Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Wymiana oleju i filtra

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 16 lut 2012, 20:46

0x4B25A pisze:innova, dlatego właśnie podałem miejsce zakupu tego oleju... i kupuję go tam zapewne trochę drożej niż gdzieś indziej... ale wolę mieć pewność co kupuję i wlewam do silnika...
oczywiście że należy zidentyfikować pewne miejsca zakupu i ja w swoim opisie chciałem wskazać na istotę problemu. Przykładowo kolega pytał również o Castrola (i znowu nie przytoczyłem tej nazwy aby na nią wskazywać) i chcąc zakupić Castrola po prostu chyba poszedłbym do supermarketu, z ciekawości zapytam Cię (i bez żadnych podtekstów a szczerze) co sądzisz o takiej strategii w przypadku Castrola ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 lut 2012, 21:10

innova, Castrol jest dość rozpowszechnionym olejem... wydaje mi się, że teoretycznie, powinien być, w tym przykładowym markecie, bardziej pewny, niż zakupiony w Internecie z niewiadomego źródła...

Ale jeśli pytasz co ja bym zrobił... to wolał bym zapłacić więcej i kupić u jakiegoś pewnego dystrybutora...

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 17 lut 2012, 00:28

zibi06 pisze:innova, takie wnioski wysuwasz na podstawie doświadczeń na forum OCP ?
również i na bazie obserwacji tam poczynionych ale w tym przypadku to sam widzisz, nie trzeba być specjalnie dobrym analitykiem żeby dostrzec, iż cała ta kobita kolokwialnej kupy się nie trzyma

maddox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 gru 2011, 18:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maddox » 17 lut 2012, 10:55

Panowie nie mówcie ze filtry też podrabiają Man'a czy Knecht'a?

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 17 lut 2012, 14:12

zibi06 pisze:Miarą wartości człowieka nie jest wykształcenie czy "jak pisze/mówi", więc nie masz prawa nikogo oceniać po wypowiedzi czy jakichś tam błędach.
a ja niemądry myślałem iż to użytkownik zibi który również przetestował Liqui-Moly i wyraził taki sam pogląd jak ja.

ja nie oceniałem jeszcze wiedzy tej "Pani" a jej autentyczność oraz mistyfikację. To że Ty nie chcesz czegoś dostrzec i stało się to dla Ciebie elementem/podstawą (od tego zacząłeś) zaczepki (a potem mi przypisujecie takie działania) to już trudno.
zibi06 pisze:Właśnie to Ty jesteś jak na razie taką osobą "przyjezdną".
no to się domyślam kto Cię nasłał, to się widzę stało indywidualną ambicją aby na mnie konkretnie zrobić najazd a nie przychodzić z pomocą rzetelną dyskusją, chociaż w drugiej części pojawia się jej zalążek, jakby inna osoba tamtą część pisała
Ciekawe jak zmieniłby się przebieg tego dialogu, tj Twojej wypowiedzi gdybym się odciął od OCP ?

Jak widzisz mam jedno oblicze (w przeciwieĂąstwie do wielu z którymi prowadzę czasem "dialog" o reputację którego dbam i nie mam się czego wstydzić
zibi06 pisze:Merytoryczność postów ocenia Moderator i to on udziela ewentualnych upomnieĂą.
)

no

.
zibi06 pisze:Co chcesz osiągnąć prowadząc wywody typu "b" nie "a" taĂąszy a lepszy ?
wskazałem na słabości ludzkiego zachowania, poddałem to pod rozwagę i przemyślenie a każdy kto ma głowę i chodzi po ziemi wyciągnie z tego własne wnioski i podejmie stosowne kroki. a że przypisałem olejom oznaczenia x y to po to aby w kólko nie wskazywać ich nazw bo z promocją nie mam nic wspólnego
zibi06 pisze:Nie wszyscy muszą jak to piszesz "Moim zdaniem" ( cytuję Twoje słowa z OCP) "a to co jest reprezentowane słowami "moje zdanie" jest dla osób które podzielają mój pogląd i mają zdolność do samodzielnej analizy oraz odwagę podejmować decyzję a nie tylko są prowadzeni"
Widzę że z aktywnym uczestnikiem tamtych zdarzeĂą mam doczynienia, szkoda że ma typową cechę tamtejszych speców, czyli selektywnej interpretacji moich słów tymczasem to właśnie w tamtym wątku tłumaczyłem czemu używam takiego sformułowania. Czy gdybym używał języka zarezerwowanego dla brytyjskiej królowej, czyli "I can advice..." to byłoby to dla Ciebie bardziej przekonujące ? no bo nie sądzę aby było niezbędne dla typowego użytkownika, który chce się czegoś dowiedzieć.
zibi06 pisze:To ze używasz w Tour(?) A6 i O2 oleju 0W30
widzisz, w moim przypadku przynajmniej marka i typ pojazdu zgadza się z forami na których mam ochotę, czas i potrzebę przebywać. Spora większość tych, którzy robią na mnie (czy innych którzy nieopatrznie wyrazili się niepochlebnie na temat Liqui Moly) najazd jakoś dziwnym trafem gorąco uczestniczy w życiu forów innych aniżeli właściwe dla rozwiązywania problemów ich pojazdów... skąd biorą na to czas i jaki zawód wykonują ?
zibi06 pisze:Wybacz ale wolę (jak i wielu innych użytkowników) być prowadzonym ponieważ odwaga podejmowania decyzji może być różna w skutkach.
druga część Twojej wypowiedzi wskazuje, iż coś tam się orientujesz i przedstawiasz swój pogląd zatem z tym prowadzeniem to coś nie tak. Ale idźmy dalej w kierunku tego prowadzenia, otóż jak zauważyłeś w onym wątku do którego nawiązujesz użytkownicy byli "prowadzeni" przez handlarzy również w kierunku olejów (znowu Liqui-Moly) których producent nie dystrybuuje w tej części świata a tamtejsi znawcy silników TDi uznali że silnik VAG wszystko zniesie (co było w środku to temat do odrębnej analizy). Dlatego ja przedstawiłem metodologię prowadzenia wyboru a sam wybór jest indywidualną sprawą. Zupełnie odradzam metodę: co sądzicie o... bo to się skoĂączy marketingiem albo jest już marketingiem w fazie zadawania takiego pytania. Na poprzedniej stronie tego wątku zestawiłem kompet materiału, bardzo przystępnego zresztą pozwalający na samodzielne poruszanie się w tematyce wyboru oleju i to jest to, co ja uznałem za najlepszą pomoc również uwzględniając fakt, iż nikt nie lubi być prowadzonym czy też wodzonym.
zibi06 pisze:Taa, po co piszesz takie głupoty kiedy doskonale wiesz że nie od tego to zależy.
Dywagacje na temat 0 czy 5 W ? Ponieważ Ty zalałeś 0W ? Już zapomniałeś o CCS (lepkość strukturalna oleju). W 0W30 jest podawana przy -35*C a innych przy -30*C.
a jednak zdajesz sobie sprawę że się dobrze orientuje w temacie. No i masz rację, to zagadnienie nie zostało dokoĂączone z przyczyn niezależnych ode mnie ale możemy to sobie wyjaśnić do koĂąca co za chwilę ze swojej strony uczynię.
zibi06 pisze:Czym mniejsza CCS tym lepiej ponieważ olej jest szybciej rozprowadzany do wszystkich węzłów tarcia w silniku. Oczywiście CCS jest jednym ze składowych ale nie głównym wyznacznikiem parametrów którym należy się sugerować. Jeżeli dołożysz do tego lepkość kinematyczą przy 40C i temperaturę płynięcia, wtedy będziesz miał jakiś pogląd jak olej zachowuje się przy rozruchu silnika i przy niskich temperaturach.
Zacznę od tego, iż pominąłeś jeszcze jedną lepkość, mianowicie HTHS. Czyżbyś przy okazji pracy/analizy tamtego wątku czegoś się nauczył pomimo faktu, iż trdno Ci dostrzec pewne widoczne fakty ?

I jeszcze jedna refleksja: ta część wypowiedzi jest dużo bardziej zaawansowana, jakby ją pisała inna osoba a przyjacół z trójmiasta tyle że posiadaczy skody w tamtym przypadku rówież posiadłem, ale to nie ma znaczenia

Wracamy do lepkości, otóż wiedz iż ja skupiłem się na lepkości kinematycznej pomijając CCS i HTHS oraz temperaturę płynięcia z następujących powodów:

1) lepkości są ze sobą powiązane, i niska lepkość kinematyczna danego oleju przekłada się na niskie pozostałe lepkości i niższą temperaturę płynięcia, to zrozumiałeś ? Przykłądowo widać to w przytoczonym na poprzedniej stronie filmiku marketingowym Amsolia (to na ile rzetelnie przeprowadzono test to inna sprawa) I nie zmienią tego stanu rzeczy w sposób znaczący dodatki, jedyne co zmienia ten fakt to totalny bałagan w kartach katalogowych a właśnie w braku konsekwencji w poszczególnych lepkościach można wyłapać, iż daną kartę katalogową tłumaczyła sekretarka albo dział marketingu a nie inżynier produktu.

2) Nie ma zatem sensu namawiać użytkowników do analizowania wszystkich parametrów lepkościowych a skupić się na tych, które producenci podaja znacznie chętniej aniżeli pozostałe i są one prezentowane w przystępnej formie

3) analizowanie CCS w kraju, w którym temperatura rzadko spada poniżej -20stC a już sporadycznie poniżej -30stC i nigdy poniżej -40stC w ogóle mija się z celem.

4) lepkośc kinematyczna ma bezpośrednie przełożenie na opory własne jak i na zużycie oleju silnikowego oraz paliwa stąd ponownie lepiej na niej się skupić.

5) no a o HTHS skoro uznałeś że nie ma o czym mówić (ja zawsze reprezentowałem takie stanowisko jak musiałeś dostrzec) to zaprezentuj również tutaj materiał który to potwierdza i będziemy mieli komplet informacji

zibi06 pisze:Proszę daruj sobie kolejne kazania/dywagacje i udowadnianie jedynie słusznych racji ponieważ nie chciałbym odrabiać kolejnego zadania domowego.
niezależnie czy mi jest przykro czy też nie ale jak widzisz powineneś jeszcze trochę poczytać i popracować bo pojawił się nowy dla Ciebie pogląd na sprawę w zakresie powiązania lepkości i ja nie uznaje argumentu: dodatki jako wprowadzającego znaczące rozbieżności.

natomiast bardzo jestem ciekaw kto Ci zadał tę pracę domową ? napisz coś o tym proszę bo to że chodzi o kwestie personalne i próbę najazdu na moją osobę (a ponownie zaznaczam: jak odpowiadam grzecznie to mi się przypisuję napastliwość)
zibi06 pisze:Przecież możesz zrobić zestawienie jakichś tam marek "oliwy"
obaj widzieliśmy rezultaty tych zestawieĂą, zawartość była zależna od tego kto zapłacił/oddziaływał na Twórcę. Nawet pojawiało się przekierowanie na sklep internetowy. Za to znam jednego użytkownika, który nawoływał do ich tworzenia. Takie coś wzbudza jedynie kontrowersje i dyskusje dlaczego tak a nie siak i ponownie uważam w związku z tym: lepiej przekazać użytkownikom wiedzę jak się w tym przemieszczać i uniezależnić ich od marketingu i różnych wpływów.
zibi06 pisze:To jest forum techniczne nie dyskusyjne np na temat zużycia paliwa biorąc pod wzgląd kierunek wiatru i opór powietrza czy spalania w zależności od ilości paliwa w zbiorniku.
Oprócz faktu, iż z technicznego (fizyka) punktu widzenia są to istotne elementy to zapomniałeś wspomnieć ulubionej zaczepki pewnego satelity latającego na niskiej "orbicie" wokół niektórych nicków, mianowicie zaawansowania technicznego toalet w Japonii a to jako przerywnik również się pojawiło jak i całkiem miłe wspomnienia o odpalaniu legendarnego esioka.
zibi06 pisze:Oczywiście wszyscy będą wdzięczni jeżeli kupią taniej i "to samo" ale niekoniecznie musi to być Fuchs..


ta wypowiedź jest mało logiczna zwłaszcza wobec faktu, iż zdawać by się mogło że wiesz doskonale, że ja nie mam nic wspólnego z promowaniem konkretnych olejów i się od tego odżegnuję (nie w takich okolicznościach jak towarzystwo LM) a skupiłem się na ich właściwościach właśnie po tym, jak Liqui-Moly Top Tec okazało sie bublem (i tu wskazuje zawsze opinie swoją i niezależnych użytkowników po jednorazowej próbie) albo mówiąc dyplomatycznie: średnio udanym z produktem. Daleki jestem od wskazania każdemu z osobna: tego bierz, ale co ominąć na bazie własnych doświadczeĂą to wskażę z pewnością.

Jak ktoś poszukuje dobrego oleju albo bardzo dobrego oraz pewnego to jak widzisz i wiesz dobrze dałem sobie z tym radę sam i podpowiedziałem tę drogę innym właśnie w ramach pomocy do której się odwołałeś. Ja podniosłem iż: płacąc więcej wcale nie koniecznie nabywamy coś lepszego w przypadku olejów (znowu duże możliwości oddziaływania na podświadomość użytkownika pojazdu) oraz że bezpieczeĂąstwo zakupu gwarantują pewne źródła (tu wspelne zdanie zaprezentowaliśmy z innym użytkownikiem) a nie tylko kwota.

maddox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 gru 2011, 18:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maddox » 25 lut 2012, 12:45

Dzisiaj z ciekawości podzwoniłem po Rzeszowskich serwisach Audi VW i ku mojemu zdziwieniu, nikt nie poleca Castrol'a (osobiście był moim faworytem).
Najpierw powiem jakiego używają.
1. shell'a
2. oryginalny z beczki vw/audi itd...

Zapytałem się co sądzą o Castrolu - bo to był mój faworyt, - nie polecają Edge, tłumaczył, że trafiają się auta przyjeżdżające na wymianę gdzie olej jest w postaci stałej taka galaretka. Dodał ze Castrol to zamiast badania, jakość to pakują kasę w reklamę, wycieczki itd ....
Polecają oryginalny vw, shella, mobila i oryginalnego motul'a
w obu przypadkach.

Pytałem sie czy sprzedawany przez nich olej z beczki to nie castrol slx LL III - nie odpowiedział mi, nie wiem czy nie wiedział czy nie chciał - ale zapwnial ze takich informacji nawet oni nie maja od Kulczyk Trading. choc patrzac na banki 5 litrowe tego oleju sprzedawanego przez nich łudząco przypomina baĂąkę Castrol'a slx

Kolejny sprawa jaką chciałem poruszyć to oryginalność oleju motul sprzedawanego na allegro... Będąc w zaprzyjaźnionej hurtowni oleju w Rzeszowie poruszyłem temat cen oleju motul u nich i na allegro i dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy.
Przestrzegali mnie przed zakupem motul'a z nie sprawdzonego źródła - bardzo dużo jest na rynku podróbek, co do niektórych sprzedawców toczy się postępowanie wyjaśniajce.

Zostawiam to kolegom pod rozwagę...

No i teraz dalej jestem w kropce co kupić ...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 25 lut 2012, 13:14

maddox pisze:Przestrzegali mnie przed zakupem motul'a z nie sprawdzonego źródła - bardzo dużo jest na rynku podróbek, co do niektórych sprzedawców toczy się postępowanie wyjaśniajce.
Tym bardziej utwierdzasz mnie w przekonaniu, że dobrze robię, kupując ten olej u partnera Motula, a nie szukam oszczędności... <okok>

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 25 lut 2012, 16:57

maddox pisze: No i teraz dalej jestem w kropce co kupić ...
Może lepiej (pewniej) kupować olej z dolnej półki cenowej (spełniający normę 507) i wymieniać go co 10 tyś.

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 25 lut 2012, 18:34

zibi06 pisze:Widzisz znowu wiesz najlepiej. Kolejna teoria spisku.
chcesz może powiedzieć, iż w tamtym wątku byłeś biernym obserwatorem i dopiero tutaj zebrałeś się aby zabrać głos ?
zibi06 pisze:Ale z tego co pamiętam Twoja O2 Rs ma, chociaż chyba miała DPF.
no to akurat powineneś wiedzieć na 100% zanim zabierzesz się za grzebanie w tym szczególe, przed Tobą już 3-ch próbowało i za każdym razem wychodziło że zadanie ich

przerosło
zibi06 pisze:zmieniłeś na jedynie słuszny olej 0W30
zmieniłem na mniej lepki olej wciąż spełniający rekomendację. Kręcisz kolego z tym jedynie słusznym (jak ze wszystkim zresztą), gdyż w z pewnością dostrzegłeś również fakt, iż w przypadku RS mam zamiar również użyć FUCHS'a XTL 0W-20 również idąc w kierunku zmniejszenia lepkości ale do podejmowania tej drogi nie nawoływałem innych użytkowników, gdyż oleje 0W-20 jeszcze nie zostały opatrzone aprobatami VW zatem każdy podejmuje działania na własną odpowiedzialność.

no i czemu nie przytoczyłeś wyników redukcji spalania paliwa vs redukcja lepkości oleju (które potwierdzały moje obserwacje) a które to zostały przytoczone (zaczerpnięte z bobistheoilguy.com) i musiałeś wielokrotnie na nie trafić
zibi06 pisze:apewne Cromka nie ma jakiejś tam racji bo co on może widzieć
chyba bardzo dobrze postawione pytanie, nie widziałem aby był w stanie podejmować temat w chwili, gdy analiza problemu została sprowadzona do poziomu szczegółowości większego aniżeli:
- odpalił mi na mrozie, sukces oleju (najczęściej LM)
- mi nie klepie, sukces oleju
- mi nie bierze
- i temu podobne wyniki zresztą często zakłamane

wybacz ale pozostałych Twoich ulubieĂąców wrzucam do tego samego worka
zibi06 pisze:Chociaż zainteresowanym informacjami dotyczącymi tematu "oliwy" można polecić.
oczywiście że można polecić, każdy użytkownik może na podstawie tego wątku poznać zachowania handlarzy w internecie i nabrać dystansu do "internetowych doradców"

nie wiem czy w zacytowanych przez Ciebie postach pojawiły się wypowiedzi skodaoctavia, człowieka który orientował się w tematyce najlepiej czego handlarze nie potrafili znieść (obnażył ich niewiedzę, wylał wiadro pomyj na niektórych). Nie wiem też czy dostrzegłeś iż skodaoctavia wskazywał aby to właśnie moje posty czytać a Pidziek wskazywał, iż jestem jedną z trzech osób orientujących się w temacie. Naprawdę nie będę zaglądał do przytoczonych linków bo nie mam się czego ani wstydzić ani obawiać w historii mojej wypowiedzi. Jak wspomniałem kilkakrotnie, to handlarze i naganiacze doznali furii no a że mają status tzw. Donatorów to nieładnie było zwracać im uwagę i mieszać w interesach.
zibi06 pisze:Powiedzmy że nie zrozumiałem.


bo nie chciałeś zrozumieć ale odsyłam ponownie do filmiku marketingowego Amsoil porównującego 0W-20 i 0W-40 - bardziej obrazowo "dla opornych" się nie da.
zibi06 pisze:To jak ? Już jeździsz na oleju mniej lepkim który według Ciebie zapewnia max ochronę a później uważasz że będzie bardziej ścierny ?

to jak, chcesz pytać czy przekręcać treści zawarte na forum z którego je cytujesz. Bo póki co to robisz praktycznie tylko to drugie. Wiec jak chcesz w taki sposób prowadzić dyskusję (niskich lotów) to postawmy sprawę w ten sposób: wskaż mi, gdzie ja uważałem, iż olej o mniejszej lepkości będzie stanowił w połączeniu z kurzem i nagarem strukturę bardziej cierną ???

zważywszy że we wspomnianym wątku jest odpowiedź i brzmi odwrotnie - to informacja dla pozostałych czytelników, gdyż ta jednostka kręci ile wlezie.
zibi06 pisze:Na OCP jakiś tam czas temu trafiłem przypadkowo szukając informacji dotyczących "oliwy"


bo na forum VW brak jest dokładnie takich samych wątków i często nawet z tą samą obsadą o ofercie handlowej nie wspominając, faktycznie sporo przypadku w tym wszystkim
zibi06 pisze:Przecież według Twoich wywodów pisze same głupoty.Ja tak nie uważam.
no przechodzisz już wszelkie granice swoich kłamstwach... zatem postawmy sprawę jasno: gdzie ja napisałem że skodaoctavia pisze głupoty,

dla pozostałych użytkowników: pisałem absolutnie odwrotnie i wypowiadałem się pozytywnie właśnie o tym użytkowniku... mało tego: niektórzy uważali że ja i skodacotavia to ta sama osoba tylko używa różnych nicków. Głupota w jaką wręcz zakiwał się nasz przyjaciel zibi06 jest typowa dla LM (jakość również)

Odnośnie W40 tp potwierdzam - to są oleje do żuka, robura, felicji itp a wrzucenie ich do współczesnego silnika jest jak mielenie schabu z kością przez maszynkę do mielenia mięsa. KoĂączy się większym zużyciem silnika, większym zużyciem paliwa i samego oleju. Na te tezy również znajdują się potwierdzenia w rzeczonym wątku w tym w wypowiedziach, moich, skodaoctavia i zak14 (ten pomimo powiązania wykształcenia z tematyką potrzebował kilku tygodni aby to przyznać z niezrozumiałych powodów). Za opinię Pidziek w zakresie zastosowania 0W-30 w V8, V10 i V-więcej nie odpowiadam (chociaż z nim również byłem łączony bo prezentowałem podobne stanowisko), zapytaj go - on Ci to wyjaśni, wyjaśni też każdemu kto zapyta bo to normalna, przystępna osoba a nie jakiś tam krętacz.
zibi06 pisze:Pokaż inżynierski pazur i opracuj, podając źródła, jakieś porządne materiały wykazujące
Noooooo, na to tylko czekałem (i nawet się nie myliłem co do osób) bo tego też nie zdążyliśmy wyjaśnić w tamtym wątku. Otóż przyjmij do wiadomości iż jestem autorem wielu publikacji naukowych ale z innej dziedziny. W tej roli już spełniłem swoja ambicje i jeszcze idąc dalej jako ciekawostkę dopowiem, iż w drugiej części okresu kiedy pisałem artykuły (bardzo wysoko ocenione przez recenzentów zresztą) jako referencje musiałem podawać swoje poprzednie publikacje (aby wpisać cokolwiek) gdyż nikt wcześniej nie opisywał podejmowanej tematyki lub nie w kontekście praktycznym jak ja to zwykłem czynić. Mam nadzieję iż sprawę artykułów mamy zamkniętą jak i wszystkie otwarte kwestie których nie zdążyliśmy dopowiedzieć.
Widzę, ale nic nie stoi na przeszkodzie abyś doradził w doborze 5W30
z 5W-30 to każdy (mają praktycznie takie same parametry), i nie ma sensu przepłacać. Ja jak doradzam to wskazuję, iż warto przejść na 0W-30 (VW też już to dostrzegł) i tak też uczyniłem po eksperymencie z "rewelacyjnym na upalanie" LM.
zibi06 pisze:nie jestem specjalistą więc pozostanę przy Castrolu.
bardzo dobra decyzja (bez żadnego sarkazmu), jak wspomniałem wybór samodzielny jest dla tych, którzy będą do czegoś przekonani i wyczują temat oraz poszukują optymalizacji. To zapewnia dobry i spokojny sen. Drugim medykamentem na dobry sen są aprobaty VW i ja wskazywałem na to przy okazji krótkiej listy dostępnych olejów 0W-30 posiadających takowe wraz z bardzo sensownymi parametrami. Castrol z pewnością nie czyni krzywdy silnikowi jak się mu zarzuca. Podobnie nie czynią tego taĂąsze: FUCHS, Shell, Lotos, Orlen, Mobil1 itd.
zibi06 pisze:Oczywiscie zak17 jako jeden z sekty LM też wyraża się subiektywnie
to z jakiej sekty to trudno jednoznacznie powiedzieć, gdyż to właśnie ten nawoływał do tworzenia tabelek co kapitan niewiedza posłusznie wykonał (zawężając propozycję do dwóch marek: Motul i Millers - czyli gwiazdy sklepów internetowych) opatrując całość linkiem do strony sklepu internetowego. Ten sam kapitan niewiedza kilka tygodni wcześniej zaręczał, iż z branżą olejową nie ma nic wspólnego. Potem jeszcze skodaoctavia poczęstował go kilkoma podsumowaniami jego kompetencji takimi, że ten wybłagał jakoś admina aby wyedytował posty. No ale wracając do zak14, to właśnie ta postać spotkała się z moim stwierdzeniem, iż posiada wiedzę ale z jakiś powodów nie chce jej zastosować...w koĂącu po kilku tygodniach jednak przyznał rację jak zauważyłeś i pokazał całkiem ciekawy materiał obnażający prawdę o zużyciu silnika vs lepkość (jak zrozumiesz to będziesz wiedział czemu przykładowo W40 to archaizm i zamęcza silnik) na bazie HTHS akurat ale lepkości są ze sobą powiązane jak wcześniej pisałem.
Aron pisze:Może lepiej (pewniej) kupować olej z dolnej półki cenowej (spełniający normę 507)


książka obsługi Twojego pojazdu przewiduje również zastosowanie oleju 506.01 w przypadku braku DPF i chęci użycia zmiennego interwału. Ja pomimo iż mam DPF w C6 (jeszcze, ale to kwestia nadejścia cieplejszych dni) to jeżdżę na 506.01 w myśl założenia, które zacytował kolega powyżej: mój samochód jest na olej napędowy a nie silnikowy a zużycie 506.01 powinno być mniejsze aniżelo 507 i DPF'owi nic się nie stanie - no i nic mu się nie dzieje. Problem bierze się z faktu określenia ilości substancji popiołowych ale nikt (z tych od aprobat - to się może zmieni) nie analizował efektu niższego zużycia oleju. Druga sprawa to fakt, iż te substancje określane jako popiołowe stanowiły istotne składniki olejów i ich redukcję trzeba było czymś zastąpić minimum równoważnym. Czy tak się stało w istocie to trudno powiedzieć, wręcz pojawia się opinia iż oleje 507 są trochę gorsze dla silnika ale ekolodzy są usatysfakcjonowani. To "trochę" jest na tyle mało istotne, iż silnik tego nie odczuje i spokojnie można jeździć na LL z wymianami co 30tyś (z wyłączeniem LM) na większości z wymienionych. Większość producentów obecnie chwali się (jak jeden zaczął to pozostali muszą nadążać) zwiększoną odpornością na degradację (tak jest w przypadku Castrol, FUCHS XTL czy innych których jeszcze nie dopatrzyłem).
maddox pisze:Dzisiaj z ciekawości podzwoniłem po Rzeszowskich serwisach Audi VW i ku mojemu zdziwieniu, nikt nie poleca Castrol'a (osobiście był moim faworytem).
w ASO w W-wie stoi już EDGE Professional (zamiennik dla SLX Prof.) w cenie powyżej 100PLN/l. Przy takiej cenie i ogólnym braku optymizmu na ustąpienie kryzysu nic dziwnego że ASO uciekają od globalnej polityki VW/Audi i uzupełniają ofertę innymi olejami chcąc jednak aby klienci przyjechali na serwis do ASO. Tyle że będzie chyba trudniej bo Kulczyk Holding sprzedał chyba cały pakiet udziału w sieci ASO Audi i VW i teraz już sam koncern VW zarządza ofertą i magazynem.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 25 lut 2012, 23:17

maddox pisze:No i teraz dalej jestem w kropce co kupić ...
Jak masz dostęp to Aral 5w30, albo kup longlife. Olej to olej, jeśli nie jest wyjeżdżony, jest wymieniany co 10-12 tys, to nigdy nie spotkałem się żeby olej zrobił się jak galareta..

Thorn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Thorn » 26 lut 2012, 00:40

Szanowni Państwo postaram się odnieść do kilku postów ze wzgledu iż wreszcie postanowiłem się zarejestrować a nie byc annomusem :-)
maddox pisze:Polecają oryginalny vw, shella, mobila i oryginalnego motul'a
Nie ma oleju oryginalnego VW ten oryginalny jeszcze do niedawna szedł z Gliwic.
Shella i mobila polecają ponieważ robią na tych markach "targety" zwłaszcza na Shellu za co dostają moc prezentów i innych materialnych dóbr.

Ci co starają się przyciągnąć klientele jakością inwestują w mniejszy zysk ale większy prestiż zalewając m.in. motula który nawiasem mówiąc nie jest juz tak dobry jak dawniej przed laty.

Podzielę się w dosłownie kilku zdaniach moimi ostatnimi obserwacjami odnośnie olejów.

Castrol - olej inny niz ten sam w UK, zapach i konsystencja, ba nawet taka sama sytuacja w Niemczech.

Mobil - Już nie jest pełnym syntetykiem to olej tzw. hydrocrakowany

Shell - podobna klasa i jakośc co Mobil bez szału dobry olej na kilka tyś km

Elf- porażka Warszawiaków zapraszam do zrobienia kółka do Okunina i popytać co tam leją <lol>

Agip - dobry olej ale jakaś dostępnośc dziwna.

Valvoline - przeciętniak taka sama półeczka klasowa co Agip ale wyżej od w/w.

Fuchs - producent olejów na tzw. pierwszy montaż dla VW, Mercedesa i Opla oraz MAN-a w Niepołomicach.
Firma najlepiej dogadujaca się z Niemieckiemi brandami stąd m.in tak szeroki wachlarz produktów do przekładni również tych na pierwszy montaż czego może pozazdrościć konkurencja.

LM - Synthoil dobre opinie od użytkowników Toptec porażka. Jakosć na poziomie Valvoline, Agip.

Motul - Kiedys lider jakościowy obecnie próbuje za wszelka cenę nazywać wiele swoich olejów syntetykami .
Dalej najwyżej w porównaniu z w/w producentami.
Pojawiajace się dziwne serie olejów na allegro determinują różne podejście producenta.
Jedni mówia że to inna linia na rynek wschodni czego nie można wykluczać i co jest bardzo popularne u wielu producentów nie tylko olejów , lub hamskie podróbki jak niegdyś Mbile spod Krakowa (była głośna sprawa kryminalna) .

Osoby posiadające certyfikat raczej wróżą iż produkty które sprzedają maja oryginalne.

Następnymi produktami o jeszcze wyżsej klasie to produkty angielskiej firmy Millers Oils.
To juz ścisła czołówka segmentu premium.

Na szczycie jest Amsoil marka z U.S oraz Redline.
Nieco obok bym postawił jeszce Quaker State.

Obecnie stosuję w swoich samochodach Millersa oraz Amsoil i moje opinie sa jednoznaczne są to najlepsze oleje jakie obecnie można kupić.

Co dwa lata robie badania w laboratorium Blackstone Labs w USA dzięki uprzejmości jednego z najlepszych specjalistów w Polsce od olejów z którym nie raz już rozmawiałem.

Prowadzi mi pełny monitoring moich samochodów włącznie z tym co się dzieje z moim DPF.

[...] Usunięto przez Moderatora

Ja przynajmneij nie miałem okazji uzyskać nigdzie tak profesjonalnego wsparcia a po wpadce mojego przyjaciela z Mercedesem w którym stanęły panewki dzieki zwielokrotnionej dawcce paliwa w oleju ( DPF) postanowiłem że bede mial na oku to co dzieje się z moimi olejami i silnikiem .

[...] Usunięto przez Moderatora

Motula kupowałem w Krakowie u przedstawiciela p. Wilk

Ile płace za badanko i pełna analizę ok. 150zł jak dla mnie nie pieniądze a na wyniku dosłownie wszystko widać.

Co do stosowanych przeze mnie olejów to ostatnimi czasy był to Millers Longlife z normą 507.00, od tygodnia jest to Amsoil 5W40 European car formula.
Silnika na tych olejach chodzi po prostu najlepiej choć musze powiedzieć że blisko był Quaker State.

Quakera kupowałem w firmie Tomsol

Mowa o tym oleju :

http://quakerstate.se/pdf/pdf-produktbl ... 05W-30.pdf

Liczę że mój post bedzie w jakis sposób pomocny w celach pomocnych przy wyborze najlepszego oleju.

Jest wolność słowa, dlatego nie skasowałem całego twojego posta. Ale za agitację w celu rozkręcenia niekoniecznie wartego zaufania serwisu internetowego o charakterze komercyjnym otrzymujesz Ostrzeżenie.
Zapomniałeś dodać że powyższe informacje są twoimi subiektywnymi ocenami, bo nie chciałbym żeby userzy a6klub.pl traktowali to jako jedyną prawdę objawioną.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 08:34 przez Thorn, łącznie zmieniany 1 raz.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 26 lut 2012, 08:08

innova pisze: książka obsługi Twojego pojazdu przewiduje również zastosowanie oleju 506.01
Każdy może jeździć na jakim oleju chce - Ty możesz nawet na mineralnym z "Biedronki". Jednak producent C6 podaje wyraźnie, że należy stosować WYÂŁÂĄCZNIE 507.00 - więc nie wprowadzaj nie potrzebnego zamętu.

Obrazek

Thorn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Thorn » 26 lut 2012, 08:31

Ale jeśli nie ma filtrów DPF nie musi stosować 507.00.
Wystarczy w takich wypadkach wysokiej klasy syntetyk z normą 502.00 czy to bedzie 0W30 czy 0W40 czy 5W40 wolna ręka.
Byle nie olej z marketu <lol>

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 26 lut 2012, 10:15

Thorn pisze:Ale jeśli nie ma filtrów DPF nie musi stosować 507.00.
Wystarczy w takich wypadkach wysokiej klasy syntetyk z normą 502.00 czy to bedzie 0W30 czy 0W40 czy 5W40 wolna ręka.
Byle nie olej z marketu <lol>
Jeżeli masz auto z 2007r. (jak w opisie) to zapewne masz DPF, tylko, że wówczas nie masz C4 ;) (jak widnieje w Twoim opisie).
Norma 507.00 jest przewidziana do aut z DPFem, a w związku z tym, że zdecydowana większość C6 Tdi ma DPF, dlatego na stosowanie tej normy producent kładzie największy nacisk.

a jeżeli ktoś chce się stosować do normy 502.00 (wbrew zaleceniom producenta) to równie dobrze można kupić minerala za 50zł/4litry z marketu <wysmiewacz>

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 26 lut 2012, 12:30

Piotruś pisze:
Aron pisze: Jednak producent C6 podaje wyraźnie, że należy stosować WYÂŁÂĄCZNIE 507.00

[url=http://images40.fotosik.pl/1383/9c61560fa45cd6e1med.jpg]Obrazek[/URL]
Niestety Aron - instrukcja Audi C6 (Diesel) rzeczywiście informuje, że norma 506.01 jest odpowiednia
Merytorycznie masz pewnie racje, jednak instrukcja użytkownika (link <szok> ) wyraźnie zaleca stosowanie normy 507.00, natomiast 505 i 506 jedynie w wyjątkowej sytuacji, c`nie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga