Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] przebudowa AKE na BAU

Silniki wysokoprężne
quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

[ A6 C5 2.5 Tdi] przebudowa AKE na BAU

Post autor: quest87 » 07 mar 2011, 21:08

witam,
Interesuje mnie zmiana głowic starego typu na nowy. Wyczytałem ze potrzebne są do tego kompletne głowice i najlepiej od razu powymieniać zaworki zwrotne w podstawie filtra olejowego.
Czy oprócz tego i kompletu uszczelek będę potrzebował coś jeszcze ?

Głowice najprawdopodobniej będą od silnika o oznaczeniu BDG ? Przebieg tych głowic to coś koło 200 tyś km , czy jest sens wymieniać hydraulikę w tych głowicach ? Wałki są w stanie idealnym wszystko w oryginale nigdy nie rozbierane.


pozdrawiam

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 07 mar 2011, 23:39

dziwie się ze nikt już nie zadał tego pytania :D
Często padało stwierdzenie że AKE doskonale się do tego nadaje a i tak zazwyczaj kończyło się włożeniem nowych wałków starego typu... :d
Jest chyba ze dwóch użytkowników forum którzy zrobili przekładkę ale jakoś ich nie mogę odnaleźć :D

Mam następne pytanie :D
Dlaczego stopień sprężania w silniku BDG jest niższy od BAU ? Przecież układ korbowo-tłokowy niczym się nie różni ?
Czy jak założymy głowice BDG do AKE to stopień sprężania zmieni sie ?


Przemcio, jaki masz przebieg auta ? oryginalny oczywiście :)

pozdrawiam...

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 08 mar 2011, 11:26

carlos, profil już uzupełniony :D
mój obecnie ma nalatane 310 tys km ale jeżeli chodzi o hydraulikę to nic do niej nie dokładałem :D
Przyznam się nawet ze przeżył przeskok paska rozrządu :) ale od tamtego czasu trochę życie w nim umarło :(
Jeżeli chodzi o przyspieszenie do 100km/h to nie spotkałem żadnego 2.5 tdi v6 które dało by mu rade :D:D i nawet kolegi a3 z 1.9 tdi 130 ps nie daje rady :D Gorzej jest już przy wyższych prędkościach osiągnąć w nim 200 paczki to już wyczyn :D a kiedyś to nawet i po 240 się latało :D

kolego zibi06 wiem ze "Piotruś" robił taki zabieg ale na 100% nie opisywał co i jak jest potrzebne do wymiany :D przynajmniej ja tego nie znalazłem, owszem jest kilka zdań na ten temat ale żadnych konkretów....


pozdrawiam...

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 08 mar 2011, 22:58

Witam, mogę się pochwalić , że robiłem taki swap w zeszłym roku.
Faktycznie pomocą teoretyczną służył mi Piotruś , Wszystko pasuje idealnie o ile pamiętam, Należało by też wymienić przy okazji kolektory wylotowe gdyż te z AKE potrafiły pękać w środku i uszkadzać turbo i najlepiej turbo , które będzie z literką F, jak też wtryski też muszą być z tą literką aby silnik był BAU- zaś BDG chyba ma inne ale sprawdź
i napisz ? Ja do przeszczepu kupiłem Bau :) .

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 09 mar 2011, 12:40

Witam,
Z tego co pamiętam to silniki AKE i BAU nie różnią sie od siebie układem paliwowym, jedyna różnica może wynikać z tego ze w silnikach AKE były montowane dwa typy wtryskiwaczy jedne o oznaczeniu "E" i drugie o oznaczeniu "F" i stad może wynikać ta zmiana wtryskiwaczy.
Ja w swoim mam właśnie wtryskiwacze "F"

Przemcio
, odnośnie kolektorów wydechowych to już była na Forum taka sytuacja ze kolektor się rozsypał i szczątki poszły w turbinie ale to chyba dotyczy samochodów przed liftowych... poprawcie mnie jak się mylę...

martinshadow, co do turbiny to tylko z literka "s" :D najnowsza i trzyma ciśnienie doładowania od samego początku :D

kurcze przydałaby się wypowiedz "Piotrusia" która rozwiałaby wszystkie wątpliwości, szkoda ze się już nie udziela w tym dziale :( a tak dużo się od niego nauczyłem.....


pozdrawiam...

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 10 mar 2011, 12:10

Tak turbo S jak napisałeś- pomyliłem pewnie litery, pisałem z głowy.

Johanes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 21 mar 2010, 18:28
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Johanes » 11 mar 2011, 14:33

quest87 pisze:Witam,
Z tego co pamiętam to silniki AKE i BAU nie różnią sie od siebie układem paliwowym, jedyna różnica może wynikać z tego ze w silnikach AKE były montowane dwa typy wtryskiwaczy jedne o oznaczeniu "E" i drugie o oznaczeniu "F" i stad może wynikać ta zmiana wtryskiwaczy.
Ja w swoim mam właśnie wtryskiwacze "F"
Wtryskiwacze z końcówką F są dedykowane do BAU i AKE II generacji (z końcówką E są do I generacji do rocznika 2001). Kolega posiada starsze AKE więc przy planowanej operacji przełożenia głowic od BAU musiałby m.in. wbudować też komplet wtryskiwaczy "F" + wtryskiwacz sterujący 059130202G.
Przemcio pisze: ja wtryski to i pompa? AKE ma norme Euro 3 a BAU e4
przytocze;) jak kupujesz G80 musi byc z odpowiednia literką np do AKE 202 E
domyslam sie ze chodzi o V44 i norme spalin zeby to współpracowywało
wkładasz wtychy od BAU (niewiem jakie maja literki na koncu) i raczej to sie nie zgra
Silniki BAU nigdy nie miały normy Euro 4 w przeciwieństwie do BDH <luzik>

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 12 mar 2011, 22:09

ja tam już nie wiem przerażałem sie czytajac tematy o wytartych krzywkach .. rozk@#!$ hydraulice itp.. kupil przy 214k jeżdże autem 2 lata zrobilem 40 k km i nic nic nie klepie trzyma moc... jest 253 k i nic... Mechanik twierdzi że jest ok nie wiem jak to mozliwe zeby taka przypadłosć wystepowala po 2XXkm raczej pińcet albo więcej na oleju z lider prajsa <rotfl>

obalam teorie wałków
wałek to jest wtedy jak sie po taksówce kupuje 99' z przebiegiem ~180k

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 13 mar 2011, 08:53

kolego nie mów bzdur bo to norma że wałki padają po 250-350tyś. A jeżeli u ciebie po 250 jest pięknie to wskazuje tylko na to ze były już wymieniane.Czyli przebieg nie 250 tylko załóżmy 450, 500 a auta o których piszesz mają po 700, 800 sprowadzone z Niemcowni...
Ja mam napewno oryginalne 350 tyś i auto miało wymiane przy 3oo tyś a żebym zrobił na liczniku 210 to niekt by po stanie środka nie powiedział że tak nie jest.Co do materiałów wnętrza nic nie dają o sobie znać no chyba że przy 800,900 tyś.km

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 13 mar 2011, 10:05

spinacz2100 pisze:kolego nie mów bzdur bo to norma że wałki padają po 250-350tyś. A jeżeli u ciebie po 250 jest pięknie to wskazuje tylko na to ze były już wymieniane.Czyli przebieg nie 250 tylko załóżmy 450, 500 a auta o których piszesz mają po 700, 800 sprowadzone z Niemcowni...
Ja mam napewno oryginalne 350 tyś i auto miało wymiane przy 3oo tyś a żebym zrobił na liczniku 210 to niekt by po stanie środka nie powiedział że tak nie jest.Co do materiałów wnętrza nic nie dają o sobie znać no chyba że przy 800,900 tyś.km
wymieniajcie wszycy wałki bo padają <rotfl> zamiast zapobiegać jeżdżąc na najlepszych olejach i wymieniac czesciej niz zaleca serwis
skąd możesz wiedzieć że mam wiecej niż 253 k i wałki już były wymieniane - widziales moje auto?
Założyłbyś się o to? Bo ja bardzo chętnie :D nawet o jakąś tam powiedzmy poważną kwotę.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 13 mar 2011, 11:49

PMW, cieszymy się razem z Tobą ! <okok>
Różnie bywa, może faktyczine udało Ci się bo poprzedni właściciel wiedział jak dmuchać i chuchać na silnik.
Najlepiej jest to opisane z perspektywy 'guru' w v6 tdi, który niestety odszedł z tego forum, w tym poście :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 22#1059022
Obrazek TDI +

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 13 mar 2011, 18:11

Hincó pisze:PMW, cieszymy się razem z Tobą ! <okok>
Różnie bywa, może faktyczine udało Ci się bo poprzedni właściciel wiedział jak dmuchać i chuchać na silnik.
Najlepiej jest to opisane z perspektywy 'guru' w v6 tdi, który niestety odszedł z tego forum, w tym poście :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 22#1059022
może to i jest jakieś rozwiązanie żeby odejść z tego forum
:)

Matstalowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 28 sty 2012, 12:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matstalowski » 02 lut 2012, 16:29

Witam jestem nowy na naszym forum.
Niestety padł mi silnik w moim A6 C5 2.5 AKE i muszę kupić inny albo kompletnie naprawić stary.
Zdecydowałem się na przejście na 2.5 BAU
Nie chciałem zakładać nowego tematu a mam pytanie.

Czy jest możliwe że silnik 2.5 TDI model BAU 180KM może być z 2002 roku,
według tego co czytałem to nie, dopiero od 2003 one były montowane,
ale mam okazje taki kupić i on jest z koĂącówki 2002 roku.
Jeśli ktoś wie prosiłbym o pomoc.

Albo powiedźcie mi jak się sprawdza z numeru silnika, jaki jest kod tego silnika.

Pozdrawiam Mat

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 02 lut 2012, 17:44

ja bym radził wymienić na 1.9-130KM-pompowtrysk...
a jeżeli komuś mało mocy to zawsze można chip dać...
(tak się składa że mam cały zestaw silnik+skrzynia+komputer+wiązka itd... ale to już na pw)
nie mówi już o zwiększeniu wartości auta.
Robiliśmy niedawno taki zabieg.Kumpel miał A6 2002 rok chciał za nią 15tyś i nikt nie chciał kupić potem padła pompa wtryskowa i zdecydował się na silnik 1.9 + cały osprzęt i auto po 3 miesiącach zostało sprzedane za 24tyś.zł.
Wiadomo że dużo pracy+koszt silnika 1.9 i całej reszty ale sprzedał swoj silnik i reszte...
Wiec chyba warto, ale każdy robi co chce...

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 03 lut 2012, 22:27

Hincó pisze:Czy jest możliwe że silnik 2.5 TDI model BAU 180KM może być z 2002 roku,
według tego co czytałem to nie, dopiero od 2003 one były montowane,
Jest to kolego raczej nie możliwe z tego co wiem to BAU wychodziły od 10.2003.
A tak mówiąc to nie musisz się ograniczać tylko do BAU możesz jeszcze wstawic BDG BDH nie wiem jak jest z BCZ zostawiasz swoją pompę wtryski i kolektory dolotowe i masz prawie BAU taki klonik z nową jednostką wykonawczą na stary zasilaniu <radocha>
Ja ma tak zrobione zasuwa tylko świszczy <rotfl>
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga