Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.9 Tdi] Objawy zapchanego katalizatora

Silniki wysokoprężne
tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 26 mar 2011, 21:55

U mnie jest różnica po wycięciu kata, z tym że wywaliłęm go z puszki i poszka jest na swoim miejscu tylko pusta. Odgłos jest taki jakiś inny przy piłowaniu :)

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 27 mar 2011, 22:53

no czyli mój kat też jest chyba zbędny:P dzięki za odp

limps221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 15 lis 2010, 10:13
Lokalizacja: jasło`

Post autor: limps221 » 19 gru 2011, 11:26

lachtom pisze:no czyli mój kat też jest chyba zbędny:P dzięki za odp
Koledzy ja mam podobny problem ze swoja niunią. Słysze jakieś dziwne buczenie przy przyspieszaniu prze 2000obr. i jak hamuje silnikiem czyli jak spuszcze noge z gazu ale tu z kolei na wysokich obrotach. Nie wiem za nic o co chodzi. I tak się zastanawiam nad katalizatorem. Tzn nie wiem czy mam oryginalnego kata bo mam tam taką puszke kwadratową podłużną. Pomóżcie coś macie jakies pomysły??? To buczenie mnie doprowadza do szału. A co jeszcze jak rano autko jest zimne to raczej jest spokój dopiero takie rzeczy się dzieja jak jest ciepły i tez nie zawsze.

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 19 gru 2011, 22:10

A te buczenie jest pod samochodem czyli w tłumikach czy pod maską?
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

limps221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 15 lis 2010, 10:13
Lokalizacja: jasło`

Post autor: limps221 » 20 gru 2011, 11:51

lachtom pisze:A te buczenie jest pod samochodem czyli w tłumikach czy pod maską?
To buczenie jak ja to nazywam dobiega tak jakoś nie wiem dokładnie skąd gdzieś tam z prawej strony patrząć od miejsca kierowcy. dochodzi wg mnie gdzieś z okolicy prawego koła i dołu silnika poprawej stronie ale to tylko możę być moje odczucie. dziwna sprawa że jak silnik jest nie rozgrzany to nie ma tego ale jak się troche rozgrzeje i zaczne go na wyższe obroty wznosić to wtedy się zaczyna i juz tak buczy zarówno przy dodawaniu gazu jak i hamowaniu silnikiem chociaż przy hamowaniu jest dużo gorzej. Nie wiem co mam o tym myśleć. ÂŁożysko w kole chyba nie , przegób wewnętrzny niby ok. Wczoraj jak mi buczało to czułem jak miałem położona nogę na sprzęgle jakies takie wibracje.

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 20 gru 2011, 19:12

Kolega miał coś podobnego w 1.9 to wiem że czyścił turbo i przeszło ale tu ciężko ocenić bo nie wiadomo jaki to dźwięk...
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 20 gru 2011, 19:39

-=Rafal=- pisze:Co do mocy, to nie będzie różnicy. Może Ci odjąć z 2 kuce, ale da Ci może z 2NM. Taka wymiana. Minusów żadnych, o ile nie masz sond za katami. :) Sam się przymierzam do strumienic, ale jak już, to zainwestuj w jakieś dobre :)
Nie rozumiem spadku mocy o 2KM , możesz to twierdzenie jakoś sensownie wytłumaczyć ?
Z tego co wiem to po wycięciu kata ładniej (głośniej) słychać turbawkę :). Sam planuje wywalić kata na wiosnę tym bardziej że już 270 tys,km i już nie spełnia swojego zadania.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 20 gru 2011, 19:46

Jeśli Twój kat jest w jak najlepszym porządku to jego wycięcie lub wydłubanie nic nie zmieni, czyli będzie jechał tak samo jedynie jakby świst turbo jest ładniejszy. +2-2 KM nie do odczucia. Może z przy odpalaniu troche mocniej zakopcić. Ja mam wydłubany i jestem zadowolony. Jeśli masz zapchanego to po wyjęciu kata Ci tej mocy trochę przybędzie ale tylko trochę.
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

limps221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 15 lis 2010, 10:13
Lokalizacja: jasło`

Post autor: limps221 » 28 gru 2011, 07:42

lachtom pisze:Jeśli Twój kat jest w jak najlepszym porządku to jego wycięcie lub wydłubanie nic nie zmieni, czyli będzie jechał tak samo jedynie jakby świst turbo jest ładniejszy. +2-2 KM nie do odczucia. Może z przy odpalaniu troche mocniej zakopcić. Ja mam wydłubany i jestem zadowolony. Jeśli masz zapchanego to po wyjęciu kata Ci tej mocy trochę przybędzie ale tylko trochę.
Koledzy jeszcze jedno dodam bo wyczytałem gdzieś żeby postukać w kata i tym samym sprawdzic czy jest pełny czy tez może wydłubany. Tyle że mam taki problem że dziwnie troche wygląda ten mój kat bo ma w koło jakąś blache przyspawaną i nie dam rady puknac w niego bo otacza go ta blacha a przez nia to słychać wiadomo jak to skutkac po blasze. I nie wiem już jak to zrobić nie mam kasy żeby kupic ten zamiennik i o du..!

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 29 gru 2011, 22:59

nie wiem jak to wygląda w 1,9 ale najlepiej byłoby gdybyś wykręcił rurę z katem i wpychał jakiś giętki pręt jak będzie opór na granicy kata to znaczy że jest pełny a jak pręt przejdzie to jest pusty
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

limps221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 15 lis 2010, 10:13
Lokalizacja: jasło`

Post autor: limps221 » 02 sty 2012, 13:13

Koledzy i co nikt mi nie pomoże z tym buczeniem???
Zauważyłem że jak auto nabierze temepratury to wtedy zaczyna buczec i wszystko jest najbardziej słyszalne tak pod nogami pasażera z przodu. na biegu jak jest czyli wg mnie jak pcha spaliny przez katalizator to on to trzyma no ewentualnie moze tam nic nie ma w srodku i robi rezonans nie wiem sam co o tym mysleć. Nie mam pouki co pieniędzy żeby sobie kupic na allegro ten zamiennik katalizzatora z rurą tylko ale bede musiał chyba uskładac.
http://moto.allegro.pl/audi-a4-a6-vw-pa ... 24344.html
cos takiego prosze o porade czy to bedzie ok.

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 02 sty 2012, 13:47

limps221, Podaj foto twojego kata, może już ktoś coś robił z nim, ja mam buczenie też ale tylko przy mocnym nagłym hamowaniu, ale u mnie powodem jest urwany jeden wspornik który trzyma układ wydechowy. W jakim stanie masz plecionkę - łącznik elastyczny ? Też można sprawdzić. Sugeruję wjazd na kanał i sprawdzenie skąd dochodzi ten pogłos. Nie masz za dużo możliwości ;). Ja będę wywalał kata, a nie kupował nowy a widzę że taki jest twój zamiar. Ja jestem anty ekologiczny :) .
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

limps221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 15 lis 2010, 10:13
Lokalizacja: jasło`

Post autor: limps221 » 02 sty 2012, 14:03

Mayhem pisze:limps221, Podaj foto twojego kata, może już ktoś coś robił z nim, ja mam buczenie też ale tylko przy mocnym nagłym hamowaniu, ale u mnie powodem jest urwany jeden wspornik który trzyma układ wydechowy. W jakim stanie masz plecionkę - łącznik elastyczny ? Też można sprawdzić. Sugeruję wjazd na kanał i sprawdzenie skąd dochodzi ten pogłos. Nie masz za dużo możliwości ;). Ja będę wywalał kata, a nie kupował nowy a widzę że taki jest twój zamiar. Ja jestem anty ekologiczny :) .
Wiesz co kolego ja tez mam zamiar go wywalić a linka którego podałem to jest do samej rury tam nic nie ma w środku sama róra własnie jest bez katalizatora tylko kosztuje to dlatego tyle że juz wszystko jest dopasowane i pozostaje tobie tylko wykręcić stary i wkręcić ten nowy i własnie raz z tą nową plecionką. U mnie plecionka wydaje sie w dobrym stanie. Zdjęcia nie mam teraz później srobie to wrzuce

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 02 sty 2012, 14:09

limps221, Właśnie to nie jest sama rura, to zamiennik oryginału z katalizatorem, jak widzisz na aukcji jest napisane że to nie jest strumienica ( a strumienicy nie montuje się w TDI). Chyba że ja źle rozumiem. Dla mnie jak byk jest tam napisane KATALIZATOR a nie pusta rura :). Rozmawiałeś z sprzedającym ?
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

limps221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 15 lis 2010, 10:13
Lokalizacja: jasło`

Post autor: limps221 » 02 sty 2012, 14:22

Mayhem pisze:limps221, Właśnie to nie jest sama rura, to zamiennik oryginału z katalizatorem, jak widzisz na aukcji jest napisane że to nie jest strumienica ( a strumienicy nie montuje się w TDI). Chyba że ja źle rozumiem. Dla mnie jak byk jest tam napisane KATALIZATOR a nie pusta rura :). Rozmawiałeś z sprzedającym ?
Haha własnie dzwoniłem i gadałęm z tym kolesiem z allegro
No więc sprawa wygląda tak żę to jest jakaś rura z pokładzinami wytłumiającymi żeby nie chodziło głośno. Mozna tez u niego zamówić takie samo bez okładzic i bedzie 40zł taniej ale z tego co on mówił to że jak tak ludzie zamawiali samą rure to że dzwonili po paru tygodniach że im strasznie dudni z tego. Więc tak to wygląda. No nic pewnie bede kase skłądał i kupie to zobaczymy mam nadzieje że to jest to i bedzie już spokój bo szlak nie trafia z tym buczeniem. a powiedz mi jak u ciebie wygląda sprawa Chamulców?? Masz mocne czy raczej słabe? bo u mnie takie średnie nie bardzo do tego mi cos bije przy większych prędkościach pewnie tarcze niedomagają któras musi być krzywa. Aha i jeszcze jedna sprawa rano po całej nocy jak pale auto to zaczyna migać wiesz to koło czerowe takie od hamulców tak kontrolka mignie 3 razy i znika. Nie wiem tez co to za kurestwo. Zaczęło mi się tak robić jak wymieniłem przeód podcisnienia od pompy Vacum do przergrody idącej do serwa. bo był dziurawy więc załozyłem nowy i od tegto czasu włąsnie mi tak piszczy rano jak pale. Nie wiem co jest grane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja