Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8 ACK] Delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Silniki benzynowe
Xionc

Post autor: Xionc » 21 lut 2012, 14:28

@paput wskazówka pokazuje mi teraz 90C, na VAG teraz nie wiem. Wcześniej wskazówka leżała, czyli miała 60 lub mnij stopni, VAG pokazywał też tak ok 64C przy pełnym rozgrzaniu. Prawdziwy test bedzie o 15:30, sprawdzę, czy odpalę po 4 godzinnym postoju, bo wcześniej właśnie w takiej sytuacji nie odpalał.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 21 lut 2012, 14:41

Xionc pisze:@paput wskazówka pokazuje mi teraz 90C, na VAG teraz nie wiem. Wcześniej wskazówka leżała, czyli miała 60 lub mnij stopni, VAG pokazywał też tak ok 64C przy pełnym rozgrzaniu. Prawdziwy test bedzie o 15:30, sprawdzę, czy odpalę po 4 godzinnym postoju, bo wcześniej właśnie w takiej sytuacji nie odpalał.
aha, u mnie myli się ten czujnik o jakieś 5-7 stopni na desce jest np 90 a na vagu 85 stopni ale u mnie pewnie to nie to.
Nawet na rozgrzanym wskazówka ci się nie podnosiła?

Xionc

Post autor: Xionc » 21 lut 2012, 14:43

Nawet, leżała. Dobrze, że to to a nie termostat.

A zalewa Ci przy rozruchu czy podczas jazdy? Bo mi zalewał tylko po rozruchu, jak czujnik oszukiwał z temperaturą.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 21 lut 2012, 14:56

Xionc pisze:Nawet, leżała. Dobrze, że to to a nie termostat.

A zalewa Ci przy rozruchu czy podczas jazdy? Bo mi zalewał tylko po rozruchu, jak czujnik oszukiwał z temperaturą.
przy rozruchu, a potem podczs jazdy jedzie się jak zajączkiem

Xionc

Post autor: Xionc » 21 lut 2012, 15:15

Mi, jak zalawało przy rozruchu, to już mogłem sobie zrobić 8 godzinną przerwę albo wykręcać świece i suszyć.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 21 lut 2012, 15:53

Xionc pisze:Mi, jak zalawało przy rozruchu, to już mogłem sobie zrobić 8 godzinną przerwę albo wykręcać świece i suszyć.
u mnie szarpanie po przejechaniu jakiegoś odcinka czasem znika

Xionc

Post autor: Xionc » 22 lut 2012, 07:54

No dobra, odpala bardzo dobrze. Co do szarpania to w zasadzie nie ma, ale zdarzyło mu się raz szarpnąć jak z niskich obrotów dodawałem gazu. Jednak chyba na LPG to już tak ma być i zostawiam temat - jest OK.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 22 lut 2012, 14:55

którą grupę sprawdzałeś w vagu żęby zobaczyć temp jaką podaje ten czujnik?
dzisiaj było 2 stopnie a na zimnym silniku pokazywał mi 9 stopni może miec to jakiś związek?

Xionc

Post autor: Xionc » 22 lut 2012, 14:59

Akurat temperaturę to sprawdzali mi w warsztacie jakimś innym komputerem, więc nie wiem. Nie sądzę, żeby 7 stopni robiło jakąkolwiek różnicę.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 22 lut 2012, 15:26

Xionc pisze:Akurat temperaturę to sprawdzali mi w warsztacie jakimś innym komputerem, więc nie wiem. Nie sądzę, żeby 7 stopni robiło jakąkolwiek różnicę.
no własnie, jutro sprawdzę szczelność układu dolotowego może to coś mi powie
poza tym dopiero udało mi zaoptrzeć w pełnego vaga <okok>

agnieszka12543
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 29 sty 2012, 21:19
Lokalizacja: kraków

Post autor: agnieszka12543 » 28 lut 2012, 20:30

Sprawdź elektor zawór odpowietrzania baku czy nie jest zablokowany

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 28 lut 2012, 21:34

agnieszka12543,gdzie to jest i co może się <mysli> dziać jak to nie działa tak jak trzeba

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 28 lut 2012, 22:22

pawel1 pisze:agnieszka12543,gdzie to jest i co może się <mysli> dziać jak to nie działa tak jak trzeba
EVAP - jest to układ służący do usuwania oparów paliwa ze zbiornika i całego układu paliwowego, celem ochrony środowiska. Podobnie jak SAI nie jest on niezbędnym systemem prawidłowej pracy silnika, a wręcz przeciwnie, w przypadku uszkodzenia może on bardzo niekorzystnie wpływać na osiągi.
Układ ten wykorzystuje sprzężenie, za pośrednictwem dwóch zaworków zwrotnych, zbiornika pochłaniającego zawierającego węgiel aktywny z kolektorem dolotowym i z TIP-em. Opary paliwa gromadzone są w specjalnym pojemniku z węglem aktywnym (pochłaniaczu). Elektroniczny system sterowania, w czasie pracy silnika opróżnia pojemnik z par paliwa, jednocześnie otwierając zawór doprowadzający do niego świeże powietrze. Dzięki temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas eksploatacji. Opary paliwa z pochłaniacza kierowane są do kolektora dolotowego, a następnie są spalane w silniku.

maniek990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 paź 2011, 14:45
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: maniek990 » 03 sie 2014, 23:00

Witam,
odświeżę trochę temat.
quattro 2,4 165 km PB+LPG przy jeździe na "D" nie zauważyłem szarpania jednak po przejściu na manuala obojętne na którym biegu w zakresie obrotów 2000-2400 oraz 2800-3000 przy spuszczeniu nogi z gazu, a później szybkim dodaniu szarpie. Po przeczytaniu posta zastanawiam się czy to przeguby wewnętrzne (wymieniany był już jeden zewnętrzy bo się tłukł) czy cewki a może napęd?
Objaw występuje na benzynie i LPG.

Proszę o sugestie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja