Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] bicie tarcz po wymianie - 2 komplet i dalej to samo

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
aw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:26
Lokalizacja: Iława

Post autor: aw » 13 gru 2011, 21:21

No tak, ale dlaczego taka plaga dotyka nas w momencie wymianki na nowe?

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 13 gru 2011, 21:23

Wszystko sprawdzone w zawieszeniu kilka razy. Niestety wychodzi na to, ze to nie zawiecha...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 13 gru 2011, 22:06

Panowie... a czy przed założeniem nowych klocków na stare tarcze zawsze toczycie tarcze czy zakładacie na żywca ?

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 13 gru 2011, 22:18

Ja zawsze zakladalem na zywca i nigdy problemu nie mialem. Wiadomo, na poczatku trzeba dac im troche czasu na ulozenie sie. Kiedys o tym zapomnialem i troche sie przypalily w niektorych miejscach klocki i tarcze ale potem bylo juz ok ;)

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 13 gru 2011, 22:24

Może to jest przyczyna <mysli>
ja natomiast robię to zawsze... może tarcze w C6 są bardziej wrazliwe...

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 13 gru 2011, 22:28

Ja tam nigdy problemow nie mialem, a teraz do nowych tarcz daje nowe klocki. Uzywek po kilkaset km mam juz pare kompletow na wymiane... :)

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 13 gru 2011, 22:31

no ale jak rozumiem teraz w C6 masz...

aw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:26
Lokalizacja: Iława

Post autor: aw » 13 gru 2011, 22:31

Nie wierzę w "wrażliwość" tarcz do c6 - po prostu podróby nas zalewają wszędzie... "Plastikowy świat" Panowie... :-)

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 13 gru 2011, 23:44

Po przejechaniu 60 km i delikatnym hamowaniu ze 180 km/h pojawilo sie lekkie bicie. Pozniej ustalo. Ale dokonalismy ciekawego odkrycia. Bicie pojawia sie po wyjsciu z lewgo luku a ustaje po wyjsciu z prawego. Hamowanie na prostej po lewym luku bicie jest a na prosteh po prawym nie ma... WTF??? Zawieche dzis sprawdzalismy...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 14 gru 2011, 08:40

sprawdz może czy nie masz luzów na prawym pzrednim łozysku w takim razie
Mało uszkodzone łozysko bardzo trudno zdiagnozować u mnie potrafiło to zrobić jedynie Aso za 70 zł... może będzie warto...
krawcraf pisze:
vonito pisze:
P.S. Jak wiadomo do A6 wychodzily dwa rozmiary hebli 321mm i 340mm.. Czy orientuje się ktoś czy można bez wymianmy zacisków itp wstawić tą tarczę 340 zamiast 321?
niestety nie można trzeba zmienić zaciski
drugi temat to taki że tarcze 347 mm są znacznie węższe wieć jeszcze bardziej podatne na bicie...
Przed chwila sprawdzilem rozmiar 347mm i sa tej samej grubosci co 321mm. Przynajmniej te co leza w warsztacie u mojego brata maja 30mm. Z tego co pamietam sa jeszcze chyba do c6 312mm.
grubość będzie taka sama w całości tylko może szpara czyli wętylacja być większa i tarcze będą cieńsze... tak gdzieś słyszałem bo nie sparwadzałem osobiscie

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 15 gru 2011, 18:54

Lozysko na pierwszy rzut oka niby ok. Nie chuczy i zachowuje sie w zaden sposob dziwnie. Samochod byl na elkach i szarpakach i zadnych luzow nie widac. Na wszelki wypadek wymieniamy lewe lozysko i zobaczymy co sie stanie.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 15 gru 2011, 19:18

kolego jak jest problem przy lewym skręcie to trzeba zmienić prawe łożysko.

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 15 gru 2011, 19:28

Problem rozwiazany!!!! :))))) Jednak lozysko. Opisze pozniej co i jak.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 16 gru 2011, 07:55

krawcraf pisze:Problem rozwiazany!!!! :))))) Jednak lozysko. Opisze pozniej co i jak.
1. Skąd pewność, że za 500km problem nie powróci?
2. Skąd wiedziałeś, że wystarczy wymienić jedno łożysko (łożysko z piastą SKF?)?
3. Skoro łożysko faktycznie okaże się winowajcą, czemu wszelkie wcześniejsze próby zwieszenia nie dawały żadnych przypuszczeń, że tu leży wina?
4. Czy po wymianie łożyska, trzeba założyłeś nowy-kolejny komplet hamulców?

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 16 gru 2011, 11:36

Witam,

Więc tak, zacznę od początku:
- Wymieniłem pierwszy komplet tarcz na ATE z intercars. Tarcze docierałem przez ok 800km głównie po mieście. Pierwsze wyjechanie na trase z hamowaniem z ok 160km/h i jest bicie. Tracze zostały zdjęte i splanowane. Problem powrócił. Prawie od razu. Następnie zostały splanowane na samochodzie żeby wyeliminować bicie piast. Było ok początkowo. Odstawiłem samochód na noc, rano tarcza ma bicie po stronie prawej (czyli tej gdzie łożysko zostało wymienione kilka tysięcy km wcześniej). Sprawdzona cała zawiecha.

Wniosek: Szit nie tarcze
- Wymieniłem tarcze na komplet ATE z ASO. Po 400 km i wyjechaniu na trasę bicie. Tarcze poszły na gwarancje.

- Kolejny komplet tarcz Bosh. Sprawdzone piasty, łożyska, zawiecha. ok 400km/h pojawia się bicie ale tylko na rozgrzanych tarczach. Tarcze zostały zdjęte i zawiezione do sprawdzenia w autoszlifie.

- Kolejny komplet tarcz TRW. Tym razem przyspieszone docieranie. Jazda po s8. Po ok 60km pojawia sie bicie. Dokonujemy ciekawego odkrycia podczas jazdy siekierkowską. Po wyjechaniu z lewego łuku (zaznaczam, ze działo się tak tylko po przekroczeniu 120km/h i dość ostrych zakrętach) pojawia się bicie. Na prostej jest również. Prawy łuk bicia nie ma. Na prostej również nie występuje do momentu wejscia w lewy łuk z prekościa powyżej 120km/h. Wchodzenie w lewy łuk z prędkościami mniejszymi nie powodowało bicia. Samochód na szarpaki, rolki, sprawdzona zawiecha. Nic. Sprawdzenie przyrządem do pomiaru łożysk, wszystko ok. Kolejny raz zdjęte piasty i pomierzone. Bicia nie ma. W tym czasie wracają tarcze Boscha z pomiaru. Lewa tarcza ma nierówności od zewnątrz 0,01 a od wewnątrz 0,04. Prawa od zewnątrz 0,04 od wewnątrz 0,07. Norma 0.1. Wszystko ok. Wymiana łożyska na nowe. Stare nie dawało żadnych objawów. Problem zniknął. Zrobiłem 400km. Hamowania gwałtowne z 200km/h. Tarcze fioletowe i nic nie bije. Obecnie hamulce żyleta i zero bicia.

- Wniosek: ÂŁożysko

W proces ustalenia faktycznej usterki zaangażowanych było mnóstwo osób. Przede wszystkim wielkie dzięki dla chłopaków z Hondy Parowcowa!! Ponadto dla chłopaków od Wyszomirskiego, Autoszlifu, ASO Audi Szewczyk, ASO VW Zasada, ASO Subaru Dawoj. Ci ostatni wyjasnili mi na czym polega docieranie tarcz i jak należy to poprawnie robić.

Aron:

ad1. Pewności nie ma ale problem do tej pory pojawiał się praktycznie od razu po wyjechaniu na trasę. Obecnie nie ma go a już troszkę km zrobiłem.

ad2. Wymieniłem prawe łożysko SKF stosunkowo niedawno bo huczało. Więc zakładaliśmy, że jest ok. Gdyby wymiana lewego łożyska nie przysniosła poprawy mieliśmy w planach zamienie lewego z prawym. Wtedy powinno pojawiac się bicie po wjechaniu w prawy łuk a nie do tej pory w lewy.

ad3. Nie mam pojęcia dlaczego tak było. Być może jest tak, że łożysko było lekko uszkodzone i pojawiały się objawy dopiero pod obciążaniem. Testy na szarpakach i rolkach nie pokazały usterki. Również przyrząd do pomiaru bicia piast i łożysk nie poakazał, że mamy do czynienia z wadliwym łożyskiem

ad4. Nie, tarcze TRW zostały założone jakieś 250km przed wymianą łożyska. I mam je nadal. Nic nie bije.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja