[ ALF 2.4 165 KM] Analiza logów- sonda lambda
[ ALF 2.4 165 KM] Analiza logów- sonda lambda
Witam, diagnozowałem dziś moją audiczkę i proszę zorientowane osoby o ocenę
Ten log robiony po odpaleniu silnika. Oczywiście na benzynie. komputer wolny od błędów
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72646.html
Na mój gust to grzałki w sondach chyba padły. Wydaje mi się że sondy powinny zacząć pracować wcześniej.
Ten log zrobiony po chwili oczywiście na benzynie
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72647.html
Lamdy już trochę lepiej zmieniają napięcie natomiast przeraża mnie wartość korekcji na wolnych obrotach
Ten log zrobiony na gazie przy temperaturze ok 55 oC - przełączenie na gaz mam ustawiony na 38
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72650.html
Sondy nie pracują wcale, ale obroty są bardzo równe, zawsze myślałem że spaliny od gazu mają wyższą temperaturę i szybciej nagrzewa się lambda.
Ten log zrobiony na benzynie przy tem. ok 80 stopni
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72651.html
Lambdy na benzynie pracują już trochę lepiej,(choć prawa trochę nie domaga) ale znowu wartości korekcji
I ostatni log jak się jeszcze nie znudziło to gaz z temperaturą ok 80 stopni
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72652.html
Prawa niedomaga. korekcję bardzo złe,
Przy temperaturze 90 stopni już jest w miarę poprawnie jeśli chodzi o benzynę i w miarę poprawnie jeśli chodzi o gaz.
Spalanie- dziś sprawdzałem. 23 l lpg po warszawie, odcinki zawsze 15 km. bez korków płynny i emerycki przejazd.
Wywala błędy vag na benzynie i na gazie. Wygląda to tak- przd logowaniem wywaliłem błędy, zapaliłem na benzynie i przy temperaturze silnika ok 15 stopni wywaliło błąd najpierw prawej o później lewej= rozumiem więc że silnik przy tej temperaturze potrzebuje już sygnału z sond a one mu ich nie dają bo są niedogrzane i nie pracują.
Może ktoś zorientowany w temacie i przejrzeć bo nie chcę 500 zł na dwie sondy w błoto wyrzucić. Oczywiście wcześniej sprawdzę okablowanie i oporność grzałek.
Ten log robiony po odpaleniu silnika. Oczywiście na benzynie. komputer wolny od błędów
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72646.html
Na mój gust to grzałki w sondach chyba padły. Wydaje mi się że sondy powinny zacząć pracować wcześniej.
Ten log zrobiony po chwili oczywiście na benzynie
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72647.html
Lamdy już trochę lepiej zmieniają napięcie natomiast przeraża mnie wartość korekcji na wolnych obrotach
Ten log zrobiony na gazie przy temperaturze ok 55 oC - przełączenie na gaz mam ustawiony na 38
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72650.html
Sondy nie pracują wcale, ale obroty są bardzo równe, zawsze myślałem że spaliny od gazu mają wyższą temperaturę i szybciej nagrzewa się lambda.
Ten log zrobiony na benzynie przy tem. ok 80 stopni
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72651.html
Lambdy na benzynie pracują już trochę lepiej,(choć prawa trochę nie domaga) ale znowu wartości korekcji
I ostatni log jak się jeszcze nie znudziło to gaz z temperaturą ok 80 stopni
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72652.html
Prawa niedomaga. korekcję bardzo złe,
Przy temperaturze 90 stopni już jest w miarę poprawnie jeśli chodzi o benzynę i w miarę poprawnie jeśli chodzi o gaz.
Spalanie- dziś sprawdzałem. 23 l lpg po warszawie, odcinki zawsze 15 km. bez korków płynny i emerycki przejazd.
Wywala błędy vag na benzynie i na gazie. Wygląda to tak- przd logowaniem wywaliłem błędy, zapaliłem na benzynie i przy temperaturze silnika ok 15 stopni wywaliło błąd najpierw prawej o później lewej= rozumiem więc że silnik przy tej temperaturze potrzebuje już sygnału z sond a one mu ich nie dają bo są niedogrzane i nie pracują.
Może ktoś zorientowany w temacie i przejrzeć bo nie chcę 500 zł na dwie sondy w błoto wyrzucić. Oczywiście wcześniej sprawdzę okablowanie i oporność grzałek.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kiedy ECU ma zacząć korzystać z sond to sprawa ECU, i na pewno wie lepiej niż Ty 
Kolejna sprawa, masz jakieś błędy z grzałek?
Co to za instalacja LPG i dlaczego przy pracy na LPG ECU nie ma ich wskazaĂą, coś tu jest skopane
Korekty rzeczywiście dość wysoko idą, stąd i spalanie na poziomie 23 ltr. Wymienisz sondy, będzie mniej palili, bo teraz to żłopie prawie jak 4.2
Jak masz błędy z jazdy to wrzuć, zobaczymy co tam jest.

Kolejna sprawa, masz jakieś błędy z grzałek?
Co to za instalacja LPG i dlaczego przy pracy na LPG ECU nie ma ich wskazaĂą, coś tu jest skopane

Korekty rzeczywiście dość wysoko idą, stąd i spalanie na poziomie 23 ltr. Wymienisz sondy, będzie mniej palili, bo teraz to żłopie prawie jak 4.2

Jak masz błędy z jazdy to wrzuć, zobaczymy co tam jest.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Według mnie lpg rozjeżdża korekty.
Na gazie masz za bogato i gdy przełączasz na pb to robi się ubogo.
Jak chcesz robić logi na pb to wcześniej powinieneś skasować korekty paliwowe vagiem,
pojeździć na samej pb tak z 50 km aby ecu się zaadoptował do nowych warunków i wtedy można robić logi i coś z nich odczytywać.
I do tych wskazaĂą ustawiać lpg.
A obecne logi wskazują że musisz wyregulować lpg ale chyba na twoich wtryskach to się nie uda.
Na gazie masz za bogato i gdy przełączasz na pb to robi się ubogo.
Jak chcesz robić logi na pb to wcześniej powinieneś skasować korekty paliwowe vagiem,
pojeździć na samej pb tak z 50 km aby ecu się zaadoptował do nowych warunków i wtedy można robić logi i coś z nich odczytywać.
I do tych wskazaĂą ustawiać lpg.
A obecne logi wskazują że musisz wyregulować lpg ale chyba na twoich wtryskach to się nie uda.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
piotrpom,
Jeśli nie chcesz uszkodzić silnika a nadal chcesz jeździć na taĂąszym paliwie polecam ci umówić i pojechać do Mławy do NowotczyĂąskiego. Trochę może i daleko ale pojedziesz raz i będziesz miał porządnie poprawioną instalację. Oczywiście będzie konieczna wymiana wtryskiwaczy.
Bądź zaloguj się na lpg-forum i uderz do MarcinaL, a i u nas na forum chyba widziałem że się udzielał.
Jeśli nie chcesz uszkodzić silnika a nadal chcesz jeździć na taĂąszym paliwie polecam ci umówić i pojechać do Mławy do NowotczyĂąskiego. Trochę może i daleko ale pojedziesz raz i będziesz miał porządnie poprawioną instalację. Oczywiście będzie konieczna wymiana wtryskiwaczy.
Bądź zaloguj się na lpg-forum i uderz do MarcinaL, a i u nas na forum chyba widziałem że się udzielał.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 22:06 przez Forum Audi A7, łącznie zmieniany 1 raz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
instalacja założona w kwietniu 2011. Byłem już u kilku gazowników, także polecanych na tym forum, i wszystko z montażem jest ok. Jedyną rzeczą którą mi się nie podoba choć zwracałem gazownikom nna to uwagę to duże korekcję między listwami wtryskiwaczy. Jeździ się bardzo płynnie, nic nie szarpie lae chyba za małe ciśnienie w reduktorze bo jak jest mało gazu to jak wcisnę pedał gazu to przerzuca na benzynę a jak puszczę gaz to znowu wraca do jazdy na gazie. Wydaje mi się że gaz powinien się skoĂączyć i już nic nie zmieniać. Przełączenie B/G bardzo płynne bez szarpnięć. Zdjęcie jutro wrzucę.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze.
Na valtekach jeździ dużo aut z różnymi pojemnościami i mocami. I jak wszystko jest dobrze ustawione to nikt na nie nie narzeka. Ja też nie narzekam poza tym że są głośne.
Co mnie ostatnio zdziwiło to to że gazownik odłączył mi sondy lambda od komputera gazowego.
Auto ustawiane w Energy Gaz Polska warszawa i oni stwierdzili że wszystko jest ok z mapami i montażem gazu.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze.
Na valtekach jeździ dużo aut z różnymi pojemnościami i mocami. I jak wszystko jest dobrze ustawione to nikt na nie nie narzeka. Ja też nie narzekam poza tym że są głośne.
Co mnie ostatnio zdziwiło to to że gazownik odłączył mi sondy lambda od komputera gazowego.
Auto ustawiane w Energy Gaz Polska warszawa i oni stwierdzili że wszystko jest ok z mapami i montażem gazu.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Gazowników polecanych na tym forum ale przez kogo.piotrpom pisze:instalacja założona w kwietniu 2011. Byłem już u kilku gazowników, także polecanych na tym forum, i wszystko z montażem jest ok. Jedyną rzeczą którą mi się nie podoba choć zwracałem gazownikom nna to uwagę to duże korekcję między listwami wtryskiwaczy. Jeździ się bardzo płynnie, nic nie szarpie lae chyba za małe ciśnienie w reduktorze bo jak jest mało gazu to jak wcisnę pedał gazu to przerzuca na benzynę a jak puszczę gaz to znowu wraca do jazdy na gazie. Wydaje mi się że gaz powinien się skoĂączyć i już nic nie zmieniać. Przełączenie B/G bardzo płynne bez szarpnięć. Zdjęcie jutro wrzucę.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze.
Na valtekach jeździ dużo aut z różnymi pojemnościami i mocami. I jak wszystko jest dobrze ustawione to nikt na nie nie narzeka. Ja też nie narzekam poza tym że są głośne.
Co mnie ostatnio zdziwiło to to że gazownik odłączył mi sondy lambda od komputera gazowego.
Auto ustawiane w Energy Gaz Polska warszawa i oni stwierdzili że wszystko jest ok z mapami i montażem gazu.
Jak Valteki są głośne to już zderzai są wyklepane.
Jak ci gazownicy w warszawie z takimi korektami powiedzieli że z gazem jest wszystko ok to raczej ich już nikomu nie polecaj.