Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] spalanie

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: spalanie

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 maja 2011, 12:38

trytix pisze:
fassi1 pisze: Ja proponuje dwa reduktory i to np. KME Gold
2 goldy to przesada, szukając reduktorów pod moje v8 na forach z lpg polecano mi bądź 1 KME Gold albo 2 ac-r01 albo 2 x Zavoli Zeta S

pozdrawiam
Dwa goldy to nie jest zadna przesada, wiem co pisze.
Na dwoch zavoli tez pojedzie ale beda wieksze spadki cisnienia.
Dlaczego twierdzisz ze dwa goldy to przesada?

trytix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 02 paź 2010, 19:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: trytix » 02 maja 2011, 14:44

Przesada, bo nawet biorąc pod uwagę (zawyżone zapewne) dane producenta - obsługa 240kW/360KM z jednego reduktora, 2 takie to za dużo. Sens 2-ch KME Gold może byłby wtedy gdy chcesz mieć odpowiednie ciśnienie do samego odcięcia. Moim zdaniem gra niewarta świeczki, do zabaw ponad 6k rpm jest benzynka nie podtlenek lpg.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 maja 2011, 16:06

Widze ze masz takie samo pidejscie jak wiekszosc instalatorow w Polsce.
Nie po to montuje sie instalacje gazowa zeby mozna bylo tylko jezdzic jak w niedziele do kosciola.
Alternatywne pakiwo ma zapewnic pelna funkcjonalnosc auta i jest to mozliwe do odcinki bez zauwazalnej roznicy w porownaniu do benzyny.
Nie patrz na liczby od producentow, one sa tylko do poczytania i to wszystko.
Przy jednym Kme gold w 4.2 to juz przy 5000obr raczej bedzie zapetlenie jak i nie wczesniej.
Nie ma za duzych reduktorow, sa tylko za male.

wrocek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 28 lut 2010, 17:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wrocek66 » 03 maja 2011, 10:35

Kiedy reduktor mrozi ? czy na postoju jest gorący , czy zimny ? jak jest wpiety reduktor ? czy było tak od początku ? jaka temp. silnika podczas jazdy ( moze termostat padł ? ) . Może za mało płynu w układzie i nie ogrzewa reduktora ? Kumaty gazownik powinien to ogarnąć . Nie zmienia to faktu , że jak napisał Fassi1 , jeden Gold to zdecydowanie za mało . Duży przepływ gazu może go po prostu mrozić . Dołóż drugiego Golda .

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 15 maja 2011, 03:25

Ja też bym dołożył drugi reduktor.. pomyśl o tym..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

zajac109
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zajac109 » 30 wrz 2011, 20:52

Witam

Mam problem z wysokim spalaniem w c5 4,2 tiptronic (99 rok , 165 tys najechane)tyle że u mnie instalacja jest nowa ma przejechane ok 2000 km , reduktor gold, wtryski hana i stag 300+ i przy emeryckiej jeździe po mieście (kraków) auto spala średnio 24-26 litrów gazu.
Dziwna jest sprawa że jak zatankowałem lpg pierwszy raz spalił 18,5 litra na 100km jeżdżąc normalnie.


z czego może wynikać takie spalanie ? dodam ze na benzynie palił w mieście 17 litrów przy spokojnej jeździe i maks 20 jak troche go ciskałem.

nie wiem czy to ma znaczenie ale na diagnostyce wyszło , że sondy za katalizatorami są odłączone w ecu , żadne błędy się nie wyświetlają

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 30 wrz 2011, 23:38

Jeden reduktor do takiej mocy ehh kto Ci to zakładał.. a co do spalania to sprawdź korekty długie i krótkie poszukaj na forum jest tego sporo jak będziesz je znał to daj znać..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

zajac109
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zajac109 » 03 paź 2011, 20:42

a czy przy dwóch reduktorach jest jakaś różnica ? co daje montaż dwóch ?

a jakie powinny być poprawne korekty ?

jak ostatnio mi coś sprawdzał gazownik to zauważyłem , na monitorze jakies wartości 3,6 na benzynie i chyba 4,4 na gazie na wolnych obrotach

ogólnie z tego co czytam na forum to te auta nie powinny tyle palić , kolega miał a8 i palił mu 19 litrów w mieście

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 paź 2011, 21:08

ad1
silnik ma zapewnione paliwo w każdych warunkach, ciągnie do odcinki, nie musi wspomagać się benzyną
ad2
najbliższe 0, akceptowalne +-10%
ad3
zapewne czasy wtrysku
ad4
dobrze wystrojona lpg pali do 20% więcej

toom_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2011, 22:48
Lokalizacja: PL

Post autor: toom_ek » 04 paź 2011, 06:46

zajac109 pisze:kolega miał a8 i palił mu 19 litrów w mieście
witam , to zdecydowanie za mało , 22-26l lpg tak +/- powinien palić.
toom_ek

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 04 paź 2011, 15:58

Co do korekt to +/- 5%.. długoterminowe, natomiast krótkie mogą być +/- 10% ale to już trzeba obserwować w czasie jazdy.. jak będziesz miał dostęp do Vaga to napisz, powiemy co masz dokładnie i gdzie sprawdzić..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

zajac109
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zajac109 » 04 paź 2011, 19:53

dostęp do VAGA mam codziennie u kolegi w warsztacie więc co i gdzie sprawdzic

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 04 paź 2011, 21:00

tylko następnym razem wysil się trochę i poszukaj..
Wejdź w silnik później bloki pomiarowe kanał 33 to krótkoterminowe natomiast 32 to długoterminowe spisz wartości z 32 albo zapamiętaj powinny być w przedziale -5 do +5..
podczas jazdy obserwuj korekty krótkie czyli 33 powinny falować w przedziale -10 do +10 z lekką odchyłką..
kliknij w kasuj błędy nawet jak ich nie będzie wyzerują się korekty wtedy masz czysto przełączasz na PB i tak przejedz z 30-40km zapamiętaj później taka sama jazda na LPG korekty muszą być takie same..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 paź 2011, 22:57

Tak jak arkadiuso pisze, korekty długie nie mogą się rozjechać, muszą pozostać takie jakie były na benzynie.

zajac109
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zajac109 » 05 paź 2011, 15:55

ok dzięki sprawdze to dzisiaj

[ Dodano: 2011-10-05, 19:23 ]
sprawdziłem bloki 32 i 33 i korekty o których piszecie to wartości Lambda?

w 33 na postoju wychodziła maksymalna wartość +/- 3,6

w 32 na postoju było 0

a jaka powinna być wartość przepływomierza na postoju ? bo u mnie jest ok 4,39 - 4,82 g/s na 680 obrotach



nie dałem rady sprawdzić podczas jazdy bo mi się bateria w lapku wykrzaczyła

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja