Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 3.0] problemy z nierówną pracą silnika

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
czaros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:51
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: WWL

[a6 c5 3.0] problemy z nierówną pracą silnika

Post autor: czaros » 30 wrz 2009, 21:26

witam
miałem problemy z moją aszóstką i pojechałem do kumpla mechanika.
straszył mnie że może być zła kompresja w tłoku. podobno w takich silnikach odrazu silnik kwalifikuje się do wymiany gdy jest zatarty tłok . ale powiedział że najpierw wymienimy świece. miałem świece NGK dwu żarowe wstawił mi świece bosch jednożarowe z odstępem 0,7 mm żeby była większa iskra bo to gaz 8-) po zmianie świec wszystko powróciło do normy na każdym biegu tak samo się zachowywał i na niskich i na wysokich obrotach i na postoju równiutko chodzi także jeżeli macie taki problem to pierwsze co to sprawdźcie świece :!: a jeżeli to nie pomoże to dalej już nie wiem ale u mnie akurat były to świece .
pzdr <ok>
Śliwkowa bestia post146650.html#p146650

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 30 wrz 2009, 21:43

czaros, Jaką masz instalację gazową u siebie? Zadowolony z niej jesteś?

Awatar użytkownika
czaros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:51
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: WWL

Post autor: czaros » 30 wrz 2009, 22:09

tomciar pisze:czaros, Jaką masz instalację gazową u siebie? Zadowolony z niej jesteś?
Mam u siebie sekwencje ale dopiero jutro ci mogę napisać jej dokłądną nazwę.
Zadowolony czy nie zadowolony ale elekrtyk powiedział że lepiej oszczędzać go i gaz włączać tylko w razie potrzeby np. jakaś trasa dłuższa. ogólnie to jestem zadowolony z niej <ok>
Śliwkowa bestia post146650.html#p146650

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 30 wrz 2009, 22:26

Zadowolony czy nie zadowolony ale elekrtyk powiedział że lepiej oszczędzać go i gaz włączać tylko w razie potrzeby np. jakaś trasa dłuższa
Nie obraź się ale to jakieś bzdury :lol:
Widzę że samochód nóweczka to podchodzisz do niego ostrożnie hehehe też tak miałem. ÂŁadny kolorek, rzadko spotykany. Ok, to czekam na info co to za instalacja, pozdro!

Awatar użytkownika
czaros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:51
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: WWL

Post autor: czaros » 01 paź 2009, 18:54

Moja instalacja
Reduktor : KME GOLD
Zawór gazowy : CERTOOLS
Zbiornik : BORMECH 67l
Wielozawór : TOMASETTO
Przełącznik G/B : AGIS
Elektryczna jednostka sterująca : AGIS
Wtryskiwacz gazu : VALTEK
Przewody : SEMPERIT

To wszystko odnośnie mojej instalacji gazowej. Znawców również proszę o opinię :-)
Śliwkowa bestia post146650.html#p146650

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 paź 2009, 21:40

Dwie bzdury:
Gaz załączać przy potrzebie na dłuższych trasach. Albo chodzi na gazie cały czas i dobrze albo w ogóle.
Wbrew mylnych opinii dobrze wyregulowana i działająca instalacja gazowa nie wpływa negatywnie na silnik a źle działająca jak najbardziej.
Inne świece z inną przerwą to tylko maskowanie niedomagania czegoś pod maską, ale z czasem to wyjdzie. Bez względu na to czy jeździmy na gazie czy na benzynie świece powinny być takie jak mówi katalog (żadne specjalne do gazu).
Jak naprawdę dbasz o auto to zainteresuj się jak na prawdę jeździ na gazie.
Wtryski gazu lipne. Załóż coś lepszego a zobaczysz że auto odżyje.

Awatar użytkownika
czaros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:51
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: WWL

Post autor: czaros » 02 paź 2009, 16:08

fassi1 pisze:Dwie bzdury:
Gaz załączać przy potrzebie na dłuższych trasach. Albo chodzi na gazie cały czas i dobrze albo w ogóle.
Wbrew mylnych opinii dobrze wyregulowana i działająca instalacja gazowa nie wpływa negatywnie na silnik a źle działająca jak najbardziej.
Inne świece z inną przerwą to tylko maskowanie niedomagania czegoś pod maską, ale z czasem to wyjdzie. Bez względu na to czy jeździmy na gazie czy na benzynie świece powinny być takie jak mówi katalog (żadne specjalne do gazu).
Jak naprawdę dbasz o auto to zainteresuj się jak na prawdę jeździ na gazie.
Wtryski gazu lipne. Załóż coś lepszego a zobaczysz że auto odżyje.
Jak ja lubie usłyszeć opinie od znawcy <ok> dobra wtryski wymienie w następnym tygodniu a jakie proponujesz :?: Co do jazdy dziś byłem w ÂŁodzi jechałem cały czas na gazie i wszystko jest ok także ogólnie gaz się opłaca i nie zmniejsza komfortu jazdy 8-)
ps. czasem trzeba mu depnąć na benzynce żeby nie zapomniał o BP <rotfl2>
Śliwkowa bestia post146650.html#p146650

karis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 10 wrz 2009, 14:24
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: karis » 02 paź 2009, 23:08

Ile pali ci gazu?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 paź 2009, 11:09

Wtryski magic jet lub trochę lepsze matrix HD344

Awatar użytkownika
czaros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:51
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: WWL

Post autor: czaros » 04 paź 2009, 14:23

fassi1 pisze:Wtryski magic jet lub trochę lepsze matrix HD344
pomyślimy pomyślimy :lol:
karis pisze:Ile pali ci gazu?
Gazu pali mi 14-14,5 litra ale odrazu zaznaczam że naprawdę jej nie oszczędzam 8-)


Pojeździłem troche i stwierdzam że na gazie chodzi super , wszystko jest ok i bardzo tanim kosztem także polecam <ok>
Śliwkowa bestia post146650.html#p146650

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 06 wrz 2011, 14:48

Trochę panowie zeszliście z tematu kulejącego silnik ana gaz...

Mam również motor 3.0 ASN 2001r. i silnik mi kuleje na wolnych obrotach, siedząc w fotelu czuje jak mną trzęsie.... na wyższych jest ok... mocy raczej mu niebrakuje, po prostu nierówno chodzi na wolnych, wskazówka od obrotomierza lekko dygocze góra dół obroty na poziomie 650/min,
raz zamigał mi check engine, podpiełem komputer diagnostyczny, pokazywał przerwę w zapłonie, wymieniłem świece na nowe, nic się nie zmieniło nadal jest to samo, komputera jeszcze nie podłączałem... w każdym razie świece na pewno były mocno wyeksploatowane...

co radzicie dalej?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 06 wrz 2011, 15:09

Merc, a może cewki? U nas była akcja z tym związana...

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 06 wrz 2011, 15:24

tylko że komputer diagnostyczny nie wyrzucił błędu cewek tylko przerwę w zapłonie...
załóżmy że cewki ok, co może być jeszcze przyczyną? olej do wymiany może być przyczyną?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 wrz 2011, 23:06

Merc pisze:tylko że komputer diagnostyczny nie wyrzucił błędu cewek tylko przerwę w zapłonie...
załóżmy że cewki ok, co może być jeszcze przyczyną? olej do wymiany może być przyczyną?
Wyrzuciło Ci błąd wypadania zapłonu, tylko jest teraz kwestia czy losowe wypadanie zapłonu na różnych cylindrach czy na którymś konkretnym.
Problemem wypadania zapłonu na pewno nie będzie zużyty olej.
Powodem może być niesprawność w układzie zapłonowym albo zbyt uboga lub za bogata mieszanka paliwowo powietrzna.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 19 wrz 2011, 16:36

i tu oto dostałem dobrą odpowiedź... byłem w ASO.. podłączyli komputer i pokazało wypadanie zapłonu na 2-gim cylindrze... konkretnie przez jakaś tam chwile jak go trzymał na gazie, to na ileś tam cyklów obrotów silnikiem zapłon wypadł 8 razy... natomiast żadne inne komputery mechaników VAGi itp nic nie pokazują... tylko serwis juzż stać na takie informacje?
teraz kwestia która cewka będzie odpowiednia,
zamówiłem w inter carsie dwóch producentów i każda okazała się inna... nie odebrałem żadnej bo nie wiem, która będzie pasować, a zwrotu części elektrycznych nie ma :/
zdjęcia poniżej:
Zdjęcie094.jpg
Obrazek
Zdjęcie095.jpg
Obrazek
Zdjęcie096.jpg
Obrazek
Zdjęcie097.jpg
Obrazek
Zdjęcie098.jpg
Obrazek
[ Dodano: 2011-09-19, 16:39 ]
dodam jeszcze że pierwsze dwa zdjęcia to cewka ERA - ponoć oryginalna na pierwszy montaż, natomiast druga to BERU, a na ostatnim zdjęciu porównanie dwóch

[ Dodano: 2011-09-19, 17:15 ]
kolejna rzecz to spalanie, ok. 20l/100km przy spokojnej jeździe w trybie mieszanym... niesprawna cewka może powodować taki wzrost spalania?
no i tak dokładniej to co kryje się pod hasłem "niesprawność w układzie zapłonowym"
tylko i wyłącznie cewka czy jakieś inne czynniki?
jeżeli cewka daje słabą iskrę bądź nie daje to silnik jest przelewany paliwem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja