Dziś rano zwróciłem uwagę na wskazania temperatury. Po przejechaniu około 8km w miesicie wskaźnik wskazywał minimum (skala zaczyna się od 60st). Po zaparkowaniu, jeszcze na niezgaszonym silniku zauważyłem, że wskazówka ruszyła i w ciągu kilku sekund osiągnęła 90st. Po dwóch godzinach przerwy ruszyłem i temperatura rosła normalnie. Przestałem na jakiś czas zwracać uwagę na wskaźnik - za chwile patrzę - leży na minimum.
Stad kilka pytań:
1. jak jest zrobiony odczyt temperatury? tzn:
a) czujnik->ECU->zegary (tzn w przypadku problemu z zegarami będzie poprawny odczyt VAG - na jakim kanale??).
b) czujnik->zegary->ECU (jak uwalone zegary to i w VAG bzdura)
c) czujnik->(zegary+ECU równolegle) - czyli odczyt prawdziwy i silnik niedogrzany
2. Czy do silnika AKE poprawny jest czujnik 059 919 501 A i czy to właśnie ten jest odpowiedzialny za odczyt dla w/w przypadku?
3. jak z dostępem do czujnika? Doczytałem się, że wystarczy górną osłonę silnika zdjąć i tam między głowicami jest ten czujnik - czy to prawda w silniku AKE Allroada?
4. Na jakich kanałach w VAG sprawdzać temperaturę?
5. Czy objawy wskazują na możliwość uszkodzenia termostatu?
6. Czy jazda w obecnym stanie może stwarzać zagrożenie dalszych uszkodzeń auta?
Jutro zabieram się za podpięcie do kompa i "śrubkowanie" i liczę na waszą pomoc
