
[a6 c5 3.0] problemy z nierówną pracą silnika
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
mechanik obalił wciśnięcie pedału do końca, stwierdził że tyle co ma sobie zassać powietrza to sobie zassie, podczas pomiaru silnik nie ma 7tys obr/min żeby mu przepustnice otwierać do pełnej szerokości... na własną logikę to biorąc, zgadzam się.
poza tym żadna przepustnica nie zamyka się szczelnie do końca
[ Dodano: 2011-10-13, 19:56 ]
ja rozumiem że uszczelka pod głowicą pęknięta ale żeby auto paliło 200l/100km ? przecież JamboJet tyle nie spala chyba!
ostatnio na 20l nie przejeżdżałem wiecej jak 100km, dziś rezerwa kompletna, zatankowałem 20l (na BP - PB95) wskazówka podskoczyła na tyle ze rezerwa nie zgasła... zajechałem w kilka miejsc wracam pod dom, na liczniku 10km od wyzerowania i paliwa nie ma, wskazówka leży, na oparach dojadę chyba po kolejne tankowanie.. to jest chore... co tu się dzieje? i dodam NOGA MAXYMALNIE LEKKA!
DWIEÂŚCIE LITRÓW na 100km? <szok>
poza tym żadna przepustnica nie zamyka się szczelnie do końca

[ Dodano: 2011-10-13, 19:56 ]
ja rozumiem że uszczelka pod głowicą pęknięta ale żeby auto paliło 200l/100km ? przecież JamboJet tyle nie spala chyba!

ostatnio na 20l nie przejeżdżałem wiecej jak 100km, dziś rezerwa kompletna, zatankowałem 20l (na BP - PB95) wskazówka podskoczyła na tyle ze rezerwa nie zgasła... zajechałem w kilka miejsc wracam pod dom, na liczniku 10km od wyzerowania i paliwa nie ma, wskazówka leży, na oparach dojadę chyba po kolejne tankowanie.. to jest chore... co tu się dzieje? i dodam NOGA MAXYMALNIE LEKKA!

DWIEÂŚCIE LITRÓW na 100km? <szok>
Witam
Ja od tygodnia borykam się z moim ASN - em, dziś mechanik zmierzył cisnienie na cylindrach 4 przymają 13, a 2 w okolicy 11
, dziś bedzie sciągał głowicę, twierdzi ze coś z zaworami.... załamałem się bo wstawiłem do drobiego warsztatu aby zrobili to dobrze, ale nie wiem jak to udzwignę, wstępnie za robote jednej stryny powiedzieli mi około 3tyś
moze ktoś ma info o jakims warsztacie w Wawie, czy okolicy, co by dobrze zrobił zabieg z głowicami, za rozsądne pieniądze ?
dzięki
Ja od tygodnia borykam się z moim ASN - em, dziś mechanik zmierzył cisnienie na cylindrach 4 przymają 13, a 2 w okolicy 11


moze ktoś ma info o jakims warsztacie w Wawie, czy okolicy, co by dobrze zrobił zabieg z głowicami, za rozsądne pieniądze ?
dzięki
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
co mechanik to teoria, a kazdy broni swojego 
marmi29, u mnie okazał się pęknięty cylinder...
silnik do wymiany, juz kupiłem drugi, jutro będą wkładać... za rozebranie mojego w celu diagnozy + włożenie nowego silnika + przełożenie mojego nowego rozrzadu + przełożenie osprzętu = 1100zł... zmieĂą warsztat jak takie ceny Ci śpiewają... to się w logice nie mieści...

marmi29, u mnie okazał się pęknięty cylinder...
silnik do wymiany, juz kupiłem drugi, jutro będą wkładać... za rozebranie mojego w celu diagnozy + włożenie nowego silnika + przełożenie mojego nowego rozrzadu + przełożenie osprzętu = 1100zł... zmieĂą warsztat jak takie ceny Ci śpiewają... to się w logice nie mieści...

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Merc jak masz Vaga to proponuje Ci zrobic prosty test.
Podczas jazdy obserwoj mase zasysanego powietrza.
Wrzuc sobie wysoki bieg i jedz z malymi obrotami np 2000rpm.
Pozostajac przy tym samym biegu nagle wcisnij pedal gazu mocno do dolu i patrz jak zmienia sie masa zasysanego powietrza, obroty w pierwszym momencie nie wiele sie zmienia.
Teraz pomysl kiedy uzyska sie lepsze sprezanie, zasysajac minimalna dawke powietrza czy maxymalnie mozliwa dawke do zassania?
Podczas jazdy obserwoj mase zasysanego powietrza.
Wrzuc sobie wysoki bieg i jedz z malymi obrotami np 2000rpm.
Pozostajac przy tym samym biegu nagle wcisnij pedal gazu mocno do dolu i patrz jak zmienia sie masa zasysanego powietrza, obroty w pierwszym momencie nie wiele sie zmienia.
Teraz pomysl kiedy uzyska sie lepsze sprezanie, zasysajac minimalna dawke powietrza czy maxymalnie mozliwa dawke do zassania?
Witam , podepnę się pod temat, otóż mam podobny problem. Auto jak jest na wolnych obrotach czasem wskazówka lekko drży ale nie zawsze. Czasem jak podskoczą obroty w położeniu "D" przy automacie najczęściej zaraz przy odpaleniu auta lub parkowaniu wygląda to tak jakby auto samo chciało pojechać lecz dzieje się to bardzo rzadko. Dymu raczej z wydechu nie widać , płyn chłodniczy od czerwca zszedł może ze 2 cm w zbiorniczku, dolewam oleju gdzieś 300ml co 1tyś km. Spalanie na paliwie nie mam porównania , na gazie 16-17l na trasie przy prędkości 150-160, miasto koło 18-19.Auto chodzi na każdym biegu tak samo, płynnie i kręci do końca. Jak rozpędzam auto czasem przy wysokich obrotach, czasem przy jeździe ze stała prędkością miga "check engine". Po jakimś czasie zaczyna świecić cały czas.Około dwa-trzy dni świeci po czym gaśnie i przy rozpędzaniu tylko mruga ale również nie zawsze. Po około dwóch dniach znowu się zapala chociaż czasem zdarza się szybciej. Po podłączeniu do kompa pokazuje wypadanie zapłonu prawie zawsze przy 1 i 2 cylindrze , czasem przy 1,2,3. Po wymianie świec i po przekładaniu cewek dalej to samo. Najśmieszniejsze jest to że gdy się zapali "check engine" i samo zgaśnie po podłączeniu vaga brak błędów. Natomiast jak Vaga się podłączy w momencie gdy ten symbol świeci pokazują się normalnie błędy. P0300,P0301,P0302,P0303 Ma ktoś może jakieś pomysły?:)
Było Audi 80 B3 1.8
Było Audi 80 B4 2.3
Było Audi 80 B4 2.8
Jest Audi A6 3.0 quattro
www.opolskivag.pl
Było Audi 80 B4 2.3
Było Audi 80 B4 2.8
Jest Audi A6 3.0 quattro
www.opolskivag.pl