[ A6 C6] multitronic po wymianie sterownika zapytanie
- gregor100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 150
- Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
- Lokalizacja: dublin/irlandia
luki9222 pisze:witam.
mam problem z multitronikiem w mojej a6 c5 1,9 tdi. w dziwny sposob faluja obroty. skrzynia wrzuca biegi bez zarzutu w manualu, oraz w spokojnej jezdzie. gdy jade na s-ce obroty okolo 3 tysiecy zaczynaja falowac i auto szarpie. pomożcie.
pzdr
U mnie tez falowaly obroty ale w zakresie 1200 1400 przyczyna byl rozciagniety lancuch.Co do szarpania powodow moze byc wiele ale to moze sie Bartek wypowie i cos poradzi.Napewno kabelek vcds bedzie tutaj potrzebny

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 wrz 2010, 11:58
- Imię: darek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LUBIN
Witam
Podepnę się pod temat aby nie zaśmiecać forum.
Zacznę od auta a6 c6 skrzynia GAC multitronic 7 biegowy numer sterownika 4F0 910 155 M. Ostatnio podjechałem pod sklep zgasiłem auto jak zawsze po wyjściu ze sklepu wsiadam kluczyk w stacyjkę odpaliłem i to wszystko, nie dało rady przeżucić żadnego biegu, na pozycji P zablokowany lewar świecąca kontrolka EPC nie podświetlony żaden bieg. Po przestudiowaniu Forum A6 wróciłem do auta wyjąłem popielniczkę wcisnąłem co trzeba i skrzynia się odblokowała po podpięciu VCDS-a błąd 17090 Czujnik zakresu prowadzenia F125 > sygnał mało prawdopodobny błąd skasowałem i tak dwa dni nic , niestety usterka zaczęła się powtarzać więc na pewno mam sterownik do naprawy
Moje pytanko takie czy ktoś wie co jest naprawiane w danym sterowniku, czy tylko elektronika czyli poprawienie tak zwanych zimnych lutów czy po prostu wymiana jakichś układów czy podzespołów. Pytam ponieważ mam koleżkę który w swoim passacie skrzynia tiptronik wymontował taki sterownik otworzył poprawił właśnie połączenia lutowane i 3 latka śmiga i żadnej awarii nadmienię że jest elektronikiem z zawodu więc wiedział co robi.
Co o tym sądzicie napiszcie czy próbować samemu czy lepiej od razu dać do fachowców myślę o tych z Długołęki pod Wrocławiem do nich mam najbliżej.
I jeszcze jedno wymontowanie tego sterownika nie wiąże się z wyciekiem oleju ze skrzyni ?
Podepnę się pod temat aby nie zaśmiecać forum.
Zacznę od auta a6 c6 skrzynia GAC multitronic 7 biegowy numer sterownika 4F0 910 155 M. Ostatnio podjechałem pod sklep zgasiłem auto jak zawsze po wyjściu ze sklepu wsiadam kluczyk w stacyjkę odpaliłem i to wszystko, nie dało rady przeżucić żadnego biegu, na pozycji P zablokowany lewar świecąca kontrolka EPC nie podświetlony żaden bieg. Po przestudiowaniu Forum A6 wróciłem do auta wyjąłem popielniczkę wcisnąłem co trzeba i skrzynia się odblokowała po podpięciu VCDS-a błąd 17090 Czujnik zakresu prowadzenia F125 > sygnał mało prawdopodobny błąd skasowałem i tak dwa dni nic , niestety usterka zaczęła się powtarzać więc na pewno mam sterownik do naprawy

Moje pytanko takie czy ktoś wie co jest naprawiane w danym sterowniku, czy tylko elektronika czyli poprawienie tak zwanych zimnych lutów czy po prostu wymiana jakichś układów czy podzespołów. Pytam ponieważ mam koleżkę który w swoim passacie skrzynia tiptronik wymontował taki sterownik otworzył poprawił właśnie połączenia lutowane i 3 latka śmiga i żadnej awarii nadmienię że jest elektronikiem z zawodu więc wiedział co robi.
Co o tym sądzicie napiszcie czy próbować samemu czy lepiej od razu dać do fachowców myślę o tych z Długołęki pod Wrocławiem do nich mam najbliżej.
I jeszcze jedno wymontowanie tego sterownika nie wiąże się z wyciekiem oleju ze skrzyni ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 wrz 2010, 11:58
- Imię: darek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LUBIN
witam
Co do oleju to już wiem że trzeba spuśić, choć jest na rynku kilka firm które twierdzą iż na 100% olej ze skrzyni multitronic się nie wyleje , że sterownik jest na wierzchu jedyne 6 śrubek i wszystko wymontowane .... g...no prawda.
Ja swój sterownik oddałem do gościa z Zielonej Góry firma Multi-Tronic. Wrotniak L.K. tel. 792 929 291 cena w normie jak wszędzie, ale gość się zna na rzeczy naprawdę wie co robi sterownik wymontował, niestety co robił i jak, to już jak stwierdził tajemnica zawodowa , no ale po robocie ster ładnie zaklejony wmontował zalał olej spowrotem i skrzynka śmiga jak nowa. Dodam jeszcze że w przeciwieĂąstwie do innych daje 2 lata gwarancji a to też ważne.
Ja osobiście jestem zadowolony i polecam gościa
Wymoderowałem post. Kolor czerwony jest zarezerwowany dla Moderacji. Jest wiele innych sposobów na wyróżnienie zdaĂą. (szalony)
Co do oleju to już wiem że trzeba spuśić, choć jest na rynku kilka firm które twierdzą iż na 100% olej ze skrzyni multitronic się nie wyleje , że sterownik jest na wierzchu jedyne 6 śrubek i wszystko wymontowane .... g...no prawda.
Ja swój sterownik oddałem do gościa z Zielonej Góry firma Multi-Tronic. Wrotniak L.K. tel. 792 929 291 cena w normie jak wszędzie, ale gość się zna na rzeczy naprawdę wie co robi sterownik wymontował, niestety co robił i jak, to już jak stwierdził tajemnica zawodowa , no ale po robocie ster ładnie zaklejony wmontował zalał olej spowrotem i skrzynka śmiga jak nowa. Dodam jeszcze że w przeciwieĂąstwie do innych daje 2 lata gwarancji a to też ważne.
Ja osobiście jestem zadowolony i polecam gościa

Wymoderowałem post. Kolor czerwony jest zarezerwowany dla Moderacji. Jest wiele innych sposobów na wyróżnienie zdaĂą. (szalony)
Ostatnio zmieniony 26 paź 2013, 16:02 przez darek120, łącznie zmieniany 1 raz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
kolego a co sie dzieje ze myślisz o naprawie sterownika?
naprawe sterownika mozna zrobić w ciągu jednego dnia koszt naprawy samego sterownika to 600 zl - ja tak placiłem jakieś ok 3 mc-e temu. Zawiozlem gościowi ok 12 a o 15 miałem do odbioru.
no i olej zalezy czym chcesz zalac - w serwisie zaplacisz ok 90 za 1l mozesz zalac febi ok 50 zl za 1l to tylko zalezy od ciebie
na koncu zalezy ile ci policza za wykonanie calej operacji w warsztacie. ja zrobiłem to sam.
jesli chcesz to moge ci pomoc ogarnąć całą tą operacje bo mamy do siebie niedaleko
naprawe sterownika mozna zrobić w ciągu jednego dnia koszt naprawy samego sterownika to 600 zl - ja tak placiłem jakieś ok 3 mc-e temu. Zawiozlem gościowi ok 12 a o 15 miałem do odbioru.
no i olej zalezy czym chcesz zalac - w serwisie zaplacisz ok 90 za 1l mozesz zalac febi ok 50 zl za 1l to tylko zalezy od ciebie
na koncu zalezy ile ci policza za wykonanie calej operacji w warsztacie. ja zrobiłem to sam.
jesli chcesz to moge ci pomoc ogarnąć całą tą operacje bo mamy do siebie niedaleko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 paź 2014, 18:03
- Imię: Mirek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jasło
Mój sterownik stracił kontakt z Vagiem, kupiłem używkę o tych samych nr z końcówką HT ale wyskakuje komunikat że brak synchronizacji sterownika silnika ze sterownikiem ze skrzyni.
Jutro mam zalewać go olejem i wykonać próbę.
Sterownik pochodził od A4 B7 ale ze skrzyni Multi - będzie to chodziło czy trzeba przeprogramować??
Jutro mam zalewać go olejem i wykonać próbę.
Sterownik pochodził od A4 B7 ale ze skrzyni Multi - będzie to chodziło czy trzeba przeprogramować??