Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] jak odpowietrzyc chlodnice c5 1.8t APU

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 16 lut 2012, 20:34

dudzian1980, masz kolego zagazowane auto jakbyś systematycznie miał ubytek płynu to wtedy jest powód do niepokoju bo może być walnięta uszczelka głowicy gaz ma wyższą temperaturę spalania

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 16 lut 2012, 20:35

wiec jeszcze raz tlumacze oco chodzi, od kilku dni zona nazekala ze jest slabe grzanie w aucie,grzanie bylo slabe ale bylo caly czas 90st po pojawieniu sie kontrolki chlodzenia silnika popatrzalem na zbiornik wyrownawczy zbiornika plynu, zobaczylem ze jest malo plynu, ale dodam ze temperatura do tej pory caly czas byla 90st, po dolaniu plynu temperatura jest 100stopni caly czas bylo wszystko ok oprucz dolania plynu po tym ze slabo auto grzalo.
dudzian1980

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 16 lut 2012, 20:37

auto nie posiada gazu!
dudzian1980

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 16 lut 2012, 20:41

dudzian1980, w opisie masz auto z gazem.
A wcześniej z grzaniem było wszystko ok? Jak tak, to płyn gdzieś Ci uciekł. Najpierw spróbuj go dobrze odpowietrzyć. Jak będzie ok, to super. Jak nie, to podłącz komputer. Jak nie wywali żadnego błędu, to weź Ty daj te auto do mechanika.
A jaki płyn wlałeś?

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 16 lut 2012, 20:45

dudzian1980, uważam że wszystko jest ok ale to twoje auto niewiem czy wcześniej dolewałeś płynu czy patrzyłeś jego poziom taka jest moja opinia i niezarzekam się że słuszna a niech kolega* rafal *dalej dusi przewody ja wyczermałem swoją wiedzę lub niewiedzę w tym temacie to nie miejsce do kłótni
pozdrawiam

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 16 lut 2012, 20:53

krzysiek1972, tylko moja wiedz Kolego jest praktyczna i oparta nie o jeden samochód grupy VAG. A Twoja wiedza jest oparta na wypocinach jakiegoś Pana Zenka, który twierdzi że 100st to właściwa temperatura pracy silnika. Co ciekawe, Kolega ma 1.8. Ja mam 2.8 V6 i jakoś nigdy nie udało mi się go zagotować do ponad 90 st. Gdzie wytwarzanie ciepła przez widlastą 6kę jest większe niż przez rzędową 4kę.

Widzę, że dzieleni się swoją wiedzą na tym forum jest po prostu bezcelowe. Jeden twierdzi że chłodnica w audi jest za wentylatorami, drugi twierdzi że 100st to super temperatura silnika.. Niedługo dowiem się, że silnik w ogóle jest na dachu, albo że wymieniając wahacz nie muszę odkręcać żadnych śrub <rotfl>

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 16 lut 2012, 21:10

robocza temperatura auta 85- do 100 stopni falowania temperatur w tym zakresie to nic niezwykłego a pozatym czy ci k----wa kolega mówił ze mu sie gotuje czy na wskażniku ma 100 stopni i może zmieĂą ton! gnieć dalej przewody-i przy okazji mózg---sory jaki?obrażasz ludzi na forach!

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 16 lut 2012, 21:12

panowie, ja nie jestem z pierwszej lapanki,cos wiem na temat aut ale nie jestem mechanikiem wiec prose o pomoc, i PROSZE NIE KLUCIC SIE BO TO NIE JEST POWOD KU TEMU! mam troszke widzy tak jak kazdy z nas po to jest to forum tylko po prostu nie mam wiedzy naten tema z ktorym mam problem.
dudzian1980

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 16 lut 2012, 21:19

dudzian1980, przepraszam niektórzy ludzie są toksyczni
jeśli chodzi o twój problem może mam rację może nie ale chyba warto to sprawdzic bo miałem parę aut z tym motorem ale bez turbiny

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 16 lut 2012, 21:23

krzysiek1972, mam zmienić ton? Może Ty popracuj nad swoim. Ja Ci nie ubliżam, ani Cię nie obrażam, a Ty mi tu wyskakujesz z jakimiś tekstami. Gościu opanuj się i trochę netykiety.
Co do wahaĂą temperatur. Za przeproszeniem co Ty gadasz za głupoty? Robocza temperatura to 90 i koniec kropka. Tyle ma być i koniec. ÂŻadne wahania od 80 do 100. W korku, w upale, temperatura może podskoczyć na ponad 90st. Zjawisko jest normalne. Ale po ruszeniu temperatura powinna wynosić 90st. I koniec dyskusji. Wahania temperatur masz na oleju. Bo tam zależy jak depczesz to może być od 80-120st. Ale silnik ma mieć 90. Aaa i gnieść mózg to sobie możesz ;)

Kolego dlatego próbuję trochę Twoją wiedzę poszerzyć. W pierwszej kolejności odpowietrz porządnie układ. Jałowe obroty, nagrzewnica na max, pościskaj przewody czy nie zalega w nich powietrze. Daj mu trochę pochodzić. Jak osiągnie 90st, sprawdź czy się robi duży obieg, czyli czy woda wraca przez tą małą rurkę na zbiorniczku. Potem daj mu trochę w dyfer, żeby woda się rozeszła po układzie i żeby pompa ją szybciej przetoczyła. Jeśli któryś wąż będzie zimny lub coś, znaczy że coś jest nie tak z obiegiem.
Jaki wlałeś płyn?

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 16 lut 2012, 21:25

ja tylko prosze o pomoc,ja wiem ze sa rozni ludzie i nic z tym nie zrobimy ale z kupmy sie na temacie:)
dudzian1980

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 16 lut 2012, 21:27

<brawo> panowie zaraz polecą beleczki <luzik>

alextaxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2007, 13:14
Lokalizacja: bialystok

Post autor: alextaxi » 18 lut 2012, 17:13

Witam panowie. Czytam ten temat i chyba coś nie tak z moim autem. Audi 1.8T AWT temp. na wskażniku 90 stopni , na VAGu 100 stopni. Dilny wąż cały czas zimny, górny gorący i dość twardy. Wymieniłem czujnik temp.(oryginał), dwa termostaty i dalej to samo. Nic złego się nie dzieje ale 100 stopni to duży obieg powinien być otwarty. Dziś przejechałem 700 km dość dymamicznie ma zegarach 90 stopni cały czas ani drgnie na Vagu 100 stopni i dilny wąż zimniutki. Coś chyba jest nie hallo. Zaczęłem się niepokoić

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 18 lut 2012, 18:34

jak na wagu masz 100 stopni to coś nie tak wskażniki jak wskażniki mogą przekłamywać przy 102 stopniach masz pełne otwarcie termostatu -jak ci na vagu tyle wskazuje to niedobrze . albo ci czujnik przekłamuje to najprowdopodobniej bo dolny wąż jest gorący dopiero przy maxymalnym rozgrzaniu termostat zamyka sie i otwiera utrzymując temperaturę od87-do 102 stopni i raczej coś z czujnikami jest bo jakby zagotowało to raczej płyn by wywaliło lepiej pojechać z tym do mechanika bo jeszcze ci uszczelkę dmuchnie -czujnik 1 na milion zdarza się by był wadliwy z reguły temperatura na vagu jest niższa jak na wskażnikach.-może podłącz vaga i zobacz przy jakiej temperaturze zacznie ci się robić ciepły dolny wąż będziesz wiedział kiedy termostat się otworzy -wtedy go wykluczysz-przy tej temperaturze powinieneś mieć obieg otwarty-to moje gdybanie może ktoś mądrzejszy się wypowie-bo głowicę łatwo podgrzać-niestety wiem coś o tym :| komputer zczytuje temperature z głowicy na wskażniki chyba idzie czujnik z chłodnicy-ale niejestem pewien

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 18 lut 2012, 19:21

na wstepie chce wszystkim zainteresowanym moim tematem podziekowac, problem sie rozwiazal,chlodnica byla zapowietrzona wiec sie grzal bo bylo za malo plynu, pierwszy raz dolalem 1litr plynu i bylo max ale auto dalej sie grzalo 100 stopni poczekalem do rana i zszedlem do auta i zobaczylem ze poziom plynu spadl czyli podejzewam ze przez noc sie odpowietrzyla chlodnica i na zimny silnik weszlo jeszcze prawie 2 litry plynu, od tej pory jest wszystko ok, plyn nie mam pojecia czemu tyle go weszlo narazie opserwuje czy jest ubytek ale juz dwa dni jezdze i jest ok temperatura non stop 90 stopni. dodam ze pierwszy raz jak dolewalem plynu to na cieply silnik 1lit. a na zimny weszlo jeszcze prawie dwa wiec stwierdzam ze sam sie odpowietrzyl tylko trzepa poczekac do ostygniecia silnika!!! pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za pomoc <okok>
dudzian1980

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga