Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C5+LPG] Instalacja gazowa 2.8 q tip

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

[ C5+LPG] Instalacja gazowa 2.8 q tip

Post autor: raftor » 10 lut 2012, 20:51

Witam
Poczytałem troche na tym forum o instalacjach gazowych
Cel założenia tego wątku:
-dowiedzieć sie dokładnie jaka posiadam instalacje (czy daje rade)
-co warto wymienić
-jakie beda plusy wymiany

Wiec zacznę od wprowadzenia kilka m-c temu kupiłem a6 c5 , auto stało sie moja pasja i podchodzę do niego z pedantyczna precyzja :) , audi kupiłem z zamontowana juz instalacja , dodam ze nie mam z nia żadnych problemów
Dane spalania Trasa w obecnych warunkach 12l GAZU Miasto normalnie 15l GAZU przy ciśnięciu i mrozach dokładnie 19,5l gazu butle mam 80l :D:D co mnie bardzo cieszy bo mogę robić na niej ogromne przebiegi

jak czytam na forum spalanie jest w normie , jednakże lepszego kopa ma na benzynie bez 2 zdaĂą .

Chciałbym sie dowiedzieć jaka dokładnie mam instalacje tzn jak to mogę zweryfikować , wiem już ze mam te słabe wtryskiwacze valteki czerwone , czyli z tego co wyczytałem to raczej jakieś elektro zawory a nie pożądne wtryski
jesli chodzi o reduktor to jest Tomasetto ,wielozawór i inne pierdoły tez tej firmy przewody FAGOMIT
natomiast przełącznik i jednostka sterująca stag 300

Instalacja z 2009 roku

myśle ze reduktor chyba nie jest jakos zaawansowany no i wtryski podobnie

Co myślicie i co doradzicie gaz chodzi naprawde spoko nie ma znim problemu , i moje główne pytanie co sie zmieni jesli wymienie bebechy na lepsze ?? spadnie spalanie lepszy kop , zdrowiej dla silnika ?

jesli możecie to piszcie czym sie zainteresować i z jakiego względu będzie to lepszy wybór od obecnych podzespołów:) jakie koszty co dokładnie trzeba wymienić , czy można takie zabiegi przeprowadzać w zaciszu domowym czy jednak autoryzowany punkt LPG

nawet nie oczekuje wylewnych odpowiedzi , moze byc link do jakiegos porządnego kompendium wiedzy o LPG :) ale wiadomo nie ma to jak rada kogos doświadczonego albo co więcej opinia osób które dokonały juz takiej modernizacji LPG

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 lut 2012, 21:17

Za słaby reduktor nie do tej mocy więc to pierwsze do wymiany.
Wtryskiwacze to zależy od zasobności twojej kieszeni.
Można zregenerować i skalibrować valteki lub kupić lepsze np. Hany.
Po za tym do roboty potrzebny jest kumaty gazownik bo nawet mając najlepsze graty można spaprać robotę.

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 10 lut 2012, 21:39

podepnę się w temat. fassi1, doradź mi jaki reduktor wrzucić do 2.8 30V, bo mojego silvera chyba już czas na emeryturę wysłać. na lpg-forum zdania ciągle są podzielone i każdy reduktor ma swoich zwolenników jak i przeciwników. zastanawiam się nad goldem, bo 2 reduktorów (np ac r01) raczej nie chcę upychać, w ig1 nie wiem czy warto inwestować, bo cena z deka wysoka.
zasilanie to miedź fi8, choć nie wiem czy na faro nie zmienię przy okazji, wtryski planuję zielone hana.
auto do wyścigów mi nie służy, ale nie ukrywam, że sprinty po mieście się zdarzają. wg ciebie gold wytrzyma termicznie czy trzeba kombinować ze sprężynami jak to z tryszawym testujecie?
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 lut 2012, 21:51

Zakładaj Golda, sprawdzony reduktor prosty jak konstrukcja cepa i spokojnie obsłuży twoje auto.
Montowany w Accord 2.4 około 193KM, znalazł się też w CLK 320 około 220KM i u mnie przed programem przy 200KM standardowy GOLD dawał radę a też lubię przycisnąć.
Nie ma sensu wymieniać miedzi 8mm na faro, przy twojej mocy nie polepszy niczego bo miedź 8mm jest z zapasem do twojego silnika.
Hany zielone jak najbardziej będą ok no i dobra regulacja po AFR i będzie jak na benzynie.

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 10 lut 2012, 23:49

fassi1,
a co myslisz o KME gold http://allegro.pl/r19-reduktor-gold-kme ... 65093.html
czytałem ze daje rade?

do tego wtryski magic jet (sa w miarę przystępnej cenie 180zl za 3 wtryski) a HANY sa po min 110zł za sztuke to wychodzi 660zł wiec troche sporo

czy jednostka sterujaca bedzie kompatybilna z nowym reduktorem ?
i czy wymiana wtrysków bedzie odczuwalna bo tak jak pisałem jednak auto jeździ słabiej na gazie i to czuc ?
no i ostatnie pytanie czy wystarczy kupic wtryski i reduktor nowy czy tez bedzie trzeba dokupic cos do tego jakies przewody pierdoły ktore podniosa cene inwestycji?


kolego wyszytałem w innym temacie ze wtryski hany mozna za 80zł stuka dostac na tej stronce ponizej ??
http://www.pitec.pl/cennik/

a no i wyczytałem tez ze magic jety nie maja super opini 480zł bym jakos przełknoł jesli by poprawiło prace motoru , a jak to sie ma do dźwieku bo te valteki strasznie klekocza wrecz jak diesel :P

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 11 lut 2012, 10:18

Kolego a mógłbyś wstawić zdjęcie jak to masz po montowane pod maską ?? :)


z tego co wiem magi jety są gorsze od vateków... u mnie też valteki hałasują ale to głównie przez to że są przymocowane do plastikowej obudowy silnika i roznosi się ich klepanie o ten plastik kumpel w A4 ma w powietrzu na opaskach i nic mu praktycznie nie słychać tych wtryskiwaczy możliwe że potrzebna jest jeszcze kalibracja i też chodzą wtedy ciszej.

Ja jeżdżę na KME silver co mi się nie spodobało że mi to gazownik wstawił narazie samochód jeździ na pierwszy rzut oka tak samo na LPG i na PB chociaż ciężko to określić przy obecnych warunkach bo drogi to porażka przynajmniej w mojej okolicy ;/

Hanny niby racja dobre ale naprawdę trzeba wymieniać często filtry bo gaz jest lepszy i jest gorszy mi gazownik polecił valteki bo gaz jest wszedzie praktycznie syf a po kalibracji listew i całej instalacji prócz głośniejszej pracy chodzą bardzo dobrze a jak się spalą to wymiana też nie jest droga.
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 11 lut 2012, 12:11

Koledzy a nie lepiej trochę zainwestować i kupić te Hanny, gazowniczy twierdzący że walteki są ok to druciarze.. u mnie po przejechaniu prawie 14tyś filtry jakoś specjalnie nie były zasyfione więc nie jest źle z tym gazem u nas tylko trzeba wiedzieć gdzie tankować..
Co do ich głośności to przyznam, że przy otwartej masce i zdjętej obudowie to wtryski benzynowe są głośniejsze od Hanna..
zakładajcie pojedyncze Hanki i macie spokój na długo..

Kolego xpbit, poszukaj kogoś z Vagiem na forum z twojej okolicy podjedź i sprawdźcie korekty.. u mnie już kilka osób było i niby auto chodziło ok na LPG a korekty na ubogo.. a wtedy za kilkadziesiąt tyś. km płacz bo silnik się sypie..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 11 lut 2012, 13:15

hmm no ok
jesli nie dostene wtrysków hany w jakiejsc przystepnej cenie to zostane przy valtekach bo u mnie gaz chodzi dobrze

tylko meczy mnie sprawa tego reduktora myśle o tym KME gold co wiaze sie jeszcze z jego wymiana?
No i co z tym steonikiem stag 300 da rade z reduktorem kme?
zdjęcie instalacji zapodam później :)

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 11 lut 2012, 13:33

Stag 300 jak najbardziej z Goldem.. a co do Hannek pogadaj z Zenkiem Bębenkiem z Pitec PoznaĂą.. widziałeś forum www.lpg-forum.pl znajdziesz tam sporo informacji a przy okazji dobrego gazownika..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 11 lut 2012, 13:44

u mnie konfiguracja taka i jest gitara.

KME gold ,komp zenit, listwy m2xmatrix hdd344,5 z zamontowanymi grzałkami co by w mrozy dobrze przechodził na gaz ,butla 60w kole,przewód 6mm.jak na razie gra muzyka ,czasami zaglada sie rutynowo do listew wtryskowych celem ich przemycia itp. <okok>

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 11 lut 2012, 13:56

arkadiuso, tak forum widziałem ja jestem z kuj pom województwa i temat z warszatatmi "nie polecam" jest pełen gorzej ze znalezieniem dobrego gazownika , a co z tego ze bebechy wymienie a gazownik tego dobrze nie zestroi
a jeszzcze co do reduktora KME gold jest do 360KM a jest jeszcze taki jak KME silver 270KM w sumie tylko 120zł różnicy

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 11 lut 2012, 14:15

reduktor musowo gold zapas musi byc, zapewnienia producenta ile obsłuzy to mozna w buty wsadzic <luzik> .gold i tylko gold

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 11 lut 2012, 14:40

Tak jak kolega wyżej napisał nie można się sugerować danymi producenta.. a co do gazownika ja do swojego mam ponad 80km więc czasem warto pojechać dalej.. zwłaszcza, że w naszych a6 to czysta przyjemność..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 11 lut 2012, 16:00

no ok panowie to reduktor wybrany biere KME gold w przyszłym mies postaram sie dorwać wtryski HANA 2000 zielone? będą chyba najlepsze z tego co czytałem , plus przejściówki do elektroniki no i zostanie mi znalezienie porządnego gazownika i montaż gratów ;)

EDIT podrzucam foty z pod klapy ktoś wcześniej o nie prosił wiecie może gdzie kupie ta śrubkę wkręt jak "zwał tak zwal " do mocowania plastików?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 11 lut 2012, 19:35

a matrixów nie chcesz?ja mam i sa super sa cholernie sybkie i niezawodne <brawo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl