Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Falujące obroty

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Club RS6

[ A6 C6] Falujące obroty

Post autor: Club RS6 » 15 paź 2011, 17:57

Tak jak w temacie... problem jest następujący --

W czym może być przyczyna? czy to padające sprzęgło w tipie? dzieje się tak zazwyczaj na 5 i 6 biegu, dodając lekko gazu lub puszczając tego nie ma... tylko jak jadę stałą prędkością...

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 15 paź 2011, 22:27

nie chciałbym straszyć ale regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego Cię czeka...

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 15 paź 2011, 22:29

Orientujesz się jakie to mogą być koszta?

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 15 paź 2011, 23:16

Dobrze byłoby przejechać się do jakiegoś sensownego serwisu ASB by zweryfikować moją diagnozę (najlepiej podłączyć się pod skrzynie i zobaczyć czy nie pojawił się jakiś błąd w sterowniku skrzyni) to po pierwsze a po drugie - odnośnie ceny to trzeba dzwonić i się dopytywać bo rozpiętość cenowa potrafi być bardzo duża w tym kraju (może kosztować kilka tysi)
http://www.samko.pl/index.php/Regenerac ... terow.html
http://www.mrcsystem.com/pl
http://www.midparts.pl/conwe.php
Tylko musisz być pewny, że przyczyną tego jest faktycznie sprzęgło (mogę się mylić)

kolejnym tematem jest przebieg, stan skrzyni (kiedy był wymieniany olej, aktualizowany tcm) - jaka była faktycznie przyczyna że to pada... temat złożony dlatego odsyłam do dobrego warsztatu ewentualnie więcej info (podłączenie VCDS do skrzyni).

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 16 paź 2011, 09:26

panton pisze:Dobrze byłoby przejechać się do jakiegoś sensownego serwisu ASB by zweryfikować moją diagnozę (najlepiej podłączyć się pod skrzynie i zobaczyć czy nie pojawił się jakiś błąd w sterowniku skrzyni)
Byłem i nie było żadnych błędów... miska była zdejmowana w celu sprawdzenia czy są jakieś opiłki i była czysta... (olej i filtr niedługo będę wymieniał)

Jedno co stwierdzili podczas przejazdu to ze lock up coś szwankuje szczegolnie na 4 biegu (potrafi się 4 razy zastanowić czy zapiąć go czy nie)

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 16 paź 2011, 10:10

nom więc wszystko na to wskazuje (z tego co napisałeś i filmiku), że niestety mam rację...

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 16 paź 2011, 10:15

zapomnialem dopisać ze ten lock up tak wariuje jak lekko wciskam pedał gazu w trybie D

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 17 paź 2011, 10:22

a jak będziesz wymieniał kenwerter to nie czeka Cie kolejna wymiana oleju ?
ja bym się wsztrymał z jaką kolwiek naprawą do pokazania błędów
uszkodzony konwerter musi dać znać w zapisie blędów.
Ja mam trochę inne objawy
na 3ce przy delikatnym dodawaniu gazy obrotomierz zachowuje sie jak by dwa razy zmieniał bieg... obroty spadają o 200-300 i wracają do pozycji wyjściowej...
nie czuję duzego szarpania...
jednak zastanawiam się nad coolerem bo to może problem z nieszczelnością a nie skrzynią <mysli>

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 17 paź 2011, 19:27

vonito pisze:na 3ce przy delikatnym dodawaniu gazy obrotomierz zachowuje sie jak by dwa razy zmieniał bieg... obroty spadają o 200-300 i wracają do pozycji wyjściowej...
Mam dokladnie to samo na 3 i 4 biegu... poza tym szarpie mi przy zmianie z 1 na 2 bieg

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 17 paź 2011, 19:51

wojoo, No nie ciekawa sprawa z tym ale widzę ze Distronic działał :)

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 17 paź 2011, 20:08

igo_89 pisze:Distronic działał
Możesz jaśniej o co ci chodzi?

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 17 paź 2011, 22:57

wojoo pisze:
vonito pisze:na 3ce przy delikatnym dodawaniu gazy obrotomierz zachowuje sie jak by dwa razy zmieniał bieg... obroty spadają o 200-300 i wracają do pozycji wyjściowej...
Mam dokladnie to samo na 3 i 4 biegu... poza tym szarpie mi przy zmianie z 1 na 2 bieg
i u mnie też jest szarpniecie ale dość lekkie... zawsze było...
myślałem że to normalne...
jadę jutro sprawdzić coolery a za tydzień sprawdzam turbo na stole... zobaczymy czy coś będzie wiadomo
jakoś nie wydaje mi się że to skrzynia
bo po odpytaniu zero błędów z silnika i skrzyni...

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 18 paź 2011, 06:29

Czekam z niecierpliwością na info...

[ Dodano: 2011-10-18, 18:03 ]
zrobiłem dzisiaj filmik jak u mnie podbija strasznie obroty (tak jakby lock up nie chciał sie załączyć - dotyczy to 3 i 4 biegu)





Niestety moim telefonem ciezko to nagrac... postaram sie jutro wziać kamere


A i czy wibracje (raz mniejsze raz wieksze) całej budy w zakresie 100-140km/h to też moze być właśnie od konwertera?

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 19 paź 2011, 11:39

przy szybkości 120-140 masz już piaty czy nawet szusty bieg
zdaje mi się że konwerter wtedy już nie działa i skrzynia jest bezpośredni podpinana pod wał... bez udziału konwertera... z tego co zrozumiałem czytając jego działanie <mysli>
wojoo jaki masz przebiag u siebie ? masz wirusa ?

ps.
ja mam coolery sprawne ale na drodze między nimi a turbo widać olej...
więc jakaś nieszczelność musi być... turbo też mam trochę zarzygane... co jest pocieszające ;)
w sobotę robię testy cisnienia na kompie
sprawdzę czy komputer dostaje takie ciśnienie jakiego żada...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 19 paź 2011, 12:50

wojoo, ja bym spróbował w pierwszej kolejności zrobić adaptację bazową. Skasować starą i zrobić nową zgodnie z procedurą (ja jej nie znam)...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga