Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] przebudowa AKE na BAU

Silniki wysokoprężne
Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 04 lut 2012, 08:52

spinacz2100 pisze:ja bym radził wymienić na 1.9-130KM-pompowtrysk...
...
A ja bym nie radził w przypadku automatu, za dużo roboty i zachodu. W automacie sa całkiem inaczej sczytywane różne wartości z różnych czujników ( ABS, ESP itp) można to zrobić ale więcej zachodu i kosztów ( bo później za dobrego elektronika co to ogarnie będzie trzeba dużo zapłacić) w przypadku manuala tak jest do dobra opcja bo skrzynia zostaje ta co w 2.5.
Szukaj BAU,BDH,BDG.
BAU :
a6 od 02/03 do 08/05
a4 06/03 - 12/04
passat od 01/03 do05/05

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 04 lut 2012, 12:37

Pacjent to audi a6 2000r AKE 2.5 V6. Przebieg oryginalny niecałe 240 tys.

3 dni temu silnik zaczął klepać jak traktor. Po zdjęciu rozrządu oraz zdemontowaniu wałków okazuje sie że nie ma w prawej głowicy 3 dzwigienek. Dwie na zaworach ssących (rózne cylindry) oraz jednej na "wydechu" . Wałki zuzyte.. hydraulika też (wrzuce później zdjęcia). Na nieszczęście dwa zawory dostały po łebkach. Całe to zajście stało sie gdy mróz trzymał jakieś -22 C*, na obrotach jałowych !! Boję się troche wymieniać wszystkiego na nowe i jeżdzić dalej na "bombie" dlatego też zapadła decyzja o zmianie głowic na BAU ( tu wielkie podziękowanie dla Piotrusia za wszystkie jego posty i wiedzę )

mam kilka pytaĂą gdyz silnika BAU nigdy nie widziałem na oczy i nie wiem co z elemętami głowic.

1. Czy kupując same głowice od BAU mój rozrząd z AKE nada się bez problemu ? rozrząd ma przejechane tylko 14 tys :(
2. Mam zamiar (bo tylko tak chcą sprzedać) kupić głowicę BAU ale troche "gołą". Bo tylko z wałkami, dzwigienkami, zaworami itd...
a) Ale co z deklami i pompą Vakum ? podejdą moje od AKE ?
b) Czy koła paska rozrządu nadadzą się od mojego AKE ?
c) Czy wtryski od AKE mogę wsadzić do głowicy BAU ?
d) postawa filtra oleju też musi być od BAU ?
e) kolektory ssące/wydechowe ? mogę zostawić z AKE ?

W co muszę się jeszcze zaopatrzyć przy takim szczepie ? Wszystko robie samemu i znam się na mechanice ale poprostu nie widziałem na oczy tych głowic stąd takie pytania.

Auto robię dla siebie więc opcja "zrobić byle jak i do żyda" nie wchodzi w grę. Mam drugie auto do jazdy więc może Audianka poczekać aż na rynku pojawią się odpowiednie części :) a szkoda mi go bo wyposażenie bajka.... no i quattro :)

i podobno był gdzieś temat Piotrusia o takim szczepie ale znaleźc go nie potrafie...


za jakiekolwiek podpowiedzi z góry bardzo dziękuję.



EDIT: policzyłem elemety hydrauliki... brakuje 2 dzwigienek i jednej pestki :( mam rozumieć że trzeba szukać w misce olejowej, tak ? ech... zabawy widzę bedzie.... ale nadrobie sobie frajdą z jazdy ;)

pozdrawiam.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 04 lut 2012, 13:43

Moim zdaniem szukaj silnika nie koniecznie BAU ( BDG, BDH), kompletnego. Bo przy kosztach głowic planowaniu itp wyjdzie ci podobniej. Kupuj cały słupek, przekładaja rozrząd i tyle.

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 04 lut 2012, 16:15

Dziękuje Wam za tak szybką odpowiedz.
Czytając pokolei Twój post Piotruś coraz bardziej się cieszyłem że to wszystko mi się uda.. aż doszedłem do koĂąca i przeczytałem to :

Piotruś pisze: PS: Wwym. wypowiedź nie jest przydatna dla właścicieli początkowych AKE z lat 2000 i i pierwszej połowy 2001.

A ja mam właśnie AKE z 2000 roku <zalamka> choć modelowo jest to 2001 ale to i tak nic nie zmienia. Piotruś to znaczy że mogę zapomnieć całkowicie o takim zabiegu ? i szukać tak jak radzi kolega Cin całego słupka z głowicami od BAU, BDG, BDH lub jeszcze BCZ ? wtedy tylko mój osprzęt i byłoby ok ?

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 04 lut 2012, 16:44

Aleś mnie wystraszył <rotfl>

teraz odetchnąłem z ulgą :) pozostało mi złapać za telefon i podzwonić tu i ówdzie ;)

jeśli coś mi się uda ustalić ( i zrobić ) to napewno podziele się tutaj tym wszystkim :)

Jesteś wielki Piotruś <radocha>


pozdrawiam. Wojtek.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 04 lut 2012, 17:52

Piotruś naprawdę hydropopychacze w AKE są inne niż w BAU ?

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 05 lut 2012, 10:03

Popychacze są zupełnie inne
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 05 lut 2012, 12:02

byłem dziś na giełdzie samochodowej Kraków - Rybitwy. posłuchałem troche jak mruczą te silniczki z literką B w kodzie :) I muszę powiedzieć że niektóre egzemplarze pracują niebywale równiutko bez podejrzanych dzwięków. Jednak patrząc na BDG a póżniej za jakiś czas na BAU, nie zauważyłem żadnych różnic rzucających się odrazu w oczy. Znacie może jakiś sposób aby "na stole" odróżnić głowice BAU od innych ? Pytam co by mi (albo komus innemu :) ) nie wcisneli jakiejśc innej głowicy mówiąc że to BAU. No chyba że wszystkie są identyczne i nie stwarza to zadnego problemu.


Pozdrawiam Wojtek.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 05 lut 2012, 23:06

Witam, :)
żeby nie zaśmiecać forum dołączę się do tematu, jako że sprawa dotyczy swap-u głowic z silnika BAU do drogocennej jednostki, jaką jest AKE, a nikt wcześniej nie poruszał tego wątku stąd moje pytania odnośnie wymiany uszczelek pod głowice i dodatkowo śrub do ich przykręcenia.

Hipotetycznie przyjmijmy, że udało się kupić całe głowice i w nich nic nie będziemy wymieniać tylko je montujemy do auta takimi, jakie są hipotetycznie powtarzam. ;)

Jak każdy z nas wie (mam taką nadzieję) śruby i uszczelki podlegają bezwzględnej wymianie podczas demontażu głowic, (dlaczego tak jest nie będę się tutaj rozpisywał), co do śrub domyślam się, że przy operacji zmiany AKE - BAU powinniśmy zastosować te odpowiadające nr 059 103 384 A czyli do jednostki BAU.

Niestety, co do uszczelek (są trzy rodzaje) tutaj błądzę w ciemnościach <szok> i jeżeli ktoś wie, jakie zastosować i czy mam rację, co do nr OE śrub bardzo proszę o zabranie głosu. <klotnia>

Według Etki, która to podaje

- uszczelki pod głowice nr poniżej (tutaj bez informacji dotyczącej zastosowania w silnikach o określonych kodach)
nr OE 059 103 383 BQ - 1,1MM (1otwór)
nr OE 059 103 383 BR - 1,15MM (2otwory)
nr OE 059 103 383 BS - 1,2MM (3otwory)

- śruba z łbem walcowym
nr OE 059 103 384 (M12X1,5X155 zastosowanie silniki AKE,AYM,BFC)
nr OE 059 103 384 A (M12X1,5X159 zastosowanie silniki BCZ,BDG,BAU,BDH)


PS. Piotr, :) jako że pojawiasz się w najmniej oczekiwanych momentach (w pozytywnym słowa tego znaczeniu) <okok> i strzelasz swoją wiedzą w spragnionych odbiorców pozwolę sobie wykorzystać miejsce w tym poście i bardzo podziękować za Twoje zaangażowanie pomoc i wszelkie informacje, <brawo> dzięki którym pogłębiłem swoją wiedzę za darmo i zaoszczędziłem wiele kasiory. Co do naszej sprawy z innego forum dotyczącej VP44 i wtrysków sprawa dalej aktualna, jeżeli pamiętasz.

Pozdrawiam <luzik>

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 06 lut 2012, 12:21

Witaj, Piotr <luzik> oczywiście jak to zawsze bywa jesteś, kiedy inni potrzebują pomocy lub fachowej porady. Fajnie, że rozwiałeś moje wątpliwości zresztą jak zawsze fachowo szybko i skutecznie. :] Jak będę miał tylko taką możliwość to wszystkie szczegóły, co do naszej sprawy prześlę Tobie, na PW.
Co do poprzedniego forum to zauważyć braku Twojej osoby na nim nie było trudno. Cieszę się, że jesteś tutaj z powrotem z resztą podejrzewam, że inni użytkownicy także.

Wielkie dzięki raz jeszcze. :) <heej>

Pozdrawiam, Grzegorz

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 07 lut 2012, 15:49

Koledzy trochę się podepnę czy można założyć pompę wtryskową z AKE do BAU oryginał auto 2004.
Pytam ponieważ chcę kupić auto z BAU a swoją pompę z AKE mam jak nówkę sztukę świeżą po regeneracji i wymianie sterownika.
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 07 lut 2012, 17:16

Drodzy koledzy.. znalazłem silnik BDG kompletny (z osprzętem ) który pracował ze skrzynią automatyczną w passacie B5 FL.

Dla upewnienia się (bo to jednak sporo kasy kosztuje) chciałem zapytać czy takie szczep mi się uda ? wrzucę swooje wtryski i pompe. Lub wezmę tylko głowice a reszta pójdzie dalej w świat.

Dziś odkręciłem od swojego AKE głowice i dół na pierwszy rzut oka wygląda idealnie. W mrozy rzędu -20 , -25 *C zapalałem silnik bez najmniejszych problemów.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 07 lut 2012, 18:19

Kolego wymieniasz zasilenie czyli wtryski pompa oraz kolektory dolotowe i to obydwa koniecznie!! i cieszysz się nowym motorem, ja by się nie pchał w wymianę głowic moim zdanie nie potrzebna robota. Turbinę bym pozostawił z BDG jest troszkę szybsza.
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 07 lut 2012, 18:22

Gwozdzio, :> rozumiem, że chodzi tylko o przeszczep samej VP44 tak?

Możesz zrobić taki zabieg, ale razem z pompą wtryskową z AKE o oznaczeniu L musisz też mieć wtryskiwacze z tego samego silnika z literką F, ponieważ taka jest fabryczna konfiguracja tych elementów z tym, że układ wtryskowy nie może być starszy niż z roku modelowego 2002. Z mojej wiedzy nabytej między innymi dzięki innym klubowiczom ;) <okok> wiem, że różnice jeszcze dotyczą sterowników ECU. Ale tutaj pozostaję ostrożny. <milczek>

Więc proponuję poszukać info w internecie lub poczekać jeszcze na oponie innych kolegów.


mnichooy pisze:Dziś odkręciłem od swojego AKE głowice i dół na pierwszy rzut oka wygląda idealnie. W mrozy rzędu -20 , -25 *C zapalałem silnik bez najmniejszych problemów.
Dlaczego tak zrobiłeś jak palił OK, <szok> czyżby tylko chęć zmiany na B... <mysli>


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 07 lut 2012, 18:32

To mamy problem mam rocznik 2001 więc dalej nie wiadoma choć pasowało by mi razem z wtryskami ponieważ też mam po regeneracji
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga