[ A6 C6] Falujące obroty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Przy zmianie i dalej trzymając hamulec rpm lekko opada... Dziwne, że 3-4 razy faluje, ja tego nie miałemLOQ pisze:Panowie jak zmieniam bieg np z P na D albo pomiędzy R i D i odwrotnie to czasem mi tak z 3-4 razy silnik zafaluje.

Zakładam, że opisujesz spokojną jazdę. To jest normalne bo lock-up potrzebuje parę chwil żeby się załączyć i wówczas rpm spada.LOQ pisze:Dodatkowo, jak tip zmienia z 2 na 3 to tak jakby na dwie raty zmieniał ten bieg. Najpierw spadają obr o ~200-300 a po chwili na prawidłowe dla tego biegu.
vonito potraktował to jako uślizg sprzęgła, jednak kręć go na II żeby zmienił na III przy 3K rpm i zobaczysz że wyraźnie rpm spadnie w okolice 2K rpm podczas zmiany i jeżeli nie będziesz dogazowywał to rpm może się przez kilka sek. utrzymać, a prędkość km/h będzie rosła. Następnie rpm może spaść o kolejne 200rpm przy załączeniu lock-up'u -choć niekoniecznie bo w międzyczasie prędkość może wzrosnąć i wówczas rpm się utrzyma a prędkość dalej wzrośnie podczas załączenia lock-up'u.
To można sprawdzić dynamicznym testem, na bloku pomarowym będzie TC: Open albo Closed (lock-up). W tym aucie tego nie robiłem ale wiem że tak to działa

To się bojawia przy dohamowaniu i później przy nagłym przyśpieszeniu, kiedy pułap prędkości jest w zakresie 30-20km/h, skrzynia redukuje biegi schodzi do III i w ost. chwili wybiera II, temu towarzyszy taki lekki stuk. Nie czuć tego jak szarpnięcie, ale słychać jakby z tyłu dochodziło.LOQ pisze:Kolejna sprawa to jak dojeżdżam powiedzmy do skrzyżowania i chce się szybko włączyć do ruchu to przy prędkości 20-30 km/h jak dodam mocniej gazu coś jakby od skrzyni potrafi puknąć jakby gdzieś był jakiś luz. Tak jakby skrzynia nie mogła się zdecydować na bieg i po chwili wrzuca 2. Przebieg 115tyś km olej w skrzyni był niedawno wymieniony przez poprzedniego kolegę Moneer'a statycznie na Febi.
Ciekawe jak z tym jest u pozostałych kolegów?
LOQ, czy takie coś objawia się zawsze w tych okolicznościach? Jak to jest przy dahamowaniu pomiędzy biegami III i IV?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
No nie za bardzo...
Efekt opadania obrotów o około 200-300 a nastepnie wystepująca po tym po około 1-2 sekundy właściwa zmiana biegów trakruję nie jak uślizg sprzęgła a niewydolność włąśnie lockup'u...
i osobiście jako uzytkownik nie uważam tego zjawiska za normalne bo wcześnie go nie widziałem u siebie
drąząc temat zastanawiam się w jak dużej mierze jest to problem samego sprzęgła a i nnych części bo może to być chyba związane z małą niewydolnością pompy i ze zbyt małym ciśnieniem oleju...
Pytanie czy w takim przypadku wymiana samego sprzęgła temat rozwiąże ?
Jesli chodzi o C5 i skrzynie 5HP19 to ma ona możliwość przekodowania i czytałem post uzytkownika który na takie problemy zrobił kodowanie 0010 i jest bardzo zadowolony a opisywane problemy się skończyły
niestety w C6 nie ma takiej możliwości można jedynie wgrać soft nowy ale nie wiadomo jakie będą tego efekty.
Zaznaczę jeszcze że w C6 problem lockupu występuje najczęściej na 3 i 4 biegu a nie na drugim...
Efekt opadania obrotów o około 200-300 a nastepnie wystepująca po tym po około 1-2 sekundy właściwa zmiana biegów trakruję nie jak uślizg sprzęgła a niewydolność włąśnie lockup'u...
i osobiście jako uzytkownik nie uważam tego zjawiska za normalne bo wcześnie go nie widziałem u siebie

drąząc temat zastanawiam się w jak dużej mierze jest to problem samego sprzęgła a i nnych części bo może to być chyba związane z małą niewydolnością pompy i ze zbyt małym ciśnieniem oleju...
Pytanie czy w takim przypadku wymiana samego sprzęgła temat rozwiąże ?
Jesli chodzi o C5 i skrzynie 5HP19 to ma ona możliwość przekodowania i czytałem post uzytkownika który na takie problemy zrobił kodowanie 0010 i jest bardzo zadowolony a opisywane problemy się skończyły
niestety w C6 nie ma takiej możliwości można jedynie wgrać soft nowy ale nie wiadomo jakie będą tego efekty.
Zaznaczę jeszcze że w C6 problem lockupu występuje najczęściej na 3 i 4 biegu a nie na drugim...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
No ja wiem, czytałe już wcześniej Twoje posty i powtarzasz sie w kółko.
Ja aktualnie jestem po pierwszej wymianie oleju w tym tygodniu druga i włąśnie chyba nowy soft i nastawy podstawowe jesli to nie pomoże to nic nie robie do momentu pokazania błędów że sprzęgło klęka.
ale dręczy mnie ten temat czy niedomagania lockup'u to samo sprzęgło czy tez pompę szlag trafia
Ja aktualnie jestem po pierwszej wymianie oleju w tym tygodniu druga i włąśnie chyba nowy soft i nastawy podstawowe jesli to nie pomoże to nic nie robie do momentu pokazania błędów że sprzęgło klęka.
ale dręczy mnie ten temat czy niedomagania lockup'u to samo sprzęgło czy tez pompę szlag trafia

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez vonito, łącznie zmieniany 2 razy.
vonito, no tak... niestety... musisz mieć od nowości auto aby mieć pewność... ineczej to
Tak czy inaczej proponuję to co mówiłem już i zobaczysz... Myślę, że nie powinno być tak źle... Te nasze tipy podobno maja wytrzymać sporo
Podobno...
Co do tez, że pewnie pół skrzyni do wymiany, to jak jednemu mechanikowi powiedziałem co mnie się dzieje, to od razu zaproponował nową skrzynię...
A wystarczyło to co opisywałem i jest super
Tak więc nie wierz we wszystko co Ci mówią...


Co do tez, że pewnie pół skrzyni do wymiany, to jak jednemu mechanikowi powiedziałem co mnie się dzieje, to od razu zaproponował nową skrzynię...


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
dzisiaj odbieram samochód z Aso po wgraniu oprogramowania plus adaptacja
i oczywiście po wwymianie oleju
na razie usłyszałem od serwisu że jest... lepiej...
więc chyda będzie lipa
ale zobaczymy, ponoc komputer wyświetlił info że trzeba zrobić 1000 km żeby mógł okreslić czy coś jest jeszcze nie tak...
i oczywiście po wwymianie oleju
na razie usłyszałem od serwisu że jest... lepiej...
więc chyda będzie lipa

ale zobaczymy, ponoc komputer wyświetlił info że trzeba zrobić 1000 km żeby mógł okreslić czy coś jest jeszcze nie tak...
witam,
niedawno kupiłem wymarzone audi a6 c5 z 2002r,bałem się tego kupna ale razyzykowałem,za auto zapłaciłem gdzieś z 24000 z wliczonym przerejestrowaniem.Auto super pod kazdym względem.Myślałem że za taką cenę będzie auto naprawde pożądne i obejdzie sie przynajmniej bez jakichś napraw.Ostatnio zauważyłem że po przejechaniu paru km jak się rozgrzeje trochę silnik to obroty falują i auto delikatnie drga.Bez zastanowienia oddałem auto do serwisu.Dziś zadzwonili do mnie by odebrać auto i mieli mi wytłumaczyć o problemach.Do tej pory nie wiem o co im chodzi i co jest dokładnie z moim autem,robili wrażenie że oni sami niezbyt wiedzieli co z nim jest.W końcu powiedzieli że trzeba wymienić koło zamachowe z olejem skrzyni biegów.(auto mam z silnikiem 3.0 automat,tiptronic i napędem na przednią oś).Powiedzieli mi jeszcze tak że wymiana oleju wiąże się z ryzykiem,że po wlaniu nowego może coś sie złego dziać,może nie ruszać itp. ale że oni na moim miejscu by to zrobili. to ja mówie no ok zamawiajcie i zróbcie.Na to oni że nie mają z ką sprowadzić tego koła zamachowego że musze sam se poszukać i do nich z nim wpaść to mi zamontują.I tu moje pytanie czy to koło musi być dokładnie od takiego samego silnika jak mój?nie może być np od silnika z quatro?pomóżcie koledzy mi znaleźć to koło bo nigdzie nie ma takiego.co o tym wszystkim myślicie?załączam skan i jak możecie wytłumaczcie mi to wszystko. http://www.fotoszok.pl/show.php/773379_1.jpg.html http://www.fotoszok.pl/show.php/773383_ ... tml.Obroty falują mi na każdym biegu.pozdrawiam
niedawno kupiłem wymarzone audi a6 c5 z 2002r,bałem się tego kupna ale razyzykowałem,za auto zapłaciłem gdzieś z 24000 z wliczonym przerejestrowaniem.Auto super pod kazdym względem.Myślałem że za taką cenę będzie auto naprawde pożądne i obejdzie sie przynajmniej bez jakichś napraw.Ostatnio zauważyłem że po przejechaniu paru km jak się rozgrzeje trochę silnik to obroty falują i auto delikatnie drga.Bez zastanowienia oddałem auto do serwisu.Dziś zadzwonili do mnie by odebrać auto i mieli mi wytłumaczyć o problemach.Do tej pory nie wiem o co im chodzi i co jest dokładnie z moim autem,robili wrażenie że oni sami niezbyt wiedzieli co z nim jest.W końcu powiedzieli że trzeba wymienić koło zamachowe z olejem skrzyni biegów.(auto mam z silnikiem 3.0 automat,tiptronic i napędem na przednią oś).Powiedzieli mi jeszcze tak że wymiana oleju wiąże się z ryzykiem,że po wlaniu nowego może coś sie złego dziać,może nie ruszać itp. ale że oni na moim miejscu by to zrobili. to ja mówie no ok zamawiajcie i zróbcie.Na to oni że nie mają z ką sprowadzić tego koła zamachowego że musze sam se poszukać i do nich z nim wpaść to mi zamontują.I tu moje pytanie czy to koło musi być dokładnie od takiego samego silnika jak mój?nie może być np od silnika z quatro?pomóżcie koledzy mi znaleźć to koło bo nigdzie nie ma takiego.co o tym wszystkim myślicie?załączam skan i jak możecie wytłumaczcie mi to wszystko. http://www.fotoszok.pl/show.php/773379_1.jpg.html http://www.fotoszok.pl/show.php/773383_ ... tml.Obroty falują mi na każdym biegu.pozdrawiam
sam nie wiem dokładnie jaką mam skrzynię,w salonie do którego dawałem auto mechanik mówił, że nie znalazł tabliczki z numerem skrzyni, tylko powiedział że to skrzynia 1J0.obroty się podnoszą na każdym biegu.Jak wcisne gaz do samego końca to nie odczuwam tych objawów,tylko są przy spokojnej jeździe.przy włączeniu tempomatu też tego zbytnio nie odczuwam,objawy są mniejsze.Dzisiaj już raczej mnie nie będzie także wszystkim życzę szczęśliwego nowego roku 
