Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] multitronic po wymianie sterownika zapytanie

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Zibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 31 mar 2008, 21:49
Lokalizacja: Midleton - Ireland

Post autor: Zibi » 21 lut 2012, 18:06

Witam!
Czy możesz(jeśli to nie tajemnica) podać koszty takiej naprawy?
Dzięki!
Pozdrawiam!
Pozdro i Dzięki!

luki9222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2009, 17:18
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: luki9222 » 22 lut 2012, 19:44

witam.
mam problem z multitronikiem w mojej a6 c5 1,9 tdi. w dziwny sposob faluja obroty. skrzynia wrzuca biegi bez zarzutu w manualu, oraz w spokojnej jezdzie. gdy jade na s-ce obroty okolo 3 tysiecy zaczynaja falowac i auto szarpie. pomożcie.
pzdr

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 23 lut 2012, 12:31

luki9222 pisze:witam.
mam problem z multitronikiem w mojej a6 c5 1,9 tdi. w dziwny sposob faluja obroty. skrzynia wrzuca biegi bez zarzutu w manualu, oraz w spokojnej jezdzie. gdy jade na s-ce obroty okolo 3 tysiecy zaczynaja falowac i auto szarpie. pomożcie.
pzdr

U mnie tez falowaly obroty ale w zakresie 1200 1400 przyczyna byl rozciagniety lancuch.Co do szarpania powodow moze byc wiele ale to moze sie Bartek wypowie i cos poradzi.Napewno kabelek vcds bedzie tutaj potrzebny :)

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 23 lut 2012, 14:48

Niestety każdy przypadek jest inny i nie sensu bawić się w porównywanie. Podobne objawy w dwóch różnych autach nie oznaczają wcale, że za usterkę odpowiedzialny jest ten sam element. Nie ma co wróżyć - trzeba podłaczyć kompa, analiza bloków i później ewentualnie skrzynka na stół...

darek120
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 01 wrz 2010, 11:58
Imię: darek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: darek120 » 02 maja 2012, 16:40

Witam
Podepnę się pod temat aby nie zaśmiecać forum.
Zacznę od auta a6 c6 skrzynia GAC multitronic 7 biegowy numer sterownika 4F0 910 155 M. Ostatnio podjechałem pod sklep zgasiłem auto jak zawsze po wyjściu ze sklepu wsiadam kluczyk w stacyjkę odpaliłem i to wszystko, nie dało rady przeżucić żadnego biegu, na pozycji P zablokowany lewar świecąca kontrolka EPC nie podświetlony żaden bieg. Po przestudiowaniu Forum A6 wróciłem do auta wyjąłem popielniczkę wcisnąłem co trzeba i skrzynia się odblokowała po podpięciu VCDS-a błąd 17090 Czujnik zakresu prowadzenia F125 > sygnał mało prawdopodobny błąd skasowałem i tak dwa dni nic , niestety usterka zaczęła się powtarzać więc na pewno mam sterownik do naprawy :|

Moje pytanko takie czy ktoś wie co jest naprawiane w danym sterowniku, czy tylko elektronika czyli poprawienie tak zwanych zimnych lutów czy po prostu wymiana jakichś układów czy podzespołów. Pytam ponieważ mam koleżkę który w swoim passacie skrzynia tiptronik wymontował taki sterownik otworzył poprawił właśnie połączenia lutowane i 3 latka śmiga i żadnej awarii nadmienię że jest elektronikiem z zawodu więc wiedział co robi.
Co o tym sądzicie napiszcie czy próbować samemu czy lepiej od razu dać do fachowców myślę o tych z Długołęki pod Wrocławiem do nich mam najbliżej.

I jeszcze jedno wymontowanie tego sterownika nie wiąże się z wyciekiem oleju ze skrzyni ?

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 04 maja 2012, 19:13

Przy wyciagnieciu sterownika olej trzeba spuscic to na bank. Co do grzebania samemu lutownica to bym sobie odpuscil :) Nowy sterownik kosztuje kupe kasy wiec leppiej go oddac komus kto sie na tym zna, kolejna zaleta to gwarancja na wykonana robote!

pozdro...

darek120
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 01 wrz 2010, 11:58
Imię: darek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: darek120 » 07 maja 2012, 17:45

witam
Co do oleju to już wiem że trzeba spuśić, choć jest na rynku kilka firm które twierdzą iż na 100% olej ze skrzyni multitronic się nie wyleje , że sterownik jest na wierzchu jedyne 6 śrubek i wszystko wymontowane .... g...no prawda.
Ja swój sterownik oddałem do gościa z Zielonej Góry firma Multi-Tronic. Wrotniak L.K. tel. 792 929 291 cena w normie jak wszędzie, ale gość się zna na rzeczy naprawdę wie co robi sterownik wymontował, niestety co robił i jak, to już jak stwierdził tajemnica zawodowa , no ale po robocie ster ładnie zaklejony wmontował zalał olej spowrotem i skrzynka śmiga jak nowa. Dodam jeszcze że w przeciwieĂąstwie do innych daje 2 lata gwarancji a to też ważne.
Ja osobiście jestem zadowolony i polecam gościa :)

Wymoderowałem post. Kolor czerwony jest zarezerwowany dla Moderacji. Jest wiele innych sposobów na wyróżnienie zdaĂą. (szalony)
Ostatnio zmieniony 26 paź 2013, 16:02 przez darek120, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 maja 2012, 15:01

Z Multitronicami to jest tak ze fabryczne stetowniki maja wade i tylko kwestia czasu, predzej czy pozniej
sterownik padnie.
Jak dla mnie wada nie do zaakceptowania, jednym slowem szmelc.

mikro007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: mikro007 » 26 paź 2013, 14:39

Witam Jakie są koszty wymiany (naprawy) sterownika z wymianą oleju na dzień dzisiejszy.

Audi A6 C6 2.4 multitronik 2004r.

Dziękuję pozdrawiam.

platinium
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 01 paź 2013, 21:50
Lokalizacja: sulejówek

Post autor: platinium » 28 paź 2013, 21:07

kolego a co sie dzieje ze myślisz o naprawie sterownika?

naprawe sterownika mozna zrobić w ciągu jednego dnia koszt naprawy samego sterownika to 600 zl - ja tak placiłem jakieś ok 3 mc-e temu. Zawiozlem gościowi ok 12 a o 15 miałem do odbioru.

no i olej zalezy czym chcesz zalac - w serwisie zaplacisz ok 90 za 1l mozesz zalac febi ok 50 zl za 1l to tylko zalezy od ciebie

na koncu zalezy ile ci policza za wykonanie calej operacji w warsztacie. ja zrobiłem to sam.

jesli chcesz to moge ci pomoc ogarnąć całą tą operacje bo mamy do siebie niedaleko

danio001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 01 lis 2013, 00:57
Lokalizacja: Wielka Brytania

Post autor: danio001 » 01 lis 2013, 01:18

koledzy sprawdzcie baterie czy nie ma zwarcia lub nie faluje amperaz moze byc przyczyna szarpan jak kolega opisuje wyzej.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 01 mar 2014, 22:35

Koledzy jaki jest koszt wymiany oleju całkowity bo bede wymieniał i chciałem wiedzieć
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 06 mar 2014, 08:58

predki pisze:Koledzy jaki jest koszt wymiany oleju całkowity bo bede wymieniał i chciałem wiedzieć
Koszt wymiany oleju w multitronicu to ok 700 PLN w ASO.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 06 mar 2014, 09:01

We wrocku zaspiewali mi wymiana dynamiczna 750 zł

ramzes.44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 13 paź 2014, 18:03
Imię: Mirek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2016
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jasło

Post autor: ramzes.44 » 19 lip 2018, 16:58

Mój sterownik stracił kontakt z Vagiem, kupiłem używkę o tych samych nr z końcówką HT ale wyskakuje komunikat że brak synchronizacji sterownika silnika ze sterownikiem ze skrzyni.

Jutro mam zalewać go olejem i wykonać próbę.
Sterownik pochodził od A4 B7 ale ze skrzyni Multi - będzie to chodziło czy trzeba przeprogramować??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga