Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Czy można przetoczyć tarcze ATE Power Disc ?

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

[ A6 C5] Czy można przetoczyć tarcze ATE Power Disc ?

Post autor: lightfighter87 » 26 gru 2011, 19:09

Witam, potrzebuje waszej pomocy w związku z zaistniałą sytuacją.

Od jakiegoś czasu czuć było w aucie niemiłosierne bicie podczas jazdy - wraz z nabieraniem prędkości. Przy prędkości 100 na godzinę nie można normalnie jechać.

Pojechałem na stację diagnostyczną i na rolkach stwierdzono że lewa przednia tarcza jest skrzywiona. Od jednych słyszałem że takowe ATE Power Disc można przetoczyć inni zaś mówili że w żadnym wypadku. Tarcze mają niecałe 2 lata, wizualnie są w bardzo dobrym stanie.

Co zrobić w takim przypadku, skoro jedni mówią tak drudzy jeszcze inaczej ??

Zastanawiam się także czy nie pożegnać tych tarcz i nie założyć zwykłych ATE bez nacięć bądź Zimmermanów Sport - ojciec używający auta na co dzień lubi często i mocno używać hebli...

Druga rzecz czy jazda z takim biciem na tarczy od jakiegoś czasu mogła uszkodzić łożysko bądź inne elementy ??

Koła oczywiście wyważone, tłoczki przesmarowane i wymienione gumki, prowadnice pracują luźno.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 27 gru 2011, 08:18

lightfighter87 pisze:Co zrobić w takim przypadku, skoro jedni mówią tak drudzy jeszcze inaczej ??
Szczerze to nie widzę przeciwwskazań by ją przetoczyć. Zajdzie tam takie samo skrawanie jak podczas hamowania tylko o wiele szybsze i co ważniejsze spowoduje jej wyrównanie.
lightfighter87 pisze:Druga rzecz czy jazda z takim biciem na tarczy od jakiegoś czasu mogła uszkodzić łożysko bądź inne elementy ??
popatrz głównie na końcówki oraz drążki, jak tu jest wszystko ok to raczej nic się stać nie powinno.

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 28 gru 2011, 10:47

Sprawdz grubość tarcz czy nie są na minimum. Jeśli nie i po planowaniu nie osiągną minimum to nie ma przeciwskazań. Z drugiej jednak strony może to nic nie dać, patrz - mój watek na temat tarcz -a6-c6-bicie-tarcz-po-wymianie-2-komple ... t40640.htm U mnie po toczeniu tez się wykrzywiły ATE.

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 28 gru 2011, 14:46

Dziękuję za wskazówki, będę kombinował w najbliższym czasie i jak coś się okaże (wczoraj na rolkach tylko potwierdziło się skrzywienie) wznowię temat.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 28 gru 2011, 17:50

lightfighter87, ile dasz za przetoczenie?
Ze 100?
jak dasz 100 pln to tyle będziesz w plecy plus czas roboty, a i tak kupisz nowe tarcze.
wspomnisz moje słowa/

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 29 gru 2011, 13:23

Witam, lightfighter87, kolega biernik dobrze radzi mam takie samo zdanie. Jak trafisz i obrobią tarcze profesjonaliści to można powiedzieć, że masz połowę sukcesu i połowę grubości tarcz <mysli> a jak trafisz do partacza i źle stoczy to potem będzie winę zrzucał na problemy z autem jak dalej będziesz miał wyczuwalne drgania na kierownicy podczas hamowania. Nigdy to tak nie wygląda jak się wydaje niby tarcza jest na oko ok, ale jak zacznie się ją toczyć to dopiero się okazuje po obróbce ile materiału z niej zeszło. Pomijam tutaj fakt, że po przetoczeniu będziesz musiał jeździć ostrożniej i wolniej gdyż tarcze muszą się dotrzeć a to trwa jakiś czas wiec hamowanie nie jest wystarczająco efektywne. Zwróć uwagę jeszcze na fakt, że od nich i od klocków hamulcowych zależy efektywność i jakość hamowania, tak, więc trzeba mieć pewność, że tarcze hamulcowe w samochodzie, którym się poruszamy, nie są zużyte ani w jakikolwiek inny sposób niezdolne do prawidłowego spełniania swej funkcji. Jakiś czas temu sam toczyłem swoje i jakiż było moje zdziwienie, kiedy w dniu wyjazdu na drugi koniec europy okazało się, że podczas mocniejszego hamowania przy prędkości ok. 120 km/h mało, co nie wyrwało kierownicy z rąk. Jeżeli jednak się zdecydujesz na toczenie to zwróć uwagę na to żeby obróbka pojedynczej tarczy został wykonana za pierwszym podejściem z obu stron, czyli żeby nie była zdejmowana z maszyny do przetoczenia z drugiej strony.
Heja, <luzik> Grzegorz

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 29 gru 2011, 13:27

przeczytaj jeszcze to opracowanie może się przyda: http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... brobki.pdf

Awatar użytkownika
leszek90_1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
Lokalizacja: Frampol

Post autor: leszek90_1990 » 29 gru 2011, 17:22

też uważam podobnie jak koledzy przetaczanie tarcz to jest strata pieniędzy i dużo dużo nerwów później bo i tak musisz kupić nowe tarcze i do tego klocki... Po przetoczeniu facet który mi to robił powiedział że chwilę pojeżdże, tarcze sie dotrą i będzie ok ale niestety klocki sie skonczyły( a były prawie całe) po jakis dwóch tygodniach i musiałem wszystko robic od początku, nowe tarcze klocki i teraz dopiero wszystko gra:) no ale pieniedzy za przetoczenie mi nikt nie oddał... a po przetoczeniu i tak było bicie i tak i nawet nie wiem czy nie gorsze niż przed przetoczeniem. Moim zdaniem nie warto nawet się bawić w żadne przetaczanie.
<<<Samochód który daje radość z jazdy>>>

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 29 gru 2011, 18:11

Słuchając waszych uwag faktycznie nie opłaci się tego przetaczać. Klocki jeszcze chwile posłużą a potem wymienię komplet. Dzięki raz jeszcze za waszą pomoc i fachowe doradztwo <okok>

Póki co mam ciekawszy problem w aucie trzeba zmierzyć kompresję...

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 29 gru 2011, 23:21

Cóż prawda jest taka, że skoro się pogięły to znaczy, że najprawdopodobniej były kiepskiej jakości (chińszczyzna). A to niestety oznacza, że najprawdopodobniej pogną się również po toczeniu. Ja tak miałem. Po dwóch toczeniach raz na tokarce i raz na samochodzie pogięły się w chińskie zet...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja