[A6 C5 2.8 ACK] Delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
Odgrzeję trochę kotlea, bo mam podobny problem z szarpaniem. Szarpie na niskich obrotach, najgorsze jest to, że nakłada się to na zmianę biegu. Dlatego na początek wymieniłem sprzęgło i sprawdziłem 2mas (sztywny jak baranie jaja).
Było też czyszczenie przepustnicy + adaptacja, wymiana wtrysków LPG + kilkukrotna regulacja w dobrym warsztacie (nie wyrzuca już błędów mieszanki). Wymieniony olej w skrzyni.
Dodam, że szarpie praktycznie tylko wtedy, jak odpuszczę gaz i dodam go a mam tak 2000 obrotów. Jak mam już trochę wciśnięty gaz i depnę go nawet do deski to nic nie szarpie, idzie jak zły.
Teraz pojadę do mechanika niech sprawdzi te przeguby i cewki. Czy cewki nie powinny wywalać błędu na VAG' ?
Pozdrawiam
Było też czyszczenie przepustnicy + adaptacja, wymiana wtrysków LPG + kilkukrotna regulacja w dobrym warsztacie (nie wyrzuca już błędów mieszanki). Wymieniony olej w skrzyni.
Dodam, że szarpie praktycznie tylko wtedy, jak odpuszczę gaz i dodam go a mam tak 2000 obrotów. Jak mam już trochę wciśnięty gaz i depnę go nawet do deski to nic nie szarpie, idzie jak zły.
Teraz pojadę do mechanika niech sprawdzi te przeguby i cewki. Czy cewki nie powinny wywalać błędu na VAG' ?
Pozdrawiam
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
A na pb też tak masz bo chyba nie napisałeś?
U mnie wymiana wtryskiwaczy rozwiązała problem poszarpywania. świece i kable też nowe oczywiście.
ale lekkie telepanie pozostało.
też tak mam, że jade stałą prędkością i dodam gazu tp lekkie szarpnięcie, nie zawsze ale zdarza się.
U mnie wymiana wtryskiwaczy rozwiązała problem poszarpywania. świece i kable też nowe oczywiście.
ale lekkie telepanie pozostało.
też tak mam, że jade stałą prędkością i dodam gazu tp lekkie szarpnięcie, nie zawsze ale zdarza się.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
Witam ... po jakims czasie 
Jezeli to szarpanie macie tez na Pb to na 99,99% sa to cewki ...
niestety na VAGu to nie wychodzi ... Sprawdzalem u roznych magikow, sprawdzali wszystko .. piali zachywty ze ani razu zaplon nie wypadł i wszystko jest git...
Ori cewki ok 1000 - 1200 tak wyczytalem na forum .. wiec troche sie podlamalem i nie chcialem ryzykowac w ciemno. Szarpnalem sie na cewki, zamiennik podobno Siemena ale nie zweryfikowali mi tego na 100% . cewki firmy Era ze strony www.iparts.pl m.in polecane tu na forum i szarpanie w czasie jazdy wlasnie w okolicach 2000obr ustalo.
Natomiast minimalne telepanie na wolonych obrotach jest ...
Czekam az przyjdzie pora wymienic przewody WN i swiece. Obecnie mam przewody Boscha i swiece NGK zwykle wg katalogu. Wiem ze na forum zalecaja inne swiece niz te ktore wychodza z katalogu .. itakowe tez zamierzam kupic.
Ale sprawdzcie czy na Pb i LPG jest tak samo ...
A co do cewek jeszcze to ktos podpowiadal tu najlepsze metoda, ciemny garaz lub poza miastem gdzie jest naprawde ciemno, spryskac cewki woda i .... ogladac albo niebieskie piorunki = cewki do wymiany albo nic niewidac = cewki ok. Ja wzialem normalnie szklanke wody i spryskalem cale cewki. Lepiej pewnie bedzie spryskiwaczem takim do roslin rozpylic mgielke, ale szklanka sie sprawdza
Mialem piorunki wielkosci 2 - 4 cm.
Pozdrawiam

Jezeli to szarpanie macie tez na Pb to na 99,99% sa to cewki ...
niestety na VAGu to nie wychodzi ... Sprawdzalem u roznych magikow, sprawdzali wszystko .. piali zachywty ze ani razu zaplon nie wypadł i wszystko jest git...
Ori cewki ok 1000 - 1200 tak wyczytalem na forum .. wiec troche sie podlamalem i nie chcialem ryzykowac w ciemno. Szarpnalem sie na cewki, zamiennik podobno Siemena ale nie zweryfikowali mi tego na 100% . cewki firmy Era ze strony www.iparts.pl m.in polecane tu na forum i szarpanie w czasie jazdy wlasnie w okolicach 2000obr ustalo.
Natomiast minimalne telepanie na wolonych obrotach jest ...
Czekam az przyjdzie pora wymienic przewody WN i swiece. Obecnie mam przewody Boscha i swiece NGK zwykle wg katalogu. Wiem ze na forum zalecaja inne swiece niz te ktore wychodza z katalogu .. itakowe tez zamierzam kupic.
Ale sprawdzcie czy na Pb i LPG jest tak samo ...
A co do cewek jeszcze to ktos podpowiadal tu najlepsze metoda, ciemny garaz lub poza miastem gdzie jest naprawde ciemno, spryskac cewki woda i .... ogladac albo niebieskie piorunki = cewki do wymiany albo nic niewidac = cewki ok. Ja wzialem normalnie szklanke wody i spryskalem cale cewki. Lepiej pewnie bedzie spryskiwaczem takim do roslin rozpylic mgielke, ale szklanka sie sprawdza

Mialem piorunki wielkosci 2 - 4 cm.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
panowie u mnie szarpie podczas przyspieszania na benzynie na gazie ok mam nast błędy:
17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)
16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
logi sond:
http://vaglog.rtnet.pl/raffalino1_70252.html
jak długo jeżdze na beznynie to problem zanika a po kilku dniach pojawia sie z powrotem
17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)
16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
logi sond:
http://vaglog.rtnet.pl/raffalino1_70252.html
jak długo jeżdze na beznynie to problem zanika a po kilku dniach pojawia sie z powrotem
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Nie cewki, a cewka. W 2.8 masz jedną dużą cewkę. I Cię zasmucę, tylko ORI. ORI w ASO +/-1300 albo używka. Ja bym obstawiał na coś mechanicznego. Czyli na skrzynię. Przewody i świece, to objaw jest inny, tzn, jak jedziesz spokojnie i nagle dasz mu gaz do dechy to masz takie jakby puknięcie przed ruszeniem. Taki lekki uskok, przerwę, a potem idzie normalnie.
A patrzyłeś coś z przepustnicą?
A patrzyłeś coś z przepustnicą?