Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Falujące obroty

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 31 gru 2011, 14:43

MaTyS pisze:W C5 to raczej 5HP19 ;)
myslałem że to jakiś swap silnika z C6 bo w profilu jest 2.8...

to na wymienie takiego koło polega między innymi regeneracja konwertera
ciekawe ile Aso policzy za rozbieranie konwertera...

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 31 gru 2011, 15:01

arekbp
Nie wiem skąd 1J0 (to jak by początek nr części...), według mnie to kod twojej skrzyni to DPT lub EKX. Dla roku modelowego 2000 jest już EKD. Nie zmienia to faktu, że wszystkie te skrzynie to 5HP19FLA.

Kalifas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 lis 2011, 23:31
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Kalifas » 15 sty 2012, 22:40

Panowie co to jest - między trzecim a czwartym biegiem gdy jadę z powyżej 2000 obrotów czasami jakby czawarty bieg wbijał się dwa razy - tak jakby zastanawiał sięczy wbić 4 kę czy nie i obroty spadają podnoszą się i spadają jak już wbije czwórkę . Poniżej 2000 obrotów tego nie ma i na sporcie i tipie także jest wszystko ok . co to do cholery jest ?
Kalifas

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 15 sty 2012, 22:43

Kalifas pisze:Panowie co to jest - między trzecim a czwartym biegiem gdy jadę z powyżej 2000 obrotów czasami jakby czawarty bieg wbijał się dwa razy - tak jakby zastanawiał sięczy wbić 4 kę czy nie i obroty spadają podnoszą się i spadają jak już wbije czwórkę . Poniżej 2000 obrotów tego nie ma i na sporcie i tipie także jest wszystko ok . co to do cholery jest ?
Mam to samo ;) są 2 opcje... albo adaptacja albo konwerter (chce wyeliminowac to 1 ale nie wiem jak wykonac adaptacje i w jaki kanał wejsc zeby sprawdzic sterownik)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 sty 2012, 07:52

wojoo pisze:
Kalifas pisze:Panowie co to jest - między trzecim a czwartym biegiem gdy jadę z powyżej 2000 obrotów czasami jakby czawarty bieg wbijał się dwa razy - tak jakby zastanawiał sięczy wbić 4 kę czy nie i obroty spadają podnoszą się i spadają jak już wbije czwórkę . Poniżej 2000 obrotów tego nie ma i na sporcie i tipie także jest wszystko ok . co to do cholery jest ?
Mam to samo ;) są 2 opcje... albo adaptacja albo konwerter (chce wyeliminowac to 1 ale nie wiem jak wykonac adaptacje i w jaki kanał wejsc zeby sprawdzic sterownik)
A czytałeś ten temat? a6-c6-tiptronik-wymiana-oleju-vt18346,90.htm

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 16 sty 2012, 08:44

adatptacja nie pomoze <uoee>
ale dalej są dwie opcje
albo konwetrter albo tak jeżdzić...

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 16 sty 2012, 19:02

dzisiaj zauważyłem że jadąc np 80km/h włączam tempomat i zaczynaja mi podskakiwac lekko obroty... jak przełączam na manuala to przestaje :>

Kalifas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 lis 2011, 23:31
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Kalifas » 17 sty 2012, 03:14

Skoro tak jeździć to czy nie spowoduje to jakiś innych anomali ? albo niczego nie rozwali ? Zastanawiam się nad wymianą oleju w tipie i softu i nie wiem czy to może coś pomoże ?
Kalifas

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 17 sty 2012, 03:31

Pod Wrockiem jest jeden z najlepszych zakładów w Polsce zajmujących się tipami. Mamy niedaleko więc można pomyśleć o umówieniu się na diagnozę. Ja pewnie pojadę za jakiś czas bo czasem zdarzy się, że po wyhamowaniu do prędkości pomiędzy 2-3 biegiem jak dodam mocniej gazu to potrafi lekko szarpnąć. Poza tym przy spokojnym przyspieszaniu 3 bieg wchodzi jakby na dwa razy. Znam gościa, co z tym już ze 100tyś zrobił, wymienia olej co 60tyś i jeździ dalej nic się nie przejmując. Wiele osób twierdzi, że ten typ tak ma.

Awatar użytkownika
maciek71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 10 sie 2010, 12:16
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: maciek71 » 17 sty 2012, 10:43

LOQ " Poza tym przy spokojnym przyspieszaniu 3 bieg wchodzi jakby na dwa razy " - przy nowym aucie w Tipie jest tak samo.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 17 sty 2012, 14:57

maciek71 pisze:LOQ " Poza tym przy spokojnym przyspieszaniu 3 bieg wchodzi jakby na dwa razy " - przy nowym aucie w Tipie jest tak samo.
O to by mnie uspokoiło bardzo :) . Masz nowy, czy jeździłeś nowym ??

Awatar użytkownika
maciek71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 10 sie 2010, 12:16
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: maciek71 » 17 sty 2012, 15:33

LOQ, no nowy to on był dwa lata temu ale jeżdżę nim od początku i od zawsze tak było jak jest teraz czyli tak jak opisałeś że "3" na 2x. Podaj maila to coś Ci podeślę do wglądu i sam wtedy stwierdzisz co i jak.

Kalifas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 lis 2011, 23:31
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Kalifas » 17 sty 2012, 21:31

Byłęm tam dzisiaju niego ale niestety pocałowałem klamkę za późno dojechałem - cholerne korki ) :) Za to w lubinie facet powiedział mi że jakieś wgrywanie nowych softów jest przeznaczone dla Audi A8 z silnikami 4- 4,2 litra i większych a u nas w szóstkach to niewiele da . Tak samo po wymianie oleju nie gwarantuje mi że problemy z podwójną zmianą biegu czwartego się skoĂączą . Imprszka kosztuje dwa tysie więc zastanawiam się mocno . A pan sopa coś mi się wydaje że teżczasami lubi naciągnąć obiecując złote góry co wy na to ?
Kalifas

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 18 sty 2012, 02:29

Przemcio pisze:Dodam tak od siebie ze w C5 nie wymieniałem ani razu oleju (raz dolewke robiłem) i sprzedawałem z stanem licznikowym 339...km i zero odczuć co wskazywałoby na zużycie czy niedomagania ASB
I tu się pojawia pytanie jak to jest że w jednych jeździ bez wymiany a w drugich nie. Znajomy nie wymieniał w A8 (stan igła i przebieg w ASO potwierdzony) i przy około 270tyś skrzynia się nagle rozpadła bez wcześniejszych oznak. Z oleju zrobiła się galareta - szpachelką go wyciągali po rozebraniu. Inny jeździ i co 60 tyś regularnie ASO wymienia i skrzynia z naprawdę dużym przebiegiem śmiga jak ta lala. Kolejny znajomy kupił A8 z niemieckiego salonu audi z przebiegiem 210tyś, wymienił w Polsce olej i przy 260tyś skrzynię nagle szlak trafił. Jakiś kosz się rozleciał. I bądź tu mądry. Ja dla świętego spokoju będę wymieniał co 60tyś a jak się rozleci to widocznie tak miało być ze względów wytrzymałościowych a nie zaniedbania czynności serwisowych.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 18 sty 2012, 08:04

LOQ, dokładnie jak mówisz... wyznaję tą samą zasadę...

Przemcio, to nie jest do koĂąca tak, że jak falują obroty to jest wina silnika... ja miałem podobny przypadek u siebie... w pewnych momentach falowały i podskakiwały... u mnie akurat winowajcą był glikol :( Po wszelkich czynnościcha serwisowych (płukanka, olej, soft, adaptacja) działa jak nowa... i nie sugerujcie się przebiegiem... u mnie przy ok 70kkm zaczęło tak się dziać :( Ale teraz to już bajka :)

P.S. I akurat co do Tipa w C6, to sugerował bym wymianę na ORI/ZF a nie na jakieś inne... lepiej spać spokojnie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga