[ C5+LPG] Instalacja gazowa 2.8 q tip
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
[ C5+LPG] Instalacja gazowa 2.8 q tip
Witam
Poczytałem troche na tym forum o instalacjach gazowych
Cel założenia tego wątku:
-dowiedzieć sie dokładnie jaka posiadam instalacje (czy daje rade)
-co warto wymienić
-jakie beda plusy wymiany
Wiec zacznę od wprowadzenia kilka m-c temu kupiłem a6 c5 , auto stało sie moja pasja i podchodzę do niego z pedantyczna precyzja , audi kupiłem z zamontowana juz instalacja , dodam ze nie mam z nia żadnych problemów
Dane spalania Trasa w obecnych warunkach 12l GAZU Miasto normalnie 15l GAZU przy ciśnięciu i mrozach dokładnie 19,5l gazu butle mam 80l :D:D co mnie bardzo cieszy bo mogę robić na niej ogromne przebiegi
jak czytam na forum spalanie jest w normie , jednakże lepszego kopa ma na benzynie bez 2 zdaĂą .
Chciałbym sie dowiedzieć jaka dokładnie mam instalacje tzn jak to mogę zweryfikować , wiem już ze mam te słabe wtryskiwacze valteki czerwone , czyli z tego co wyczytałem to raczej jakieś elektro zawory a nie pożądne wtryski
jesli chodzi o reduktor to jest Tomasetto ,wielozawór i inne pierdoły tez tej firmy przewody FAGOMIT
natomiast przełącznik i jednostka sterująca stag 300
Instalacja z 2009 roku
myśle ze reduktor chyba nie jest jakos zaawansowany no i wtryski podobnie
Co myślicie i co doradzicie gaz chodzi naprawde spoko nie ma znim problemu , i moje główne pytanie co sie zmieni jesli wymienie bebechy na lepsze spadnie spalanie lepszy kop , zdrowiej dla silnika ?
jesli możecie to piszcie czym sie zainteresować i z jakiego względu będzie to lepszy wybór od obecnych podzespołów:) jakie koszty co dokładnie trzeba wymienić , czy można takie zabiegi przeprowadzać w zaciszu domowym czy jednak autoryzowany punkt LPG
nawet nie oczekuje wylewnych odpowiedzi , moze byc link do jakiegos porządnego kompendium wiedzy o LPG ale wiadomo nie ma to jak rada kogos doświadczonego albo co więcej opinia osób które dokonały juz takiej modernizacji LPG
Poczytałem troche na tym forum o instalacjach gazowych
Cel założenia tego wątku:
-dowiedzieć sie dokładnie jaka posiadam instalacje (czy daje rade)
-co warto wymienić
-jakie beda plusy wymiany
Wiec zacznę od wprowadzenia kilka m-c temu kupiłem a6 c5 , auto stało sie moja pasja i podchodzę do niego z pedantyczna precyzja , audi kupiłem z zamontowana juz instalacja , dodam ze nie mam z nia żadnych problemów
Dane spalania Trasa w obecnych warunkach 12l GAZU Miasto normalnie 15l GAZU przy ciśnięciu i mrozach dokładnie 19,5l gazu butle mam 80l :D:D co mnie bardzo cieszy bo mogę robić na niej ogromne przebiegi
jak czytam na forum spalanie jest w normie , jednakże lepszego kopa ma na benzynie bez 2 zdaĂą .
Chciałbym sie dowiedzieć jaka dokładnie mam instalacje tzn jak to mogę zweryfikować , wiem już ze mam te słabe wtryskiwacze valteki czerwone , czyli z tego co wyczytałem to raczej jakieś elektro zawory a nie pożądne wtryski
jesli chodzi o reduktor to jest Tomasetto ,wielozawór i inne pierdoły tez tej firmy przewody FAGOMIT
natomiast przełącznik i jednostka sterująca stag 300
Instalacja z 2009 roku
myśle ze reduktor chyba nie jest jakos zaawansowany no i wtryski podobnie
Co myślicie i co doradzicie gaz chodzi naprawde spoko nie ma znim problemu , i moje główne pytanie co sie zmieni jesli wymienie bebechy na lepsze spadnie spalanie lepszy kop , zdrowiej dla silnika ?
jesli możecie to piszcie czym sie zainteresować i z jakiego względu będzie to lepszy wybór od obecnych podzespołów:) jakie koszty co dokładnie trzeba wymienić , czy można takie zabiegi przeprowadzać w zaciszu domowym czy jednak autoryzowany punkt LPG
nawet nie oczekuje wylewnych odpowiedzi , moze byc link do jakiegos porządnego kompendium wiedzy o LPG ale wiadomo nie ma to jak rada kogos doświadczonego albo co więcej opinia osób które dokonały juz takiej modernizacji LPG
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
podepnę się w temat. fassi1, doradź mi jaki reduktor wrzucić do 2.8 30V, bo mojego silvera chyba już czas na emeryturę wysłać. na lpg-forum zdania ciągle są podzielone i każdy reduktor ma swoich zwolenników jak i przeciwników. zastanawiam się nad goldem, bo 2 reduktorów (np ac r01) raczej nie chcę upychać, w ig1 nie wiem czy warto inwestować, bo cena z deka wysoka.
zasilanie to miedź fi8, choć nie wiem czy na faro nie zmienię przy okazji, wtryski planuję zielone hana.
auto do wyścigów mi nie służy, ale nie ukrywam, że sprinty po mieście się zdarzają. wg ciebie gold wytrzyma termicznie czy trzeba kombinować ze sprężynami jak to z tryszawym testujecie?
zasilanie to miedź fi8, choć nie wiem czy na faro nie zmienię przy okazji, wtryski planuję zielone hana.
auto do wyścigów mi nie służy, ale nie ukrywam, że sprinty po mieście się zdarzają. wg ciebie gold wytrzyma termicznie czy trzeba kombinować ze sprężynami jak to z tryszawym testujecie?
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Zakładaj Golda, sprawdzony reduktor prosty jak konstrukcja cepa i spokojnie obsłuży twoje auto.
Montowany w Accord 2.4 około 193KM, znalazł się też w CLK 320 około 220KM i u mnie przed programem przy 200KM standardowy GOLD dawał radę a też lubię przycisnąć.
Nie ma sensu wymieniać miedzi 8mm na faro, przy twojej mocy nie polepszy niczego bo miedź 8mm jest z zapasem do twojego silnika.
Hany zielone jak najbardziej będą ok no i dobra regulacja po AFR i będzie jak na benzynie.
Montowany w Accord 2.4 około 193KM, znalazł się też w CLK 320 około 220KM i u mnie przed programem przy 200KM standardowy GOLD dawał radę a też lubię przycisnąć.
Nie ma sensu wymieniać miedzi 8mm na faro, przy twojej mocy nie polepszy niczego bo miedź 8mm jest z zapasem do twojego silnika.
Hany zielone jak najbardziej będą ok no i dobra regulacja po AFR i będzie jak na benzynie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
fassi1,
a co myslisz o KME gold http://allegro.pl/r19-reduktor-gold-kme ... 65093.html
czytałem ze daje rade?
do tego wtryski magic jet (sa w miarę przystępnej cenie 180zl za 3 wtryski) a HANY sa po min 110zł za sztuke to wychodzi 660zł wiec troche sporo
czy jednostka sterujaca bedzie kompatybilna z nowym reduktorem ?
i czy wymiana wtrysków bedzie odczuwalna bo tak jak pisałem jednak auto jeździ słabiej na gazie i to czuc ?
no i ostatnie pytanie czy wystarczy kupic wtryski i reduktor nowy czy tez bedzie trzeba dokupic cos do tego jakies przewody pierdoły ktore podniosa cene inwestycji?
kolego wyszytałem w innym temacie ze wtryski hany mozna za 80zł stuka dostac na tej stronce ponizej
http://www.pitec.pl/cennik/
a no i wyczytałem tez ze magic jety nie maja super opini 480zł bym jakos przełknoł jesli by poprawiło prace motoru , a jak to sie ma do dźwieku bo te valteki strasznie klekocza wrecz jak diesel :P
a co myslisz o KME gold http://allegro.pl/r19-reduktor-gold-kme ... 65093.html
czytałem ze daje rade?
do tego wtryski magic jet (sa w miarę przystępnej cenie 180zl za 3 wtryski) a HANY sa po min 110zł za sztuke to wychodzi 660zł wiec troche sporo
czy jednostka sterujaca bedzie kompatybilna z nowym reduktorem ?
i czy wymiana wtrysków bedzie odczuwalna bo tak jak pisałem jednak auto jeździ słabiej na gazie i to czuc ?
no i ostatnie pytanie czy wystarczy kupic wtryski i reduktor nowy czy tez bedzie trzeba dokupic cos do tego jakies przewody pierdoły ktore podniosa cene inwestycji?
kolego wyszytałem w innym temacie ze wtryski hany mozna za 80zł stuka dostac na tej stronce ponizej
http://www.pitec.pl/cennik/
a no i wyczytałem tez ze magic jety nie maja super opini 480zł bym jakos przełknoł jesli by poprawiło prace motoru , a jak to sie ma do dźwieku bo te valteki strasznie klekocza wrecz jak diesel :P
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
Kolego a mógłbyś wstawić zdjęcie jak to masz po montowane pod maską
z tego co wiem magi jety są gorsze od vateków... u mnie też valteki hałasują ale to głównie przez to że są przymocowane do plastikowej obudowy silnika i roznosi się ich klepanie o ten plastik kumpel w A4 ma w powietrzu na opaskach i nic mu praktycznie nie słychać tych wtryskiwaczy możliwe że potrzebna jest jeszcze kalibracja i też chodzą wtedy ciszej.
Ja jeżdżę na KME silver co mi się nie spodobało że mi to gazownik wstawił narazie samochód jeździ na pierwszy rzut oka tak samo na LPG i na PB chociaż ciężko to określić przy obecnych warunkach bo drogi to porażka przynajmniej w mojej okolicy
Hanny niby racja dobre ale naprawdę trzeba wymieniać często filtry bo gaz jest lepszy i jest gorszy mi gazownik polecił valteki bo gaz jest wszedzie praktycznie syf a po kalibracji listew i całej instalacji prócz głośniejszej pracy chodzą bardzo dobrze a jak się spalą to wymiana też nie jest droga.
z tego co wiem magi jety są gorsze od vateków... u mnie też valteki hałasują ale to głównie przez to że są przymocowane do plastikowej obudowy silnika i roznosi się ich klepanie o ten plastik kumpel w A4 ma w powietrzu na opaskach i nic mu praktycznie nie słychać tych wtryskiwaczy możliwe że potrzebna jest jeszcze kalibracja i też chodzą wtedy ciszej.
Ja jeżdżę na KME silver co mi się nie spodobało że mi to gazownik wstawił narazie samochód jeździ na pierwszy rzut oka tak samo na LPG i na PB chociaż ciężko to określić przy obecnych warunkach bo drogi to porażka przynajmniej w mojej okolicy
Hanny niby racja dobre ale naprawdę trzeba wymieniać często filtry bo gaz jest lepszy i jest gorszy mi gazownik polecił valteki bo gaz jest wszedzie praktycznie syf a po kalibracji listew i całej instalacji prócz głośniejszej pracy chodzą bardzo dobrze a jak się spalą to wymiana też nie jest droga.
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Koledzy a nie lepiej trochę zainwestować i kupić te Hanny, gazowniczy twierdzący że walteki są ok to druciarze.. u mnie po przejechaniu prawie 14tyś filtry jakoś specjalnie nie były zasyfione więc nie jest źle z tym gazem u nas tylko trzeba wiedzieć gdzie tankować..
Co do ich głośności to przyznam, że przy otwartej masce i zdjętej obudowie to wtryski benzynowe są głośniejsze od Hanna..
zakładajcie pojedyncze Hanki i macie spokój na długo..
Kolego xpbit, poszukaj kogoś z Vagiem na forum z twojej okolicy podjedź i sprawdźcie korekty.. u mnie już kilka osób było i niby auto chodziło ok na LPG a korekty na ubogo.. a wtedy za kilkadziesiąt tyś. km płacz bo silnik się sypie..
Co do ich głośności to przyznam, że przy otwartej masce i zdjętej obudowie to wtryski benzynowe są głośniejsze od Hanna..
zakładajcie pojedyncze Hanki i macie spokój na długo..
Kolego xpbit, poszukaj kogoś z Vagiem na forum z twojej okolicy podjedź i sprawdźcie korekty.. u mnie już kilka osób było i niby auto chodziło ok na LPG a korekty na ubogo.. a wtedy za kilkadziesiąt tyś. km płacz bo silnik się sypie..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
hmm no ok
jesli nie dostene wtrysków hany w jakiejsc przystepnej cenie to zostane przy valtekach bo u mnie gaz chodzi dobrze
tylko meczy mnie sprawa tego reduktora myśle o tym KME gold co wiaze sie jeszcze z jego wymiana?
No i co z tym steonikiem stag 300 da rade z reduktorem kme?
zdjęcie instalacji zapodam później
jesli nie dostene wtrysków hany w jakiejsc przystepnej cenie to zostane przy valtekach bo u mnie gaz chodzi dobrze
tylko meczy mnie sprawa tego reduktora myśle o tym KME gold co wiaze sie jeszcze z jego wymiana?
No i co z tym steonikiem stag 300 da rade z reduktorem kme?
zdjęcie instalacji zapodam później
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Stag 300 jak najbardziej z Goldem.. a co do Hannek pogadaj z Zenkiem Bębenkiem z Pitec PoznaĂą.. widziałeś forum www.lpg-forum.pl znajdziesz tam sporo informacji a przy okazji dobrego gazownika..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
arkadiuso, tak forum widziałem ja jestem z kuj pom województwa i temat z warszatatmi "nie polecam" jest pełen gorzej ze znalezieniem dobrego gazownika , a co z tego ze bebechy wymienie a gazownik tego dobrze nie zestroi
a jeszzcze co do reduktora KME gold jest do 360KM a jest jeszcze taki jak KME silver 270KM w sumie tylko 120zł różnicy
a jeszzcze co do reduktora KME gold jest do 360KM a jest jeszcze taki jak KME silver 270KM w sumie tylko 120zł różnicy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
no ok panowie to reduktor wybrany biere KME gold w przyszłym mies postaram sie dorwać wtryski HANA 2000 zielone? będą chyba najlepsze z tego co czytałem , plus przejściówki do elektroniki no i zostanie mi znalezienie porządnego gazownika i montaż gratów
EDIT podrzucam foty z pod klapy ktoś wcześniej o nie prosił wiecie może gdzie kupie ta śrubkę wkręt jak "zwał tak zwal " do mocowania plastików?
EDIT podrzucam foty z pod klapy ktoś wcześniej o nie prosił wiecie może gdzie kupie ta śrubkę wkręt jak "zwał tak zwal " do mocowania plastików?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.