[ A6 C5 2.5 Tdi] przebudowa AKE na BAU
[ A6 C5 2.5 Tdi] przebudowa AKE na BAU
witam,
Interesuje mnie zmiana głowic starego typu na nowy. Wyczytałem ze potrzebne są do tego kompletne głowice i najlepiej od razu powymieniać zaworki zwrotne w podstawie filtra olejowego.
Czy oprócz tego i kompletu uszczelek będę potrzebował coś jeszcze ?
Głowice najprawdopodobniej będą od silnika o oznaczeniu BDG ? Przebieg tych głowic to coś koło 200 tyś km , czy jest sens wymieniać hydraulikę w tych głowicach ? Wałki są w stanie idealnym wszystko w oryginale nigdy nie rozbierane.
pozdrawiam
Interesuje mnie zmiana głowic starego typu na nowy. Wyczytałem ze potrzebne są do tego kompletne głowice i najlepiej od razu powymieniać zaworki zwrotne w podstawie filtra olejowego.
Czy oprócz tego i kompletu uszczelek będę potrzebował coś jeszcze ?
Głowice najprawdopodobniej będą od silnika o oznaczeniu BDG ? Przebieg tych głowic to coś koło 200 tyś km , czy jest sens wymieniać hydraulikę w tych głowicach ? Wałki są w stanie idealnym wszystko w oryginale nigdy nie rozbierane.
pozdrawiam
dziwie się ze nikt już nie zadał tego pytania :D
Często padało stwierdzenie że AKE doskonale się do tego nadaje a i tak zazwyczaj kończyło się włożeniem nowych wałków starego typu...
Jest chyba ze dwóch użytkowników forum którzy zrobili przekładkę ale jakoś ich nie mogę odnaleźć :D
Mam następne pytanie :D
Dlaczego stopień sprężania w silniku BDG jest niższy od BAU ? Przecież układ korbowo-tłokowy niczym się nie różni ?
Czy jak założymy głowice BDG do AKE to stopień sprężania zmieni sie ?
Przemcio, jaki masz przebieg auta ? oryginalny oczywiście
pozdrawiam...
Często padało stwierdzenie że AKE doskonale się do tego nadaje a i tak zazwyczaj kończyło się włożeniem nowych wałków starego typu...

Jest chyba ze dwóch użytkowników forum którzy zrobili przekładkę ale jakoś ich nie mogę odnaleźć :D
Mam następne pytanie :D
Dlaczego stopień sprężania w silniku BDG jest niższy od BAU ? Przecież układ korbowo-tłokowy niczym się nie różni ?
Czy jak założymy głowice BDG do AKE to stopień sprężania zmieni sie ?
Przemcio, jaki masz przebieg auta ? oryginalny oczywiście

pozdrawiam...
carlos, profil już uzupełniony :D
mój obecnie ma nalatane 310 tys km ale jeżeli chodzi o hydraulikę to nic do niej nie dokładałem :D
Przyznam się nawet ze przeżył przeskok paska rozrządu
ale od tamtego czasu trochę życie w nim umarło 
Jeżeli chodzi o przyspieszenie do 100km/h to nie spotkałem żadnego 2.5 tdi v6 które dało by mu rade :D:D i nawet kolegi a3 z 1.9 tdi 130 ps nie daje rady :D Gorzej jest już przy wyższych prędkościach osiągnąć w nim 200 paczki to już wyczyn :D a kiedyś to nawet i po 240 się latało :D
kolego zibi06 wiem ze "Piotruś" robił taki zabieg ale na 100% nie opisywał co i jak jest potrzebne do wymiany :D przynajmniej ja tego nie znalazłem, owszem jest kilka zdań na ten temat ale żadnych konkretów....
pozdrawiam...
mój obecnie ma nalatane 310 tys km ale jeżeli chodzi o hydraulikę to nic do niej nie dokładałem :D
Przyznam się nawet ze przeżył przeskok paska rozrządu


Jeżeli chodzi o przyspieszenie do 100km/h to nie spotkałem żadnego 2.5 tdi v6 które dało by mu rade :D:D i nawet kolegi a3 z 1.9 tdi 130 ps nie daje rady :D Gorzej jest już przy wyższych prędkościach osiągnąć w nim 200 paczki to już wyczyn :D a kiedyś to nawet i po 240 się latało :D
kolego zibi06 wiem ze "Piotruś" robił taki zabieg ale na 100% nie opisywał co i jak jest potrzebne do wymiany :D przynajmniej ja tego nie znalazłem, owszem jest kilka zdań na ten temat ale żadnych konkretów....
pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Witam, mogę się pochwalić , że robiłem taki swap w zeszłym roku.
Faktycznie pomocą teoretyczną służył mi Piotruś , Wszystko pasuje idealnie o ile pamiętam, Należało by też wymienić przy okazji kolektory wylotowe gdyż te z AKE potrafiły pękać w środku i uszkadzać turbo i najlepiej turbo , które będzie z literką F, jak też wtryski też muszą być z tą literką aby silnik był BAU- zaś BDG chyba ma inne ale sprawdź
i napisz ? Ja do przeszczepu kupiłem Bau
.
Faktycznie pomocą teoretyczną służył mi Piotruś , Wszystko pasuje idealnie o ile pamiętam, Należało by też wymienić przy okazji kolektory wylotowe gdyż te z AKE potrafiły pękać w środku i uszkadzać turbo i najlepiej turbo , które będzie z literką F, jak też wtryski też muszą być z tą literką aby silnik był BAU- zaś BDG chyba ma inne ale sprawdź
i napisz ? Ja do przeszczepu kupiłem Bau

Witam,
Z tego co pamiętam to silniki AKE i BAU nie różnią sie od siebie układem paliwowym, jedyna różnica może wynikać z tego ze w silnikach AKE były montowane dwa typy wtryskiwaczy jedne o oznaczeniu "E" i drugie o oznaczeniu "F" i stad może wynikać ta zmiana wtryskiwaczy.
Ja w swoim mam właśnie wtryskiwacze "F"
Przemcio, odnośnie kolektorów wydechowych to już była na Forum taka sytuacja ze kolektor się rozsypał i szczątki poszły w turbinie ale to chyba dotyczy samochodów przed liftowych... poprawcie mnie jak się mylę...
martinshadow, co do turbiny to tylko z literka "s" :D najnowsza i trzyma ciśnienie doładowania od samego początku :D
kurcze przydałaby się wypowiedz "Piotrusia" która rozwiałaby wszystkie wątpliwości, szkoda ze się już nie udziela w tym dziale
a tak dużo się od niego nauczyłem.....
pozdrawiam...
Z tego co pamiętam to silniki AKE i BAU nie różnią sie od siebie układem paliwowym, jedyna różnica może wynikać z tego ze w silnikach AKE były montowane dwa typy wtryskiwaczy jedne o oznaczeniu "E" i drugie o oznaczeniu "F" i stad może wynikać ta zmiana wtryskiwaczy.
Ja w swoim mam właśnie wtryskiwacze "F"
Przemcio, odnośnie kolektorów wydechowych to już była na Forum taka sytuacja ze kolektor się rozsypał i szczątki poszły w turbinie ale to chyba dotyczy samochodów przed liftowych... poprawcie mnie jak się mylę...
martinshadow, co do turbiny to tylko z literka "s" :D najnowsza i trzyma ciśnienie doładowania od samego początku :D
kurcze przydałaby się wypowiedz "Piotrusia" która rozwiałaby wszystkie wątpliwości, szkoda ze się już nie udziela w tym dziale

pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 21 mar 2010, 18:28
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia
Wtryskiwacze z końcówką F są dedykowane do BAU i AKE II generacji (z końcówką E są do I generacji do rocznika 2001). Kolega posiada starsze AKE więc przy planowanej operacji przełożenia głowic od BAU musiałby m.in. wbudować też komplet wtryskiwaczy "F" + wtryskiwacz sterujący 059130202G.quest87 pisze:Witam,
Z tego co pamiętam to silniki AKE i BAU nie różnią sie od siebie układem paliwowym, jedyna różnica może wynikać z tego ze w silnikach AKE były montowane dwa typy wtryskiwaczy jedne o oznaczeniu "E" i drugie o oznaczeniu "F" i stad może wynikać ta zmiana wtryskiwaczy.
Ja w swoim mam właśnie wtryskiwacze "F"
Silniki BAU nigdy nie miały normy Euro 4 w przeciwieństwie do BDHPrzemcio pisze: ja wtryski to i pompa? AKE ma norme Euro 3 a BAU e4
przytocze;) jak kupujesz G80 musi byc z odpowiednia literką np do AKE 202 E
domyslam sie ze chodzi o V44 i norme spalin zeby to współpracowywało
wkładasz wtychy od BAU (niewiem jakie maja literki na koncu) i raczej to sie nie zgra

ja tam już nie wiem przerażałem sie czytajac tematy o wytartych krzywkach .. rozk@#!$ hydraulice itp.. kupil przy 214k jeżdże autem 2 lata zrobilem 40 k km i nic nic nie klepie trzyma moc... jest 253 k i nic... Mechanik twierdzi że jest ok nie wiem jak to mozliwe zeby taka przypadłosć wystepowala po 2XXkm raczej pińcet albo więcej na oleju z lider prajsa 
obalam teorie wałków
wałek to jest wtedy jak sie po taksówce kupuje 99' z przebiegiem ~180k

obalam teorie wałków
wałek to jest wtedy jak sie po taksówce kupuje 99' z przebiegiem ~180k
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
kolego nie mów bzdur bo to norma że wałki padają po 250-350tyś. A jeżeli u ciebie po 250 jest pięknie to wskazuje tylko na to ze były już wymieniane.Czyli przebieg nie 250 tylko załóżmy 450, 500 a auta o których piszesz mają po 700, 800 sprowadzone z Niemcowni...
Ja mam napewno oryginalne 350 tyś i auto miało wymiane przy 3oo tyś a żebym zrobił na liczniku 210 to niekt by po stanie środka nie powiedział że tak nie jest.Co do materiałów wnętrza nic nie dają o sobie znać no chyba że przy 800,900 tyś.km
Ja mam napewno oryginalne 350 tyś i auto miało wymiane przy 3oo tyś a żebym zrobił na liczniku 210 to niekt by po stanie środka nie powiedział że tak nie jest.Co do materiałów wnętrza nic nie dają o sobie znać no chyba że przy 800,900 tyś.km
wymieniajcie wszycy wałki bo padająspinacz2100 pisze:kolego nie mów bzdur bo to norma że wałki padają po 250-350tyś. A jeżeli u ciebie po 250 jest pięknie to wskazuje tylko na to ze były już wymieniane.Czyli przebieg nie 250 tylko załóżmy 450, 500 a auta o których piszesz mają po 700, 800 sprowadzone z Niemcowni...
Ja mam napewno oryginalne 350 tyś i auto miało wymiane przy 3oo tyś a żebym zrobił na liczniku 210 to niekt by po stanie środka nie powiedział że tak nie jest.Co do materiałów wnętrza nic nie dają o sobie znać no chyba że przy 800,900 tyś.km

skąd możesz wiedzieć że mam wiecej niż 253 k i wałki już były wymieniane - widziales moje auto?
Założyłbyś się o to? Bo ja bardzo chętnie :D nawet o jakąś tam powiedzmy poważną kwotę.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
PMW, cieszymy się razem z Tobą ! 
Różnie bywa, może faktyczine udało Ci się bo poprzedni właściciel wiedział jak dmuchać i chuchać na silnik.
Najlepiej jest to opisane z perspektywy 'guru' w v6 tdi, który niestety odszedł z tego forum, w tym poście :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 22#1059022

Różnie bywa, może faktyczine udało Ci się bo poprzedni właściciel wiedział jak dmuchać i chuchać na silnik.
Najlepiej jest to opisane z perspektywy 'guru' w v6 tdi, który niestety odszedł z tego forum, w tym poście :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 22#1059022
może to i jest jakieś rozwiązanie żeby odejść z tego forumHincó pisze:PMW, cieszymy się razem z Tobą !
Różnie bywa, może faktyczine udało Ci się bo poprzedni właściciel wiedział jak dmuchać i chuchać na silnik.
Najlepiej jest to opisane z perspektywy 'guru' w v6 tdi, który niestety odszedł z tego forum, w tym poście :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 22#1059022

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 sty 2012, 12:46
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam jestem nowy na naszym forum.
Niestety padł mi silnik w moim A6 C5 2.5 AKE i muszę kupić inny albo kompletnie naprawić stary.
Zdecydowałem się na przejście na 2.5 BAU
Nie chciałem zakładać nowego tematu a mam pytanie.
Czy jest możliwe że silnik 2.5 TDI model BAU 180KM może być z 2002 roku,
według tego co czytałem to nie, dopiero od 2003 one były montowane,
ale mam okazje taki kupić i on jest z koĂącówki 2002 roku.
Jeśli ktoś wie prosiłbym o pomoc.
Albo powiedźcie mi jak się sprawdza z numeru silnika, jaki jest kod tego silnika.
Pozdrawiam Mat
Niestety padł mi silnik w moim A6 C5 2.5 AKE i muszę kupić inny albo kompletnie naprawić stary.
Zdecydowałem się na przejście na 2.5 BAU
Nie chciałem zakładać nowego tematu a mam pytanie.
Czy jest możliwe że silnik 2.5 TDI model BAU 180KM może być z 2002 roku,
według tego co czytałem to nie, dopiero od 2003 one były montowane,
ale mam okazje taki kupić i on jest z koĂącówki 2002 roku.
Jeśli ktoś wie prosiłbym o pomoc.
Albo powiedźcie mi jak się sprawdza z numeru silnika, jaki jest kod tego silnika.
Pozdrawiam Mat
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
ja bym radził wymienić na 1.9-130KM-pompowtrysk...
a jeżeli komuś mało mocy to zawsze można chip dać...
(tak się składa że mam cały zestaw silnik+skrzynia+komputer+wiązka itd... ale to już na pw)
nie mówi już o zwiększeniu wartości auta.
Robiliśmy niedawno taki zabieg.Kumpel miał A6 2002 rok chciał za nią 15tyś i nikt nie chciał kupić potem padła pompa wtryskowa i zdecydował się na silnik 1.9 + cały osprzęt i auto po 3 miesiącach zostało sprzedane za 24tyś.zł.
Wiadomo że dużo pracy+koszt silnika 1.9 i całej reszty ale sprzedał swoj silnik i reszte...
Wiec chyba warto, ale każdy robi co chce...
a jeżeli komuś mało mocy to zawsze można chip dać...
(tak się składa że mam cały zestaw silnik+skrzynia+komputer+wiązka itd... ale to już na pw)
nie mówi już o zwiększeniu wartości auta.
Robiliśmy niedawno taki zabieg.Kumpel miał A6 2002 rok chciał za nią 15tyś i nikt nie chciał kupić potem padła pompa wtryskowa i zdecydował się na silnik 1.9 + cały osprzęt i auto po 3 miesiącach zostało sprzedane za 24tyś.zł.
Wiadomo że dużo pracy+koszt silnika 1.9 i całej reszty ale sprzedał swoj silnik i reszte...
Wiec chyba warto, ale każdy robi co chce...
Jest to kolego raczej nie możliwe z tego co wiem to BAU wychodziły od 10.2003.Hincó pisze:Czy jest możliwe że silnik 2.5 TDI model BAU 180KM może być z 2002 roku,
według tego co czytałem to nie, dopiero od 2003 one były montowane,
A tak mówiąc to nie musisz się ograniczać tylko do BAU możesz jeszcze wstawic BDG BDH nie wiem jak jest z BCZ zostawiasz swoją pompę wtryski i kolektory dolotowe i masz prawie BAU taki klonik z nową jednostką wykonawczą na stary zasilaniu

Ja ma tak zrobione zasuwa tylko świszczy

BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA