Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] pozycja tłoków w głowicy

Silniki wysokoprężne
tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 24 lis 2011, 13:06

blanwinder pisze:Co do pompy wtryskowej to coś Mi się porąbało ,że przy jednym obrocie wału korbowego pompa obraca się dwa razy <glupek> (nerwy i zmęczenie )
tak wlasnie podejrzewalem :)
blanwinder pisze: Ale dalej nie rozumiem dlaczego skrzynia jest (była przed próbą rozruchu) w TA . Jestem pewien na 100% że przed kręceniem pompą na zapłonie nic takiego nie było.
poniewaz :
blanwinder pisze: Wcześniej wyczytałem na forum jak odpowietrzyć układ (kręcąc kołem pompy do czasu ,aż paliwo pojawi się w poluzowanych przewodach przy wtryskiwaczach i dokręcić ) tak zrobiłem .Oczywiście przy włączonym zapłonie.
sterownik silnika zlapal na tyle powazny blad ze sterownik skrzyni pokazuje tryb awaryjny.
Lecz to naprawde jest (w/g mnie) zupelnie nieistotne, poniewaz wszystko wroci do normy jak wykasujesz bledy ze sterownika silnika. Wydaje mi sie ze nawet nie kasujac ich silnik powinien sie uruchomic, ale tego na 100% nie wiem - zawsze wczesniej kasowalem....

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 24 lis 2011, 18:57

Piotruś pisze: Proponuję (skoro nie ma VAG'a):
- sprawdzić czy w trakcie naprawy nie nastąpiło uszkodzenie kabelka od czujnika obrotów wału korbowego
- ponownie założyć wszystkie blokady dla potwierdzenia prawidłowej synchronizacji wału korbowego, rozrządu i pompy wtryskowej (jeżeli oczywiście nie zachodzi gorsze podejrzenie ... wadliwego ustawienia wałków rozrządu względem siebie)
- upewnić się, czy układ wtryskowy został odpowietrzony w stopniu umożliwiajacym rozruch silnika
Co do kabelka od czujnika nie jestem pewien .Jakbyś był tak miły i napisał "mniej więcej "gdzie on się znajduje to byłbym wdzięczny.
Co do ustawienia wałków względem siebie dałbym sobie" rękę obciąć "sprawdzałem to wielokrotnie blokadami i lusterkiem .Krawędzie wyfrezowanych rowków były w jednej linij i stykały się z krawędzią głowicy. Ale jest coś co mnie zastanowiło <mysli>
Wałki lewej głowicy (po stronie kierowcy)po położeniu na łożyska żadną krzywką nie naciskały na żaden zawór ,pasowały super.Ale wałki prawej głowicy (od strony pasażera ) lekko naciskały na zawory drugiego cylindra i musiałem je dociągnąć zanim się ułożyły
Dzięki za podpowiedzi ;p
blanwinder

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 24 lis 2011, 20:09

Piotruś pisze:Potwierdzeniem prawidłowego zsynchronizowania wałków jest pozycja, w której bezproblemowo moznaby założyć klucz do wykręcania WSZYSTKICH śrub głowicy ...
I to są ÂŚwięte Słowa. ... I Tego Się Trzymaj... :]
Czytaj: blokujesz tylko dwa wałki- a dwa pozostałe muszą być zazębione tak jak napisał Piotruś (i nie tylko <lol>).

Jaki dym (o ile się pojawia) w momencie próby rozruchu wydobywa się z wydechu <mysli> ?.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2011, 20:19 przez Multifonika A6, łącznie zmieniany 1 raz.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 24 lis 2011, 20:28

Piotruś pisze:Hehe ... . Pozwolę sobie zauważyć, że "strona wydechowa" to już coś diametralnie innego od "wałków wydechowych" :) <luzik> ... .
He, He <lol> . Było, minęło.
Piszemy w tym samym czasie- więc- jeszcze raz moja wypowiedź:

Piotruś napisał/a:
Potwierdzeniem prawidłowego zsynchronizowania wałków jest pozycja, w której bezproblemowo moznaby założyć klucz do wykręcania WSZYSTKICH śrub głowicy ...

blanwinder
I to są ÂŚwięte Słowa. ... I Tego Się Trzymaj... :]

Czytaj: blokujesz tylko dwa wałki- a dwa pozostałe muszą być zazębione tak jak napisał Piotruś (i nie tylko <lol> ).

Jaki dym (o ile się pojawia) w momencie próby rozruchu wydobywa się z wydechu <mysli> ?

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 24 lis 2011, 22:17

Jaki dym (o ile się pojawia) w momencie próby rozruchu wydobywa się z wydechu <mysli> ?
Trudno Mi w tej chwili odpowiedzieć . Ponieważ podczas próby odpalenia byłem sam i nawet nie myślałem o tym co się dzieje z tyłu .
Jutro postaram się po sprawdzać parę rzeczy ,najdalej w sobotę
(praca najważniejsza <uoee> )Znajomy mechanik podpowiedział Mi żebym psiknął start-motor jak jest wszystko dobrze złożone musi odpalić na chwilę .A co do ustawień wałków "OT" widoczne ,możliwość dojścia do śrub głowicy doskonała (o tym wyczytałem już wcześniej na forum ;p )
blanwinder

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 25 lis 2011, 03:28

blanwinder pisze: Znajomy mechanik podpowiedział Mi żebym psiknął start-motor jak jest wszystko dobrze złożone musi odpalić na chwilę
Bezpieczniej będzie psiknąć "plak"-iem niż samostartem.

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 26 lis 2011, 14:46

Witam ponownie ! Cały czas chodziło mi po głowie czy coś ustawiłem nie tak ,że silnik nie chce odpalić.Dlatego też wczoraj ponownie ściągnąłem dekle głowic i posprawdzałem ustawienia.Wszystko jest o.k. jak wcześniej .Po wkręceniu śruby ustalającej wałki ustawione o.k.(wyfrezowania ,możliwość dojścia do śrub głowicy,punkt "OT" widoczny,możliwość zablokowania pompy wtryskowej)Póżniej zabrałem się za do sprawdzenia czujnika położenia wału (wtyczka nie uszkodzona ,kabel od wtyczki do czujnika nie uszkodzony) co do czujnika nie mogę powiedzieć bo nie mam jak go sprawdzić ,ale dlaczego miałby się uszkodzić akurat teraz . Zbieg okoliczności ??? <mysli> (nie sądzę)
Następnie zabrałem się za odpowietrzenie układu paliwowego według tego schematu
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... wietrzanie
Podczas odpowietrzania paliwo kapało do zbiorniczka i nie widziałem ani razu w przewodzie zasilającym pompę żadnego bąbelka powietrza .Na tym zakończyłem odpowietrzanie , ponieważ nie byłem w stanie sam odpowietrzyć przewodów do wtrysków.
Dzisiaj pomógł Mi znajomy .Przy pierwszym rozruchu odpowietrzyłem prawą stronę ,paliwo wyciekało z poluzowanych nakrętek które dokręcałem .Póżniej druga strona ale z moim pechem akumulator zaczął siadać (chociaż ładowałem go całą noc ale swoje lata ma <uoee> ) wieczorkiem psiknę mu kolektory ssące jak się podładuje bateria.
Wcześniej próbowałem ale tak słabo kręcił że dałem spokój .Psikałem bezpośrednio do otworu za filtrem powietrza oczywiście w pewnej odległości żeby zaciągnął smugę .I z tego co widzę jest kawałek do kolektorów ssących .Może psiknąć mu lepiej do przedniego kolektora ??Jak Myślicie <mysli>
Bym zapomniał :) czy na kole zamachowym w AFB są jakieś znaki ustalające wał korbowy ??
blanwinder

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 26 lis 2011, 22:09

Dzięki za podpowiedż oli80jutro rano próba , chwila prawdy hehehe chociąż nie jest Mi do śmiechu <uoee> .Powiem wam ,że cały czas chodzi Mi po głowie .ÂŻe coś jest nie tak, mam wrażenie że coś jakby trzymało wał .Może nie sam wał ale cały układ.Nie mam porównania bo nigdy wcześniej ręcznie nie obracałem wału .Wyczuwam kiedy jest sprężanie i póżniej wydech .Nic nie blokuje, ale jak dla mnie pracuje to za ciężko nie ma tej prędkości i dlatego akumulator szybko siada .
blanwinder

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 29 lis 2011, 17:40

Kolego jak tam? autko odpalone?

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 29 lis 2011, 18:47

Niestety ! Nie ! Ktoś chyba przeklął ten samochód <wnerw> Jak pisałem w Moim ostatnim poście, że coś jakby trzymało wał bo za wolno kręcił .No i okazało się ,że rozrusznik jest uszkodzony <wnerw> Prawdopodobnie jedno uzwojenie jest przepalone (musiało go przyłapać jak próbowałem odpalić silnik, jak się zablokował wał )Rozrusznik wyciągnięty czekam na paczkę (w Szwecji używka kosztuje 600 zł <szok> )
z ciekawości poszperałem na necie i nówka kosztuje 460 zł .Tak, że jak otrzymam rozrusznik
dam znać (jak coś znowu nie wyskoczy)
blanwinder

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 02 gru 2011, 22:18

Witam wszystkich !! Dzisiaj otrzymałem rozrusznik więc wziąłem się za skręcanie ..Po odpowietrzeniu przewodów silnik w końcu zagadał (nie ukrywam byłem bardzo zadowolony <radocha> )wszystko wróciło do normy mam na myśli skrzynię ,wyszła z trybu awaryjnego.
chciałem zagrzać silnik żeby dolać płynu chłodzącego do układu , więc przy gazowałem parę razy i zaczęła się świecić kontrolka oleju.Sprawdziłem stan no i faktycznie było dużo ubytku.Odkręciłem wlew oleju żeby uzupełnić brak (na wyłączonym silniku) a tu dym <mysli> Odpaliłem silnik (silnik pracuje równo ,nie faluje)odkręcam korek ,a on się lekko uniósł ,otworzyłem całkiem wlew oleju a tu normalnie jakby się woda gotowała , biały dym i dziwny odgłos .Termostat się jeszcze nie otworzył więc nie ma w bloku chłodziwa .
Czy to coś z uszczelką pod głowicą czy odma ?
Trochę się obawiam jak się otworzy termostat jeśli to uszczelka pod głowicą <stres>
blanwinder

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 02 gru 2011, 23:03

A co z tym dymem ??Ja chcę tylko dojechać do domu (1000 km)Odmę wyciągałem ,żeby tylko zobaczyć co się tam dzieje.Można wyciągnąć ją całkiem znaczy się usunąć tą tkaninę bez szkody dla silnika ??
Jeszcze jedno jeden cylinder nie ma kompresji
blanwinder

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 03 gru 2011, 08:50

oli80 pisze:wyciągnij wymyj w benzynie i pożądnie wydmuchaj,powinna jeszcz dzialać.
co to znaczy nie ma kompresji?całkiem 0? czy słaba jakaś? <szok>
odma moczyła się 24 godziny i była przedmuchiwana sprężonym powietrzem .
Tu jest link dlaczego nie ma na drugim cylindrze kompresji .
-a6-c5-25-tdi-mysz-vs-audi-a6-25-tdi-i- ... 049,15.htm
Prawej głowicy nie ściągałem bo byłem przekonany, że silnik odpali na pięciu działających cylindrach. I tak się stało .Po prostu ,chcę dojechać do domu po najmniejszych kosztach i w Polsce zrobić z tym porządek.Czy nie kompresja cylindra może być przyczyną dymienia z wlewu oleju <mysli> ???Czy coś z uszczelką ???
Podejrzewam też , że podczas ściągania głowicy (lewej) płyn się dostał do układu smarowania i teraz paruje to wszystko.
blanwinder

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 03 gru 2011, 23:59

Faktycznie na tej głowicy naciskałem zawory trzonkiem młotka i wracały z powrotem bez żadnych problemów (może się do klepią jutro robię małą trasę ,sprawdzę poziom oleju przed i po ) Czy jest możliwość puszczenia przewodu z tego wtrysku na przelew ??a sam wtrysk zaślepić ??.A może tak zrobić wziąć 10 litrów oleju i wymieniać po drodze kontrolując stan co 100 km ??co o tym myślicie <rotfl>
ile trzeba zrobić kilometrów ,żeby lejący wtrysk zrobił dziurę w tłoku ??
blanwinder

maniek1633
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 paź 2015, 06:34
Lokalizacja: Kostrzyn n/o

Post autor: maniek1633 » 29 sty 2017, 16:00

Potwierdzam. Też robiłem ostatnio rozrząd w moim 2.4 AGA i przy wkręceniu blokady znak na kole się zgadza a sierodkowy tłok od strony kierowcy jest GMP. Też mnie to zaciekawiło więc odrazu wbiłem na forum;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja