejściami pod wtyczki Valtek więc przejściówki nie będą Ci potrzebne.
A czy w listwie czy pojedyncze to już zależy od gazownika, który będzie to montował.

piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrpom » 19 lut 2012, 15:11

Gdzieś kiedyś czytałem że jak się da wtryskiwacz pojedynczy to można- z racji montażu- skrócić przewód od wtryskiwacza do kolektora i wtedy jest bardziej precyzyjny wtrysk. Prawda to??

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 19 lut 2012, 15:15

Prawda to jak najbardziej.. blisko i żeby były równe..
Ostatnio zmieniony 20 lut 2012, 17:31 przez arkadiuso, łącznie zmieniany 1 raz.
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 lut 2012, 17:35

piotrpom pisze:Gdzieś kiedyś czytałem że jak się da wtryskiwacz pojedynczy to można- z racji montażu- skrócić przewód od wtryskiwacza do kolektora i wtedy jest bardziej precyzyjny wtrysk. Prawda to??
Troszkę to takie mity z tymi wężykami.
Podstawą jest że muszą być równe a instalacja będzie poprawnie działać nawet na wężykach do 20cm długości, choć jeśli jest możliwość to lepiej unikać takich długości i robić je jak najkrótsze.
Jak się popatrzy na Landi renzo czy Prinsa to ich wężyki są dość długie bo wtryskiwacze są w listwach a instalacje działają precyzyjnie.
Te opinie na forach są czasem troszeczkę przesadzone.

piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrpom » 20 lut 2012, 17:22

No to sytuacja wygląda następująco.
Tak jak mówiliście zrobiłem dziś trochę km na benzynie. Rano podłączyłem Vaga wykasowałem błędy ( oczywiście sondy i mieszanki) i w drogę. Po ok 10 km nie gasząc silnika znowu podłączyłem Vaga i znowu pojawiły się błędy lambda( usuwam). Po przejechaniu ok 130 km bez gaszenia auta mam takie logi ( błędów brak):

Log robiony w trakcji jazdy na benzynie.
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72966.html

Później na tej benzynie zatrzymałem się chwilę i zrobiłem logi benzyny na postoju:
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72967.html

Później przełączyłem na gaz i przejechałem jakieś 30 km. log robiony podczas jazdy:
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72968.html
I znowu zatrzymałem się na chwilę i zrobiłem log na gazie na postoju.
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72969.html.
Podczas całej jazdy nie pojawiły się żadne błędy.

No i później znowu przejechałem jakieś 50 km na benzynie. Zgasiłem auto i po jakiś 15 minutach wchodzę w vaga. Temperaturę ma silnik 81 stopni. Odpalam autko z włączonym kanałem 32 i 33. Sondy nie falują, sprawdzam jakieś 5 minut i nic, wchodzę w błędy i znowu wywalone błędy dwóch sond. Kasuję błędy- silnik zaczyna pracować równiej.Dadaję gazu i sondy zaczynają pracować. Sprawdziłem to chyba z 10 razy. Przy zgaszonym silniku- oczywiście na benzynie odpalam i nawet przy wysokiej temperaturze sondy nie pracują. ALE ;JAK TYLKO MUSNę PEDAÂŁ GAZU OD RAZU ZACZYNA PRACOWAć. I jak odpalam na benzynie i odrazu dam mu trochę obrotów to błędy nie wyskakują, w innym przypadku gdy odpalam i np wychodzę z auta żeby na wolnych popracował błędy są zawsze.


VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR AT D03
Software Coding: 05152
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-10 - - - Intermittent
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR AT D03
Software Coding: 05152
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent


Jakieś pomysły?????

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 20 lut 2012, 17:44

Jak dla mnie na PB wszystko ok.. a na gazie tragedia rozjazd między stronami i do tego za bogato.. wymieĂą jak najszybciej te wtryski i nie jeździj teraz na tym gazie.. możesz jeszcze odłączyć instalację (wyjmij bezpiecznik) na jeden dzieĂą. Pojeździj na samej PB i sprawdź błędy.. zrób jeszcze zdjęcie z pod maski!!
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrpom » 21 lut 2012, 18:11

Dziś podobna sytuacja a jeździłem cały dzieĂą na benzynie.
Co może być przyczyną tego że jak zapalam na benzynie (temperatura silnika 90 stopni) to sondy nie falują i vag wywala błąd. Ale jak tylko musnę pedał przyspieszenia to od razu zaczynają falować. Jak zapalę samochód i od razu dodam gazu to błędów nie ma.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 lut 2012, 19:21

Błędy wywala na benzynie więc coś jest nie tak z sondami.
Błąd dotyczy braku aktywności sondy czyli wygląda na to jakby grzałki były może już uwalone lub sondy umierają.
W zależności od temp. silnika po ponownym odpaleniu silnik ma ustawiony pewnien czas kiedy nie koryguje po sondach bo czeka aż sondy się nagrzeją (na grzałkę sondy podawany jest prąd).
Przy zimnym silniku jest to oczywiście dłużej a przy nagrzanym krócej.
Ten czas poprostu mija a sonda dalej leży, nie odpowiada.
Sondy przy okazji ogrzewane są spalinami więc może być tak, że jak przegazujesz to jednocześnie podnosi się temp. spalin i sondy zaczynają odpowiadać.
Zostaw instalację w porządku i doprowadź auto do porządku, tak żeby żadne błędy się nie pojawiały na benzynie.

piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrpom » 21 lut 2012, 19:39

oki, sprawdzę jutro grzałki omomierzem i zobaczymy.

piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrpom » 22 lut 2012, 17:38

No i problem z głowy,
Sondy posprawdzałem, wszystko ok.
Przestały wyskakiwać błędy po ADAPTACJI PRZEPUSTNICY. Teraz jak się odpali to od razu sondy zaczynają pracować. Oczywiście na benzynie, na gazie nie jeździłem. Jutro jadę na ustawienia gazu i zmianę wtryskiwaczy i sprawdzimy wszystko jeszcze raz.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim problemem.:)

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 22 lut 2012, 18:02

pamiętaj po wszystkim zrobić logi.. wiesz już jakie powinny być korekty.. pzdr
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrpom » 22 lut 2012, 18:05

Ale nigdy bym nie przypuszczał że na pracę sondy ma wpływ przepustnica, no może nie na działanie ale na sczytywanie danych przez ECU.

piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrpom » 26 lut 2012, 17:22

No to koledzy walczę dalej
Pojechałem wczoraj do gaziarza, zamówiłem u niego nowe wtryskiwacze Hana B czerwone. No i wszystko zamontował, wszedł w program i zrobił auto kalibrację. Jak auto kalibracja się skoĂączyła trzasną maską i powiedział " Wszystko ustawione, poproszę 650 za wtryskiwacze i 100 zł za ustawienie"- Nie będę Wam już może opowiadał co było dalej .......... No to znowu jeżdżę na Valtekach :)

Chyba już doszedłem w koĂącu o co chodzi. Błędy i korekcja mieszanki + 25 % i brak falowania z sond pojawia się na gazie po przekroczeniu 4000 obrotów. Na benzynie coś tam nieraz wyskoczy, ale generalnie sondy ładnie pracują w całym zakresie obrotów, a sporadyczne błędy pewnie pojawiają się bo komp jeszcze ma w pamięci ten syf wiadomości z jazdy na gazie. Chyba że macie inne opinie.

Może polecicie jakiegoś dobrego gaziarza z Warszawy.Tylko takiego który chce problem rozwiązać i trochę w wiadomości na ten temat posiada.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 lut 2012, 18:05

piotrpom,
Zaloguj się tu http://lpg-forum.pl/ i zgłoś się do Marcina L, ogarnie problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja