Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] Audi A6 C5 Silnik benzynowy jaki wybrać?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
imm3

Post autor: imm3 » 05 sty 2012, 11:41

Też szukam auta i mam podobny problem 1.9 TDI AFN czy 1.8 T +LPG? Ja kieruję się ekonomią i kosztami utrzymania.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 05 sty 2012, 13:18

imm3 pisze:Też szukam auta i mam podobny problem 1.9 TDI AFN czy 1.8 T +LPG? Ja kieruję się ekonomią i kosztami utrzymania.
Wybierz auto w lepszym stanie technicznym
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Michał_28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 17 sie 2012, 21:53
Lokalizacja: Holandia

Post autor: Michał_28 » 22 sie 2012, 21:20

Witam pytanie czy ma ktoś informacje jak sprawuje się silnik w Audi A6 C 5 2.4 v6 oznaczenie ALF oznaczenie skrzyni biegów to DWK i Audi A6 C 5 2.8 v6 oznaczenie ALG oznaczenie skrzyni biegów DEX proszę bardzo o pomoc bo nie znalazłem informacji a ten temat a nie chce aby szwagier kupił wadliwy silnik w Audi

Pozdro

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 23 sie 2012, 08:48

Tak się składa że jestem w posiadaniu 2.8 C5 ALG od 1.5 roku i nie jest to wadliwy motor. Wręcz przeciwnie bardzo udana jednostka napędowa <lol>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 23 sie 2012, 08:58

w moim 2,8 V6 ACK nic kompletnie się nie dzieje silnik jak ktoś ostatnio napisał pancerny <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 23 sie 2012, 11:17

2.8 bez względu na oznaczenie jest dobrym, pancernym, idiotoodpornym (oczywiście do granic) motorem.

Michał_28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 17 sie 2012, 21:53
Lokalizacja: Holandia

Post autor: Michał_28 » 23 sie 2012, 13:12

dzięki za pomoc jutro jadę do polski na wakacje i przy okazji kupuję A6 c5 2.8 v 6 quattro z 1998 roku i właściciel pisze że to S-line jestem tylko ciekaw czy aby na pewno bo mam vin pojazdu ale tam nic nie pisze że to S-line czy nie ale dzwoniłem do serwisu audi i pan powiedział mi że on po vin nie ma nic napisane czy to S-line więc zostaje mi chyba na miejscu sprawdzić .
A tu podaje link co zamierzam kupić

http://otomoto.pl/audi-a6-quattro-C25583609.html

Michał_28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 17 sie 2012, 21:53
Lokalizacja: Holandia

Post autor: Michał_28 » 23 sie 2012, 14:15

Tak właśnie miałem dopisać po rozmowie z właścicielem że poprzedni właściciel zrobił trochę wiochę i ponaklejał S-line :( no mam nadzieje że autko jest sprawne i na serwisie nie pokarze jakiś usterek , wracając do sprawy będę trzymał rękę na sprawie i opisywał jak przechodzi zakup i test silnika opisze po zakupie no i z racji że samochodem do Holandii wracam to opisze w miarę dokładnie jak się silnik sprawuje na gazie

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 23 sie 2012, 14:44

metyoo pisze:2.8 bez względu na oznaczenie jest dobrym, pancernym, idiotoodpornym (oczywiście do granic) motorem.
Jak to jest, że z jednej strony czytam, że 2.8 to silnik cudowny i udany, a z drugiej (nie tylko na forum, ale też od mechaników w tym i mojego, którego zdanie szanuję bardzo) okazuje się, że plagą jest chlanie oleju i gubienie kucy? Znajomy ma 2.8 w quattro i to idzie niewiele lepiej od mojego 1.8T,. przy czym łyka mu nawet litr oleju na 1000km... Ale ,,to normalne, bo to V6" :o

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 23 sie 2012, 15:07

Michał_28 pisze:dzięki za pomoc jutro jadę do polski na wakacje i przy okazji kupuję A6 c5 2.8 v 6 quattro z 1998 roku
ja na twoim miejscu szukałbym jeszcze jakiejś alternatywy dla tego samochodu w postaci innych egzemplarzy, żebyś się nie zdziewił przy oględzinach i do NL wrócił czym przyjechałeś ;)
HattoriHonza pisze:Jak to jest, że z jednej strony czytam, że 2.8 to silnik cudowny i udany, a z drugiej (nie tylko na forum, ale też od mechaników w tym i mojego, którego zdanie szanuję bardzo) okazuje się, że plagą jest chlanie oleju i gubienie kucy?
a tak to kolego jest, że jeśli ktoś kupi zapuszczony egzemplarz, tak ma, gubi olej i nie jedzie.
jeśli większość z szukających wsparcia przy zakupie na tym forum próbuje kupić samochód poniżej jego wartości, czytając przy tym ostrzeżenia, że może coś być nie tak z samochodem i tak je kupuje, później tak jest, przy czym nie ma się co dziwić, że ktoś ciuła przez x czasu określoną kwotę pieniędzy i chce kupić jak najtaniej, ale nie liczy się z tym, że auto ma jakiś feler.
ew. zapuszczają sami swoje auta, a później się dziwią, że coś jest nie halo.
v-ki w audi znane są z tego, że uszczelnienia nie wytrzymują określonych przebiegów i zwyczajnie w świecie się pocą, gubią olej. nie zmienia to faktu, że silniki są mało awaryjne i potrafią przejechać te 400-500kkm bez większego kichnięcia.

Michał_28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 17 sie 2012, 21:53
Lokalizacja: Holandia

Post autor: Michał_28 » 23 sie 2012, 16:43

Powiem tak staram się jak mogę ale jak na razie udało mi się trafić 2 sztuki audi z 2.8 v6 z 1998 quattro jedna dopiero co przyjechała z Niemiec a druga w Polsce od 3 lat cena wacha się w przedziale 15000 zł po stargowaniu z 16000 zł no chyba że lepiej kupić 2.4 v6 z Polski cena waha się w przedziale 13000 zł i nie doczytałem się konkretów na ten temat oba silniki podobna dolegliwość tyle że w 2.8 v6 jak dobrze doczytałem bierze "trochę" oleju na jakieś 2000 km ale podobno v6 tak ma może jestem w błędzie z tą informacją jak coś proszę mnie poprawić mam nadzieje że jeszcze się uda coś znaleźć , no chyba że wiesz o czymś co boli 2.8 v6 quattro to fajnie by było jak byś się podzielił te forum to fakt skarbnica wiedzy więc czytam i czytam ale jest tak jak mówisz dużo osób po prostu nie dba o swoje perełki a potem jest to co zawsze "jutro to miałem zrobić" i :[ i dzięki za info.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 23 sie 2012, 18:22

najlepszą opcją byłoby 2.8, bo to jednak 30km więcej w porównaniu do 2.4, a spalanie na podobnym poziomie. musi to być akurat `98? z tego co wiem, to zdrowe 2.8Q schodzą w przeciągu kilku dni, a te, które już wiszą jakiś czas mają "to coś" i dlatego dalej stoją...
ja za swoim rozglądałem się od lutego, kupiłem pod koniec lipca ;)

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 sie 2012, 20:56

metyoo pisze:z jednej strony masz rację, natomiast z drugiej nie można myśleć w ten sposób. kiedy przyjdzie czas na sprzedaż twojego auta, myśląc "po twojemu" większość nie będzie chciała na niego spojrzeć bo ma już zamontowaną instalację na jakimś szajsie, który ledwo uciąga ten silnik...
mimo tego, że ty wiesz, że instalacja jest dobra i niezawodna....
to miałem na myśli co do instalacji to czasami jak czytam jaka musi być super i droga <mysli> wolnossaka typu 2.4 czy 2.8 mozna zagazować małymi kosztami np. 3000 tys i będzie latał ten silnik jest mało wymagający.
Osobiście posiadam staga 300 isa 2 reduktor tomasetto artic i straszne wtryski valtek a auto po dobrej regulacji idzie jak złe a i przy wymianach gratów jest znośnie bo części tanie pozdrawiam <okok>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 23 sie 2012, 22:34

no ta wygląda o niebo lepiej. przede wszystkim wnętrze nie wygląda na wymęczone, ale musisz wziąć pod uwagę, że z samymi opłatami wyjdzie cię kolo 20000+LPG.
jechać, oglądać, kupować ;) powodzenia <okok>

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 24 sie 2012, 00:19

metyoo, wcale nie. Właśnie chodzi o to, że 90% instalek, szczególnie pod 1.8T nie jest wystarczająco wydajna. Gaziarze gazują to jak Corse 1.2. Podobnie V6, chociażby kumplowi tak koleś 2.8 zagazował. I niestety, ale czerwone Valteki nie dają w pełni wykorzystać potencjału tej jednostki;) Dopiero jak wymienił na RegFasty jest OK. Dlatego tak uogólniłem. Ja mam taką instalkę, że nie ma się do czego przyczepić - miałem takie przejścia, że już wiem, co powinno w 1.8T siedzieć. A BRC i LR to porażka, droga masówka.
Za 3000zł można założyć całkiem logiczną i dobrą instalkę do 2.8v6. Tyle samo kosztuje zagazowanie 1.8T (mniej wtrysków, ale o wyższej wydajności). Owszem, v6 jest mniej wymagający - dlatego instalacja kosztuje tyle co do mniejszego 1.8t ;) Ale i tak silniki te przerastają polaczkowych gazowników.

[ Dodano: 2012-08-24, 00:21 ]
daniel1997, Ty masz jeszcze tylko niecałe 28KM z cylindra, to Valteków nie czujesz. W 2.8 albo 1.8T byś zobaczył jaka to kaszana jest (odpowiednio 32 i 38KM z cylindra)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja