Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Allroad] 2.5 TDI AKE - Wskazania teperatury cieczy c

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jojo001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
Lokalizacja: Dolnoslaskie
Kontakt:

[ A6 C5 Allroad] 2.5 TDI AKE - Wskazania teperatury cieczy c

Post autor: jojo001 » 26 paź 2011, 21:50

Witam,
Dziś rano zwróciłem uwagę na wskazania temperatury. Po przejechaniu około 8km w miesicie wskaźnik wskazywał minimum (skala zaczyna się od 60st). Po zaparkowaniu, jeszcze na niezgaszonym silniku zauważyłem, że wskazówka ruszyła i w ciągu kilku sekund osiągnęła 90st. Po dwóch godzinach przerwy ruszyłem i temperatura rosła normalnie. Przestałem na jakiś czas zwracać uwagę na wskaźnik - za chwile patrzę - leży na minimum.

Stad kilka pytań:
1. jak jest zrobiony odczyt temperatury? tzn:
a) czujnik->ECU->zegary (tzn w przypadku problemu z zegarami będzie poprawny odczyt VAG - na jakim kanale??).
b) czujnik->zegary->ECU (jak uwalone zegary to i w VAG bzdura)
c) czujnik->(zegary+ECU równolegle) - czyli odczyt prawdziwy i silnik niedogrzany

2. Czy do silnika AKE poprawny jest czujnik 059 919 501 A i czy to właśnie ten jest odpowiedzialny za odczyt dla w/w przypadku?

3. jak z dostępem do czujnika? Doczytałem się, że wystarczy górną osłonę silnika zdjąć i tam między głowicami jest ten czujnik - czy to prawda w silniku AKE Allroada?

4. Na jakich kanałach w VAG sprawdzać temperaturę?

5. Czy objawy wskazują na możliwość uszkodzenia termostatu?

6. Czy jazda w obecnym stanie może stwarzać zagrożenie dalszych uszkodzeń auta?


Jutro zabieram się za podpięcie do kompa i "śrubkowanie" i liczę na waszą pomoc :-)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Re: 2.5 TDI AKE - Wskazania teperatury cieczy c

Post autor: mwx » 27 paź 2011, 03:48

jojo001 pisze:
3. jak z dostępem do czujnika? Doczytałem się, że wystarczy górną osłonę silnika zdjąć i tam między głowicami jest ten czujnik - czy to prawda w silniku AKE Allroada?
Na tym OBRAZKU autorstwa Piotrusia czujnik jest zaznaczony większym prostokątem. Na miejscu utrzymuje go tylko zasuwka z tworzywa i stary zaschnięty O-ring wraz z osadem z G12. Mi ta zasuwka wpadła w silnik i miałem pół godziny zabawy, więc radzę ją dobrze chwycić.

jojo001 pisze: 5. Czy objawy wskazują na możliwość uszkodzenia termostatu?
Jeśli jest tak, że silnik grzeje się tylko jak stoisz, albo rozgrzewa się zgaszony po jeździe a po ruszeniu znów się chłodzi to te objawy pasowałyby do nieszczelnego termostatu. Z uwagi na to jak nieprzyjemnym zabiegiem jest wymiana tego elementu w naszych V6, warto wykluczyć wszystkie inne możliwości przed podjęciem decyzji o tym skomplikowanym zabiegu.

Gdy jedziesz już jakiś czas i temperatura nie chce rosnąć to sprawdź czy dolny wąż od chłodnicy jest ciepły. Dostęp jest łatwy - wystarczy zdjąć plastikową osłonę nad filtem powietrza, zanurzyć łapę i wymacać gumową rurę. Sprawdzaj wyłącznie na zgaszonym silniku i uważaj, by nie się nie poparzyć - elementy silnika będą gorące.

Odczytaj wartości ze wskazań VAG'a - info o temperaturze znajdziesz łatwo, w kilku blokach pomiarowych silnika z rzędu.

Przeczytaj o moich problemach z temperaturą silnika - może to zapowietrzenie i może wystarczy porządnie odpowietrzyć układ.

Jeśli masz możliwość to kup najtańszy czujnik i podmień. Moim zdaniem warto zaryzykować te 30pln przed decyzją o wymianie termostatu.
jojo001 pisze: 6. Czy jazda w obecnym stanie może stwarzać zagrożenie dalszych uszkodzeń auta?
Od kilku dni jazdy na niedogrzanym silniku nic się raczej nie rozleci, przecież każdy samochód pokonuje codziennie kilka km zanim się rozgrzeje.
Permanentnie zimny silnik będzie zużywał dużo więcej paliwa.
Elementy silnika są zaprojektowane tak, by najlepiej współpracowały ze sobą w temperaturze roboczej - zimny silnik szybciej się zużywa.
Zimny silnik to zimne wnętrze - jak przyjdzie mróz to zmarzniesz.

Awatar użytkownika
jojo001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
Lokalizacja: Dolnoslaskie
Kontakt:

Post autor: jojo001 » 27 paź 2011, 18:49

Dzięki za precyzyjne odpowiedzi.
Oczywiście dzisiaj wskaźnik temperatury "przestraszył" się poczynionych przeze mnie przygotowań i zachowywał się normalnie. Pewnie fakt, że kupiłem już nowy czujnik podziałał na stary stymulująco i odświeżająco i wszystko działa jak należy.

[ Dodano: 2011-11-01, 19:28 ]
Objaw pojawił się znowu. Poruszałem kablami i wtyczką przy czujniku - i hula już normalnie. Zapewne coś nie stykało... Wymiana czujnika wydaje się być banalna, ale poczekam jeszcze - nowy leży w schowku i czeka.
<okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 06 lis 2011, 01:30

Nie czekaj, wymieniaj. Z tego czujnika nic już nie będzie (pewnie utleniły się styki), a jak Ci padnie w drodze to będziesz czekał na poboczu godzinę zanim silnik wystygnie, albo się poparzysz.

Mój czujnik padł podczas jazdy nagle, niespodziewanie i gwałtownie, po wjechaniu kołem w dziurę samochód nagle rozpylił za sobą gęstą zasłonę dymną i całkowicie stracił moc. Oczywiście po ponownym odpaleniu silnika dojechałem normalnie do domu, ale już chyba w jakimś awaryjnym trybie.

Poświęć te 10 minut i miej spokój <okok>

Awatar użytkownika
jojo001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
Lokalizacja: Dolnoslaskie
Kontakt:

Post autor: jojo001 » 06 gru 2011, 20:38

Czujnik wymieniony - autko śmiga!

Awatar użytkownika
seb100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 gru 2010, 14:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seb100 » 11 gru 2011, 18:41

Witam,

Pozwólcie, ż się podepne pod ten wątek bo mam taki sam motor jak autor. Chciałbym zapytac jaka powinna być temperatura cieczy i jak szybko powinna byc osiągana bo u mnie po przejchaniu około 20 km temperatura lekko przed 70stC. A po dłuższej jeździe temperatura na zegarach 90stC ale po podłączeniu vaga 81,4stC czy tak powinno być czy też czujnik do wymiany?
Nidgy nie umierałbym za swoje przekonania, bo moge się mylić.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 gru 2011, 02:10

W takich temperaturach jakie panują ostatnio (ok. 5'C) mój AKE rozgrzewa się po nocy po około 5km, ale zwykle zmniejszam na początku nawiew, żeby nie wysysać z niego ciepła zanim się rozgrzeje.

Rozgrzewa się do stanu, w którym wskazówka stoi twardo pionowo - tak powinno być i nie może być inaczej.

W czujniku są tak na prawdę 2 termistory i warto porównać ich wskazania - jedno znajdziesz w sterowniku silnika a drugie w sterowniku zegarów (bodajże 17).
Jeśli wskazania nie będą zbytnio się różnić to proponuję następującą procedurę:

1.Sprawdź poziom płynu chłodzącego na zimnym silniku, jeśli jest mało to dolej G12.
2.Wykonaj odpowietrzenie układu dokładnie przestrzegając instrukcji na forum, autorstwa Piotrusia.
3.Jeśli to nie pomoże sprawdź czy dolny wąż od chłodnicy rozgrzewa się przed osiągnięciem przez silnik 85'C - jeśli tak to możesz zacząć przeklinać.
4.Zobacz czy na zimnym silniku sprzęgło wiskotyczne wentylatora nie stawia przypadkiem dużego oporu.
5.Podmień czujnik temperatury dla spokoju ducha.
6.Jak dalej będą cyrki z temperaturą to masz przerąbane, bo trzeba rozebrać cały przód i wymienić termostat.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 13 gru 2011, 19:50

seb100 pisze:Witam,

Pozwólcie, ż się podepne pod ten wątek bo mam taki sam motor jak autor. Chciałbym zapytac jaka powinna być temperatura cieczy i jak szybko powinna byc osiągana bo u mnie po przejchaniu około 20 km temperatura lekko przed 70stC. A po dłuższej jeździe temperatura na zegarach 90stC ale po podłączeniu vaga 81,4stC czy tak powinno być czy też czujnik do wymiany?
a jak zachowuje się wskazówka kiedy już silnik się rozgrzeje do 90oC ? czy zdarza się że temperatura spada podczas szybszej jazdy? to wskazywało by na niedomykający się termostat przez co też dłużej się rozgrzewa. najpierw podłącz kompa i sprawdź czy jest różnica w temp. o czym pisze mwx. jeśli tak to tylko czujnik a jeśli temperatury się pokrywają to czujnik ok ale termostat walnięty

Awatar użytkownika
seb100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 gru 2010, 14:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seb100 » 14 gru 2011, 07:50

Temperatura do rozgrzaniu do 90stC stoi w miejscu nie spada podczas jazdy ani na postoju.
Postaram się podpiąc vaga i zobaczyc te wskazania.
Nidgy nie umierałbym za swoje przekonania, bo moge się mylić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja