[ A6 C5] spalanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
zaworu bezpieczeństwa nie trzeba nigdzie podłączać,
a zavoli s można zejść nawet do 1,15 bara przy max wykręconej śrubce
może jest jakiś błąd montażowy i źle wskazuje panujące ciśnienie
czy jest kompensacja za listwami i gdzie zamontowany czujnik ciśnienia ?
może za słabo zacisnąłeś wąż aby odłączyć jeden z reduktorów na czas regulacji
a zavoli s można zejść nawet do 1,15 bara przy max wykręconej śrubce
może jest jakiś błąd montażowy i źle wskazuje panujące ciśnienie
czy jest kompensacja za listwami i gdzie zamontowany czujnik ciśnienia ?
może za słabo zacisnąłeś wąż aby odłączyć jeden z reduktorów na czas regulacji
- Mipol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy
Grzemo,
Wygląda to tak jak na załączonym obrazku. Przy zaciśnięciu rurki w punkcie oznaczonym nr 1. pokazuje mi ciśnienie 1,4. Jak zacisnę rurkę nr. 2 to mam ciśnienie 1,6. Przynajmniej wg. wskazaĂą softu Landirenzo. Zaginana była rurka na maksa wiec raczej kwestię przepuszczania przez złe zaciskanie bym wyeliminował. Na manometrze nie sprawdzałem już od ponad 2 lat (pamiętam jak gazownik męczył się z regulacją (tez sprawdzał manometrem) i w koĂącu zostawił parowniki rozkręcone na 1,6.
Jak odłączałem podciśnienie wtedy miałem non stop 2,0 bara na kompie niezależnie jak bym nie kręcił śrubką regulacyjna na parowniku. Zweryfikuje to jeszcze raz w przyszłym tygodniu bo nic innego do głowy sensownego mi nie przychodzi.
Chyba że Landi jest wybredne na tyle, że jak nie ma swoich parowników to map sensor pokazuje takie głupoty właśnie. Też taka opcja mi przeszła przez myśl. W serwisie Landi nikt tego nie chciał regulować bo mówią, ze parowniki nie z zestawu Landi więc się nie chwytają roboty
![Obrazek]()
Wygląda to tak jak na załączonym obrazku. Przy zaciśnięciu rurki w punkcie oznaczonym nr 1. pokazuje mi ciśnienie 1,4. Jak zacisnę rurkę nr. 2 to mam ciśnienie 1,6. Przynajmniej wg. wskazaĂą softu Landirenzo. Zaginana była rurka na maksa wiec raczej kwestię przepuszczania przez złe zaciskanie bym wyeliminował. Na manometrze nie sprawdzałem już od ponad 2 lat (pamiętam jak gazownik męczył się z regulacją (tez sprawdzał manometrem) i w koĂącu zostawił parowniki rozkręcone na 1,6.
Jak odłączałem podciśnienie wtedy miałem non stop 2,0 bara na kompie niezależnie jak bym nie kręcił śrubką regulacyjna na parowniku. Zweryfikuje to jeszcze raz w przyszłym tygodniu bo nic innego do głowy sensownego mi nie przychodzi.
Chyba że Landi jest wybredne na tyle, że jak nie ma swoich parowników to map sensor pokazuje takie głupoty właśnie. Też taka opcja mi przeszła przez myśl. W serwisie Landi nikt tego nie chciał regulować bo mówią, ze parowniki nie z zestawu Landi więc się nie chwytają roboty

Audi - There's no better way to drive.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Schemat podłączenia jest ok.
Co do kwestii wartości ciśnienia gazu to Omegas może pokazywać ciśnienie różnicowe czyli bezwzględna ( rzeczywista ) wartość ciśnienia gazu pomniejszona o wartość podciśnienia np.
na biegu jałowym wartość podciśnienia około 0.35 bara a rzeczywiste ciśnienie gazu 1.35bara,
więc różnicowe ciśnienie gazu 1bar. W taki sposób wartość ciśnienia naliczane jest w sterownikach jak Stag, Zenit, KME, LPGTech itp.
W tym przypadku Omegas musi być wyposażony w MAP sensor, który mierzy wartość podciśnienia.
Drugi sposób to ciśnienie bezwzględne ( rzeczywiste ) ciśnienie gazu czyli bazując na pierwszym przykładzie wświetlane ciśnienie gazu będzie 1.35bara i podczas jazdy wraz ze wzrostem obciążenia ciśnienie będzie rosło.
Na Zavoli S raczej nie zejdzie się niżej z ciśnieniem różnicowym niż 1.3bara, co nie oznacza że Omegas nie będzie jeździł na takim ciśnieniu.
Ciśnienie gazu na każdym reduktorze powinno być takie samo, więc musisz to podregulować.
Co do kwestii wartości ciśnienia gazu to Omegas może pokazywać ciśnienie różnicowe czyli bezwzględna ( rzeczywista ) wartość ciśnienia gazu pomniejszona o wartość podciśnienia np.
na biegu jałowym wartość podciśnienia około 0.35 bara a rzeczywiste ciśnienie gazu 1.35bara,
więc różnicowe ciśnienie gazu 1bar. W taki sposób wartość ciśnienia naliczane jest w sterownikach jak Stag, Zenit, KME, LPGTech itp.
W tym przypadku Omegas musi być wyposażony w MAP sensor, który mierzy wartość podciśnienia.
Drugi sposób to ciśnienie bezwzględne ( rzeczywiste ) ciśnienie gazu czyli bazując na pierwszym przykładzie wświetlane ciśnienie gazu będzie 1.35bara i podczas jazdy wraz ze wzrostem obciążenia ciśnienie będzie rosło.
Na Zavoli S raczej nie zejdzie się niżej z ciśnieniem różnicowym niż 1.3bara, co nie oznacza że Omegas nie będzie jeździł na takim ciśnieniu.
Ciśnienie gazu na każdym reduktorze powinno być takie samo, więc musisz to podregulować.
- Mipol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy
Z Twojego opisu wynika że na ciśnieniu różnicowym zakres ciśnienia na biegu jałowym można by ustawiać w przedziale 1 - 1.4 bara (w moim przypadku ciśnienie gazu 1.6 bar minus wartość podciśnienia 0,35bar = 1,25 bar różnicowy). Przy ciśnieniu rzeczywistym ustawienie musiałoby wynosić 1,65 (~1,30 różnicowy)
Jeżeli faktycznie jest tak, ze program pokazuje ciśnienie rzeczywiste (co przy obecnym ciśnieniu 1,6 jakie widzę na wskazaniach, to ustawienia 1,65 bara byłyby Ok, dobrze rozumiem?
Potwierdzam, że przy gazowaniu ciśnienie się zwiększa (do 2,05 bara).
Jeżeli faktycznie jest tak, ze program pokazuje ciśnienie rzeczywiste (co przy obecnym ciśnieniu 1,6 jakie widzę na wskazaniach, to ustawienia 1,65 bara byłyby Ok, dobrze rozumiem?
Potwierdzam, że przy gazowaniu ciśnienie się zwiększa (do 2,05 bara).
Audi - There's no better way to drive.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jest dokładnie tak jak piszesz. Jeśli ciśnienie rośnie Ci do 2.05 to tymbardziej jest to rzeczywiste i w miarę dobrze się zachowuje bo przy max bucie MAP jest 1bar więc różnicowe przy max bucie masz 2.05-1=1.05bara, czyli spadek około 0.2bara który moim zdaniem jest ok.
Teraz dobór ciśnienia na biegu jałowym powinno zależeć od tego jakie mamy czasy benzyny i gazu na biegu jałowym.
Teraz dobór ciśnienia na biegu jałowym powinno zależeć od tego jakie mamy czasy benzyny i gazu na biegu jałowym.
- Mipol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy
Na jałowym jak już silnik jest rozgrzany czasy benzyny to 2,90ms - 3,05ms. Przy zmianie na gaz nie zauważyłem zmian czasów benzyny.
Przy przełączeniu na Gaz podczas pracy gazu mam czasy średnio w przedziale 2,70ms - 2,95ms.
O dziwo ciśnienie mam niższe niż myślałem - jak na ciśnienie rzeczywiste (1,48-1,52). Muszę podkręcić reduktory w wolnej chwili do 1,65 bar - chyba że mam podkręcić na inną wartość ?
Przy pełnym bucie wzrasta do 1,95-2,03, później jak auto zaczyna trochę przyśpieszać (powyżej 2500-3000 RPM) to spada do 1,85-1,75
Dodatkowo natknąłem się na centrowanie mapy współczynnika k (zdjęcie). Pytanie czy tak to może zostać. Nie jestem pewien czy czasy są ok w SPAM do obrotów i czy przez to nie są wymuszane takie a nie inne czasy na gazie.
![Obrazek]()
Przy przełączeniu na Gaz podczas pracy gazu mam czasy średnio w przedziale 2,70ms - 2,95ms.
O dziwo ciśnienie mam niższe niż myślałem - jak na ciśnienie rzeczywiste (1,48-1,52). Muszę podkręcić reduktory w wolnej chwili do 1,65 bar - chyba że mam podkręcić na inną wartość ?
Przy pełnym bucie wzrasta do 1,95-2,03, później jak auto zaczyna trochę przyśpieszać (powyżej 2500-3000 RPM) to spada do 1,85-1,75
Dodatkowo natknąłem się na centrowanie mapy współczynnika k (zdjęcie). Pytanie czy tak to może zostać. Nie jestem pewien czy czasy są ok w SPAM do obrotów i czy przez to nie są wymuszane takie a nie inne czasy na gazie.
Audi - There's no better way to drive.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No nie za bardzo to jest dobrze.
Podczas pracy na benzynie i na gazie czasy benzyny nie powinny się zmienić co oznacza że dla danego obciążenia dawka gazu jest prawidłowa.
Inną sprawą jest, że podczas pracy na gazie, czasy gazu powinny być większe od benzyny, a u Ciebie jest na odwrót.
Dla czasów benzynowych około 3ms na jałowym gazowe powinny być około 4ms, więc żeby to osiągnąć, musiałbyś obniżyć ciśnienie.
Dobrze by było zjechać ciśnieniem do rzeczywistego około 1.35-1.4bara i patrzeć jaki jest efekt.
Na Zavoli S takie niski ciśnienie nie bedzie jednak możliwo do osiągnięcia.
Podczas pracy na benzynie i na gazie czasy benzyny nie powinny się zmienić co oznacza że dla danego obciążenia dawka gazu jest prawidłowa.
Inną sprawą jest, że podczas pracy na gazie, czasy gazu powinny być większe od benzyny, a u Ciebie jest na odwrót.
Dla czasów benzynowych około 3ms na jałowym gazowe powinny być około 4ms, więc żeby to osiągnąć, musiałbyś obniżyć ciśnienie.
Dobrze by było zjechać ciśnieniem do rzeczywistego około 1.35-1.4bara i patrzeć jaki jest efekt.
Na Zavoli S takie niski ciśnienie nie bedzie jednak możliwo do osiągnięcia.
- Mipol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy
To co w takim razie proponujesz ?
W sumie to sam się zastanawiam czy jest sens regulować to jeżeli chodzi prawidłowo.
Jak podniosę do 1,65 to żeby znowu się nie okazało, że ciężko będzie go wyregulować i będzie kopcił +25% więcej gazu. Teraz przy +8% gazu jestem happy.
Na długiej korekcie na VAGU blok 032 mam -0,9% na pierwszym bloku i 1,1% na drugim bloku. Więc Odchyłki (do +- 10 uważa się za normę)% są dobrze wystrojone.
Do 1,35bar tak jak mówisz nie zjadę na pewno więc mogę jedynie założyć dodatkowy MAP sensor, żeby mierzył ciśnienie różnicowe. Ale za dużo zachodu jeżeli nie ma większych problemów.
W każdym bądź razie dziękuję za pomoc i rozjaśnienie niektórych rzeczy. Dodatkowej wiedzy nigdy za wiele
W sumie to sam się zastanawiam czy jest sens regulować to jeżeli chodzi prawidłowo.
Jak podniosę do 1,65 to żeby znowu się nie okazało, że ciężko będzie go wyregulować i będzie kopcił +25% więcej gazu. Teraz przy +8% gazu jestem happy.
Na długiej korekcie na VAGU blok 032 mam -0,9% na pierwszym bloku i 1,1% na drugim bloku. Więc Odchyłki (do +- 10 uważa się za normę)% są dobrze wystrojone.
Do 1,35bar tak jak mówisz nie zjadę na pewno więc mogę jedynie założyć dodatkowy MAP sensor, żeby mierzył ciśnienie różnicowe. Ale za dużo zachodu jeżeli nie ma większych problemów.
W każdym bądź razie dziękuję za pomoc i rozjaśnienie niektórych rzeczy. Dodatkowej wiedzy nigdy za wiele

Audi - There's no better way to drive.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Ja mam reduktor zavoli S i mam ciśnienie 0,95, przy max bucie spada mi do 0,78.
Chce podnieść trochę ciśnienie. ale to tak z ciekawości piszę bo już któryś raz czytam, że na tym reduktorze się nie zjedzie z ciśnieniem poniżej 1,15.
Jak się uspokoi u mnie to pobawię się z ustawieniami.
Chce podnieść trochę ciśnienie. ale to tak z ciekawości piszę bo już któryś raz czytam, że na tym reduktorze się nie zjedzie z ciśnieniem poniżej 1,15.
Jak się uspokoi u mnie to pobawię się z ustawieniami.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Bo to jest prawda. Jeśli reduktor jest oryginalny bez żadnych przeróbek to z ciśnieniem nie zjedzie się tak nisko.
Są 2 Zawoli N i S.
Różnica to N ma jedną sprężynę na regulatorze i pracuje w niższym przedziale ciśnienia a S ma 2 sprężyny na regulatorze i pracuje w wyższym przedziale ciśnienia.
Może masz coś nie tak z reduktorem, przypchane filtry albo masz Zavoli N.
Są 2 Zawoli N i S.
Różnica to N ma jedną sprężynę na regulatorze i pracuje w niższym przedziale ciśnienia a S ma 2 sprężyny na regulatorze i pracuje w wyższym przedziale ciśnienia.
Może masz coś nie tak z reduktorem, przypchane filtry albo masz Zavoli N.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Mipol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy
fassi1,
Jeszcze jedna rzecz nie daje mi spokoju.
Jeżeli na listwie wtryskowej MED mam czujnik ciśnienia/temperatury Bosch to jest to MAP sensor, zgadza się?
Pytam dlatego, że w sofcie Omegasa jest zakładka Pressure, gdzie można wybrać MAP sensor - Present.
Idąc tym tokiem, powinienem móc zaczytać ten sensor i wtedy zamiast ciśnienia rzeczywistego powinien mi pokazywać różnicowe bez podłączania dodatkowego MAP sensora pomiędzy kolektorem dolotowym a podciśnieniem w reduktorze.
Obecnie, że jest pokazywane tylko ciśnienie rzeczywiste, czasy wtrysków gazu mam tak niskie no i cała regulacja zabiera o wiele więcej czasu bo trzeba się bawić z korektami i uważać na pokrycie się czasów benzyny podczas pracy na Pb i LPG.
Jeżeli źle myślę, to co powinienem zrobić, aby we wskazaniach na sofcie pokazało się różnicowe a nie rzeczywiste?
Poniżej zdjęcie o co mi chodzi z MAP-em.
Doradź proszę.
![Obrazek]()
Jeszcze jedna rzecz nie daje mi spokoju.
Jeżeli na listwie wtryskowej MED mam czujnik ciśnienia/temperatury Bosch to jest to MAP sensor, zgadza się?
Pytam dlatego, że w sofcie Omegasa jest zakładka Pressure, gdzie można wybrać MAP sensor - Present.
Idąc tym tokiem, powinienem móc zaczytać ten sensor i wtedy zamiast ciśnienia rzeczywistego powinien mi pokazywać różnicowe bez podłączania dodatkowego MAP sensora pomiędzy kolektorem dolotowym a podciśnieniem w reduktorze.
Obecnie, że jest pokazywane tylko ciśnienie rzeczywiste, czasy wtrysków gazu mam tak niskie no i cała regulacja zabiera o wiele więcej czasu bo trzeba się bawić z korektami i uważać na pokrycie się czasów benzyny podczas pracy na Pb i LPG.
Jeżeli źle myślę, to co powinienem zrobić, aby we wskazaniach na sofcie pokazało się różnicowe a nie rzeczywiste?
Poniżej zdjęcie o co mi chodzi z MAP-em.
Doradź proszę.
Audi - There's no better way to drive.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ten czujnik na Medach to jest to jedynie czujnik ciśnienia i temp. gazu i to tyle.
MAP sensor mierzy wartość podciśnienia w kolektorze, a ten czujnik na medach nie ma przecież podłączonego do siebie podciśnienia a jedynie ma styczność z gazem.
Najprościej w świecie nie masz MAP sensora.
Tak czy inaczej wyświetlanie ciśnienia jako różnicowe lub rzeczywiste nie ma wpływu na wielkość czasów wtrysku gazu. Jedynie wartość ciśnienia ma wpływ na czasy wtrysku gazu, ale ciśnienie zmienia się proporcjonalnie dla rzeczywistego i różnicowego.
MAP sensor mierzy wartość podciśnienia w kolektorze, a ten czujnik na medach nie ma przecież podłączonego do siebie podciśnienia a jedynie ma styczność z gazem.
Najprościej w świecie nie masz MAP sensora.
Tak czy inaczej wyświetlanie ciśnienia jako różnicowe lub rzeczywiste nie ma wpływu na wielkość czasów wtrysku gazu. Jedynie wartość ciśnienia ma wpływ na czasy wtrysku gazu, ale ciśnienie zmienia się proporcjonalnie dla rzeczywistego i różnicowego.