Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 3.0] problemy z nierówną pracą silnika

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 wrz 2011, 22:00

Merc pisze:i tu oto dostałem dobrą odpowiedź... byłem w ASO.. podłączyli komputer i pokazało wypadanie zapłonu na 2-gim cylindrze... konkretnie przez jakaś tam chwile jak go trzymał na gazie, to na ileś tam cyklów obrotów silnikiem zapłon wypadł 8 razy... natomiast żadne inne komputery mechaników VAGi itp nic nie pokazują... tylko serwis juzż stać na takie informacje?
teraz kwestia która cewka będzie odpowiednia,
zamówiłem w inter carsie dwóch producentów i każda okazała się inna... nie odebrałem żadnej bo nie wiem, która będzie pasować, a zwrotu części elektrycznych nie ma :/
zdjęcia poniżej:

dodam jeszcze że pierwsze dwa zdjęcia to cewka ERA - ponoć oryginalna na pierwszy montaż, natomiast druga to BERU, a na ostatnim zdjęciu porównanie dwóch

[ Dodano: 2011-09-19, 17:15 ]
kolejna rzecz to spalanie, ok. 20l/100km przy spokojnej jeździe w trybie mieszanym... niesprawna cewka może powodować taki wzrost spalania?
no i tak dokładniej to co kryje się pod hasłem "niesprawność w układzie zapłonowym"
tylko i wyłącznie cewka czy jakieś inne czynniki?
jeżeli cewka daje słabą iskrę bądź nie daje to silnik jest przelewany paliwem?
Bo jak nie jest wyłożona kawa na ławę i nie wyskoczy błąd wypadanie zapłonu na danym cylindrze to taki byle jaki mechanik rozkłada ręce.
Zwykły vag-com 311-2 pełna wersja pokazuje wystarczająco żeby zdiagnozować wypadanie zapłonu.
Jeśli ewidentnie wypada zapłon tylko na cylindrze nr 8 to ze strony układu zapłonowego do sprawdzenia jest cewka i świeca. Można je pozamieniać z innymi cylindrami i jeśli wypadanie zapłonu przeżuci się na ten drugi cylinder to wiadomo co jest problemem, ale znając jakość tych cewek i częstość ich padania to stawiałbym na tą cewkę.
Jeśli zamiany cewki lub świecy nic nie dadzą to można podejrzewać wtryskiwacz na tym cylindrze, zalewa lub nie leje w ogóle.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 20 wrz 2011, 11:10

teraz jeszcze prosiłbym o odpowiedź na pytanie która z cewek jest ta odpowiednią która powinienem odebrać...? :)

[ Dodano: 2011-09-20, 14:48 ]
dobra, poradziłem już sobie, dowiedziałem się jaka cewka, teraz problem ciągnie się dalej, na cylindrze wskazanym przez ASO wymieniłem cewkę na nową i nic się nie zmieniło, jak go trzęsło tak go trzęsie, chodzi nierówno i koniec :/

jakieś podpowiedzi?

(aso powiedziało że 2-gi cylinder, czyli wymieniłem środkową cewkę po lewej stronie patrząc na silnik od przodu auta)

[ Dodano: 2011-09-20, 21:34 ]
przekładałem nową cewkę po wszystkich cylindrach... na żadnym nic się nie zmieniło... cały czas kuleje! :/ <wnerw>

pomyślałem że może to jednak wtryski, kupiłem konkretny oczyszczacz wtrysków marki LIQUI MOLY za 30zł :) nalałem 2/3 puszki na rezerwę i zalałem 20l paliwa z BP oczywiście bo tylko tam tankuje, jak narazie przejechane ok. 30km i różnicy nie widać... telepie go i c**j! zaczynam się załamywać... <zalamka>

jest tutaj jakiś spec który wyłoży kawę na ławę co się dzieje, czy wszyscy rozkładają ręce?! :/ <mysli>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 wrz 2011, 21:45

Po kolei do sprawdzenia:
Czy po przekręceniu stacyjki do cewki dochodzi napięcie czyli 12V, przy pracującym aucie napięcie ma być stałe i nie może momentami spadać do jakichś niższych wartości, napięcie ma być takie samo na wszystkich cewkach więc możesz sprawdzić wszystkie.
Zamienić świece miejscami z innym cylindrem i sprawdzić czy wypadanie zapłonu przeniosło się.
Dalej można sprawdzić oporność wtryskiwacza cylindra drugiego, oporność wszystkich wtryskiwaczy powinna być taka sama i na pewno nie powinna być 0.
Można też zamienić wtryskiwacz benzynowy z innym miejscami i tez sprawdzić czy jest różnica.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 20 wrz 2011, 21:50

świece są nowe, mają tydzień. Na jakich numerach czy jak to tam nazwać w VAGu są te wartości żeby je odczytać? tam się zmienia jakieś podstronki czy coś takiego... przykładowo 013, 014, 015 itp...

i co ważne, nie pokazuje wypadania zapłonu, (tylko w ASO mi to powiedzieli, tam im to niby pokazało) wg komputerów z silnikiem wszystko jest ok a chodzi tak że ręce rozkładam... :[

[ Dodano: 2011-09-20, 21:51 ]
czy VAGiem można sprawdzić sprawność wtryskiwaczy?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 wrz 2011, 22:11

Nie ważne, że świece są nowe. Sprawdź czy nie jest to świeca.
Tu masz bloki pomiarowe do diagnozowania
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/010-019.html
Ale wypadanie zapłonu można rozpoznać też w inny sposób a mianowicie zaraz po wypadnięciu zapłonu sonda robi się bogata a na wskutek tego ECU momentalnie skraca czas wtrysku. Te rzeczy można zaobserwować podglądając na vag-scopie czasy wtrysku, korekty krótkie, napięcia z sond.
Jeśli nigdy się w to nie bawiłeś to raczej sam nie dasz rady, jedynie podmienianie części stronami, ale jak mówisz vag nie wywala błędu.
Jeśli zapłon wypada na drugim cylindrze to świeca na tym cylindrze będzie okopcona, o ile paliwo na ten wtryskiwacz jest podawane.
Pozostałe świece powinny mieć lekko szary kolor.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 21 wrz 2011, 20:59

ok fassi1, oporność na wtryskach sprawdzona, sprawdzone miernikiem w położeniu pokazanym na zdjęciu:
Obrazek
wyniki na konkretne cylindry wyglądają następująco:
1. 13,4
2. 13,3
3. 13,2
4. 13,4
5. 13,2
6. 13,2


sądzę że różnice są niewielkie no ale czekam na opinie eksperta, jeśli chodzi o inne czynności jak sprawdzenie napięcia dochodzącego na cewki to dzisiaj nie dałem rady, zresztą robiłem to przed chwilą z latarką na głowie ;-)

Dodam jeszcze że podczas gdy silnik kuleje to światło w aucie strasznie mruży, czuć że ewidentnie kulanie- czyli to co słychać i czuć zgrywa się ze światłem, VAG SCOPE (czy jakoś tak) tworzy nierówną sinusoidę, obroty non stop oscylują 640-680 obr/min, przy lekkim dodaniu gazu i równym go trzymaniu obroty stoją raczej równo, nie czuć kulania już przy nawet 1000 obr/min i światło też nie przygasa... ewidentnie problem to tylko bieg jałowy.
Brat twierdzi że przygasanie światła to po prostu nierówna praca alternatora, mi osobiście wydaje się że są to zbyt znikome różnice w obrotach na alternatorze żeby światło aż tak mrużyło... obstawiałbym raczej coś od elektryki, jakieś przepięcia na cewkach czy coś, już nie wiem co mam myśleć...


dodam jeszcze że z rana na zimnym silniku od razu po odpaleniu strasznie nie równo pracuje jak by połowa cylindrów nie chodziła, lekko dodając gazu nawet na ok 1500 obr/min silnik daje odgłos jak Dewoo Tico a nie V6 :[ po jakichś 10-15s zaczyna chodzić równiej... no i potem już niezależnie od rozgrzania chodzi nierówno jak cały czas ;]

[ Dodano: 2011-09-22, 15:20 ]
no dobra, dodam kolejną ciekawostkę.... ubyło mi płynu chłodniczego w zbiorniczku...
rano po odpaleniu biała chmura z wydechów... prawdopodobnie uszkodzona uszczelka pod głowicą... czy dostający się do komory spalin płyn chłodniczy może być przyczyną nierównej pracy silnika?

[ Dodano: 2011-09-23, 17:46 ]
dzisiaj wykonany test płynu chłodniczego na obecność spalin, wynik pozytywny... płyn w fiszce zmienił kolor i to dosyć szybko... cena za usługę 30zł, jutro jadę do znajomego sprawdzić kompresje na cylindrach...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 wrz 2011, 19:31

No to się nawyprawiało.
Zobacz czy na korku wlewu oleju nie masz białego osadu, taki osad powstaje jak się płyn do oleju dostaje.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 25 wrz 2011, 13:55

to akurat wiem ;]
nie mam problemów z olejem, uszczelka pękła robiąc połączenie cylindra z kanałem chłodzenia... uszczelka pękła przy cylindrze 2-gim, czyli tam gdzie wypadał zapłon, świeca jest tam okopcona na biało, reszta wygląda bardzo ładnie...

dodatkowo zmierzyłem kompresje na cylindrach
kG/cm2
1 - 11,0
2 - 10,5
3 - 11,0
4 - 9,0
5 - 8,5 po dolaniu trochę oleju do cylindra kompresja podskoczyła do 9,5
6 - 9,5

podczas pomiaru kompresji przy wyjętych wszystkich świecach z 2-giego cylindra buchała para, najprawdopodobniej spowodowana płynem chłodniczym...
co można wnioskować po kompresji? (jaka jest prawidłowa wartość)

czy silnik ma stan tragiczny czy jest do odratowania bez problemu?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 wrz 2011, 21:08

Duży rozrzut między stronami, nie powinno być więcej jak 10% między najwyższym a najniższym. Po za tym 8,5 to dość nisko.
A jak mierzyłeś kompresję?

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 25 wrz 2011, 21:26

nie rozumiem pytania, a jak można mierzyć kompresję?

uważam ze normalnie jak jak każdy... tzn:
Obrazek


chyba że są jakieś inne sposoby i jestem tego nieświadomy ;-)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 wrz 2011, 21:47

Chodziło mi o rzeczy jak rozgrzany silnik, wykręcone wszystkie świece, wyciągnięty filtr powietrza, wciśnięty maksymalnie pedał gazu czyli maksymalnie otwarta przepustnica, dobrze naładowany akumulator.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 26 wrz 2011, 09:32

wyciągnięte wszystkie świece, pisałem wyżej zresztą :P silnik rozgrzany, wyjęty filtr, pedał niewciśnięty, akumulator jest jaki jest...12V ma...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 wrz 2011, 11:19

No to zrob pomiar jeszcze raz bo przepustnica byla zamknieta.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 26 wrz 2011, 11:27

a co to zmienia?

[ Dodano: 2011-09-26, 11:29 ]
czy przypadkiem przepustnica nie jest tutaj sterowana elektronicznie i nie otwiera się dopiero kiedy już auto odpali?

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 26 wrz 2011, 12:37

Kolego musze cie zmartwic ale mialem identyczny problem.
Na poczatku nie rowna praca na wolnych obotach a pozniej telepanie cala buda.
Rano jak odpalisz bedzie ci kopcil na bialo i to mocno bo spala plyn chlodniczy.
Przejedz sie tak agresywnie i sprawdz czy masz duze cisnienie po odkeceniu korka od plynu chlodniczego.

U mnie szlak trafił głowice właśnie ta na ktorej jest 2 cylinder, glowica + uszczelka do wymiany i problem z glowy.
Nistety koszta sa plus minus 1000pln.

Po takim zabirgu jesli wszystko inne jest ok to nie ma prawa telepac na wolnych.
W najlepszym przypadku masz tylko uszczelke do wymiany.

powodzenia


zapomnialem dodac, jak mozna sprawdzac kompresje na otwartej przepustnicy?
pierwsze slysze
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2011, 12:43 przez arturn29, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja