Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Wymiana oleju i filtra

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 12 lut 2012, 14:59

Piotruś pisze:Także naprawdę - trzymajmy się faktów, a nie mitów bez żadnego uzasadnienia w realiach ...
jak dobrze pamiętam, to nie znalazłeś odpowiedzi na postawione uprzednio pytania dotyczące Liqui Moly a bardzo niewygodne zresztą i w typowym dla "przyjaciół" LM stylu postanowiłeś przeczekać. Tak jak wspomniałem, dostrzegam tu bardzo charakterystyczne zachowania.
Piotruś pisze:Mówienie o tym, że którykolwiek z tych olejów jest zły to koszmatna bzdura i głupota wyssana z próżni przez internautów przybyłych nie wiadomo skąd i zaczynających pobyt na forum od wprowadzania szkodliwego zamętu ... . Retoryka rodem z innego forum CCCO - tutaj jednak szybko zdycha śmiercią naturalną więc nie warto zawracać sobie tym głowy ... .
w liście charakterystycznych cech zachowania przedstawicieli Liqui Moly zapomniałem albo specjalnie pozostawiłem na później jedno charakterystyczne zachowanie:

biegają do Admina na skargę, iż użytkownik X przeszkadza im w kręceniu interesu na forum. Decyzje i następstwa zależne są od tego, jak bardzo administracja forum ceni sobie niezależność od wpływów i wsparcia finansowego użytkowników.
Piotruś pisze:Teoryjka wskazująca dużą pojemność misy olejowej żeby było gdzie gromadzić nagary
Przekręcanie moich (i innych nieprzychylnych Liqui Moly) wypowiedzi oraz ich znaczenia to też typowe zachowanie (nie pamiętam czy było na pierwotnej liście). Pisałem o tym, iż nagar jest rozprowadzany w oleju a nie gromadzony w misce olejowej no a to, że im więcej nośnika tym więcej uda się rozprowadzić/zmagazynować albo inaczej: tym mniejszy udział procentowy zabrudzenia (i o to tu chodzi) to faktcznie mało pozytywna wiadomść dla tych, którzy żyją z wymian olejów u innych.

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 12 lut 2012, 15:39

igo_89 pisze:innova, Tak olej kupowałem w ASO tego Castrola SLX i był tam również wymieniany. Motula którego obecnię leje to Motul Specyfic 5W30
to trochę poprawiłeś zmianą na Motula lepkość kinematyczną w temperaturze pracy czyli 100stC

Lepkość kinematyczna 40°C ASTM D445 72.3 mm²/s
Lepkość kinematyczna 100°C ASTM D445 11.7 mm²/s

Olejem o podobnych parametrach ale stabilniejszym (z punktu widzenia utrzymania lepkości w trakcie eksploatacji) czasowo oraz dodatkowo taĂąszym jest FUCHS Titan GT1 PRO C-3 5W-30 XTL.

Fuchs był używany w silnikach VAG na tzw. pierwsze zalanie zanim zagościł Castrol.

natomiast jak chciałbyś dalej optymalizować dobór oleju, zużycie paliwa i silnika w trakcie rozruchu (i nie masz DPF, jak masz to wywal i po problemie) oraz jesteś przywiązny do Motula to przyjżyj się temu:

Motul Specific 506.01-503-506 0w30 VW

i znowu mamy niemiecką alternatywę dedykowaną dla VAG, znacznie taĂąszą o tych samych tym razem własnościach oraz z brakiem ograniczeĂą w zastosowaniu przy spełnieniu warunków aprobat.

FUCHS Titan Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 12 lut 2012, 15:51

innova, Teraz zastanawiam się nad zalaniem tego Liqui Moly TOP TEC 4200 5W30 gdyż został tak wychwalany. No ale nie wiem właśnie czy zostać przy Motulu czy zmienić na LM

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 12 lut 2012, 15:53

Piotruś pisze:napastliwy i zwyczajnie wredny.
gdybyś i o tym zapomniał w imię wyższych celów to fakty (to słowo przywołujesz często) były takie, iż to Ty na mnie napadłeś a ja jedynie udzieliłem Ci odpowiedzi i to w formie zapytaĂą w dodatku z zakresu tematyki tu omawianej, na które nie znalezłeś odpowiedzi.
Piotruś pisze:Nie muszę mieć ostatniego słowa
zostałeś poproszony jedynie o udzielenie odpowiedzi na kilka pytaĂą, więc po raz kolejny nie zmieniaj kontekstu zdarzeĂą
Piotruś pisze:Jezeli jednak otrzymałeś jakieś upomnienie od Administracji to nie jestem zdziwiony, bo głosy oburzenia na Twoje zachowanie docierają również i do mnie, więc tym bardziej nie jest dziwne, że zainteresowała się Tobą Administracja ... .
.

co najwyżej dotarły do Ciebie zapytania jak to jest naprawdę z tym LM jak znam życie... a mną się nie martw. Póki co to Ty wykazałeś się napastliwością i wszelkimi przypisywanymi działaniami mojej osobie. Wspominaeś coś o dobrym samku a mi się wtedy Twój awatar od razu jawił. Udzieliłem Ci kilku odpowiedzi na pytania które publicznie zadałeś, zadałem kilka pytaĂą no i zawrzało...przy czym jak zauważasz nie ja huczę, wiję się i nawołuję... zawsze ta sama robota z "profesjonalistami"

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 12 lut 2012, 15:55

igo_89 pisze:innova, Teraz zastanawiam się nad zalaniem tego Liqui Moly TOP TEC 4200 5W30 gdyż został tak wychwalany. No ale nie wiem właśnie czy zostać przy Motulu czy zmienić na LM
no teraz to mnie "kokietujesz" chyba :>
albo prędzej prowokujesz <lol>

dawaj parametry tego LM oraz cenę i pokazuj w czym jest lepszy od czegokolwiek czyli konkrety na stół

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 12 lut 2012, 16:58

igo_89 pisze:innova, Teraz zastanawiam się nad zalaniem tego Liqui Moly TOP TEC 4200 5W30 gdyż został tak wychwalany. No ale nie wiem właśnie czy zostać przy Motulu czy zmienić na LM
Igo... moim zdaniem przy Twoich przebiegach i częstych zmianach... co wlejesz (sprawdzonego, z tego co podałeś) to będzie dobrze... ja bym się skłaniał w stronę Motula, z tego względu, że już jeżdżę na nim jakiś czas... Jak wiesz, m.in. przez problemy z termostatem, jestem zmuszony jutro kupić 7l oleju... i co wybiorę? Motula X-MAX... i nie mam zagwozdki w stylu LM czy Motul... Motul... czy LM :) Oczywiście nie kupiony z internetowego sklepu, tylko z serwisu Hondy jako partnera Motula...

Chcesz przetestować - wlej LM... nie zależy Ci na testach... lej to co sprawdziłeś i byłeś zadowolony - Motul...

Mam nadzieję, że pomogłem <okok> :)

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 13 lut 2012, 21:10

obiecałem, iż wskażę kilka ciekawych elementów podpowiadających czym między innymi się kierować przy doborze oleju i oto zestawienie podpowiadaczy gdyż nie samo logo jest istotne przy poszukiwaniu optimum

1) ciekawy i poglądowy jest artykuł zamieszczony tutaj. Zaprezentował mi go pewien kolega na innym forum, kiedy wskazałem iż lepkość oleju jest najistotniejsza przy jego doborze jak również przekłada się na zużycie zarówno samego oleju jak i paliwa

http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/

2) interesujący dla celów porównawczych jest w pewnym sensie gadżet ale jednak dający przejrzysty obraz sytuacji aplet służący wykreślaniu wykresu lekości kinematycznej vs temperatura oleju zamieszczony tutaj (należy pamiętać aby w zimie ustawić temperaturę początkową na -20stC przykładowo)

http://widman.biz/English/Calculators/Graph.html


przykład dla olejów 0W-30, 5W-30, 5W-40 zamieszczam poniżej

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10a ... 2f795.html

Obrazek

można zauważyć jak poszczególne lepkości sklasyfikowane przez SAE zachowują się w fazie rozruchu (faza rozruchu nie koĂączy sie na uruchomieniu silnika lecz uznaje się czas do chwili osiągnięcia optymalnej temperatury pracy czyli 90-100stC). Przy -20stC oleje bardziej lepkie przypominają swą konsystencją miód. Ja nawet czasem pozwalam sobie na sformułowanie, iż używanie olejów 5W-40 i więcej to jak mielenie schabu z kością przez silnik. Mniejsza lepkość oznacza również mniejszcze opory własne stąd producenci zaznaczają zmniejszone zużycie paliwa w przypadku olejów mniej lepkich (ale również mniejsze zużycie samego oleju ze względu na lepszą pompowalność a w konswkwencji rotację). Zwłaszcza w niskich temperaturach przepaść pomiędzy lepkościami jest duża tak samo jak różnica względem lepkości otymalnej dla silnika czyli bliskiej 10, stąd też fazie rozruchu silnika przypisuje się 70% i więcej udziału w zużyciu silnika.


3) Na youTube można znaleźć ciekawe filmiki reprezentujące i porównujące zachowanie (których wyznacznikiem jest lepkość) różnych olejów w różnych temperaturach.

Przykłady

-20 rodzima produkcja



-30 bracia Rosjanie



-50 marketing Amsoil

i tu ciekawostka: człowiek po lewej czyli trzymający Amsoil nie ma rękawiczek. Taki twardziel czy temperatura oleju Amsoil była jednak wyższa na potrzeby tego testu ?

maddox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 gru 2011, 18:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maddox » 16 lut 2012, 12:12

To może panowie pochwalcie się gdzie kupujecie sprawdzony olej np Castrol czy Motul.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 lut 2012, 12:31

maddox pisze:Motul
Serwis motocyklowy Hondy w Warszawie... jest ich partnerem...

monia84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 2012, 21:43
Lokalizacja: radom

Post autor: monia84 » 16 lut 2012, 13:20

witam koledzy mam problem z autkiem sam mi zgasl i juz niechce odpalic ???
monika 84

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 lut 2012, 13:51

monia84, a czy przeskanowałaś autko w poszukiwaniu błędów? Bez tego to zwykła zgadywanka... np. zabrakło benzyny ;|

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 16 lut 2012, 18:23

0x4B25A pisze:monia84, a czy przeskanowałaś autko w poszukiwaniu błędów? Bez tego to zwykła zgadywanka... np. zabrakło benzyny
0x4B25A,
to była akcja (ta monia84) na zamieszanie i rozmydlenie wątku, stary numer tych, którym nie pasuje biznesowo obecna zawartość danych stron i trzeba je "przewinąć". Raczej nie absorbuj swojej uwagi, co najwyżej zgłoś moderatorowi ciekawy przypadek.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2012, 18:52 przez innova, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 16 lut 2012, 18:45

[quote="maddox"]To może panowie pochwalcie się gdzie kupujecie sprawdzony olej np Castrol czy Motul.[/quote

maddox,
na bazie Twojego pytania (zresztą słusznego) zaprezentuje pewien mechanizm albo miejsce do jego powstania i Motul jest tego dobrym przykładem. Posłużę się Motulem nie dlatego że jest złym olejem (jak wspomniałem w poprzednich wypowiedziach trudno faktycznie znaleźć negatywne opinie i doświadczenia). Natomiast na jego bazie można zobrazować pewien paradoks, a mianowicie brak kontroli ceny czy wartości produktu. Celem nie jest promowanie żadnej marki oleju ale wykazanie przykładu i powstanie pewnej możliwości i miejsca na zysk. Otóż przykładowo
a) olej MOTUL SPECIFIC 506.01-503-506 VW 0W30 można w sklepie internetowym zakupić za 250PLN/l. Cena sklepowa przekracza mocno 300PLN za 5L.
b) olej FUCHS Titan LongLife Plus 0W30 można zakupić w cenie niższej aniżeli 40PLN/l

oleje a i b są uznawane na forach zagranicznych za równoważne a być może olej b jest nawet mniej podatny na degradację w trakcie eksploatacji aniżeli olej a.

zakup opakowania (kopii) w Chinach dowolnego oleju wraz z transportem to kilka PLN.

Zatem w związku z tendencją do zakupu droższego oleju "a" aniżeli taĂąszy olej "b" o tych samych lun lepszych parametrach powstaje dla sprzedawców miejsce do wlania do butelek reprezentujących olej "a" zawartości stanowiącej olej "b" i użytkownik nie dość że będzie bardzo zadowolony, to jeszcze nie jest w stanie rozróżnić tych olejów. Nawet laboratoryjne testy zapewne by nie obnażyły prawdy, gdyż na różne rynki czasem wprowadza się pewne różnice w zawartości (albo ukrywa się istnienie pewnych składników ze względu na ochronę środowiska itp) a to wprowadza niezły bałagan. Zatem powstało miejsce do zarobku min. 50PLN na baĂące 5L oleju i to przy zadowoleniu klienta oraz bardzo trudnej procedurze obnażenia tego procederu.

Natomiast w chwili gdy przeciętny sprzedawca internetowy czy dystrybutor nie do koĂąca lojalny i będzie bardziej zachłanny to nawet nie ma co liczyć że do baĂąki trafi olej równoważny czy być może lepszy a raczej gorszy (taki z LIDL'a dla obrazowego przykładu) co zaaowocuje większym zyskiem tego, który wypatrzył pewne ludzkie skłonności czy też słabości.

tym opisem nie odpowiedziałem na Twoje pytanie, ale zobrazowałem fakt, iż to nie jest proste. Ja ostatnie zakupy zrobiłem w niemieckim dużym sklepie internetowym a kupiłem olej, który póki co nie jest podrabiany (przynajmniej nie są znane takie przypadki).

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 lut 2012, 19:26

innova, dlatego właśnie podałem miejsce zakupu tego oleju... i kupuję go tam zapewne trochę drożej niż gdzieś indziej... ale wolę mieć pewność co kupuję i wlewam do silnika...

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 16 lut 2012, 20:38

krzysztofput pisze:Bezpodstawne pisanie dwóch postów bezpośrednio pod sobą bez korzystania z funkcji "Edytuj" jest niezgodne z
Regulaminem forum - punkt 17!

Dalsze takie postępowanie grozi ostrzeżeniem a nawet zablokowaniem konta!
krzysztofput,

znam treść tego punktu (przeczytałem regulamin forum chcąc poznać również swoje prawa), znałem również zanim zapisałem dwa posty jeden za drugim. Informuję iż uczyniłem to intencyjnie gdyż moim zdaniem posty monia84 oraz dwa następne (wraz z moim podsumowującym zaistnienie monia84 w tym wątku) powinny zostać usunięte zgodnie z innym punktem regulaminu, który mówił o tym, iż posty odległe od przedmiotu dyskusji mogą zostać usunięte. I biorąc pod uwagę fakt, iż ewidentnie chodziło tu o cele inne aniżeli analiza problemu a użytkownik monia84 jak na kobietę wyraża się wyjątkowo nietypowo (kobiety są bardziej "wygadane") oraz jak na kobietę to zbyt mało starannie (opisuje problem oraz się wysławia) jak i wprowadza błędy pomimo stosunkowo krótkiej wypowiedzi. Stąd też nie ma podstaw aby zaniechać działania w imię swobody wypowiedzi (opisanej w innym punkcie regulaminu)


Ponieważ nie mam w zwyczaju nękania adminów i moderatorów donosami i innymi próbami ograniczanie swobody wypowiedzi to właśnie w ten sposób wskazuję na faktyczny problem, który doprowadził do zaistienia następstw które mi zarzucono i wnioskuję jak wyżej, czyli o usunięcie tych trzech wpisów wraz z tym, w którym wyjaśniam całe zajście.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2012, 20:47 przez innova, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga