z antenką to jak wspominałem stosunkowo najmniejszy problem, jak masz moduły to pozostanie Ci "tylko" (w A6 nie robiłem ale przy skodzie krew mnie zalała) okablowanie. Antenkę to nawet tymczasowo możesz użyć jakąś małą do DVB-T na magnes i gdzieś z tyłu ją wrzucić. W Conradzie ostatnio widziałem że pojawiły się takie tylko pozostaje pytanie gdzie ją podłączysz: jak do tunera to aktywna, jak do tego modułu wzmacniacza i konwertera impedancji to nieaktywna.lukasz11402 pisze:myslalem ze jakas zewnetrzna antenka wrazie co ,by podeszla
[ A6 C6] [A6 C6 ] Tuner analogowy czy hybryda?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 04 sty 2010, 18:23
- Lokalizacja: opole
mając graty to ja bym szedł do przodu, spokojnie wolnymi chwilami jak się cieplej zrobi to i przyjemniej będzie. Tak przemeblowałem O2 w zeszłe lato, na ten rok mam plany pogrzebać w A6. Jak zamontujesz (może już masz) cały układ antenowy to do cyfrówki będzie jak znalazł (tu nie ma różnicy) a jedyne co Ci pozostanie na przyszłość to zamontować/wymienić Tuner cyfrowy z dekoderem MPEG-4 (to już jest chwila) więc tak na zmarnowanie nie popracujesz.lukasz11402 pisze:To musze sie zastanowic czy sie bawicbo graty mam wszystkie i czy gra warta swieczki bo jeszcze jak juz przejdziemy na cyfrowe kodowanie to wogle lipa,ale jak sie okaze ze mam te anteny w szybie to zapodam moda bo malo roboty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 04 sty 2010, 18:23
- Lokalizacja: opole
zapytałeś to oczywiście odpowiem nawet jeżeli odpowiedź jest mniej optymistyczna aniżeli w przypadku TV. To się chyba określa mianem Keyless go ale wiem o co chodzi. Otóż ja bym tego nie instalował, to jest jeden z takich elementów które pewnego poranka mogą uprzykrzyć Ci życie i sprawić że samochodu nie uruchomisz... a być może będziesz wtedy daleko od domu i czas będziesz miał wyliczony co do minuty. Ja po jednej akcji z alarmem który po burzy odciął mi zapłon (zależność była inna le to już mniej istotne) unikam takich dodatkowych elementów powiązanych z układem zapłonu. Nie jest to niezbędne, żyje się i bez tego całkiem fajnie a koszty i nerwy wynikające z usuwania awarii tego elementu mogą być spore.lukasz11402 pisze:ps.a co myslisz o KEY LETS GO bo tez mam wszystkie graty lacznie z przyciskiem w klamce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 04 sty 2010, 18:23
- Lokalizacja: opole
akurat fajnie wyszło bo pojawiły się w tym samym czasie dwie niezależne ale całkowicie zbieżne opinie. Zwróć też uwagę iż 0x4B25A nawiązał do bezpieczeĂąstwa i to w kontekście zapewne tego, że Ci ten gadżet może uprzyjemnić życie odcięciem w trakcie jazdy, nie wiem czy dobrze wyłapałem ale ciekaw jestem jak w przypadku utraty łączności pomiędzy chipem w Twoim bryloczku a odbirnikami samochodu zachowuje się pojazd i co w szczególności się dzieje z układem kierowniczym.lukasz11402 pisze:jak tak to se daruje a wydawalo mi sie to fajnym gadzetem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 04 sty 2010, 18:23
- Lokalizacja: opole
no to jest jeszcze jedna ciekawa możliwość chociaż nie samym wzmacniaczem, taki repeater w rękach osoby miałby zbyt małą separację pomiędzy odbiorem od właściciela transpondera a wzmocnionym sygnałem odsyłanym do pojazdu. Sprzężenie od razu doprowadzi do przesterowania wzmacniacza. To by trzeba inaczej zrobić, po prostu nakłonić transponder właściciela (pobudzić) do nadawania i zarejestrować wysłany sygnał. Aby to zrobić trzeba znać cały protokół transmisji a ten raczej jest zabezpieczony i jeszcze zapewne synchronizowany aby sekwencja się nie powtarzała... tyle że biznes jest biznes a ludzie z labu VAG są tylko ludźmi i wszystko jest kwestią ceny.innova, miałem na myśli sytuację, w której np. jesteś w markecie a złodziej odpowiednim wzmacniaczem fal, wzmacnia sygnal i otwiera Twoje autko...
o tym układzie kierowniczym to wspomniałem bo mi się przypomniał fragment artykułu zamieszczonego na vwszrot.pl
”Steering wheel still locked” - kiedy zobaczyłem ten napis, okazało się, że samochodu nie można uruchomić, nie działa zapłon i co najgorsze, kierownica jest zablokowana. Awaria jak awaria, gdyby nie fakt, że zdarzyła się na drodze, przy wjeździe na posesję.
Ciarki mnie przeszyły kiedy uzmysłowiłem sobie, że awaria i w konsekwencji blokada kierownicy mogłaby się zdarzyć przy prędkości 140 km/h na łuku autostrady. Być może trafiłbym do policyjnych kartotek jako kolejny przypadek kierowcy, który z niewiadomych przyczyn zjechał na przeciwległy pas i ginąc zabrał z sobą całą rodzinę jadącą w aucie z naprzeciwka."
anteny służące odbiorowi sygnałów z Twojego transpondera są rozlokowane w kilku miejscach w samochodzie (jest ich kilka) i jak dobrze pamiętam są w desce rozdzielczej oraz drzwiach między innymi. Drzwi to zapewne mniejszy problem ale gdzie w desce jest miejsce na te anteny to nie wiem, natomiast nawet w ciepły pogodny dzieĂą chyba bym się nie zdecydował na rozbiórkę, chyba że przy okazji montowałbym jakiegoś HUD'a czy inny superbajer wymagający rozmontowania.lukasz11402 pisze: pewnie pol autka musialbym rozebrac
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 04 sty 2010, 18:23
- Lokalizacja: opole
tak jak 0x4B25A Ci podpowiedział: w 2013 planowane jest odłączenie TV analogowej a jedyny obowiązujący standard kompresji DVB-T e PL to MPEG-4 wsparty H264 w przypadku HD. Powinny pojawić się ORI tunery MPEG-4 w miejsce hybrydy, ponadto myślę że można dobrać dowolny inny tuner DVB-T z MPEG-4 i podłączyć ale tego Ci nie potwierdzę na ten moment, bo jeszcze nie analizowałem tematu co i jak podłączyć. Dla mnie stress zimowy koĂączy się w mniej więcej w majulukasz11402 pisze:ewentualnie jakies DVB coby ten MPEG4 zadzialal bo sygnal u nas z MPEG2 zmieni juz sie w lipcu 2013
