[ INNY] Audi A6 C5 Silnik benzynowy jaki wybrać?
[ INNY] Audi A6 C5 Silnik benzynowy jaki wybrać?
Witam kolegów jestem posiadaczem audi a6 C5 1,9tdi 110km.za jakis czas zamierzam zmieniać audi oczywiscie na ten sam model lecz rocznikowo cos młodszego.i Teraz PYTANIE do kolegów posiadających Silniki benzynowe czy warto rezygnowac z diesla na benzyne+lpg...jesli tak to w jakim silniku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
2.8 Polecam super silnik. Nie polecam jednostki 2.4 ponieważ jest słabsza a spalanie między 2.8 a 2.4 w praktyce jest identyczne. Co do gazu to się nie wypowiem czy ten silnik go dobrze toleruje ponieważ jestem przeciwnikiem lpg. Dla mnie auto to pasja
Dla nie których to tylko od punktu A do B.

Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
Mało informacji podajesz czego oczekujesz od samochodu,oszczędności, dynamiki ile przeznaczasz na kupno samochodu,itd.Co do lpg wszystkie silniki dobrze znoszą lpg jeśli instalację zrobił dobry gazownik a to wcale nie takie proste
Ostatnio zmieniony 31 gru 2011, 15:37 przez krzys19600, łącznie zmieniany 1 raz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja polece 1.8T 180KM lub 150KM jeśli nie oczekuje się jakichś super osiągów.
1.8T to 4 cylindry więc i instalacja gazowa będzie tańsza niż do V6.
Pasek rozrządu tańszy do wymiany, 4 świece a nie 6, 2 sondy a nie 4, 2 katalizatory a nie 4 jak w V6.
Ogólnie 1.8T to dobra sprawdzona jednostka no i oczywiście musi być w manualu.
Jak się poczyta na forum to w silnikach V6 jak zaczną padać katalizatory wstępne, a przy tych rocznikach to właśnie jest ich czas, to problem gotowy i paląca się kontrolka itd.
Ogólnie wszelkie naprawy, serwis, instalacja gazowa będą tańsze dla silnika 1.8T.
Jeśli to nie robi różnicy to fakt 2.8 V6 bo 2.4 niczym nie powala.
Co do skrzyń to oczywiście manual lub tiptronic, broń Boże Multitronic.
1.8T to 4 cylindry więc i instalacja gazowa będzie tańsza niż do V6.
Pasek rozrządu tańszy do wymiany, 4 świece a nie 6, 2 sondy a nie 4, 2 katalizatory a nie 4 jak w V6.
Ogólnie 1.8T to dobra sprawdzona jednostka no i oczywiście musi być w manualu.
Jak się poczyta na forum to w silnikach V6 jak zaczną padać katalizatory wstępne, a przy tych rocznikach to właśnie jest ich czas, to problem gotowy i paląca się kontrolka itd.
Ogólnie wszelkie naprawy, serwis, instalacja gazowa będą tańsze dla silnika 1.8T.
Jeśli to nie robi różnicy to fakt 2.8 V6 bo 2.4 niczym nie powala.
Co do skrzyń to oczywiście manual lub tiptronic, broń Boże Multitronic.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 lip 2009, 21:57
- Lokalizacja: slask
skoro masz silnik diesela to rozumiem, ze wzgledy ekonomiczne byly istotne. wiec jesli chcesz w miare rozsadnie jezdzic i tez aby kosztowna jazda nie byla to polecalbym ci 1.8t. tanszy w utrzymaniu, tansze ubezpieczenie no i wiecej opcji zakupu - sprowadzenie nie jest kosztowne jak przy ponad 2 litrowych silnikach.Mejero1 pisze:Teraz PYTANIE do kolegów posiadających Silniki benzynowe czy warto rezygnowac z diesla na benzyne+lpg...jesli tak to w jakim silniku?
ponadto nie wiem po co ludzie gadaja o pomruku v6, kazdy z tych milosnikow pomruku jezdzi na wysokich obrotach? ja mam cisze w aucie przy v6 i jestem z tego zadowolony i to jest dla mnie istotne. jak pomruk to v8.
To może trochę podpowiem, bo od ok 500km mam założony gaz. Spalanie przy standardowej jeździe ok 11l/100km przy 80miasto/20trasa, bęzyny było ok 10l/100km. teraz za ok 120zł robię 450km także wynik przyzwoity. Eksploatacja to praktycznie darmo. Jak się dobrze poszuka to części można dostać w bardzo dobrych cenach. Rozrząd kompletny za ok 600zł na w miarę firmowych częściach(paski conti, rolki napinacze i tłumiki ruville, ina). Oleju wchodzi 3,7l więc mniej niż w V6. Prostsza konstrukcja i więcej miejsca pod maską będzie obniżała koszty ewentualnych napraw. Tarcze i klocki też tańsze bo mniejsze. Co do jazdy to może rzeczywiście szału nie ma jeżeli chodzi o przyspieszanie ale dla codziennej jazdy mnie wystarcza. Na autostradzie ze 200km/h spokojnie poleci ale co to za przyjemność z jazdy. Przy 130-150 spokojnie można w środku pogadać i jest w miarę cicho(mówię o silniku). Miałem okazję przejechać się 2.8l i nie odczuwam jakiejś dużo większej różnicy, fakt że ciągnie od niskich obrotów i to jest duży plus ale i jedno i drugie jak się już kulnie to jadą podobnie. Jak szukałem dla siebie auta to też celowałem w 2.8l ale trudno znaleźć w dobrym stanie. No i na plus 2.8 to to że praktycznie zawsze będzie lepsze wyposażenie niż w 1.8T, ale Tobie chyba bardziej chodzi o stosunek ekonomii do komfortu poruszania się a tu 1.8T nie ma sobie równych.
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...
Mejero1, kolego poczytaj ten temacik kolega fajnie i rzeczowo opisał silniki nie-wiesz-jaki-silnik-wybrac-zagladnij- ... t12243.htm
Ja dla odmiany polece 3.0 oczywiscie quattro + tip
Wystarczajaco duzo mocy by posmigac, a i komfort jazdy jest na wysokim poziomie.
Wystarczajaco duzo mocy by posmigac, a i komfort jazdy jest na wysokim poziomie.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Witam,
tak naprawdę ja jeżdżę 2.8 od pół roku, LPG i quattro - spalanie na poziomie 15-17w mieście, poza miastem około 12L.
- nie jeżdżę oszczędnie, lubię wkręcić na obroty
z LPG są takie problemy, że jak jest mało paliwa w zbiorniku to na zimnym odpala ciężko... u mnie problem zniknął jak przejechałem połowę baku na paliwie... miałem spokój przez jakieś 3miesiące i teraz widzę, że znów zaczyna się pojawiać ten problem (wina zapewne LPG).
Tak jak pisali przedmówcy, jeśli LPG to tylko sprawdzona instalacja u dobrego gazownika.
Polecam!
ps. Jak kupowałem auto to sprawdziłem je w miarę dokładnie - dowiedziałem się, że całe auto oprócz dachu było malowane i tylna klapa klepana cała (avant). - w tym momencie cieszę się bezawaryjnym autem
A szczerze mówiąc błahostkami typu, że auto malowane to bym się nie przejmował :P - te auta mają już swój wiek...
tak naprawdę ja jeżdżę 2.8 od pół roku, LPG i quattro - spalanie na poziomie 15-17w mieście, poza miastem około 12L.
- nie jeżdżę oszczędnie, lubię wkręcić na obroty

z LPG są takie problemy, że jak jest mało paliwa w zbiorniku to na zimnym odpala ciężko... u mnie problem zniknął jak przejechałem połowę baku na paliwie... miałem spokój przez jakieś 3miesiące i teraz widzę, że znów zaczyna się pojawiać ten problem (wina zapewne LPG).
Tak jak pisali przedmówcy, jeśli LPG to tylko sprawdzona instalacja u dobrego gazownika.
Polecam!
ps. Jak kupowałem auto to sprawdziłem je w miarę dokładnie - dowiedziałem się, że całe auto oprócz dachu było malowane i tylna klapa klepana cała (avant). - w tym momencie cieszę się bezawaryjnym autem

A szczerze mówiąc błahostkami typu, że auto malowane to bym się nie przejmował :P - te auta mają już swój wiek...
Co do silników, to ja rozważałem następujące opcje: 1.8T, 2.4, 2.8.
Wybór silnika został raczej podyktowany przez stan techniczny samochodu i wyposażenie.
Patrząc na dotychczasową eksploatacje mojego 2.8 uważam że najtańsza była by eksploatacja 1.8T. Jednak do silnika wchodzi mniej płynów, jest mniej świec, kabli, no i części silnika są tańsze(rozrząd, napinacze łańcucha). Można brać pod uwagę ceny za OC - dotyczy to oczywiście pojemności motoru.
Co do spalania to fis pokazuje w trasie ~10 przy trybie 'auto', przy 'manual' mam z litr mniej (chodzi o skrzynię).
Po Krakowie wychodzi jakieś 16-17 w 'auto' (krótkie odcinki po 5-10km). Tryb mieszany to 14-15 z większą przewagą na miasto.
Na ssaniu 2.8 żłopie spore ilości paliwa, u mnie na rozruchy trzeba tankować benzyny za 100zł na miesiąc.
Wybór silnika został raczej podyktowany przez stan techniczny samochodu i wyposażenie.
Patrząc na dotychczasową eksploatacje mojego 2.8 uważam że najtańsza była by eksploatacja 1.8T. Jednak do silnika wchodzi mniej płynów, jest mniej świec, kabli, no i części silnika są tańsze(rozrząd, napinacze łańcucha). Można brać pod uwagę ceny za OC - dotyczy to oczywiście pojemności motoru.
Co do spalania to fis pokazuje w trasie ~10 przy trybie 'auto', przy 'manual' mam z litr mniej (chodzi o skrzynię).
Po Krakowie wychodzi jakieś 16-17 w 'auto' (krótkie odcinki po 5-10km). Tryb mieszany to 14-15 z większą przewagą na miasto.
Na ssaniu 2.8 żłopie spore ilości paliwa, u mnie na rozruchy trzeba tankować benzyny za 100zł na miesiąc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Weź pod uwagę, że V-ka jedzie od niższych obrotów. Jest po prostu bardziej elastyczna.
Powinieneś przejechać się takim dość zdrowym 2,4 lub 2,8 i porównać z 1,8 T wrażenia z jazdy.
Pozostałe rzeczy takie jak koszty eksploatacji już koledzy pisali.
A takie samo spalanie w sprawnym 2,4 to około 12 l LPG. Da się zejść niżej, ale czy warto
Benzyny przy trasie wiadomo minimalnie , w mieście więcej przy częstym paleniu.
Powinieneś przejechać się takim dość zdrowym 2,4 lub 2,8 i porównać z 1,8 T wrażenia z jazdy.
Pozostałe rzeczy takie jak koszty eksploatacji już koledzy pisali.
A takie samo spalanie w sprawnym 2,4 to około 12 l LPG. Da się zejść niżej, ale czy warto

