Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] spalanie

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 08 paź 2011, 12:59

Czasem nie skasowałeś błędów przed tym, bo raczej nie realne jest w 32 zero. Sprawdziłeś na LPG i na PB, pojeździj trochę przynajmniej z 20km na jednym i drugim paliwie, możesz przed tym skasować błędy wyzerują się korekty wtedy będziesz obserwował jak się zmieniają w czasie jazdy, a na początek zrób coś z laptopem...
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

zajac109
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zajac109 » 10 paź 2011, 20:55

kasowałem błędy , ale nie było żadnego błędu poza standardowymi odnośnie pompy paliwa i zaworu odpowietrzania zbiornika pojawiające się przy próbie odpalenia auta bez dezaktywacji alarmu.

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na któryś z poprzednich postów , w których pisałem, że mam zdezaktywowane 2 tylne sondy.

Teraz jak przejrzałem fotki z Vaga do widzę, że na 2 fotkach mam w 32 wartość +/- 0,2 %

ale jeszcze sprawdzę dokładnie

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 13 paź 2011, 02:20

Sprawdzałeś na PB i LPG jakie różnice były bo nie możliwe, że było dokładnie to samo..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

zajac109
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zajac109 » 14 paź 2011, 15:46

na LPG wogóle sie nic nie ruszało na postoju w 32

w weekend sprawdze na obciążeniu jak to wygląda

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 14 paź 2011, 16:31

...pisałem pojeździj na jednym i drugim paliwie przynajmniej z 20km.. i na początek rozgrzej silnik..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

sebaiasia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 lis 2011, 22:15
Lokalizacja: białystok

Re: spalanie

Post autor: sebaiasia » 09 lis 2011, 23:25

mam reduktor zanoli zetas czy to dobry do mojego audika?
na 44 litrach lpg robie 250-270 km na mieście to dużo czy normalnie
super bryka

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 09 lis 2011, 23:36

Jak już to Zavoli.., ale mniejsza z tym.. do twojego silnika to tak na styk.. a co do spalania to wszystko ok.. poszukaj, poczytaj sprawdź korekty będziesz wiedział jak się sprawuję instalacja..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 lis 2011, 23:51

zajac109 pisze:na LPG wogóle sie nic nie ruszało na postoju w 32

w weekend sprawdze na obciążeniu jak to wygląda
Bo w 32 są korekty długie i tam żeby się coś zmieniło to trzeba trochę pojeździć.

zajac109
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zajac109 » 10 lis 2011, 14:59

wczoraj tak z głupa sprawdziłem korekty w gr 33 i na gazie dochodzą do 17,2 % (nie spadają poniżej 0) , po przełączeniu na PB max 7% spada do -5.5%

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 10 lis 2011, 17:33

No więc już wiesz jak musi być na LPG.. tak jak na PB pojeździj jeszcze z 30km i sprawdź gr. 32 tylko przed tym wykasuj błędy.. zaczniesz od zera i będziesz obserwował.. poczytaj jest tego masa na forum..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

zajac109
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zajac109 » 29 lis 2011, 19:24

tak wyglądają korekty na gazie




a tak wyglądają na benzynie po skasowaniu błędów i przejechaniu 50 km


Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 16 gru 2011, 01:46

zajac109, trochę słabo widać ale na gazie w pewnym momencie masz 18+ czyli ubogo na PB wyglądają ok jak dla mnie instalacja do regulacji..

sam już nie wiem bo tam mówisz "benzyna gaz teraz" ..i miałeś jeździć a nie na postoju to robić..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
Mipol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mipol » 11 sty 2012, 23:14

Panowie,

Trochę wkręcę się w temacie sond lambda oraz regulacji reduktorów i spalania na LPG.

Przy zestawie LAndirenzo Omegas + 2x Zavoli Zeta S + wtryski Med czarne, na VAG-u na bloku 32 odchyłka była w granicach +- 3-4%.

Przez parę miesięcy był spokój, spalanie około +15 do +20% więcej LPG niż benzyny.

Po pewnym czasie jednak zauważyłem problem, spalanie wzrosło do +25% wiecej na LPG nieważne czy jeździłem ostro czy jak emeryt.

Zrobiłem małe śledztwo i postanowiłem zerknąć na połączenie miedziane fi 8 pomiędzy elektrozaworem a trójnikiem z którego rozgałęziają się rurki do zavolaków (coś mi tam zajeżdżało gazem ale pewności nie miałem). Wymieniłem Elektrozawór Landi Fi6 na BRC fi 8 (chociaż każdy gazownik mówił, że to nic nie da), podregulowałem instalację na VAG-u do wartości ok +- 1,5% na bloku 32.

Od tego czasu jężdzę tylko długie trasy i spalanie spadło do +8% więcej LPG niż benzyny i zacząłem się zastanawiać czy to nie za mało... :)
Nie chcę aby mi popękały uszczelki na bloku od wysokiej temperatury a VAG nie pokaże błędów ubogiej czy bogatej mieszanki bo odczyt z sond jest w normie.

Pytanie czy tak niewielka różnica w spalaniu pomiędzy Pb a LPG mieści się w jakimś przedziale/normie ? Jak to wygląda u Was ?

Pozdrawiam,
Audi - There's no better way to drive.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 12 sty 2012, 18:54

Jeśli korekty w normie to jeździć i się cieszyć z dobrze wystrojonej lpg.

Awatar użytkownika
Mipol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mipol » 12 sty 2012, 19:25

Tak, korekty są w normie. Dzięki, to mnie uspokoiłeś :]

Jeszcze jedno krótkie pytanie. Mam rozkręcone na maxa dwa zavolaki i nie mogę zejść niżej z ciśnieniem niż 1,6 na jałowym. Próbowałem sprawdzić co może być i zaginałem rurkę doprowadzającą gaz w fazie lotnej z jednego z reduktorów i wyszło mi że przy jednym pokazuje mi ciśnienie 1,4 a przy drugim 1,6.

Ciśnienie wyrównuje się do największego ponieważ za reduktorem mam filtr z podwójnym wejściem i wyjściem. Mam podłączony wężyk od podciśnienia z dwóch reduktorów do kolektora za pomocą trójnika. Czytałem (nie wiem czy słusznie) ze zawór bezpieczeństwa również powinien być podłączony w tym samym miejscu (załączone zdjęcie)

Próbuje zejść do żądanego 1,34, które jest wskazane na sekwencji Omegas.

Jeszcze nie wywalałem tych małych sprężynek z Zavolaków, ale to już będzie ostateczność. NAjpierw chciałem sprawdzić czy nie obniżę ciśnienia za pomocą dodatkowych wężyków podłączonych pod zawór bezpieczeństwa i kolektor. Co o tym sądzicie?

Czy takie ciśnienie jak obecnie nie zabije mi wtrysków przy dłuższej jeździe ?

Dzięki za pomoc,


Obrazek
Audi - There's no better way to drive.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja