[ A6 C5] spalanie
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Czasem nie skasowałeś błędów przed tym, bo raczej nie realne jest w 32 zero. Sprawdziłeś na LPG i na PB, pojeździj trochę przynajmniej z 20km na jednym i drugim paliwie, możesz przed tym skasować błędy wyzerują się korekty wtedy będziesz obserwował jak się zmieniają w czasie jazdy, a na początek zrób coś z laptopem...
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
kasowałem błędy , ale nie było żadnego błędu poza standardowymi odnośnie pompy paliwa i zaworu odpowietrzania zbiornika pojawiające się przy próbie odpalenia auta bez dezaktywacji alarmu.
Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na któryś z poprzednich postów , w których pisałem, że mam zdezaktywowane 2 tylne sondy.
Teraz jak przejrzałem fotki z Vaga do widzę, że na 2 fotkach mam w 32 wartość +/- 0,2 %
ale jeszcze sprawdzę dokładnie
Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na któryś z poprzednich postów , w których pisałem, że mam zdezaktywowane 2 tylne sondy.
Teraz jak przejrzałem fotki z Vaga do widzę, że na 2 fotkach mam w 32 wartość +/- 0,2 %
ale jeszcze sprawdzę dokładnie
Re: spalanie
mam reduktor zanoli zetas czy to dobry do mojego audika?
na 44 litrach lpg robie 250-270 km na mieście to dużo czy normalnie
na 44 litrach lpg robie 250-270 km na mieście to dużo czy normalnie
super bryka
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Mipol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy
Panowie,
Trochę wkręcę się w temacie sond lambda oraz regulacji reduktorów i spalania na LPG.
Przy zestawie LAndirenzo Omegas + 2x Zavoli Zeta S + wtryski Med czarne, na VAG-u na bloku 32 odchyłka była w granicach +- 3-4%.
Przez parę miesięcy był spokój, spalanie około +15 do +20% więcej LPG niż benzyny.
Po pewnym czasie jednak zauważyłem problem, spalanie wzrosło do +25% wiecej na LPG nieważne czy jeździłem ostro czy jak emeryt.
Zrobiłem małe śledztwo i postanowiłem zerknąć na połączenie miedziane fi 8 pomiędzy elektrozaworem a trójnikiem z którego rozgałęziają się rurki do zavolaków (coś mi tam zajeżdżało gazem ale pewności nie miałem). Wymieniłem Elektrozawór Landi Fi6 na BRC fi 8 (chociaż każdy gazownik mówił, że to nic nie da), podregulowałem instalację na VAG-u do wartości ok +- 1,5% na bloku 32.
Od tego czasu jężdzę tylko długie trasy i spalanie spadło do +8% więcej LPG niż benzyny i zacząłem się zastanawiać czy to nie za mało...
Nie chcę aby mi popękały uszczelki na bloku od wysokiej temperatury a VAG nie pokaże błędów ubogiej czy bogatej mieszanki bo odczyt z sond jest w normie.
Pytanie czy tak niewielka różnica w spalaniu pomiędzy Pb a LPG mieści się w jakimś przedziale/normie ? Jak to wygląda u Was ?
Pozdrawiam,
Trochę wkręcę się w temacie sond lambda oraz regulacji reduktorów i spalania na LPG.
Przy zestawie LAndirenzo Omegas + 2x Zavoli Zeta S + wtryski Med czarne, na VAG-u na bloku 32 odchyłka była w granicach +- 3-4%.
Przez parę miesięcy był spokój, spalanie około +15 do +20% więcej LPG niż benzyny.
Po pewnym czasie jednak zauważyłem problem, spalanie wzrosło do +25% wiecej na LPG nieważne czy jeździłem ostro czy jak emeryt.
Zrobiłem małe śledztwo i postanowiłem zerknąć na połączenie miedziane fi 8 pomiędzy elektrozaworem a trójnikiem z którego rozgałęziają się rurki do zavolaków (coś mi tam zajeżdżało gazem ale pewności nie miałem). Wymieniłem Elektrozawór Landi Fi6 na BRC fi 8 (chociaż każdy gazownik mówił, że to nic nie da), podregulowałem instalację na VAG-u do wartości ok +- 1,5% na bloku 32.
Od tego czasu jężdzę tylko długie trasy i spalanie spadło do +8% więcej LPG niż benzyny i zacząłem się zastanawiać czy to nie za mało...

Nie chcę aby mi popękały uszczelki na bloku od wysokiej temperatury a VAG nie pokaże błędów ubogiej czy bogatej mieszanki bo odczyt z sond jest w normie.
Pytanie czy tak niewielka różnica w spalaniu pomiędzy Pb a LPG mieści się w jakimś przedziale/normie ? Jak to wygląda u Was ?
Pozdrawiam,
Audi - There's no better way to drive.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- Mipol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy
Tak, korekty są w normie. Dzięki, to mnie uspokoiłeś
Jeszcze jedno krótkie pytanie. Mam rozkręcone na maxa dwa zavolaki i nie mogę zejść niżej z ciśnieniem niż 1,6 na jałowym. Próbowałem sprawdzić co może być i zaginałem rurkę doprowadzającą gaz w fazie lotnej z jednego z reduktorów i wyszło mi że przy jednym pokazuje mi ciśnienie 1,4 a przy drugim 1,6.
Ciśnienie wyrównuje się do największego ponieważ za reduktorem mam filtr z podwójnym wejściem i wyjściem. Mam podłączony wężyk od podciśnienia z dwóch reduktorów do kolektora za pomocą trójnika. Czytałem (nie wiem czy słusznie) ze zawór bezpieczeństwa również powinien być podłączony w tym samym miejscu (załączone zdjęcie)
Próbuje zejść do żądanego 1,34, które jest wskazane na sekwencji Omegas.
Jeszcze nie wywalałem tych małych sprężynek z Zavolaków, ale to już będzie ostateczność. NAjpierw chciałem sprawdzić czy nie obniżę ciśnienia za pomocą dodatkowych wężyków podłączonych pod zawór bezpieczeństwa i kolektor. Co o tym sądzicie?
Czy takie ciśnienie jak obecnie nie zabije mi wtrysków przy dłuższej jeździe ?
Dzięki za pomoc,
![Obrazek]()
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Jeszcze jedno krótkie pytanie. Mam rozkręcone na maxa dwa zavolaki i nie mogę zejść niżej z ciśnieniem niż 1,6 na jałowym. Próbowałem sprawdzić co może być i zaginałem rurkę doprowadzającą gaz w fazie lotnej z jednego z reduktorów i wyszło mi że przy jednym pokazuje mi ciśnienie 1,4 a przy drugim 1,6.
Ciśnienie wyrównuje się do największego ponieważ za reduktorem mam filtr z podwójnym wejściem i wyjściem. Mam podłączony wężyk od podciśnienia z dwóch reduktorów do kolektora za pomocą trójnika. Czytałem (nie wiem czy słusznie) ze zawór bezpieczeństwa również powinien być podłączony w tym samym miejscu (załączone zdjęcie)
Próbuje zejść do żądanego 1,34, które jest wskazane na sekwencji Omegas.
Jeszcze nie wywalałem tych małych sprężynek z Zavolaków, ale to już będzie ostateczność. NAjpierw chciałem sprawdzić czy nie obniżę ciśnienia za pomocą dodatkowych wężyków podłączonych pod zawór bezpieczeństwa i kolektor. Co o tym sądzicie?
Czy takie ciśnienie jak obecnie nie zabije mi wtrysków przy dłuższej jeździe ?
Dzięki za pomoc,
Audi - There's no better way to drive.