Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALF 2.4 165 KM] Analiza logów- sonda lambda

Silniki benzynowe
piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

[ ALF 2.4 165 KM] Analiza logów- sonda lambda

Post autor: piotrpom » 17 lut 2012, 17:34

Witam, diagnozowałem dziś moją audiczkę i proszę zorientowane osoby o ocenę

Ten log robiony po odpaleniu silnika. Oczywiście na benzynie. komputer wolny od błędów

http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72646.html
Na mój gust to grzałki w sondach chyba padły. Wydaje mi się że sondy powinny zacząć pracować wcześniej.

Ten log zrobiony po chwili oczywiście na benzynie
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72647.html
Lamdy już trochę lepiej zmieniają napięcie natomiast przeraża mnie wartość korekcji na wolnych obrotach

Ten log zrobiony na gazie przy temperaturze ok 55 oC - przełączenie na gaz mam ustawiony na 38
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72650.html

Sondy nie pracują wcale, ale obroty są bardzo równe, zawsze myślałem że spaliny od gazu mają wyższą temperaturę i szybciej nagrzewa się lambda.

Ten log zrobiony na benzynie przy tem. ok 80 stopni
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72651.html
Lambdy na benzynie pracują już trochę lepiej,(choć prawa trochę nie domaga) ale znowu wartości korekcji

I ostatni log jak się jeszcze nie znudziło to gaz z temperaturą ok 80 stopni
http://vaglog.rtnet.pl/piotrpom_72652.html
Prawa niedomaga. korekcję bardzo złe,
Przy temperaturze 90 stopni już jest w miarę poprawnie jeśli chodzi o benzynę i w miarę poprawnie jeśli chodzi o gaz.

Spalanie- dziś sprawdzałem. 23 l lpg po warszawie, odcinki zawsze 15 km. bez korków płynny i emerycki przejazd.

Wywala błędy vag na benzynie i na gazie. Wygląda to tak- przd logowaniem wywaliłem błędy, zapaliłem na benzynie i przy temperaturze silnika ok 15 stopni wywaliło błąd najpierw prawej o później lewej= rozumiem więc że silnik przy tej temperaturze potrzebuje już sygnału z sond a one mu ich nie dają bo są niedogrzane i nie pracują.

Może ktoś zorientowany w temacie i przejrzeć bo nie chcę 500 zł na dwie sondy w błoto wyrzucić. Oczywiście wcześniej sprawdzę okablowanie i oporność grzałek.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 lut 2012, 19:01

Kiedy ECU ma zacząć korzystać z sond to sprawa ECU, i na pewno wie lepiej niż Ty ;)
Kolejna sprawa, masz jakieś błędy z grzałek?
Co to za instalacja LPG i dlaczego przy pracy na LPG ECU nie ma ich wskazaĂą, coś tu jest skopane :(
Korekty rzeczywiście dość wysoko idą, stąd i spalanie na poziomie 23 ltr. Wymienisz sondy, będzie mniej palili, bo teraz to żłopie prawie jak 4.2 :(
Jak masz błędy z jazdy to wrzuć, zobaczymy co tam jest.

piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrpom » 17 lut 2012, 19:26

błędy to 16514 16534
i jeszcze jeden tylko nie mam zapisanego numeru ale chodzi o to że mieszanka za bogata- chyba wynika z sond.

Instalacja to stag 300 plus, czerwone valteki i reduktor kme gold

piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrpom » 17 lut 2012, 19:38

Przepraszam, nie 16514 tylko 16518
i te od mieszanki

17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-10 - - - Intermittent

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too rich
P1137 - 35-10 - - - Intermittent

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 lut 2012, 19:54

Według mnie lpg rozjeżdża korekty.
Na gazie masz za bogato i gdy przełączasz na pb to robi się ubogo.
Jak chcesz robić logi na pb to wcześniej powinieneś skasować korekty paliwowe vagiem,
pojeździć na samej pb tak z 50 km aby ecu się zaadoptował do nowych warunków i wtedy można robić logi i coś z nich odczytywać.
I do tych wskazaĂą ustawiać lpg.
A obecne logi wskazują że musisz wyregulować lpg ale chyba na twoich wtryskach to się nie uda.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 lut 2012, 19:55

Zloguj grupy 001,032 i 033
Te korekty które Ty dałeś to są tylko krótkie, trzeba też pokazać długie.
Na gazie pokazuje korektę krótką 0% bo silnik już przełączył sie w tryb awaryjny a korekta długa osiągnęła stan krytyczny 25%, więc korekta krótka i sonda nie ma co robić.

piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrpom » 17 lut 2012, 20:37

No a co z tymi sondami, są błędy od LPG? czy po prostu padły? czy z moich logów nie można tego stwierdzić? bo już się pogubiłem.

Jak zrobić korekty vagiem?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 lut 2012, 20:51

Sondy jakoś tam falują więc powinny być ok.
PrzestaĂą jeździć na tym gazie bo nic tylko większego bałaganu narobisz.
Skasuj błędy (to wyzeruje korekty) i pojeździj tylko na benzynie tak około 150-200km i sprawdź czy są jakieś błędy i jakie wtedy są korekty ( bloki 032, 033 ).

piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrpom » 17 lut 2012, 22:02

No to fajnie fassi1 że lambdy są dobre, to może za te 500 zł lepiej lepsze wtryskiwacze kupić np magic jety

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 lut 2012, 22:03

piotrpom,

Jeśli nie chcesz uszkodzić silnika a nadal chcesz jeździć na taĂąszym paliwie polecam ci umówić i pojechać do Mławy do NowotczyĂąskiego. Trochę może i daleko ale pojedziesz raz i będziesz miał porządnie poprawioną instalację. Oczywiście będzie konieczna wymiana wtryskiwaczy.
Bądź zaloguj się na lpg-forum i uderz do MarcinaL, a i u nas na forum chyba widziałem że się udzielał.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 22:06 przez Forum Audi A7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 lut 2012, 22:05

Najpierw zrób jak poradziłem, to da odpowiedź czy wszystko jest ok na benzynie.
Jak chcesz wymieniać na lepsze wtryskiwacze to na Hany lub Matrixy HS.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 17 lut 2012, 23:33

możesz jeszcze zapodać zdjęcie z pod maski?? zerkniemy jak zamontowane.. kiedy był montaż instalacji jak oceniasz ogólnie jazdę nic nie szarpie??
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

piotrpom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrpom » 18 lut 2012, 05:35

instalacja założona w kwietniu 2011. Byłem już u kilku gazowników, także polecanych na tym forum, i wszystko z montażem jest ok. Jedyną rzeczą którą mi się nie podoba choć zwracałem gazownikom nna to uwagę to duże korekcję między listwami wtryskiwaczy. Jeździ się bardzo płynnie, nic nie szarpie lae chyba za małe ciśnienie w reduktorze bo jak jest mało gazu to jak wcisnę pedał gazu to przerzuca na benzynę a jak puszczę gaz to znowu wraca do jazdy na gazie. Wydaje mi się że gaz powinien się skoĂączyć i już nic nie zmieniać. Przełączenie B/G bardzo płynne bez szarpnięć. Zdjęcie jutro wrzucę.

Jeśli chodzi o wtryskiwacze.
Na valtekach jeździ dużo aut z różnymi pojemnościami i mocami. I jak wszystko jest dobrze ustawione to nikt na nie nie narzeka. Ja też nie narzekam poza tym że są głośne.
Co mnie ostatnio zdziwiło to to że gazownik odłączył mi sondy lambda od komputera gazowego.

Auto ustawiane w Energy Gaz Polska warszawa i oni stwierdzili że wszystko jest ok z mapami i montażem gazu.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 18 lut 2012, 06:29

Zdjęcia zapodaj i zrób to co fassi1 napisał.. jak będzie wszystko z PB ok to będziesz walczył z LPG a może valteki już mają dość.. najlepiej wymiana albo chociaż czyszczenie i kalibracja..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 lut 2012, 07:16

piotrpom pisze:instalacja założona w kwietniu 2011. Byłem już u kilku gazowników, także polecanych na tym forum, i wszystko z montażem jest ok. Jedyną rzeczą którą mi się nie podoba choć zwracałem gazownikom nna to uwagę to duże korekcję między listwami wtryskiwaczy. Jeździ się bardzo płynnie, nic nie szarpie lae chyba za małe ciśnienie w reduktorze bo jak jest mało gazu to jak wcisnę pedał gazu to przerzuca na benzynę a jak puszczę gaz to znowu wraca do jazdy na gazie. Wydaje mi się że gaz powinien się skoĂączyć i już nic nie zmieniać. Przełączenie B/G bardzo płynne bez szarpnięć. Zdjęcie jutro wrzucę.

Jeśli chodzi o wtryskiwacze.
Na valtekach jeździ dużo aut z różnymi pojemnościami i mocami. I jak wszystko jest dobrze ustawione to nikt na nie nie narzeka. Ja też nie narzekam poza tym że są głośne.
Co mnie ostatnio zdziwiło to to że gazownik odłączył mi sondy lambda od komputera gazowego.

Auto ustawiane w Energy Gaz Polska warszawa i oni stwierdzili że wszystko jest ok z mapami i montażem gazu.
Gazowników polecanych na tym forum ale przez kogo.
Jak Valteki są głośne to już zderzai są wyklepane.
Jak ci gazownicy w warszawie z takimi korektami powiedzieli że z gazem jest wszystko ok to raczej ich już nikomu nie polecaj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja