Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] jak odpowietrzyc chlodnice c5 1.8t APU

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
MARCINcichocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: MARCINcichocki » 19 lut 2012, 13:12

To nie jest normalny objaw że dolewasz litr i po pewnym czasie dolewasz jeszcze dwa litry.Nawet odpowietrzenie nie pobierze tyle płynu.Chyba uszczelka pod głowicą robi Ci poduchę w układzie i temperatura szaleje i ogrzewanie szwankuje.Czas pokaże ale to chyba pierwsze objawy siadającej uszczelki.
CICHY

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 19 lut 2012, 15:45

a jak miala sie nie robic poducha jak byl zapowietrzony? za pierwszym razem dolalem 1 litr na cieply silnik, rano dolalem juz na zimny i teraz ogrzewanie jest ok,poziom plynu jest ok, temperatura silnika jest 90 stopni czyli ok:)
dudzian1980

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 19 lut 2012, 21:17

MARCINcichocki pisze:o nie jest normalny objaw że dolewasz litr i po pewnym czasie dolewasz jeszcze dwa litry
To normalny objaw :| Jak wymieniasz płyn w chłodnicy, to lejesz na maxa, a potem grzejesz go, znowu dolewasz, jedziesz się przejechać i znowu dolewasz. Co w tym dziwnego?
Cieszę się że koledze już problem przeszedł :) Tylko pilnuj czy gdzieś nie gubisz tego płynu.

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 19 lut 2012, 21:38

spoko RAFAÂŁ i dziekowa za pomoc. pozdrawiam <okok>
dudzian1980

alextaxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2007, 13:14
Lokalizacja: bialystok

Post autor: alextaxi » 20 lut 2012, 18:56

Panowie silnik szybko się nagrzewa, ogrzewanie jest właściwe, temp. na zegarze równo 90 stopni i ani drgnie,górny wąż gorący i twardy dolny zimny. Na vagu 100 i powyżej . Wczoraj potrzymałem parę minut na obrotach na postoju i dolny zrobił się ciepły ale na zegarze 90 stopni i ani drgnie. Wykluczam pompę bo ogrzewanie jest właściwe. Ale dlaczego duży obieg tok póżno się otwiera. Na klimatroniku kanał 34 to chyba czujnik temp. z zegarów . Tam mam
99-102 stopni. Kanał 35 i 36 równiutko 90 stopni. Jak odpalę auto to na kanałach 34,35,36 klimatronika temp. tośnie identycznie. Na kanałach zatrzymuje się na 90 stopni a na kanale 34 idzie do ok. 100 stopni. Może ktoś zobaczy jak jest u niego. Czy górny wąż jest twardy czy nie. Z góry dziękuje.

MARCINcichocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: MARCINcichocki » 20 lut 2012, 18:57

Kolego RAFAL czytajmy ze zrozumieniem.Przecież nikt nie spuszczał płynu tylko podczas eksploatacji samochodu wynikło że jest mało płynu w układzie.
CICHY

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 20 lut 2012, 22:45

MARCINcichocki, kolego, to był przykład, a nie treść nawiązana do tematu. Przy wymianie układ sie zapowietrza, tak samo jak u kolegi. Więc wychodzi na jedno. Układ był zapowietrzony. Nieważne jakim sposobem, ale takie dolewanie jest NORMALNE. I skoĂącz się mądrować i jeździj passatem ze 100st. <rotfl>

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 11 wrz 2013, 15:10

Witam,dołączę sie do starego tematu bo na nowy nikt nie odpowiada a widzę problem bardzo podobny a wiec tak:

wymieniłem nie dawno rozrządzik z wszystkimi możliwymi podzespołami tak jak sobie a nie tak jak ktoś poprzednio sam pasek i rolkę zalałem nowy płynik lecz tym razem koncentrat (czerwony,poprzednio zwykły zielony o ile to ma znaczenie) odpalam,fura się nagrzewa w parę minutek,temp. wchodzi na 90* oleju na ok70-80...chłodnica z góry wrzątek z dołu lekko gorąca,nawiew w środku gorący przy temp. 22* z tym ze wcześniej z każdym przestawieniem pozycji nawiewu silnik zmieniał obroty a teraz tego nie robi a druga sprawa i ta co najbardziej mnie interesuje dlaczego w zbiorniczku wyrównawczym brak wymuszonego obiegu??dodam ze z tego przewodu który idzie na zdjęciu po niżej nic nie leci a coś mi się kojarzy ze powinno dwa przy odkręcaniu powinno być cykniecie powietrza teraz jego brak,co jest nie tak jeśli wogole jest??

http://www.fotosik.pl/pok...5480756085.html

z tego co czytałem to widzę ze mam problem z ,,dużym obiegiem'' tylko dla czego?
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Awatar użytkownika
once5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 18 paź 2013, 15:00
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: once5 » 23 sty 2014, 14:57

ostatnio pierwszy raz kupiłem chłodnicę przez neta na www.autochlodnice.com i szczerze polecam!

Nocny_Łowca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 kwie 2015, 23:17
Lokalizacja: Śląsk

Pomocy

Post autor: Nocny_Łowca » 04 kwie 2015, 23:35

-=Rafal=- pisze:W tych silnikach odpowietrza się samo przez zbiorniczek.
Witam. Mam pewien problem, otóż dzisiaj odebrałem swoje Audi od gazownika, założyli mi instalację LPG i pojawił się problem. Zanim zawiozłem samochód było wszystko ok natomiast jak odebrałem to zaczął łapać temperature nawet do 120 stopni łącznie z olejem. Początkowo jeszcze leciało ciepłe powietrze z klimy natomiast kiedy wywaliło płyn jasna sprawa że nie daje już ciepła. Postanowiłem zalać płynem i odpowietrzyć układ i tutaj klops. Odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego odpaliłem silnik, włączyłem ogrzewanie na ciepłe na nogi, zalałem do pełna płynu i czekałem aż pociągnie ale tak się nie stało pomimo iż złapał nawet koło 100stopni. Dodam jeszcze że pomimo takiej temperatury parownik jak i węże idące od niego były bardzo zimne. Co o tym sądzicie. Czy mogli zapomnieć odpowietrzyć gazownicy a przy okazji dając mu wycisk padła pompa wody? Termostat miałem ostatnio wymieniany bo nie grzał się samochód więcej jak do 60stopni.

Przem@S

Post autor: Przem@S » 05 kwie 2015, 00:17

Coś spierniczyli . Muszisz do nich wrócić i niech poprawiają , moze źle węże podpieli

Nocny_Łowca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 kwie 2015, 23:17
Lokalizacja: Śląsk

Pomocy

Post autor: Nocny_Łowca » 05 kwie 2015, 09:13

Przem@S pisze:Coś spierniczyli . Muszisz do nich wrócić i niech poprawiają , moze źle węże podpieli
Tak byłoby najprościej, problem w tym że daleko ten gazownik a samochodem w tym stanie nie pojadę, dlatego szukam rozwiązania żeby to naprawić a później się z nimi kopać o zwrot kosztów chociaż częściowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl