Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] AVF - Przy wolnej jeździe - niedogrzany

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

[ A6 C5] AVF - Przy wolnej jeździe - niedogrzany

Post autor: r_afaello » 01 lut 2012, 07:43

Witam.
Być może problemu nie mam bo przy tych temperaturach to normalne ale jednak zapytam.
Najpierw o warunkach w jakich się poruszam.
Do pracy jadę 5km małego miasta + 30km trasy (z czego ostatnie 10km po tafli lodu).
Dzisiaj temperatura -20stopni, w garażu -3.
Wyjechałem i mniej więcej po 20km spojrzałem na wskaźnik temperatury - ok 80st (kreska przed 90). Jechałem całą drogę na 6 biegu tak ok 100km/h wiec obroty niewysokie.
Potem trasa po lodowisku tak ok 1500obr/min, bardzo płynnie.

Pod pracą - może ze 2mm przed pionową kreską - czyli prawie 90stopni
Wysadziłem pasażerów i przejechałem w sumie na 1biegu, bez gazu jakieś 50m na parking, zatrzymałem się nie a na wskaźniku ok 70stopni i dalej chyba spadało.(minęła może minuta).

Czy to objaw padniętego termostatu czy przy takich mrozach i niskich obrotach to normalne?
Dodam, że wczoraj wracając z pracy temp ok -11 - 14 pod domem miałem ok 90stopni (obserwując kreski bo VAG-a nie chciało mi się podłączać)

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 01 lut 2012, 08:10

to ewidentnie padnięty termostat. U mnie przy -18 na dworze 90st uzyskuje po ok 5 max 6 km po mieście

Jak wymienisz to dobrze nie ruszysz a już będziesz miał ciepełko :)

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 01 lut 2012, 08:35

No ale ty masz benzynkę która chyba szybciej się grzeje, poprawcie mnie jeśli źle piszę.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 01 lut 2012, 08:44

Zgadzam się z kolegą Toperz, wygląda na termostat, możesz jeszcze zasłonić chłodnicę jakimś kartonem ale wątpię żeby coś dało, podpięcie pod kompa też nie koniecznie da jakieś wyniki i jednoznaczną odp., bo na stojącym aucie pokaże normalna temp chyba że masz walnięty czujnik to wtedy to wykaże. Mam podobnie, na wolnych sie nagrzewa a podczas jazdy temp spada, szykuje sie do wymiany tylko wydatki u mnie jeszcze wzrosną o rozrząd i pompe wody bo termostat mam pod rozrządem....

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 01 lut 2012, 08:54

Ale u mnie jest tak że podczas jazdy się nagrzewa a podczas wolnej jazdy lub postoju spada.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 01 lut 2012, 09:07

to tez może być wina termostatu, może się zaciąć w różnych pozycjach,w twoim wypadku może się zaciął przy zamkniętym i masz mały obieg, dlatego podczas jazdy szybko sie nagrzewa a ogrzewanie w środku masz dobre? Bo przy małym obiegu to chyba nie powinno dobrze grzać w środku...bo na czujnik to nie wygląda, czujnik jak nawali to nie wskazuje w ogóle, ja się jeszcze nie spotkałem z uszkodzonym czujnikiem który by takie objawy wskazywał.

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 01 lut 2012, 09:30

Więc tak.
Czy nagrzewa się szybko to nie wiem. Jak wyjadę na miasto (cały czas na niskich obrotach bo zimnego silnika nie kręcę) tak z 4km postój z 15 minut i znowu 4km to wskazówka nawet nie drgnie.
Ciepłe powietrze z nawiewów leci stosunkowo szybko.
Temperatura na VAG-u zbliżona jest do tej z deski.

Dodam że jeszcze jak przyjechałem dzisiaj do pracy (opisywąłem trasę w pierwszym poście) to otworzyłem maskę i chwyciłem ręką za przewód górny (do dolnego nie się gnąlem a poza tym trochę ciemno było i nie widziałem dolnego wcale) był zimny, zbiorniczek wyrównawczy też.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 01 lut 2012, 10:09

ewidentnie termostat, to moje zdanie ale poczekaj jeszcze na jakieś inne podpowiedzi, może któryś z kolegów ma inna teorie, warto porównać zdania.

Awatar użytkownika
bullmania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bullmania » 01 lut 2012, 11:04

ewidentnie to wygląda na termostat, też miałem takie skoki temp. po wymianie jest idealnie:) po osiagnięciu temperatury pracy wskaźnik ma stać w miejscu póki nie zgasisz motoru
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 01 lut 2012, 11:20

OK. Więc na razie kierunek > termostat
Ale jak dotąd wszyscy, którzy ten kierunek podali (może właściwy) to mają benzynki.
Czekam na inne propozycje lub wypowiedzi Dieslowców.
Ps. Ale skoro górny przewód zimny to znaczy chyba że obieg zamknięty - termostat trzyma?

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 01 lut 2012, 11:32

r_afaello pisze:Ps. Ale skoro górny przewód zimny to znaczy chyba że obieg zamknięty - termostat trzyma?
Nie, jak by termostat trzymał to po kilkunastu km byś ugotował motor, uwierz mi. Sposób chłodzenia diesla i benzyny jest dokładnie taki sam...
Najpewniej jest zacięty w pozycji pół otwartej dlatego jak jedziesz jest wyższa temp pracy silnika a co za tym idzie wyższa temp na wskaźnikach. Jak stajesz silnik mnie się grzeje i silnik zaczyna tracić temp. Tyle w temacie, więcej tu nic nie wymyślisz.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 01 lut 2012, 12:06

zgadzam sie ale nie koĂąca, myślę że termostat jest albo pół otwarty albo całkowicie, a co za tym idzie masz włączony duży obieg, teoretycznie powinno być tak, że jak stoisz to temp powinna rosnąć ale w trakcie jazdy ukł chłodzenia bardzo szybko sie chłodzi, po prostu nie nadąża sie nagrzać. Ogólnie układy chłodzenia wszystkie działają na podobnych zasadach, może być tylko tak, że disle dłużej się nagrzewają

Awatar użytkownika
bullmania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bullmania » 01 lut 2012, 12:17

Toperz, krzysiek-lex, u mnie dokładnie tak było na postoju grzał się ładnie do 90, a jak przeleciałem kawałek trasy natychmiast leciał na 70-80, termostat był zacięty w pozycji półotwartej.
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 01 lut 2012, 12:23

podczas jazdy pompa wody pracuje dużo szybciej niż na wolnych obrotach. Płyn chłodniczy nie zdążą się do koĂąca wychłodzić zanim wróci do silnika a co za tym idzie jego temp sukcesywnie acz powoli wzrasta do pewnej granicy. Diesle mają wyższą temp w komorach spalania, inaczej nie następował by samozapłon.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 01 lut 2012, 13:17

Toperz, zgadza się co do disli i co do pompy ale trzeba wziąć pod uwagę, że na postoju nic dodatkowo nie chłodzi ci silnika oprócz samego obiegu i po czasie wentylatora/ów, podczas jazdy dodatkowo chłodzi wiatr czy tam powietrze (ogólnie pęd zimnego powietrza), tym bardziej w tych warunkach co mamy.bullmania: u mnie identycznie było, znaczy jeszcze jest bo w tej chwili stoi na warsztacie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl