[ A6 C5] AVF - Przy wolnej jeździe - niedogrzany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kętrzyn
[ A6 C5] AVF - Przy wolnej jeździe - niedogrzany
Witam.
Być może problemu nie mam bo przy tych temperaturach to normalne ale jednak zapytam.
Najpierw o warunkach w jakich się poruszam.
Do pracy jadę 5km małego miasta + 30km trasy (z czego ostatnie 10km po tafli lodu).
Dzisiaj temperatura -20stopni, w garażu -3.
Wyjechałem i mniej więcej po 20km spojrzałem na wskaźnik temperatury - ok 80st (kreska przed 90). Jechałem całą drogę na 6 biegu tak ok 100km/h wiec obroty niewysokie.
Potem trasa po lodowisku tak ok 1500obr/min, bardzo płynnie.
Pod pracą - może ze 2mm przed pionową kreską - czyli prawie 90stopni
Wysadziłem pasażerów i przejechałem w sumie na 1biegu, bez gazu jakieś 50m na parking, zatrzymałem się nie a na wskaźniku ok 70stopni i dalej chyba spadało.(minęła może minuta).
Czy to objaw padniętego termostatu czy przy takich mrozach i niskich obrotach to normalne?
Dodam, że wczoraj wracając z pracy temp ok -11 - 14 pod domem miałem ok 90stopni (obserwując kreski bo VAG-a nie chciało mi się podłączać)
Być może problemu nie mam bo przy tych temperaturach to normalne ale jednak zapytam.
Najpierw o warunkach w jakich się poruszam.
Do pracy jadę 5km małego miasta + 30km trasy (z czego ostatnie 10km po tafli lodu).
Dzisiaj temperatura -20stopni, w garażu -3.
Wyjechałem i mniej więcej po 20km spojrzałem na wskaźnik temperatury - ok 80st (kreska przed 90). Jechałem całą drogę na 6 biegu tak ok 100km/h wiec obroty niewysokie.
Potem trasa po lodowisku tak ok 1500obr/min, bardzo płynnie.
Pod pracą - może ze 2mm przed pionową kreską - czyli prawie 90stopni
Wysadziłem pasażerów i przejechałem w sumie na 1biegu, bez gazu jakieś 50m na parking, zatrzymałem się nie a na wskaźniku ok 70stopni i dalej chyba spadało.(minęła może minuta).
Czy to objaw padniętego termostatu czy przy takich mrozach i niskich obrotach to normalne?
Dodam, że wczoraj wracając z pracy temp ok -11 - 14 pod domem miałem ok 90stopni (obserwując kreski bo VAG-a nie chciało mi się podłączać)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Zgadzam się z kolegą Toperz, wygląda na termostat, możesz jeszcze zasłonić chłodnicę jakimś kartonem ale wątpię żeby coś dało, podpięcie pod kompa też nie koniecznie da jakieś wyniki i jednoznaczną odp., bo na stojącym aucie pokaże normalna temp chyba że masz walnięty czujnik to wtedy to wykaże. Mam podobnie, na wolnych sie nagrzewa a podczas jazdy temp spada, szykuje sie do wymiany tylko wydatki u mnie jeszcze wzrosną o rozrząd i pompe wody bo termostat mam pod rozrządem....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
to tez może być wina termostatu, może się zaciąć w różnych pozycjach,w twoim wypadku może się zaciął przy zamkniętym i masz mały obieg, dlatego podczas jazdy szybko sie nagrzewa a ogrzewanie w środku masz dobre? Bo przy małym obiegu to chyba nie powinno dobrze grzać w środku...bo na czujnik to nie wygląda, czujnik jak nawali to nie wskazuje w ogóle, ja się jeszcze nie spotkałem z uszkodzonym czujnikiem który by takie objawy wskazywał.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kętrzyn
Więc tak.
Czy nagrzewa się szybko to nie wiem. Jak wyjadę na miasto (cały czas na niskich obrotach bo zimnego silnika nie kręcę) tak z 4km postój z 15 minut i znowu 4km to wskazówka nawet nie drgnie.
Ciepłe powietrze z nawiewów leci stosunkowo szybko.
Temperatura na VAG-u zbliżona jest do tej z deski.
Dodam że jeszcze jak przyjechałem dzisiaj do pracy (opisywąłem trasę w pierwszym poście) to otworzyłem maskę i chwyciłem ręką za przewód górny (do dolnego nie się gnąlem a poza tym trochę ciemno było i nie widziałem dolnego wcale) był zimny, zbiorniczek wyrównawczy też.
Czy nagrzewa się szybko to nie wiem. Jak wyjadę na miasto (cały czas na niskich obrotach bo zimnego silnika nie kręcę) tak z 4km postój z 15 minut i znowu 4km to wskazówka nawet nie drgnie.
Ciepłe powietrze z nawiewów leci stosunkowo szybko.
Temperatura na VAG-u zbliżona jest do tej z deski.
Dodam że jeszcze jak przyjechałem dzisiaj do pracy (opisywąłem trasę w pierwszym poście) to otworzyłem maskę i chwyciłem ręką za przewód górny (do dolnego nie się gnąlem a poza tym trochę ciemno było i nie widziałem dolnego wcale) był zimny, zbiorniczek wyrównawczy też.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Nie, jak by termostat trzymał to po kilkunastu km byś ugotował motor, uwierz mi. Sposób chłodzenia diesla i benzyny jest dokładnie taki sam...r_afaello pisze:Ps. Ale skoro górny przewód zimny to znaczy chyba że obieg zamknięty - termostat trzyma?
Najpewniej jest zacięty w pozycji pół otwartej dlatego jak jedziesz jest wyższa temp pracy silnika a co za tym idzie wyższa temp na wskaźnikach. Jak stajesz silnik mnie się grzeje i silnik zaczyna tracić temp. Tyle w temacie, więcej tu nic nie wymyślisz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
zgadzam sie ale nie koĂąca, myślę że termostat jest albo pół otwarty albo całkowicie, a co za tym idzie masz włączony duży obieg, teoretycznie powinno być tak, że jak stoisz to temp powinna rosnąć ale w trakcie jazdy ukł chłodzenia bardzo szybko sie chłodzi, po prostu nie nadąża sie nagrzać. Ogólnie układy chłodzenia wszystkie działają na podobnych zasadach, może być tylko tak, że disle dłużej się nagrzewają
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
podczas jazdy pompa wody pracuje dużo szybciej niż na wolnych obrotach. Płyn chłodniczy nie zdążą się do koĂąca wychłodzić zanim wróci do silnika a co za tym idzie jego temp sukcesywnie acz powoli wzrasta do pewnej granicy. Diesle mają wyższą temp w komorach spalania, inaczej nie następował by samozapłon.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Toperz, zgadza się co do disli i co do pompy ale trzeba wziąć pod uwagę, że na postoju nic dodatkowo nie chłodzi ci silnika oprócz samego obiegu i po czasie wentylatora/ów, podczas jazdy dodatkowo chłodzi wiatr czy tam powietrze (ogólnie pęd zimnego powietrza), tym bardziej w tych warunkach co mamy.bullmania: u mnie identycznie było, znaczy jeszcze jest bo w tej chwili stoi na warsztacie