Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] przebudowa AKE na BAU

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 07 lut 2012, 19:15

hemiV8 pisze:Dlaczego tak zrobiłeś jak palił OK, czyżby tylko chęć zmiany na B...

hydraulika mi się wysypała... wypadły 3 dzwigienki i dwa zawory dostały po łebkach. Nie chcę się bawić w naprawę starych głowic bo ori części kosztują.. a i tak mogę za wiele nie pojeździć. Zmiana silnika na B mam nadzieje że przyniesie mi kilka lat bezawaryjnej jazdy :) bo nie zamierzam pozbywać się Audianki :)

Gwozdzio , dobra... będe myślał ;D
ja by się nie pchał w wymianę głowic moim zdanie nie potrzebna robota
hmm... czemu ? robota mnie nic nie kosztuje :) ale zastanawiam się czy flansza od sprzęgła (u mnie manual, tam automat) Czy jest taka sama w AKE i BDG ? Gdzieś obiło mi się o uszy że te sprzęgła były różnie przykręcane i potrzebowałbym jakiejś "kryzy". Dlatego myslę żeby wykorzystać same głowice.... ewentualnie słupek zostawie na zapas a pompę i wtryski bym sprzedał.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 07 lut 2012, 19:26

Ja zmieniałem AKE manual na BDG automat i wszystko pasowało idealnie!!!
oczywiście mam na myśli same silniki (słupki), z BDG pozostawiłem jedynie turbo
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 11 lut 2012, 13:33

Czytajac Twoją wypowiedz Piotruś zdecydowałem się nie napalać na pierwszy lepszy silnik BDG czy BDH. przekopałem cały internet.... poruszyłem wszystkich znajomych..... i jest BAU <rotfl> z 2004 roku. Połączony jeszcze ze skrzynią tiptronic. Ponoć 110 tys przebiegu ale nie wierze w to za żadne skarby świata :P . No nic... sprzedawca daje gwarancje rozruchową i nawet pozwala zajrzeć pod dekle. Jest nadzieja że będzie ok... Silnik ma pochodzić z audicy która "dostała w dupe". Kompletny silnik wraz z osprzetem ma kosztować 4.200 pesos :P ( w komplecie ma się znaleźć alternator, rozrusznik , kompresor klimatyzacji, pompa wspomagania, turbina, wtryski, pompa wtryskowa i wsio reszta ) silnik jest odemnie oddalony o 400 km. W razie W jade osobiście.

o ile dobrze się orientuję... to pewnie z moim komputerem to nie ruszy ? co radzicie ? brać czy szukać jeszcze samych głowic ?
jest możliwośc dopasowania mojego komutera czy mam też pytać o instalację do niego ?
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 12 lut 2012, 22:02

Piotruś pisze:Zostawiasz swoje ECU, zakładasz swoją dotychczasową pompę wraz z wtryskiwaczami paliwa i śmigasz ile dusza zapragnie..
Takie jeszcze jedno pytanko co z immo nie bedzie problemu z odpaleniem przy takiej zamianie?
mnichu
ja bym nie kombinował z głowicami masz super cenę na komplet.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Gwozdzio, łącznie zmieniany 1 raz.
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 14 lut 2012, 08:47

Piotruś,
A ma to jakieś znaczenie,że u mnie jest manual AKE a auto które chcę kupić to automat BAU
czy trzeba przeprogramować kompa od AKE do automatu ?
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 14 lut 2012, 17:51

kolego nic nie trzeba programować :D no chyba ze chcesz wsadzić kompa od BAU to wtedy zmieniasz na manual...

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 14 lut 2012, 19:55

Czemu to tak jest ze w jedną stronę trzeba a w drugą nie to znaczy ze komp z BAU automat będę musiał przeprogramować do manual bo ma się znaleźć w manualu.
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 14 lut 2012, 21:55

z tego co pamiętam to automat ma inne obroty na postoju oraz większa dawke paliwa podczas rozruchu.
Jeżeli nie przeprogramujesz komputera na manual to nie powinno to mieć dużego wpływu na prace twojego silnika. Jedyne wady to może ciut większe spalanie i błąd braku łączności ze sterownikiem automatycznej skrzyni biegów zapisujący się w ECU podobno też są i tego zalety :D niektórzy twierdza ze silnik staje się ciut dynamiczniejszy (niczym nie potwierdzone) oraz eliminuje problemy ze słabym odpalaniem silnika.
I to chyba tyle różnic :D

aa w drugą stronę też to działa :D

P.S. Gwozdzio to ze mną rozmawiałeś odnośnie dwóch głowic nowej generacji nie do sprzedania ? :D:D

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 14 lut 2012, 22:04

NIe ja, ja chcę kupić BAU automat i zamienić graty, bo u siebie mam wszystko po remoncie
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 19 lut 2012, 13:41

I już po zabiegu <rotfl>

Tak jak pisałem.... pojechliśmy do miejscowości odległej od domu 400 km po wymarzony BAU. Wchodzimy do garażu a tam stary AKE z wytartymi wałkami. Nawet nie zdajecie sobie sprawy jak żeśmy się wkurzyli z bratem. Koszty Paliwa w dwie strony to około 340 zł. A na zwrot poniesionej kwoty nie było na co liczyć.

Mielismy w zanadrzu jeszcze kilka ofert silników więc pojechaliśmy dalej o 120 kilometrów. Silnik BDG siedział jeszcze w passacie - angliku. Przebieg 88 tys mil ( 140 tys km ). Rozbity... na full wypasie. Odpaliliśmy.... chodził ładnie. Zapalał od strzała :) Obejżelismy całe auto czy aby przebieg choć troche był prawdziwy :) No odrazu widać było że ktoś dbał o paska. Cena... 4200. ostatecznie zeszlismy do 4000. kompletny silnik.. wraz ze wszystkim... z instalacją elektryczna oraz sterownikiem. Decycja : Bierzemy <lol>

Nie wiem czy mieliśmy tego dnia pecha czy coś... bo przy wyciąganiu silnika pękła miska olejowa (tylko pokrywa). A stało się to w ten sposób że mechanik podłożył kawałek starej poduszki silnika z wystającą śróbą pod miskę w celu uniesienia tyłu - chcąc tym sposobem miećl epszy dostęp do odkecenia skrzyni (automata). A brat przed tym mówił im żeby tak nie podkładali bo pęknie :p No nic... specjalnie tego nie zrobili przecież.... w każdym bądz razie cena 200 zł w dół a pokrywę miski olejowej mogliśmy założyć od swojego AKE :) Cena koĂącowa: 3800 zł plus 1040 kilometrów w obydwie strony.

Na drugi dzieĂą zabraliśmy się do roboty :) według zaleceĂą Forumowiczów oraz przedewszystkim Piotrusia... silnik przeszedł taką modernizację:
> wtryski założone od AKE wraz z pompą wtryskową ( tu przy wkładaniu wtrysków było można pooglądać wałeczki... pięknie się prezentowały :)
> kolektor kompletny ssący od AKE.
> wywalona chłodniczka spalin EGR oraz w związku z tym trzeba było wymienić jedną "czarną" metalową rurkę od chłodzenia/ ogrzewania wnętrza samochodu. Później stwierdziliśmy że ta chłodniczka mogła zostać... nie przeszkadzała by tam wogóle i nie trzeba by było tej rurki wymieniać co doprowadza do niej wodę . Choć nie wiem czy przykręciło by się to do starego tytpu kolektora ssącego :P Sprawdzać nie będziemy :) jest dobrze tak jak jest :)
> tak jak pisał Piotruś musielismy wyciągnąć jeszcze tulejkę z wału korbowego która wystepuje tylko przy automatach. Metoda z wierceniem i gwintowaniem była dobra ale jak dla mnie za bardzo ryzykowna że wwiercimy się do wału :) Sposób podgrzewania też odrzucilismy jak to pisał Piotrus ze względu na osłabienie termiczne uszczelniacza. (o właśnie.... uszczenlniacza nie wymienialismy. Ten pozyje jeszcze pare ładnych lat :) Ostatecznie dorobilismy sobie ściągacz z normalnej śruby M10. Wystarczy na szlifierce zrobić sobie coś na wzór litery L - później tyleja i normalnie opierając się o wał można tuleje wyciagnąć :) póżniej wrzucę fotkę o co chodzi :)
> oczywiście miska podeszła od AKE bez problemu :)
>Turbo zostało od BDG - tak jak mówił kolega Gwozdzio.

I to raczej koniec modernizacji.... Przynajmniej więcej sobie nie przypominam. Majac zdjęte pokrywy głowic uzbroiliśmy silnik o rozrzad. Tu może ktoś nas skrytykuje ale nie uzylismy wogóle blokad :P No jedynie zablokowałem sobie wiertłem pompe wtryskową :) Wszystko "na oko" ale jest naprawdę idealnie. Kół zebatych z głowic nawet nie musiałem ściągać gdyż po założeniu paska wszystko ustawiało się "na zera" nawet po kilkukrotnym, ręczym obrocie silnika :)

I przyszła pora... wsadzić potwora <rotfl> Od wsadzenia silnika... ( uzbrojenia go w rozrusznik, alternator itd. aż do pasa przedniego ) az do odpalenia zeszło nam jakieś 4 godziny. Tu muszę napisać że ręce aż do łokci to mam podrapane okropnie :P Najgorszy to był chyba katalizator do przykręcenia.... Ale brak kanału nas nie zatrzymał :) Audianka poskładana... odpowietrzenie pompy wtryskowej i gra maszyna <hura>

Pierwsze zauważalne różnice miedzy tymi dwoma silnikami: Napewno odpala lzej - na przysłowiowy "dotyk". Silnik jest żywszy i to napewno nie jest to autosugestia czy mylne odczucia, czuć to bardzo wyraźnie. Może to zasługa innej turbospręzarki.. no nie wiem... nie jestem specem od tuningu :P i teraz najważniejsza zmiana : Silnik działa jak zegarek :) nie puka.. nie stuka... nie klekocze <hura>

Pozostało jeszcze kiedyś wymienić wtrysk sterujący bo jest uszkodzony. Pomimo tego.... do setki przyspiesza w czasie poniżej 10 sekund. Mam wtryski z BDG ale będę szukał dedykowanego wtryskiwacza z literką E na koĂącu ;) (w bdg jest literka H na koĂącu o ile dobrze pamiętam... bo za bardzo nie zwaracałem na to uwagi :P )

pozdrawiam i dziękuję za wszystkie rady przy tym swapie! DZIęKI WAM UDAÂŁO SIę !! !! !! Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 lut 2012, 18:09 przez mnichu, łącznie zmieniany 1 raz.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 19 lut 2012, 14:39

A nie pisałem :) I co fajniejsza nowa turbinka typ S jest porostu szybsza?, a zwróciłeś uwagę o ile spadła temperatura robocza oleju,bo u mnie około 10 stopni.
Jak masz walnięty wtrysk sterujący od AKE to spróbój przełpżyć ten czujnik elektryczny z BDG do AKE słyszałem ze tak robią i powinno chodzić. Ale głowy nie dam.
Cieszę się, że sprawa zakoĂączona sukcesem a tak naprawdę masz teraz prawie BAU <radocha> nowa jednostka wykonawcza na starym porządnym zasilaniu.
Daj znać co z tym wtryskiem.
Pozdrawiam :)
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 19 lut 2012, 15:06

No zapomniałem dodać :) Tak jak piszesz Gwoździo , temperatura oleju po rozgrzaniu jest niższa niż wcześniej - właśnie o około 10 stopni :) <<< wynika to z mniejszego tarcia wałków na dzwigienki ? jeśli dobrze rozumuje :)

Co do turbinki... faktycznie ładnie zamiata :) dzwięk z wydechu jest bardzo miły dla ucha :) Brat pojeździ trochę to wypowiem sie więcej, ale na dzieĂą dzisiejszy polecam taka zamianę <okok>

pozdrawiam Wojtek.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

wilu111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 25 cze 2012, 17:54
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: wilu111 » 25 cze 2012, 18:32

Nie chcę zakładać nowego tematu ale mam podobne pytanie, a widzę, że na tym forum są fachowcy kumaci.

Posiadam A4 z 2004 roku (model po lifcie z nowymi światłami - chyba b7) 2,5 V6 163 koniki.
Padła głowica lewa (od strony kierowcy) - pospadały koniki itd.
Mam możliwość założenia kompletnej głowicy od modelu BAU.

Chcę wiedzieć czy jest możliwość założenia kompletnej głowicy, samych wałków, czy nie ma takiej opcji.
Kombinuje bo trudno dostać głowicę od BDG.

pozdrawiam
wilu

wilu111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 25 cze 2012, 17:54
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: wilu111 » 27 cze 2012, 11:05

Czyli bez problemu mogę wymienić całą głowicę z wałkami do mojego silnika?

jakub.klonowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 28 gru 2012, 09:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jakub.klonowski » 30 gru 2012, 11:33

Witam. Pękło mi koło na wałku rozrządu napędzające, na lewej głowicy (strona kierowcy) to które jest połączone z napędem pompy. Jestem miesiąc po wymianie rozrządu. Jeszcze nie rozebrane więc dokładnych przyczyn nie znam.

Pytanie nr 1 - czy ktoś miał już taki przypadek i gdzie szukać przyczyn?

Zmagam się z myślami naprawiać czy wymieniać. Samochód ma koło 300 tys przebiegu więc wydaje mi się iż lepiej wymieniać choć zawsze byłem zwolennikiem napraw.

Mam do kupienia silnik BDG, może nie tanio ale podobno z małym przebiegiem z Anglii. Kolejny problem to turbina. Mój kręcił się od 3000 obrotów, wiem iż lepiej zostawić oryginalne turbo z BDG ale to kolejne 500 pesos. Było podejrzenie iż moja turbina jest już brudna..

Pytanie nr 2 - czy turbina z AKE pasuje do BDG? wszyscy się wypowiadają iż zostawiają z BDG.

Proszę o wsparcie. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga