Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] odcina moc przy wyższych obrotach

Silniki wysokoprężne
krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

[ AFN 1.9 110 KM] odcina moc przy wyższych obrotach

Post autor: krzysiek1972 » 10 lut 2012, 10:49

Panowie.
jeśli ktoś mógłby pomóc to byłbym wdzięczny.
otóż przy ok 3000obr. auto traci moc i jest bardzo zamulone po ponownym uruchomieniu jest ok nadmieniam że już wcześniej coś z tą mocą było nie tak więc wymieniłem przepływomierz na boscha róznca odrazu bardzo duża ale zaraz się okazało że wyskoczył błąd ciśnienia doładowania i niewiem za co cię zabrać czy czujnik ciśnienia doładowania czy n75 ewentualnie jak to sprawdzić.no i niestety uszczelka pod głowicą do wymiany w poniedziałek idzie bo płynu ubywa i brak ogrzewania a w zbiorniczku tłusta sadza

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 10 lut 2012, 11:00

Krzysiek,

Takie objawy to skutek przeładowania turbiny ( włącza Ci sie tryb awaryjny i dlatego nie masz mocy ). Powodów może być kilka ( przepływomierz, zawór N75, nieszczelność, turbina ) :(. Próbowałeś podpiąć się pod komputer w celu sprawdzenia przyczyny przeładowania ?
W moim Audi też mam to samo, ale z tego co zostało póki co sprawdzone po podpięciu pod kompa to niestety ale muszę oddać turbo do regeneracji. Ja u Siebie będę jeszcze weryfikował pozostałe rzeczy, żeby wyeliminować niepotrzebne koszta przed rozpoczęciem zabawy.
Prędzej czy później będę musiał to zrobić, gdyż w niedalekiej przyszłości zamierzam podnieść moc na 170KM :).

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 10 lut 2012, 11:24

MikeeNHa, przepływomierz wykluczam bo wczoraj wymieniłem na nowy jeśli zaś chodzi o turbinę to niewiem teraz po wymianie przepływki jest róZnica ogromna z tym że ten błąd czujnika ciśnienia doładowania się pokazuje może ma to coś wspólnego z uszczelką pod głowicą? przewody dolotowe od turba są lekko zawilgocone ale olej nie stoi a i turbo załącza się przy ok 1900obr nie za każdym razem auto traci na mocy-w sumie niechciałbym wymieniać do skutku auto w poniedziałek do warsztatu trochę się nazbierało i przegub i amortyzatory więc ok 2000tys pójdzie da się czyścić n75 i czujnik doładowania?

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 10 lut 2012, 11:42

Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym najpierw turbinę, bo to najwiekszy koszt i dobrze mieć wykluczony największy problem. Jeżeli to zostanie wykluczone to z tego co było opisywane na formu niektóre osoby czyściły zawór N75. Jeżeli masz nieszczelność na przewodach to chyba też może to skutkować przeładowaniem turbiny. Nie wiem natomiast jak z czujnikami doładowania - może inny forumowicz Ci pomoże w tym temacie :)

Awatar użytkownika
szachu a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 09 sie 2008, 11:44
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: szachu a6 » 10 lut 2012, 11:50

u mnie tracił moc też po przekroczeniu pewnych wartości, ale pomogło samo czyszczenie turbo płynem WYNN'S...i raz na jakiś czas go stosuję i jest wszystko w porządku...jeśli oddajesz do warsztatu a masz spoko ziomków to powinni wykryć co jest nie tegens...głowa do góry

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 10 lut 2012, 12:02

dzięki serdeczne-a w jaki sposób można sprawdzić turbinę?wydawało mi się ze jak oleju niebierze to ok.-na to wygląda że niebardzo

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 10 lut 2012, 12:18

Najlepiej, żeby właśnie ktoś kto siedzi w tym wyjął turbine i sprawdził jej stan. Może rzeczywiście tak jak napisał szachu a6 pomoże czyszczenie turbo :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 10 lut 2012, 12:38

Panowie najczęstsza przyczyną takich niedomagaĂą jes zacinanie się zmiennej geometrii kierowniczek turbinki usterka prosta do usunięcia we własnym zakresie

Awatar użytkownika
dio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LTM/lubelskie

Post autor: dio » 10 lut 2012, 12:40

Sprawdź wszystkie przewody powietrzne od turbo do IC. Tylko dokładnie. Zobacz czy obejmy nie są poluźnione albo czy przewód nie jest pęknięty.

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 10 lut 2012, 13:36

Nie polecam nic wtryskiwac do turbo zadnego wd40 itd mozna rozwalic silnik.Lepiej przegazowac lub przegonic
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 10 lut 2012, 21:40

dio pisze:Sprawdź wszystkie przewody powietrzne od turbo do IC. Tylko dokładnie. Zobacz czy obejmy nie są poluźnione albo czy przewód nie jest pęknięty.
objawem nieszczelnego dolotu jest charakterystyczny świzd -szelest jakby miętej gazety przy przegazówce jak turbo zaczyna pompować

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 10 lut 2012, 21:45

Kierownice w turbo do czyszczenia... PrzegoĂą parę razy auto konkretnie po autostradzie to mu przejdzie, po jakimś czasie ten problem wróci wtedy będziesz miał odpowiedź co robić.

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 11 lut 2012, 07:49

DZIęKUJę SERDECZNIE za odpowiedzi zacznę od tych podstawowych sprawdzaĂą doloty-
przegonienie itp no i przy okazji wymiany tej cholernej uszczelki zmienię olej na motul syntetyk bo mam zalany 10/40 midland-niepolecam tego gówna na zimnym motorze bardzo twardo pracuje i mimo że ma na nim zrobione tylko 4000tys to idzie won.Jeśli chodzi o uszczelkę głowicy przypuszczam że dmuchneło mi od uszkodzonej pompy wody bo raz mi złapało jakieś120stopni temperatury oleju mam nadzieję że to tylko uszczelka a nie pęknięcie głowicy. :|

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 12 lut 2012, 10:34

Powodzonka -a głowica w 1Z AHU czy AFN jest można powiedzieć niezniszczalna , jak ją zdejmiesz sprawdż szklanki popychaczy zaworów sa niedrogie jak coś wrzuć nowe(ok 30 pln szt)motor ucichnie

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 12 lut 2012, 11:01

szczerba2, AFN jutro wszystko się okaże mam nadzieję że głowica niejest pęknięta bo po podłączeniu tego ustrojstwa co sprawdza się przedmuchy płyn zabarwił się na zielono dopiero po rozgrzaniu.Może przy okazji wyczyszczę sam kierownicę turbiny bo wszystko będzie na wierzchu.Niewiem tylko czy wymieniać śruby głowicy -mechanik nic niemówił a kiedyś słyszałem że orginalne są znacznie lepsze jak nowe?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga