Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8 ACK] Delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 19 sty 2011, 16:13

Ja mam szarpnięcie od 1800-2200 w tym paśmie ale tylko na lpg już chyba wszystko robilem i nic po długich badaniach wyszło że to chyba wina sterownika lpg zenit a to niestety nie jest sterownik z wysokiej pułki i rozglądam sie za stag 300 plus

dzanks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 30 maja 2009, 12:11
Lokalizacja: Kowalewo k/Szubina

Post autor: dzanks » 19 sty 2011, 18:01

u mnie były identyczne objawy - szarpanie na lpg podczas przyspieszania i drgania na wolnyvh obrotach - rozwiazaniem okazala sie być wymiana wtryskiwaczy lpg - po tym zabiegu chodzi jak szwajcarski zegarek pozdr

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 20 sty 2011, 00:55

Jakie miałeś a na jakie zmieniłeś

Xionc

Post autor: Xionc » 21 sty 2012, 14:58

Odgrzeję trochę kotlea, bo mam podobny problem z szarpaniem. Szarpie na niskich obrotach, najgorsze jest to, że nakłada się to na zmianę biegu. Dlatego na początek wymieniłem sprzęgło i sprawdziłem 2mas (sztywny jak baranie jaja).

Było też czyszczenie przepustnicy + adaptacja, wymiana wtrysków LPG + kilkukrotna regulacja w dobrym warsztacie (nie wyrzuca już błędów mieszanki). Wymieniony olej w skrzyni.

Dodam, że szarpie praktycznie tylko wtedy, jak odpuszczę gaz i dodam go a mam tak 2000 obrotów. Jak mam już trochę wciśnięty gaz i depnę go nawet do deski to nic nie szarpie, idzie jak zły.

Teraz pojadę do mechanika niech sprawdzi te przeguby i cewki. Czy cewki nie powinny wywalać błędu na VAG' ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 21 sty 2012, 15:54

Mi tez szarpało jak przyspieszałem ale akurat u mnie rozwiazaniem były przewody WN

Xionc

Post autor: Xionc » 21 sty 2012, 16:23

Ale zawsze jak przyspieszałeś, niezależnie od obrotów? Bo ja to ma tak że silnik zaczyna przyspieszać, na chwię przestaje i znów ostro przyspiesza co powoduje szarpnięcie.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 21 sty 2012, 20:06

A na pb też tak masz bo chyba nie napisałeś?

U mnie wymiana wtryskiwaczy rozwiązała problem poszarpywania. świece i kable też nowe oczywiście.

ale lekkie telepanie pozostało.

też tak mam, że jade stałą prędkością i dodam gazu tp lekkie szarpnięcie, nie zawsze ale zdarza się.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

ramius007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 lip 2009, 08:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ramius007 » 21 sty 2012, 21:30

Witam ... po jakims czasie :)
Jezeli to szarpanie macie tez na Pb to na 99,99% sa to cewki ...
niestety na VAGu to nie wychodzi ... Sprawdzalem u roznych magikow, sprawdzali wszystko .. piali zachywty ze ani razu zaplon nie wypadł i wszystko jest git...
Ori cewki ok 1000 - 1200 tak wyczytalem na forum .. wiec troche sie podlamalem i nie chcialem ryzykowac w ciemno. Szarpnalem sie na cewki, zamiennik podobno Siemena ale nie zweryfikowali mi tego na 100% . cewki firmy Era ze strony www.iparts.pl m.in polecane tu na forum i szarpanie w czasie jazdy wlasnie w okolicach 2000obr ustalo.
Natomiast minimalne telepanie na wolonych obrotach jest ...
Czekam az przyjdzie pora wymienic przewody WN i swiece. Obecnie mam przewody Boscha i swiece NGK zwykle wg katalogu. Wiem ze na forum zalecaja inne swiece niz te ktore wychodza z katalogu .. itakowe tez zamierzam kupic.
Ale sprawdzcie czy na Pb i LPG jest tak samo ...
A co do cewek jeszcze to ktos podpowiadal tu najlepsze metoda, ciemny garaz lub poza miastem gdzie jest naprawde ciemno, spryskac cewki woda i .... ogladac albo niebieskie piorunki = cewki do wymiany albo nic niewidac = cewki ok. Ja wzialem normalnie szklanke wody i spryskalem cale cewki. Lepiej pewnie bedzie spryskiwaczem takim do roslin rozpylic mgielke, ale szklanka sie sprawdza :)
Mialem piorunki wielkosci 2 - 4 cm.
Pozdrawiam

Xionc

Post autor: Xionc » 22 sty 2012, 16:43

Tak, na PB też jest takie szarpnięcie, chociaż nie takie gwałtowne, ale wiadomo - na gazie wszystko szybciej wychodzi. Na alledrogo Cewka zapłonowa firmy Maxgear: nr kat. MG-00117 kosztuje 304zł, brać w ciemno? A może ktoś ma pożyczyć :D ?

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 23 sty 2012, 09:12

Cześć
Ja mam cewkę używaną, którą kupiłem ale nie założyłem. Jak chcesz to Ci wyślę na podmiankę.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Xionc

Post autor: Xionc » 27 sty 2012, 08:53

Wymieniłem wczoraj świce na NGK wg katalogu, na początku nie było różnicy, ale dzisiaj rano - miłe zaskoczenie odpalił lepiej, szarpanie znacząco zmalało. Chyba pójdę za ciosem i wymienię kable.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 27 sty 2012, 21:51

panowie u mnie szarpie podczas przyspieszania na benzynie na gazie ok mam nast błędy:

17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)

16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony

logi sond:
http://vaglog.rtnet.pl/raffalino1_70252.html

jak długo jeżdze na beznynie to problem zanika a po kilku dniach pojawia sie z powrotem

Xionc

Post autor: Xionc » 01 lut 2012, 19:08

Kable wymienione na NGK. "Przy okazji" uszczelki pod deklami zaworowymi. Niestety, szarpie dalej.

ramius007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 lip 2009, 08:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ramius007 » 01 lut 2012, 22:03

Xionc,
Strzelam nadal ze cewki :( Niestety to dosc powazny koszt wiec dobrze jakbys mial na podmianke, a 100% pewnosci nie ma :(
Sprobuj zrobic test ze szklanka wody :))
Powodzenia

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 01 lut 2012, 22:10

Nie cewki, a cewka. W 2.8 masz jedną dużą cewkę. I Cię zasmucę, tylko ORI. ORI w ASO +/-1300 albo używka. Ja bym obstawiał na coś mechanicznego. Czyli na skrzynię. Przewody i świece, to objaw jest inny, tzn, jak jedziesz spokojnie i nagle dasz mu gaz do dechy to masz takie jakby puknięcie przed ruszeniem. Taki lekki uskok, przerwę, a potem idzie normalnie.
A patrzyłeś coś z przepustnicą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja